Jumppaako joku teistä joka päivä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Haluaisin alkaa voimistelemaan joka päivä kotona, alaselkä on niin jäykkä ja kipeä että tavaroiden nostelu lattialta on vaikeaa, en saa suorana seisten sormia maahan noin vain vaan täytyy ensin voimistella ja venytellä ja jossain vaiheessa saan sitten sormet taas maahan. Mutta en siis heti vaikka herättyä ja tämä on huolenaiheeni. Olen melkein 40v, normaalipainoinen, mutta olen varmaan tosi huonossa kunnossa. Alaselkään sattuu vaikka se kun istun lattialle ja laitan jalat suoraan eteenpäin lattialle. En saa sukkia näin jalkaan, täytyy koukistaa jalat sivuttain oudosti. Tai seisoa ja nostaa jalka koukussa ylös ja laittaa näin.

Haluaisin alkaa jumppaamaan säännöllisesti mutta tarvitsen vähän motivaatiota. Joku aamujumppa heti kun herää ja sitten pitempi jumppa päivällä.
Joogaa tai jumppaa. Viime kesänä joogailin pari viikkoa ja selkä tuntui paljon kivemmalta mutta oli se silti kipeä tietyissä asennoissa.

Se kipu saattaa johtua kanssa siitä kun minulla on aika huonot jalat, niissä ei ole hyvää kaarta ja lihakset on varmaan heikot. Sellaiset puhkikuluneet lättäjalat. Mutta.. niitäkin haluaisin vahvistaa.

Miten te motivoitte itseänne? Kuinka kehitätte jonkun rutiinin, tietyt liikkeet joka päivä.

Kaipaisin vähän vinkkejä :)

• Tykkää
Reactions: KalaMies
Mä teen aina vapaapäivisin ja lomalla pari aurinkotervehdystä. Sen jälkeen on paljon vetreämpi ja virkeämpi olo.

Työpäivinä pyrin venyttelemään työmaalla aamupäivän aikana edes jotenkin.

Mut joo, turhan vähiin jää...

• Tykkää
Ihan ensiksi käy kenkäkaupassa. Mikäli jalkaholvi on kovin korkea tai matala, niin hyvin tukea antavat kengätkin voisi auttaa. Lisäksi kannattaa välillä maata kovalla lattialla tai sitten roikkua leuanvetotangossa. Suosittelen ainakin tankoa roikkumiseen. Lisäksi jos on liian pehmeä sänky, niin se aiheuttaa myös ongelmia.

Ennen suihkua tangolla teen perusliikkeitä koko vartalolle. Painoja en ole vielä lisännyt, olen sen verran vielä huonossa kondiksessa.
Keppijumppaan myös niska-hartianseutua ja siinä samalla venyttelen koko kroppaa, katson yleensä silloin tv:tä.

• Tykkää
Niin ja vastataan kysymykseenkin. Aloitin leukojen vetämisen tänä vuonna uudestaan. Tuskaahan se on kun on 15 kg painavampi kuin 18v jolloin meni kuntotestissä 28 leukaa, nyt menee vaivoin 8...

Ihan ensiksi käy kenkäkaupassa. Mikäli jalkaholvi on kovin korkea tai matala, niin hyvin tukea antavat kengätkin voisi auttaa. Lisäksi kannattaa välillä maata kovalla lattialla tai sitten roikkua leuanvetotangossa. Suosittelen ainakin tankoa roikkumiseen. Lisäksi jos on liian pehmeä sänky, niin se aiheuttaa myös ongelmia.

Ja on olemasssa myös kaikenlaisia tukipohjallisia ja geelipohjallisia jalkaoireita vähentämään. Geelipohjalliset vähentävät iskuja jalkapohjiinja ja kantapäihin, olen hankkinut. On hyvä kävellä pitkiä matkoja. Löytyy marketeista.

Mä saan kämmnetkin maahan lämmittelemättä.

Mutta meitä on niin eri mallisia! Lapsi numero kakkonen on isäänsä tullut ja jos onnistuu hipomaan sormenpäillä lattiaa ni hyvä. Vaikka on oikeasti hyvässä kunnossa ja juoksee ja nostaa puntteja.

Miten te motivoitte itseänne? Kuinka kehitätte jonkun rutiinin, tietyt liikkeet joka päivä.

Kaipaisin vähän vinkkejä

Vaikka saankin parin nutturapään tuomion, muistutan että parasta liikuntaa on sellainen, jossa itse tekeminen suo motivoivan nautinnon. Siksi päivittäinen aktiivinen seksi ja harrastukset, jossa se liikkuminen tulee luonnollisesti.

Ensin retkeillään ja sitten...
7c05e65d5993db4a6d823b6c812f07bd.jpg

Vaikka saankin parin nutturapään tuomion, muistutan että parasta liikuntaa on sellainen, jossa itse tekeminen suo motivoivan nautinnon. Siksi päivittäinen aktiivinen seksi ja harrastukset, jossa se liikkuminen tulee luonnollisesti.

Ensin retkeillään ja sitten...

Otetaanko tuossa 'retkeilykuvassa' covid-testiä kiinalaisittain?

normal_2265280154.jpg

• Haha
Reactions: m1es

Yhteistyössä