Jumankauta että ottaa päähän itsekkäät kanssamatkustajat!

  • Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti
myymä
Taas oli TÄPÖTÄYSI juna, jossa yksi nainen rattaiden kanssa. Nainen kysyi yhdeltä matkustajalta voisiko tämä auttaa nostamaan rattaat. Kanssamatkustaja vastaa:

-Mulla on kyllä nyt niin kiire etten voi. Mutta eiköhän joku muu voi.

Ja kun juna pysähtyy, KASA KANSSAMATKUSTAJIA poistuvat junasta eivätkä auta rattaiden kanssa olevaa naista. Itse tulin ihan junan hänniltä jonottaen ja autoin naisen junasta pois. Miten IHMEESSÄ ihmiset jaksaa olla niin itsekkäitä ja saamattomia!

grrrrrrrrrrrrr :kieh:
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja hellu 77:
Siinä taas näki et kuinka välinpitämätöntä sakkia me suomalaiset oikeastaan ollaan. Suurin osa tuijottaa vaan omaan napaansa ja ei ajatella muita.

Näin on! Meillä on mummola Espanjassa ja voi luoja mitä kohtelua siellä lapset saa! Ne on kuin kuninkaalisia, aina joka paikassa, lapset ensin!
 
toi on vähän ku dösässä rattaiden kanssa,täällä on välillä noita porraslinkkuja ja oot menossa kyytiin niin kaikki kattelee erisuuntaan ettei vahingossakaan joudu nouseen paikoiltaan :kieh:
joskus oikeesti korpee kuinka itsekeskeisiä ihmiset on..toiselle oven aukipitäminen jos menee rattailla tai rullaattorilla on jopa ylitsepääsemättömän vaikeaa..
 
Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja hellu 77:
Siinä taas näki et kuinka välinpitämätöntä sakkia me suomalaiset oikeastaan ollaan. Suurin osa tuijottaa vaan omaan napaansa ja ei ajatella muita.
samaa mieltà. huomasin taas suomessa ollessani, ettà todella harva kiittàà jos pitàà ovea auki peràssàtulevalle.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja MömmönPaluu:
toi on vähän ku dösässä rattaiden kanssa,täällä on välillä noita porraslinkkuja ja oot menossa kyytiin niin kaikki kattelee erisuuntaan ettei vahingossakaan joudu nouseen paikoiltaan :kieh:
joskus oikeesti korpee kuinka itsekeskeisiä ihmiset on..toiselle oven aukipitäminen jos menee rattailla tai rullaattorilla on jopa ylitsepääsemättömän vaikeaa..
no itseasiassa se on kuskin tehtävä tulla auttamaan.
ja vaikka moni onkin välinpitämätön, on joukossa myös esim.huonoselkäisiä yms. joille tuollainen auttelu ei vaan sovi.
 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja MömmönPaluu:
toi on vähän ku dösässä rattaiden kanssa,täällä on välillä noita porraslinkkuja ja oot menossa kyytiin niin kaikki kattelee erisuuntaan ettei vahingossakaan joudu nouseen paikoiltaan :kieh:
joskus oikeesti korpee kuinka itsekeskeisiä ihmiset on..toiselle oven aukipitäminen jos menee rattailla tai rullaattorilla on jopa ylitsepääsemättömän vaikeaa..
no itseasiassa se on kuskin tehtävä tulla auttamaan.
ja vaikka moni onkin välinpitämätön, on joukossa myös esim.huonoselkäisiä yms. joille tuollainen auttelu ei vaan sovi.
Mulla on myös kokemusta kuskista joka sanoi "mulla on kyllä niin kipeet ranteet etten nyt oikein voi" ahaa.. no me sitten varmaan LENNETÄÄN TÄÄLTÄ bussista kun ei ollut muita matkustajia! :kieh:
 
vieras
Olin menossa yks päivä matalalattia junaan. Juna oli aika tyhjä eli paljon oli istumapaikkoja jäljellä. Samalta laiturilta kyytiin tuli vain yksi mummeli joka änkesi minua ennen junaan ja meni suoraan kassinsa kanssa siihen rattaille tarkotettuun koloon. Jäätiin sitten rattaiden kanssa ovien tukkeeksi, kun ajattelin että jos se mummeli on niin ääliö ettei itse tajua väistää ni olkoon sitten siinä.
 
