Junaan ja hotelliin kahden lapsen kanssa, vinkkejä kaipaillaan :)

Ei Niin Kevyt Keijukainen

Aktiivinen jäsen
29.04.2007
2 660
0
36
Eli olen lähdössä kahden lapsen kanssa junalla Lahdesta Helsinkiin ja olemme hotellissa yön.

Mietinkin että mennäänkö ihan lähijunalla vai pitäisikö maksaa enempi että päästäis intercitylla ja tytöt pääsisivät sinne leikkitilaan touhuamaan. Vai onkohan tuo tunnin matka liian lyhyt aika siihen?
Ja riittääkö pelkää perhelippu, eli pääseekö tuo 3,5 v mun sylissä istuskellen ilmatteeksi vai pitääkö ostaa yksi lastenlippu lisäksi?

Mites hotellissa menee noiden lasten kanssa jos ottaa kahden hengen huoneen, joutuuko yhdelle ottamaan junnupatjan?

Ja saa suositella Helsingistä hyviä hotelleja mikä olisi lasten kanssa hyvä viikonloppuna. :)

itse en ole ostanut koskaan lasten lippua ja olen mennyt kahden alle 5-v kanssa junassa.
Ja tunti on kyllä lyhyt aika, se menee äkkiä. Meillä jo lähijunassakin istutaan kuin kirkossa, kun on niin jännää. :D

Perhelipulla pääsee alle 6 -vuotias ilmaiseksi maksavan aikuisen kanssa. Eli silloin teillä on kaksi istumapaikkaa ja toinen lapsi menee sylissä tai vuorotellen penkissä. Meillä ei juuri noita istumapaikkoja kyllä tarvittu, kun lapset mesosivat leikkipaikalla :)

Hotellissa saat pienemmälle matkasängyn tai lasten sängyn. Tietty jos huoneessa on parisänky ja mahdutte siihen kaikki kolme, niin sitten ei välttämättä tarvi ottaa sitäkään.

juna matkoista jotakin
eli alle 6vuotias pääsee aikuisen lipun hinnalla ilmatteeksi. kannattaa ottaa perhelippu niin tulee istumapaikka ainakin toiselle lapselle. voit mainita että mahollisimman tyhjään vaunuun niin mahollista että kaikki saatte istua omalla paikalla.
riippuen lapsista leikkitila voi olla mukava matkustus vaihtoehto, mutta ota huomioon että leikit pitää sitten jättää "kesken". tavan junassakin onnistuu matkustaminen jos keksit vain tekemistä lapsille.

hotellissa kannattaa ottaa junnupatja. niin saatte jokainen oman vuoteen

matka/pinnasänkyjä hotellit tarjoavat vain alle 2v.:lle. meillä tosin on niin pienikokoinen 2v., että pienellä "huijauksella" hän on saanut vauvasängyn hotelleissa.

Kiitos vastanneille :flower:

Eli junaan perhelippu varmaan sitten riittää, eiköhän se tunni matka mene tuo pienempi sylissäkin, elleivät mene sinne leikkitilaan. :)
Saakos sinne matkarattaita miten säilytykseen, kun varmaan kävellään Hesassa sen verran että on ne pienemmälle otettava mukaan?

Ja hotellia meinasinkin katsella suht lähelt rautatieasemaa, niin saadaan sitten tavarat sinne samantien :)

Yhteistyössä