jumaliste että nordea on hankala pankki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neith"

Vieras
siis miten vaikeaksi voidaan tehdä yksinkertaiset asiat, ja sitten vielä koitetaan peria ylimääräisiä maksuja.. |O

mie olen viimevuonna maksanut mastercardin tyhjäksi, sitten vielä soitin perään ja varmistin että onhan se nyt sitten varmasti nollissa ja että haluan lopettaa sen kortin, noh ensin sain vängätä tovin että antavat tietoja kun eivät voineet uskoa ettei mulla ole netti pankki tunnareita, koska mulla oli vain 1 tili mihin ei ollut edes korttia ja mastercard.. kun sitten uskoivat vihdoin niin kertoivat että olin maksanut liikaa takaisin ja palautatvat ne rahat sille mun tilille. kertoivat myös että mun pitää irtisanoa se kortti kirjallisesti ja toimittaa se lappu pankkiin, samoin kuin se kortti.
no se vähän jäi, koska mulla ei noin yleensä ole mitään tarvetta käydä "keskustassa" eikä varsinkaan nordeassa. mutta korttia ei ole käytetty sen tyhjille maksun jälkeen.

luulin että asia on kunnossa, sen kortin palautusta lukuunottamatta.
mutta sitten helmikuussa tuli 52€ lasku, laskussa ei lukenut mistä tuo summa on, mutta kyseessä siis muistutus lasku.. taas soitin ja selvittelin asiaa, jälleen vänkääminen puhelimessa niistä tunnareista joita mulla ei ole ja lopputulos oli että eivät osanneet sanoa mitään.. joten menin sitten pankkiin käymään 10.3
siellä selvisi että kyseessä on vuosimaksu kortista, ja mitään selitystä en saanut sille etten ollut sitä alkuperäistä laskua saanut.. irtisanoin tilin ja kortin ja pankkitäti sanoi että sieltä on lähdössä huomautus lasku tästä maksusta, mutta koittavat siellä vielä perua sitä maksua kun ei koko korttia ole käytetty ja nyt se on jo irtisanottu.

noh, eilen sitten posti kantoi kotio 3 kuorta nordeasta..
kuori nro 1 piti sisällään laskun jonka päiväys oli 3.1.11, 52€ ja eräpäivä 20.1.11 ja se lasku oli siis se mitä en ikinä saanut |O
kuori nro 2 piti sisällään perintälaskun, siitä helmikuussa toimitetusta laskusta ja eräpäivä heti. lasku on päivätty 26.2.11
ja kuori nro 3 piti sisällään erääntymisilmoituksen, se on päivätty 3.3.11
ja siinä ilmoitetaan että kortti on käyttökiellossa ja summa oli noussut 57€

ja nämä kolme kuorta siis tuli 28.3.11 |O ihan oikeasti..

soitin nyt sitten sinne asiakaspalveluun, ja taas vängättiin siitä onko mulla niitä tunnareita, annoin hetun ja selitin tilanteen, sitten yhdistettiin rahoituspuolelle ja siellä sitten piti taas vängätä niistä tunnareista ja antaa kortin luottotilin numero ja sen lisäksi vielä koti osoite kokonaisuudessaan, ennenkuin päästiin itse asiaan..
kerroin mielipiteeni tästä laskujen lähettämisestä, siitä että homma ei toimi näin ja kysyin että mitäs nyt tehdään..
sain vastauksen, heidän tiedoissaan oli että maksaa pitäisi 13€ eli 15.3.11 asti vuosimaksua WTF miksi siis lähetellä mulle noita muita laskuja sitten? :O
ja selvisi vielä sekin että tuosta 13€ oli 5€ huomautusmaksuja.. siinä vaiheessa mä protestoin jo kovaäänisesti, siis enhän mä maksa mitään huomautusmaksuja laskusta jota en ole saanut, enkä maksa mitään laskua kortista jota ei ole käytetty ja joka on maksettu nolliin ja josta ne on mulle päin vielä maksaneet rahaa takas.. (siis kun siinä helmikuun laskussa ei lukenut mistä tuo summa on)
poistivat nyt lopulta sen huomautusmaksun ja lupasivat että kun olen maksanut tuon 8€ niin en saa enää yhtään kirjettä/laskua heiltä..

