Jumatsuikka...mä tein sen! Tein nukenvaatteen ja se näyttää ihan yhtä hienolta, kuin kaupasta ostetut :) *kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toki, jos joku nyt ihan välttämättä haluaa kertoa miten (mihin?) se reikä kuuluu kumpparia varten jättää ja miten se sitten laitetaan umpeen, niin saa kyllä kertoa :)

Yleensä se tehdään joko etu- tai takapystysaumaan. Sisäpuolelle jäävään kujan osaan jätetään pystysaumaan aukko (oikea-oppisesti ommellaan molemmin puolin sitä aukkoa saumaa useamman kerran vahvistaen vielä). Siitä aukosta sitten pujotetaan kuminauha sisään ja sitä saa helposti säädettyäkin vielä jälkikäteen, tosin joskus joutuu kaivelemaan virkkuukoukun kanssa, että saa sen kuminauhan sieltä esiin.

voi vitsi, tosi kivoja, olet kätevä emäntä, mä en vaan osais :ashamed:

Ei se mene niin. Kyllä sä osaisit. Nuo housut oli oikeastikin helppo tehdä.

Ihan samaa en voi sanoa paidasta. Mutta harjoitus tekee kaiketi sitten mestarin :)

Tein samaan settiin farkkupaidan, mutta siinä ei ole vielä kiinnitystä, kun mulla ei ole tarraa kotona.

Laitoin tuonne kaulaan (älkää kysykö sen osan oikeaa nimeä) vaaleanpunaista silkkinauhaa, jotta ne matchais toisiinsa paremmin...oisin halunnut sitä tuohon paitaan enemmänkin, mutta se loppui kesken. Sitäkin pitää siis haalia lisää :D

[QUOTE="vieras";24950098]Yleensä se tehdään joko etu- tai takapystysaumaan. Sisäpuolelle jäävään kujan osaan jätetään pystysaumaan aukko (oikea-oppisesti ommellaan molemmin puolin sitä aukkoa saumaa useamman kerran vahvistaen vielä). Siitä aukosta sitten pujotetaan kuminauha sisään ja sitä saa helposti säädettyäkin vielä jälkikäteen, tosin joskus joutuu kaivelemaan virkkuukoukun kanssa, että saa sen kuminauhan sieltä esiin.[/QUOTE]

Ok...no toi kuulostaa kyllä loogiselta. Mutta ehkä vähän hankala näin niinkuin minikoossa :)

Mutta kiva tietää, koska mä haluaisin ommella housuja näille mun oikeillekin lapsille, eikä vaan nukkelapsille :D

Yhteistyössä