Jumalauta mitä hulluja liikenteessä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riivinrauta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Riivinrauta

Aktiivinen jäsen
21.01.2007
4 454
0
36
Siis ihan kahelia porukkaa!

Oltiin ajamassa stadista Heinolaa kohti ku jossain Mantsälän Shellin kohilla oltiin menossa ohi autosta joka ajo n. 80 semmonen harmaa Honda civikki.
No kun päästiin rinnalle ni se auton kuski paino kaasua eikä päästäny ohi.
No lisäsin ite vauhtia ni tää toinen kuski teki samoin.
No aattelin sit että no hittolainen jos toisella on noin kireellä ettei voi ohi päästää niin ei sit, hölläsin vauhtia ja meinasin mennä tän auton taakse, mut mitä tää kusipää teki???
No se hölläs kans vauhdin niin että mä en päässy sen taaksekkaan.

No mä taas kiihdytin ja se kiihdytti kans... hetken ajoin kovempaa vauhtia mutta ko ei päästäny taaskaan ohi niin hölläsin reilummin vauhtia (tiesin siis että takanani ei ollut ketään) ja puikahdin nopeesti sen auton taakse.
No se kuski hiljensi vauhtia 80 ja jatkoi hiljentämistä edelleen... sain taas tarpeekseni ja lähdin ohittamaan.
Pääsin kuin pääsinkin ohi kun tää tyyppi ei ihan pysyny mun ajatuksessa mukana, mut samoin tein kun ajoin sen eteen, se siirty ohitus kaistalle ja ajo mun ohi ja tuli siihen mun eteen taas jumimaan.

No sit tulikin auto peräkärryn kans mein eteen.
Tää hullu kuski lähti "ohi"
Se jäi junnaamaan siihen sen toisen auton viereen pitkäks toviks.
Vihdoin meni ohi ja sujahti ihan sen auton edestä takasin oikeenpuoleiselle kaistalle, sit sen verran ko se sai haju rakoo siihen autoon niin mä menin siihen väliin kans (siis kuitenkin turvalliseen väliin.).
Vähän matkaa ajeli taas jotain 100km/h ku löi jarrut niin kulloon että vauhti tipahtikin siitä 80:sta 40:ppiin hetkessä, ei ollu kaukana että me oltais oltu takapuskurissa, tähän mennessä mun mies oli jo ottanu luurin käteen ja ottanu yhteyden hätänumeroon.
No tän jälkeen oli kaikenlaista häiriköintiä vielä (esim. ajeli pitkät pätkät mein perässä pitkät päällä.) kunnes ilmeisesti huomas että mun mies on soittamassa (jos sitten arvelivat että poliisille) ja jättäyty paljon mein taakse.

Mä hidastin mein vauhdin noin 5km ennen Renkomäkeä 80km/h, ja se auto sai meidät kiinni vasta Renkomäen liittymässä.
Tässä vaiheessa poliisit soitti että missä mennään, ja olivat siis kytiksellä siinä renkomäen liittymässä)
Meijän oli tarkoitus mennä sinne syömään mut tää (tai nää, autossa oli 4 nuorta) tuli mein perässä sinne huoltikselle.
Me soitettiin uudellee hätänumeroon ja kerrottiin että he pysähtyivät myös ABC:llä.

Me ei sinne jääty vaan sit jatkettiin matkaa Heinolan ABC:lle.
Iloksemme huomasimme että sen saman auto-peräkärry-yhdistelmän ohitimme hieman ennen ABC:tä ja he kääntyivät myös ABC:lle.
Tarkistimme huoltiksen pihassa heiltä että olivat saman kuin siinä tilanteessa.
Onneksi oli! Ja olivat huomanneet osan tilanteista!
Nyt meillä on myös todistajia osalle tapahtumista!

Ja mä aion todellakin ottaa maanataina yhteyttä lahden poliisiin ja kysellä että saiko kuskin kiinni ja ilmoittaa että todistaja löytyy tälle tapaukselle!

Kiitos jos jaksoit lukea.