siis miten voi olla näin vaikeaa prkl
ja sekin että olen 10.3 sen kortin irtisanomisilmoituksen pankissa tehnyt ja 15.3 se on sitten lopulta irtisanottu :O

ei mulla muuta kun että jos korttia ei ollut aiemmin irtisanottu (niinkun sanoit, se "vähän" jäi), niin onhan siitä vuosimaksu maksettava. Ei se että et korttia käytä, merkkaa yhtään mitään. Jos ei ole irtisanottu niin ei ole irtisanottu.

Aika perseestä kyllä nuo laskutushommat, mutta eipä ole Nordea ainoa firma maailmassa joka ei ajallaan saa laskuja tulemaan, näitähän piisaa.

Mulla ei ole ollut Nordean kanssa mitään ongelmia ikinä :)

Ja mä kyllä ymmärrän sen hyvin ettei pankkijuttuja hoideta puhelimessa helpolla, kun se on puhelimessa niin helppo esittää jotatakuta toista :)

Mullakaan ei ikinä oo ollut ongelmia ja laskut tullut ajallaan. Ja ymmärrän myös ton, että kortin vuosimaksu peritään jos sitä ei ohjeiden mukaan oo kirjallisesti irtisanottu. Ehkä osoittaisin syyttävän sormen nyt Itellan suuntaan.

ei mulla muuta kun että jos korttia ei ollut aiemmin irtisanottu (niinkun sanoit, se "vähän" jäi), niin onhan siitä vuosimaksu maksettava. Ei se että et korttia käytä, merkkaa yhtään mitään. Jos ei ole irtisanottu niin ei ole irtisanottu.

Aika perseestä kyllä nuo laskutushommat, mutta eipä ole Nordea ainoa firma maailmassa joka ei ajallaan saa laskuja tulemaan, näitähän piisaa.

no siis jos olisin saanut tammikuussa sen laskun jossa oli tieto tuosta vuosimaksusta niin olisinhan marssinut heti silloin pankkiin ja hoitanut asian.. mutta koska en sitä laskua saanut ennen eilistä, eikä siinä helmikuun laskussa ollut mitään infoa mikä se summa on (eikä mulel sitä asiakaspalvelusta osattu kertoa) niin enhän mä sitä silloin maksa
tai siis nyt maksan maaliskuulle asti joka on ok

Mullakaan ei ikinä oo ollut ongelmia ja laskut tullut ajallaan. Ja ymmärrän myös ton, että kortin vuosimaksu peritään jos sitä ei ohjeiden mukaan oo kirjallisesti irtisanottu. Ehkä osoittaisin syyttävän sormen nyt Itellan suuntaan.

nooh, kummasti kaikki muut laskut on ajallaan postilaatikkoon eksynyt.. ja nyt näköjään nordean kaikki laskut on jääneet johki notkumaan..

[QUOTE="Neith";23469838]no siis jos olisin saanut tammikuussa sen laskun jossa oli tieto tuosta vuosimaksusta niin olisinhan marssinut heti silloin pankkiin ja hoitanut asian.. mutta koska en sitä laskua saanut ennen eilistä, eikä siinä helmikuun laskussa ollut mitään infoa mikä se summa on (eikä mulel sitä asiakaspalvelusta osattu kertoa) niin enhän mä sitä silloin maksa
tai siis nyt maksan maaliskuulle asti joka on ok[/QUOTE]
Vuosimaksu on kai kuitenkin aina koko vuodelta, vaikka päivän kuluttua kauden alkamisesta lopettaisi.

