Junalipuista tietävät, olis kysymys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos

Vieras
Voinko ostaa junalipun paikasta A paikkaan B tietylle junalle siis vaikka lähtö kello 15.00 ja tulo 16.00 ja jos en ehdikään junaan, johon olen lipun ostanut, niin mennä seuraavaan junaan samalla lipulla, joka lähtis vaikka 17.00 jne.

Ymmärsikö kukaan selostustani? ;) En löytänyt vr:n sivuilta tietoa, tai sitten en osannut etsiä?

Itse olen joskus ehtinyt aikaisempaan junaan ihan viime minuutilla, ei jouduttu maksamaan konnarille mitään vaikka oltiinkin väärässä junassa. Paikkalippua ei toki sisältynyt mutta onneksi juna ei ollut täynnä. Saattaa olla konnarista kiinni, mutta myöhempään junaan tuo ei varmaankaan käy!

Ostin syksyllä lapselle joustavan extra-lipun, kun luulin, että sillä voisi mennä toiseen junaan, mihin se on alunperin ostettu. Lapsi oli sitten mennytkin aikaisempaan junaan, mutta ei se lippu käynyt. Se olisi pitänyt vaihtaa ennen junaan menoa. Tällä kertaa lapsi pääsi ilman lisämaksua.

Taitaa olla siis tuon rahan puolesta sama vaikka jättäis ostamatta kokonaan ja menee mihin ehtii. Silloinhan tulee vissiin kans toi 5 euron lisämaksu kun konnarilta ostaa lipun...?

Yhteistyössä