No miksi sinä fiksuna lähdet kisaamaan ja työnnät bensaa liekkeihin. Olisit jättäytynyt siitä autosta eka ja sitten vasta mennyt ohi. nuoret on vaarallisia, mutta ei tainnut sillä kuskilla olla 0promillea veressä tai jotai muuta veressä... Hyvä ettei käynyt pahemmin! Onni mukana.

joo näitä löytyy, kaistapäitä! onneks teille ei mitää käyny!! ehottomasti soitat ja kortti silt pois, vaik valitettavasti se ei aina takaa et pysyy liikenteestä pois, kun jo tuo käytös osoittaa älyn määrän... :/

meille kävi hieman samoin ja kundi vaa tokas kiihdyttelyiden, hidasteluiden, useiden siitä johtuvien vaaratilanteiden jälkeen ja jopa kiilailun yrittämisten jälkee, et no se oli leikkiä.. tahto vaa kattoo kellä paremmat hermot!!! :o se jopa tunnusti, mut se ei menny poliisi asiaksi ja tarina jopa jatkuu hulluissa merkeissä, mut se on toinen ja pitkä juttu se jo!! :whistle:

Kuinka kauan ennen Renkomäkeä tää tapahtui ? Mä olisin ainakin jaksanut ajaa sen 80km/h sen 10kilometriä.. enkä lähtee leikkimään.
Ja toisekseen esim 80km/h ja 100km/h ero 30km pätkällä ei ole kuin 2,32minuuttia.. eli ei yhtään mitään..

Alkuperäinen kirjoittaja 321132:
No miksi sinä fiksuna lähdet kisaamaan ja työnnät bensaa liekkeihin. Olisit jättäytynyt siitä autosta eka ja sitten vasta mennyt ohi. nuoret on vaarallisia, mutta ei tainnut sillä kuskilla olla 0promillea veressä tai jotai muuta veressä... Hyvä ettei käynyt pahemmin! Onni mukana.

Juu en lähteny kisaamaan.
Vaan aina kun yritti ohi tää paino kaasua ja kun mä hölläsin niin se hölläs.
Ja jos perässä menin niin se hidasti niin kauan että mä lähin ohi.
Ei siis mitään mahdollisuutta ollu jättäytyä siitä ellen olis sit kokonaan pysähtyny mitä en tod. halunnu tehä missään moottoritiellä.

Alkuperäinen kirjoittaja ajo-opettajan lapsi:
Kuinka kauan ennen Renkomäkeä tää tapahtui ? Mä olisin ainakin jaksanut ajaa sen 80km/h sen 10kilometriä.. enkä lähtee leikkimään.
Ja toisekseen esim 80km/h ja 100km/h ero 30km pätkällä ei ole kuin 2,32minuuttia.. eli ei yhtään mitään..

No paljonko nyt on matkaa mäntsälän shelliltä renkomäkeen?
Ja vaikka mä olisin kiltisti ajanu sitä 80 kymppiä niin se ei, vaan olis hidastanu (ja hidastikin) niin kauan että mä väsyin körötteleen sen perässä ja koitin ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiorja:
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Anteeks mut kirjoitinko mä nyt jotenkin epäselvästi kun vastaan kysymyksiin joihin löytyy vastaus jo aloituksesta ?

Tätä minäkin vähän ihmettelen!!!!!.
Siis noit kysymyksiä!

No ehkä täällä on vaan väsynyttä väkee =)

Mut siis joo... mä tosiaan soitan maanantaina Lahden poliisiin ja vähän kyselen.
Ja annan tän toisen auton tiedot (tän kahjon kuskin rekkari niillä jo on) niin voivat niitlä sit viel kysellä.
Mä niin tahdon että tää tyyppi joutuu vastuuseen tommosesta käyttäytymisestä.

Anteeks mut kirjoitinko mä nyt jotenkin epäselvästi kun vastaan kysymyksiin joihin löytyy vastaus jo aloituksesta ?

Älä välitä noist.. Ensinnäki ne ei lukenu kunnol, ku eivä sitä HIDASTELUA lukeneet, eivätkä olleet sun paikal!

