Junalla Pietariin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "junailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"junailija"

Vieras
Onko kellään kokemusta Pietarin matkasta junalla? Siis miten viisumiasiat pitää hoitaa? Onko ylipäätään järkevää matkustaa sinne junalla? Mielipiteitä ylipäätään koko paikasta?

mä kävin kesällä ja oli kyllä upea reissu, matkatoimisto hankki viisumin joten siitä en tiedä mitään

nopea ja mukava juna, siellä myydään ruplia halvemmalla kuin Suomessa

Pietarissa on ihan mukavaa, olin siellä viikon 2011 kesällä. Tosiaan kannattaa tilata viisumi toimiston kautta ja ruplia on hyvä vaihtaa siellä. Junalla en tosin ole koskaan mennyt, olen vain lentänyt Pietariin ja vuokrasimme asunnon viikoksi.

Minun mielestä juna ehdottomasti kätevin tapa mennä Pietariin, keskustasta keskustaan.
Visumin saa helpoiten metkatoimiston kautta, silloin ei tarvitse itse hankkia kutsua hotellista tms. majapaikasta.
Kannattaa valita hotelli ihan keskustasta, valtava kaupunki ja vaikka metro toimii kätevästi, sekin vie aikaa kun maanpinnalta metrolaiturille on varsinkin isommilla asemilla tosi pitkät matkat. Park Inn Nevsky, Ibis, Novotel ja Dostojevski niistä missä minä olen ollut, ovat ollet parhaalla paikalla.

Yhteistyössä