jumppaaminen vei motivaation laihduttamisesta..

• Viestiketjun aloittaja auttakee!!!!
  • Ensimmäinen viesti
auttakee!!!!
Olen kaksi viikkoa käyny 4krt/vk:ssa jumpassa. Kaksi aerobista, yksi pumppitunti ja yksi syvävenyttely. Paino noussu 2kg... Tällä menolla mä painan jouluun mennessä 10 kiloa enemmän..=/ . Ja siis olen kiloklubin mielestä syöny sen verran, että pitäis laihtua..

..
njaa´aaa.. mulla on kaks krt viikossa kuntojumppaa.. ja lisäks ite mitä sitten jumppailen kotona ja lenkkeilen.. en kyl oo itekään huomannu et ois painoa kummemmin lähteny, mut mies sanoi et oon alkanu kiinteytyä enemmän! :D

Harmaa
Täähän on ihan fakta, että joillakin, itse asiassa useimmilla, se paino nousee ALKUUN. Elimistö pistää vastaan, se tasoittuu ajan kuluessa.

Liikuntahan on terveyden kannalta merkittävä asia, ei sitä lopettaa kannata. Vai meinasitko että laihdut kerrasta sen 10kg noissa kahessa viikossa?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa:
Täähän on ihan fakta, että joillakin, itse asiassa useimmilla, se paino nousee ALKUUN. Elimistö pistää vastaan, se tasoittuu ajan kuluessa.

Liikuntahan on terveyden kannalta merkittävä asia, ei sitä lopettaa kannata. Vai meinasitko että laihdut kerrasta sen 10kg noissa kahessa viikossa?
Ei vaan laskin, että jos paino tällä tavalla nousee, niin painoa tulee lisää 10 kiloa jouluun mennessä..

sulla vaihtuu läskit lihaksiin ja lihas painaa tietenkin enempi ku läski. jatkat vaan reenaamista nii kroppasi kyllä muokkautuu.ja aluksi kun laihduttaa niin kroppa pitää kynsin hampain kiinni rasvavarastoista ku huomaa ettei tule ravintoa samalla mitalla enää, mutta kun elimistö tottuu muutamassa viikossa siihen nii alkaa usein paino tippumaan rytinällä! malttia vaan. just yks kaveri laihdutti eikä 7 viikon aikana tippunu grammaakaan ja se oli jo heittämässä hanskoja tiskiin ja minä yritin sanoa että jatka nyt pari viikkoa vielä. samalla lailla hän sit jatkoi vielä muutaman viikon ja nyt lähteekin kivalla vauhdilla eli kestää jonki aikaa mut palkitaan kyllä sit, tulokset näkyy ja pysyy jos niin haluaa. tsemppiä sulle laihdutukseen :hug:

gg
Taas nämä samat jutut:
Liikunnan aloittaminen noustaa aluksi painoa. Lihaksiin kertyy nestettä. Jos lihakset ovat hapoilla, paino saattaa HETKELLISESTI nousta jopa kiloja.
Pidemmällä tähtäimellä kannattaa muistaa, että lihas painaa enemmän kuin läski. Olen ihan varma, että laihdut vaikka jumppailetkin. Anna itsellesi aikaa ainakin kolme viikkoa ennen kuin tarkastelet jumpan vaikutusta painonpudotukseen. Kannattaa myös ottaa mittanauhalla mitat ja seurata kuinka nopeasti kiinteydyt. Tsemppiä!!

näin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös se niin mennyt, että liikunnan aloittaminen saattaa kerätä lihaksiin nestettä, joka siis väliaikaisesti nostaa painoa. Älä siis vielä luovuta.
Älä tosiaan luovuta... Pino nousee ensin, kun aloitat säännöllisen rankan liikuntatreenin, sillä lihasmassa kasvaa ja lahas painaa enemmän kuin rasva. Huomaat parin kuukauden päästä eron vartalossasi tapahtuneista muutoksista. Itsellä kävi juuri näin. painan pari kiloa enemmän kuin normaalisti, mutta samat vaatteet menee kevyesti päälle ja olo ja vartalo näyttää paljon kiinteämmältä ja paremmalta...

ja edelleenkin se lihas painaa enemmän kun läski... Mä olen kahden raskauden jälkeen heittänyt vaakani pois... mittanauha on paljon parempi... eikä se paino kerro koska sulla on hyvä olla,minusta se riittää että on itsellä hyvä olo.

Oon käynyt itsekkin jumpalla 2krt/vko ja sit päivittäin lasten kanssa touhuan pihalla ym.. (eli vielä olen mammalomalla)

Ei ne ihmeet hetkessä tapahdu,tuppaa myös itsellä olemaan se että kaikki pitäisi näkyä heti nyt eikä 15 päivä...

Jatkat vaan hyvällä tsempillä,yllätyt kyllä kun vaan jaksat jatkaa :)

..
mä en edes viiti kirjottaa mihinkään mitä oon syöny ja tosi harvoin merkkaan miten oon liikkunu, oon huomannu et jos panostan ihan perusteellisesti siihen hommaan niin meinaa into mennä, näin on hyvä, syön suht.normisti ja liikun innostuksen mukaisesti (mikä on kasvanu kokoajan) + ne kuntojumpat mitkä on vakkarina niin innostaa aina lähtemään ja pitää sitä harrastusta yllä! :) lisäksi tilasin yhden peruskuntolaitteen kotiin jonka varmaan saan tänään niin sitä tulee varmasti koestettua!! :) ja mä oon aina ollu niin laiska laihduttamaan että otan ihan rauhassa nyt vaan ettei jää tuo into kokonaan poies, hiljaa hyvä tulee, vai miten se oli? :)

Ruokahalun lisääntyminen liikunnan takia on toisilla voimakkaampaa kuin toisilla. Joillakin liikunta saattaa aiheuttaa kehossa vastareaktion niin, että se panttaa painoa/rasvaa entistä tiukemmin ja ottaa tarkemmin talteen. Muita syitä lihomiseen on esim. palkitseminen.

Laihduttaessa ruokavalio on avainsana ja joillakin liikunta jopa haittaa painonpudotusta. Siitä on kuitenkin niin monta muuta terveyshyötyä, että sitä kannattaa harrastaa runsaasti.

Yhteistyössä