[QUOTE="joku";23469761]Mulla ei ole ollut Nordean kanssa mitään ongelmia ikinä :)

Ja mä kyllä ymmärrän sen hyvin ettei pankkijuttuja hoideta puhelimessa helpolla, kun se on puhelimessa niin helppo esittää jotatakuta toista :)[/QUOTE]

nooh, kyllä mäkin ymmärtäisin jos kyse olis luoton korotuksesta tai vastaavasta.. mutta jos kyse on kortin irtisanomisesta, tai laskun selvennyksestä niin en ihan ymmärrä..

Jos kerran jo ensimmäisellä kerralla on sanottu puhelimessa, etteivät voi hoitaa asioita puhelimitse ja ylipäätään tunnistautumisen kanssa on ongelmia, miksi ihmeessä et mennyt käymään siellä pankissa? Joo, ei mullakaan tule käytyä pankin nurkilla saati pankissa juuri koskaan, mutta kyllä noin tärkeän asian suhteen ottaisin ihan erikseen asiaksi mennä käymään. Tosin vuosimaksuhan tulee kyllä maksaa, vaikka korttia ei käyttäisikään, sinähän et ollut lopettanut korttia. Sama systeemi on ihan kaikissa pankeissa. Puhelimitse ei voi hoitaa tuollaisia asioita, ellei puhelimeen vastaa virkailija joka tuntee sinut äänen perusteella ja ottaa vastuun tunnistautumisesta. Eikä se ole mikään pankin keksimä sääntö, vaan ihan tietoturvalaissa määritelty asia.

Vuosimaksu on kai kuitenkin aina koko vuodelta, vaikka päivän kuluttua kauden alkamisesta lopettaisi.

on se teoriassa, mutta jos ei saa sitä laskua missä on selitys vuosimaksu 52€ vaan saa vain laskun jossa on luoton saldo 52€ niin sitä ei ihan äkkiä lähde maksamaan kun kerran kortti on nollissa ja sitä ei ole käytetty, varsinkaan kun eivät osanneet kertoa mulel mikä tuo summa on..
eli nyt maksan vain maaliskuulle asti sen vuosimaksun ja se on ihan ok, eli siitä en nyt valita

[QUOTE="Neith";23469870]nooh, kyllä mäkin ymmärtäisin jos kyse olis luoton korotuksesta tai vastaavasta.. mutta jos kyse on kortin irtisanomisesta, tai laskun selvennyksestä niin en ihan ymmärrä..[/QUOTE]

Tottakai kortin lopettamiset ja laskujen selvittämiset vaatii tunnistautumisen. Sehän ois mukava kun naapuri tai joku ohikulkija nappaa postilaatikostasi laskun ja soittaa pankkiin että lopettakaapa tämä kortti tai utelee tietoja sinun laskustasi. Luoton korotus olisi melkeinpä pienempi ongelma.

Jos kerran jo ensimmäisellä kerralla on sanottu puhelimessa, etteivät voi hoitaa asioita puhelimitse ja ylipäätään tunnistautumisen kanssa on ongelmia, miksi ihmeessä et mennyt käymään siellä pankissa? Joo, ei mullakaan tule käytyä pankin nurkilla saati pankissa juuri koskaan, mutta kyllä noin tärkeän asian suhteen ottaisin ihan erikseen asiaksi mennä käymään. Tosin vuosimaksuhan tulee kyllä maksaa, vaikka korttia ei käyttäisikään, sinähän et ollut lopettanut korttia. Sama systeemi on ihan kaikissa pankeissa. Puhelimitse ei voi hoitaa tuollaisia asioita, ellei puhelimeen vastaa virkailija joka tuntee sinut äänen perusteella ja ottaa vastuun tunnistautumisesta. Eikä se ole mikään pankin keksimä sääntö, vaan ihan tietoturvalaissa määritelty asia.