Kyllä mä aina autan jos nään siihen tarvetta, vaikka olisin kuinka eessä tai takana ja jos ei kukaan muu näytä toimivan... Sen kun ite tietää mitä se on kun kukaan ei auta :kieh: Onneks täälä Jykylässä suurinosa linkeistä on matalia niin pääsee ilman apuakin...
 
kommentti
Joskus just esim kiepä selkä ei näy ulospäin, voi näyttää terveeltä nuorelta joka kävelee hyvin. Oikeasti päällä on tukiliivi joka ei salli mitään poikkeavaa. Auttaisin jos kykenisin :(
 
Viime keväänä kävin Pasilassa avoimessa amk:ssa ja matkustin siis 2*viikko edestakaisin Puistola-Pasila.
Kertaakaan ei annettu paikkaa, eli seisoin ison mahani kanssa joka kerta paluumatkan kun juna oli täynnä :eek:
 
Mammari
Mua ärsyttää se että kun kaikki paikat on täynnä niin aina löytyy näitä kassimatkustajia,eli kassi vie sen toisen istumapaikan, eikä olla näkevinäänkään että tuo tuossa etsii neljän lapsen kanssa edes yhdelle istumapaikkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja MömmönPaluu:
toi on vähän ku dösässä rattaiden kanssa,täällä on välillä noita porraslinkkuja ja oot menossa kyytiin niin kaikki kattelee erisuuntaan ettei vahingossakaan joudu nouseen paikoiltaan :kieh:
joskus oikeesti korpee kuinka itsekeskeisiä ihmiset on..toiselle oven aukipitäminen jos menee rattailla tai rullaattorilla on jopa ylitsepääsemättömän vaikeaa..
no itseasiassa se on kuskin tehtävä tulla auttamaan.
ja vaikka moni onkin välinpitämätön, on joukossa myös esim.huonoselkäisiä yms. joille tuollainen auttelu ei vaan sovi.
ei ole..joidenkin säännöissä lukee ettei tarvi nostella :headwall:
ei ne kuskit meinaan nosta sitä persettään ylös vaikka käyt sanomassa..
AJATELKAA semmonen 80w mummo auttoi mun kanssa rattaat sisälle siis hei haloo vieressä oli n.20-30w ihmisiä niin ainot auttava oli tuo mummo.mä kyl halasin sitä kiitokseks ja sain osavinokatseita taas senkin suhteen muilta:kieh:
 
mietin vaan
niin siis kaikkien muiden matkustajien pitäisi olla kokoajan valmiudessa auttaa ja huomioida missä saa istua,missä ei, milloin jäät pois ,milloin et jne. eikö oo mammoille tullu mieleen ite avata sitä sanaista arkkua ja pyytää joltakulta apua esim ihan että "anteeksi, mutta voisitko auttaa minua nostamaan vaunut kyytiin /pois kyydistä? " tai "anteeksi, mutta pääsisinkö istumaan kun tämä seisominen on todella tukalaa tämän vatsan takia?".
 
Alkuperäinen kirjoittaja mietin vaan:
niin siis kaikkien muiden matkustajien pitäisi olla kokoajan valmiudessa auttaa ja huomioida missä saa istua,missä ei, milloin jäät pois ,milloin et jne. eikö oo mammoille tullu mieleen ite avata sitä sanaista arkkua ja pyytää joltakulta apua esim ihan että "anteeksi, mutta voisitko auttaa minua nostamaan vaunut kyytiin /pois kyydistä? " tai "anteeksi, mutta pääsisinkö istumaan kun tämä seisominen on todella tukalaa tämän vatsan takia?".
mä olen kysynyt ja tulee vastaukseksi ettei ehi :kieh:

 
Joo, tuo on sitä huomaavaisuutta paikallaan :kieh:

Itte menin kerran kahden pienen lapsen (vauva vaunuissa, isompi käveli, oli jotain 2,5v) bussiin, jossa kolome porrasta. Joku kiva mies auttoi meidän bussiin, mutta päätepysäkillä kaikki kävelivät ohi, eikä kukaan voinut auttaa. Onneksi bussikuski riensi apuun.

Niin, ja kysynytkin ohi. Moni ei edes katso päin, kun kysyy. Menevät vai ja ovat olevinaan huomaamatta/kuulematta.
 

Yhteistyössä