JUMALAUTA MITÄ VAIVOJA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TARVIIN JELPPII
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TARVIIN JELPPII

Vieras
minulla on epämiellyttävä ongelma:
alapääni kutiaa tautisesti ja sieltä erittyy melko runsaasti välillä paksua ja
välillä juoksevampaa valkovuotoa ja pikkarit ovat aina täynnä sitä. Väriltään se on vaaleaa mutta aavistuksen taittuu kellertävään ja vihertävään ja se haisee kalalle. Olen käynyt useaan
kertaan gynellä mutta he ovat todenneet sen hiivasieneksi ja antoivat
tarvittavat lääkkeet. Ne auttoivat hetkellisesti mutta ongelma palaa vähän
väliä! APUA!

minulla on epämiellyttävä ongelma:
alapääni kutiaa tautisesti ja sieltä erittyy melko runsaasti välillä paksua ja
välillä juoksevampaa valkovuotoa ja pikkarit ovat aina täynnä sitä. Väriltään se on vaaleaa mutta aavistuksen taittuu kellertävään ja vihertävään ja se haisee kalalle. Olen käynyt useaan
kertaan gynellä mutta he ovat todenneet sen hiivasieneksi ja antoivat
tarvittavat lääkkeet. Ne auttoivat hetkellisesti mutta ongelma palaa vähän
väliä! APUA!

..tai siltä ainakin kuulostaa, ei niinkään hiivalta. Käy kysymässä apteekista lääkettä - pitäisi saada ilman reseptiä. Minulla auttoi vagi-c.

Suosittelen käyntiä yksityisellä gynellä (tutkivat paremmin, yleensä) jos vaiva jatkuu/ on toistuvaa.

Viimeksi muokattu:
SE voi olla myös niin sanottu epäspesifi tulehdus, johon hiivalääke ei tepsi koska oireiden aiheuttaja ei ole hiivasieni. Etenkin tuo kalaisa haju saa otaksumaan että kyseessä on epäspesifi tulehdus. Tarvitaan tujumpi lääke kuten Flagyl, jo auttaa.

Dalacin-kuuri joko voiteena tai tabletteina mun mielestä parempi kuin flagyl jolla on tod ärsyttäviä sivuvaikutuksia.
Jos tulehdus uusii helposti, päivittäinen paikallishoito maitohappobakteerilla ennaltaehkäisee tosi hyvin niin hiivan kuin epäspesifisen tulehduksen jos normi hygienia muuten kunnossa.
Kuparikierukka aiheuttaa todella helposti epäspesin mutta päivittäinen mhb-käyttö takaa sen ettei pöpöt limakalvoilla viihdy.
Mulla nyt puolen vuoden kokemus kuparikierukasta ja ilman päivittäistä paikallishoitoa takuuvarma epätasapainotila.
Vuosia kärsin hiivakierteestä joka loppui kuin seinään päivittäisen maitohappobakteerin käytön aloittamisen jälkeen.
Hormonalinen ehkäisy mulla täysin poissuljettu joten tällä keinolla voin käyttää tätä parjattua kupista

..tai siltä ainakin kuulostaa, ei niinkään hiivalta. Käy kysymässä apteekista lääkettä - pitäisi saada ilman reseptiä. Minulla auttoi vagi-c.

Suosittelen käyntiä yksityisellä gynellä (tutkivat paremmin, yleensä) jos vaiva jatkuu/ on toistuvaa.

Ei kyllä saa epäspesifiin tulehdukseen lääkkeitä ilman reseptiä, epäspesifiin tarvitaan antibiootti (Zidoval, Flagyl, Dalacin). Maitohappobakteerivalmisteita kyllä saa, ja tuota vagi-c :tä, joka siis on ihan c-vitamiinia ja muuttaa emätintä happamampaan suuntaan -> edullisemmat olosuhteet hyville bakteereille ja vähemmän edulliset huonoille. Maitohappotuotteita on useita, esim. Gyno-Caps (oma suosikkini), Gyno-Lact, Lactal (ei kai sisällä bakteereita vaan pelkkää maitohappoa),... Nykyään on myös jokin uusi suun kautta otettava tuote Femiflor, joka siis on maitohappobakteeria, jonka pitäisi lopulta asettua emättimen limakalvoille vaikka onkin nautittu suun kautta. FEMIFLOR MAITOHAPPOBAKTEERIVALMISTE - Yliopiston verkkoapteekki

Minä kokeilisin ainakin ensin juuri noita maitohappotuotteita/vagi-c :tä ennen kuin hakisin reseptin, aina parempi jos saa ilman antibiootteja menemään, sillä antibiootit voivat sekoittaa bakteerikantaa entisestään (hyvätkin pöpöt kuolee). En tiedä onko tällä mitään tutkittua vaikutusta, mutta minä ainakin nauttisin myös suun kautta maitohappotuotteita, esim. piimää.

Hiivalle tyypillinen oire on kutina, mutta kellertävä ja kalanhajuinen vuoto taas viittaa bakteeritulehdukseen (eli se epäspesifi, nykyään kai kutsutaan nimellä bakteerivaginoosi).

Näytettä siis ei ole otettu? Siitä viimeistään selviäisi onko hiiva vai bakteerivaginoosi -veikkaan kyllä jälkimmäistä.

Viimeksi muokattu:
Minä käytän niitä syötäviä probiottikapseleita myös alapäähän ja tosi hyvin toimii.
Menkkojen aikana mulle tulee helposti epäspesifioireita kun silloin en käytä mhb-tabuja. Heti kun vuoto lopuu, tabut sisään tupla-annoksella ja tadaa! bakteerikanta palaa normaaliksi.
Jo alkaneet epätasapaino-oireet mm kutina tai ikävä tuoksu lähtee max kahdessa päivässä.
Täällä ei saa mainostaa, mutta luontaistuotekaupasta saa parhaat mhb-valmisteet

Yhteistyössä