Jumppapalloista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jumppaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun ohjeessa sanottiin että 5cm pitää mennä sisäänpäin kun sormilla palloa painaa niin on hyvä. ja riippuu pallon halkaisijasta kuin paljon kestää painoa. Mulla 65cm pallo ja kesti muistaakseen 80kg tai jtn sinnepäin

Tuossa paketissa ei ole mitään ohjeita, muuta kuin muutamaan jumppaliikeeseen :( 5 senttiä sisäänpäin, höh, aika epämääräistä, sehän ihan riippuu siitä kuinka kovin sormilla painan. En mä nyt uskalla edes istua sen päälle, posahtaa koko pallo kuitenkin :D

paketissa pitäs olla ainakin pallon koko, jos se on isompi kun tuo mun mainitsema niin kestää enemmän painoa. No sanotaan niin että ei ihan kovaksi vaan saa hieman olla pehmeä. :) Jos nyt ymmärrät mitä tarkotan.

No niin, löysinhän jotain infoa netistä :D tuon jumppapallon valmistajan kotisivuja en onnistunut löytämään, mutta netanttila myy saman merkkistä palloa ja väittää että pallo kestää 250kg :o voikohan pitää paikkansa?

Aika pinkeäksi saa pumpata. Eli niin täyteen kuin vaan saat, tulppaa laittaessa karkaa aina hieman ilmaa, vaikka kuinka nopeasti yrittää sen tikun sinne tunkea.

Yli 90 kg on hyvin kestänyt.

Millanen tulppa sulla vieras on siinä pallossa? Tuossa pallossa on sellanen "piikki" mahtaakohan se pysyä paikoillaan, vai saattaako se ampasta siitä pallosta vaikka telkkaria katsovan miesparan silmään?

Alkuperäinen kirjoittaja jumppaaja:
Millanen tulppa sulla vieras on siinä pallossa? Tuossa pallossa on sellanen "piikki" mahtaakohan se pysyä paikoillaan, vai saattaako se ampasta siitä pallosta vaikka telkkaria katsovan miesparan silmään?

Sellaiset valkeat päästä levenevät tapit on noissa meidän palloissa, vähän kuten naula. On ne pysyneet paikoillaan, vaikka itsekin epäilin tuota sinkoamista alkuun. Lapset on pomppineet niiden päällä (suurin päälle 50kg) vaikka miten syöksymällä ja paikallaan on pysynyt, samaten itsellä vähän rauhallisemmassa menossa.

No on se tulppa sitten samanlainen kuin tuossakin pallossa. Kait se on vaan luotettava :D Tuon pallon halkaisija on vain 50 cm, pitäiskö mun pumpata se niin täyteen, että halkaisija on siellä 65 cm:ssä?

Ostin pallon prismasta, Eco bodyn pallo.

Ostin 75cm halkaisijan pallon prismasta ja pumppasin tämän mielestäni ihan napakkaan paineeseen ja 63cm näyttäisi oleva halkaisija suurinpiirteisestä ympärysmitasta laskettuna (ei riittänyt mitta ympäri asti).

Näyttäisi vähän siltä, että näissä halvemmissa ainakin miellyttävällä paineella on noin 10cm vähemmän korkeutta kuin on luvattu. Tosin kai tähänkin lisää painetta saisi, mutta pelottaisi varmaan istua päälle jos enemmän laittaisi painetta. Onneksi ostin vähän ylimittaisen, joten tämä on nyt aika sopivan korkuinen. Ostin siis tietokonetuolin tilalle.

Yhteistyössä