kyllä mä olen muissa pankeissa saanut asiat hoidettua, olenpa jopa saanut tilattua uuden pankkikortin visalla varustettuna (tosin soittivat silloin mulle päin)
mähän menin käymään siellä pankissa sitten kun asia ei muutoin selvinnyt, tammikuussa taikak helmikuussa en asiaa hoitanut kun olin autuaan tietämätön kyseisestä laskusta..
ja ei tosissaan ole ollut mitään tarvetta mennä keskustaan sellaiseen aikaan että olisi pankkiin ehtinyt

No vuosimaksuhan on maksettava, mikä on korttiehdoissa sovittu. Allekirjoittamassa korttisopimuksen olet suostunut kortin vuosimaksun maksamiseen. Kortti- ja korttiluotto irtisanotaan vasta siinä vaiheessa kun kortti palautetaan pankkiin ja leikataan kahtia. Se, ettet ole vienyt korttia ajoissa lopetettavaksi on ihan oma vikasi, ei suinkaan Nordean. Pankkeja koskee myös pankkisalaisuus, jolloin tunnistamattomalle asiakkaalle ei saisi kertoa mitään asiakkaan pankkipalveluista, joten ihan oikein ovat puhelimessa tehneet kun ovat sinulta niitä verkkopalvelutunnuksia ja sähköistä tunnistautumista kyselleet ensin..

Minä en nyt näe, että Nordea olisi missään vaiheessa toiminut hankalasti.. sinua on opastettu varsin kattavasti jo ensimmäisessä yhteydenottosi aikana kuinka saat asian helpoiten ja nopeimmin hoidettua kuntoon. Sinulla on vähän vaan asia jäänyt hoitamatta, mikä on hankaloittanut asioita.. se ei ole Nordean vika.
Sitä en tiedä miksi posti on tuonut alkuperäisen laskun vasta huomautuskirjeen jälkeen.

En ole Nordean asiakas (enkä tule koskaan todennäköisesti olemaankaa), mutta tässä tapauksessa olen kyllä ihan Nordean puolella..

[QUOTE="Neith";23469727]onko muuten muilla ollut nordean laskujen kanssa ongelmia vai olenko ainut jolla nuo laskut tulee pahasti jälkijunassa?[/QUOTE]

Mulla masteri on suoraveloituksessa ja muutenkaan ei ole ollut ongelmia nordeassa. Mulle se masteri on vieläpä ilmainen. OP se vasta hankala olikin kun asuin yhteen aikaan kahdella eri paikkakunnalla samaan aikaan ja nämä kaksi OP:n konttoria olivat siis keskenään "eri pankkeja".

[QUOTE="Neith";23469995]kyllä mä olen muissa pankeissa saanut asiat hoidettua, olenpa jopa saanut tilattua uuden pankkikortin visalla varustettuna (tosin soittivat silloin mulle päin)
mähän menin käymään siellä pankissa sitten kun asia ei muutoin selvinnyt, tammikuussa taikak helmikuussa en asiaa hoitanut kun olin autuaan tietämätön kyseisestä laskusta..
ja ei tosissaan ole ollut mitään tarvetta mennä keskustaan sellaiseen aikaan että olisi pankkiin ehtinyt[/QUOTE]

Pankilla on aina asiakkaan tunnistusvelvollisuus olemassa tehdessä sopimuksia. Asiakkaalle puhelimessakin tilattu uusi kortti toimitetaan aina pankkiin noudettavaksi, jolloin asiakas allekirjoittaa korttisopimuksen ja hänet tunnistetaan henkilöllisyystodistuksesta ennen kortin luovuttamista asiakkaalle. Tämän vuoksi korttitilaus yleensä onnistuu puhelimessa (ellei ole ihan mennyt tupeloimaan omia pankkiasioitaan). Tähän ei siis asiakas tarvitse sähköistä tunnistautumista.

[QUOTE="jaana";23470030]No vuosimaksuhan on maksettava, mikä on korttiehdoissa sovittu. Allekirjoittamassa korttisopimuksen olet suostunut kortin vuosimaksun maksamiseen. Kortti- ja korttiluotto irtisanotaan vasta siinä vaiheessa kun kortti palautetaan pankkiin ja leikataan kahtia. Se, ettet ole vienyt korttia ajoissa lopetettavaksi on ihan oma vikasi, ei suinkaan Nordean. Pankkeja koskee myös pankkisalaisuus, jolloin tunnistamattomalle asiakkaalle ei saisi kertoa mitään asiakkaan pankkipalveluista, joten ihan oikein ovat puhelimessa tehneet kun ovat sinulta niitä verkkopalvelutunnuksia ja sähköistä tunnistautumista kyselleet ensin..

Minä en nyt näe, että Nordea olisi missään vaiheessa toiminut hankalasti.. sinua on opastettu varsin kattavasti jo ensimmäisessä yhteydenottosi aikana kuinka saat asian helpoiten ja nopeimmin hoidettua kuntoon. Sinulla on vähän vaan asia jäänyt hoitamatta, mikä on hankaloittanut asioita.. se ei ole Nordean vika.
Sitä en tiedä miksi posti on tuonut alkuperäisen laskun vasta huomautuskirjeen jälkeen.

En ole Nordean asiakas (enkä tule koskaan todennäköisesti olemaankaa), mutta tässä tapauksessa olen kyllä ihan Nordean puolella..[/QUOTE]

nooh, se että saako sen laskun on olennaista sen asian hoidon kanssa..
hankalaa on ollut koko projekti tässä, eli kun soitan pankkiin, kerron kuka olen ja mitä asiani koskee, kysymykseen nettitunnareista vastaan kieltävästi ja kerron mitä palveluita/tuotteita mulla kyseisestä pankista on.. olen valmis kertomaan hetuni, tilin/kortin numeron ja jopa osoitteni mutta en todella jaksa sitä vänkäystä niistä tunnareitsa, eli kun niitä ei ole niin niitä ei ole ja se ei sillä vänkäämisellä muuksi muutu.
ei niiden tarvitse ihmetellä että miksi ei ole, miten niin ei ole korttia tiliin jne. näkeväthän ne sieltä tiedoista sen asian, tarvitseeko siitä alkaa vänkäämään?
ja edelleen, ymmärrän toki että vuosimaksu tulee jos se kortti on, mutta kyllähän nyt ihmiselle pitää toimittaa tieto siitä että kyseinen summa pitäisi maksaa ja mistä se summa koostuu, ja jos noita tietoja ei toimita niin pahahan se on ihmisen maksaa..
ja kuinka moni ihan oikeasti kyselemättä maksaa laskun jossa ei ole mitään selitystä mistä se summa on, varsinkin jos tilanne on ettei mitään laskuja pitäisi tulla?
(helmikuussa tullut lasku siis tuli kuun lopussa ja maaliskuussahan mä sinne pankkiin lompsin asiaa selvittämään kun puhelimessa eivät OSANNEET sanoa mikä tuo summa on)

Mulla masteri on suoraveloituksessa ja muutenkaan ei ole ollut ongelmia nordeassa. Mulle se masteri on vieläpä ilmainen. OP se vasta hankala olikin kun asuin yhteen aikaan kahdella eri paikkakunnalla samaan aikaan ja nämä kaksi OP:n konttoria olivat siis keskenään "eri pankkeja".

toi muuten on totta okossa, pk seudulla kaikki okot on samaa lafkaa ja näkevät kaikki tiedot jne mutta heti kun poistuu pk seudulta niin alkaa ongelmat, on eri pankkeja vaikka samaa konsernia.. (oli jossain muussa pankissa myös tuo ongelma, en muista että missä)

Yhteistyössä