Siis noit kysymyksiä!

Mut siis joo... mä tosiaan soitan maanantaina Lahden poliisiin ja vähän kyselen.
Ja annan tän toisen auton tiedot (tän kahjon kuskin rekkari niillä jo on) niin voivat niitlä sit viel kysellä.

Tuut si kertoon, jäivätkö kiinni!!!!

Nää on näitä k:päitä mitä valitettavasti riittää vuodesta toiseen. Ihan sama, miten ajat kun ne nyt on saaneet päähänsä kiusata just sua. Ohi ei päästetä eikä takanakaan saa ajaa rauhassa.
Vähän ikävästi kävi kerran kyllä yhdelle samanlaiselle kun lähti leikkimään isin autolla ja ajoi ojaan lumisateessa... eipä jääty katselemaan kuinka kävi :laugh:

Siis noit kysymyksiä!

Tuut si kertoon, jäivätkö kiinni!!!!

Juu tuun kertoon.

Mua vaan pikkusen ihmetyttää kun me mentiin jutteleen sille auto-peräkärry yhdistelmän kuskille sit täällä Heinolassa, se hiukka huvittuneen oloisena tokas että "ai te olitte mukana siinä"
Mä olin ihan hämilläni ja sanoinkin että no ei tod. oltu mukana missään.
Mut oikeesti... olisinko kehannu mennä sanoon sille mitään jos olisin mukana ollu?? No en!
No puhuttiin tää asia siinä sit.

En tajua näitä pällejä, keillä ei ole muuta tekemistä kun vaarantaa liikennettä!

Sitä asiaa ollaan kavereiden kanssa myös taivasteltu usein, että miehet eivät kestä jos nainen heidät ohittaa. Usein ne sitten ohittavat sut kun olet ne ohittanut. Ei mitään järkeä. Kuinka pienimunaisia ne oikein on kun ego ottaa siitä asiasta niin ison kolauksen????!!! Kaverille on yhden kerran mies ajanut rinnalle ja näyttänyt kesoa ja irvistänyt vielä päälle. Siis niin naurettavaa ettei mitään tolkkua!!

Alkuperäinen kirjoittaja Vierastus:
En tajua näitä pällejä, keillä ei ole muuta tekemistä kun vaarantaa liikennettä!

Sitä asiaa ollaan kavereiden kanssa myös taivasteltu usein, että miehet eivät kestä jos nainen heidät ohittaa. Usein ne sitten ohittavat sut kun olet ne ohittanut. Ei mitään järkeä. Kuinka pienimunaisia ne oikein on kun ego ottaa siitä asiasta niin ison kolauksen????!!! Kaverille on yhden kerran mies ajanut rinnalle ja näyttänyt kesoa ja irvistänyt vielä päälle. Siis niin naurettavaa ettei mitään tolkkua!!

Joo no siis tässä autossa oli kuski semmonen pari kymmppinen sälli, mukana oli toinen poika ja pari tyttöä.
Juu ja tosiaan meillekkin näyteltiin jossain välissä oikein kaksin käsin keskeria kun ajoivat mein edellä.

Kaikkein kusipäisimmät pelleilijät mitä mä osaan sanoa on valitettavasti naapurikunnasta. Kaveriporukalla oli tapana ajaa kisaa rinnakkain kahta kaistaa ja kuvata ne videolle. Tämän seurauksena mun siskon entinen luokkakaveri menetti henkensä. Täysin sivullinen ihminen. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Vierastus:

Mun äitille on käynyt moottoritiellä niin, että kun hän ohitti jonkun miehen niin tämän miehen piti nopeasti päästä ohi mun äidin...joo tosi mahtava mies. :laugh: :laugh: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Kaikkein kusipäisimmät pelleilijät mitä mä osaan sanoa on valitettavasti naapurikunnasta. Kaveriporukalla oli tapana ajaa kisaa rinnakkain kahta kaistaa ja kuvata ne videolle. Tämän seurauksena mun siskon entinen luokkakaveri menetti henkensä. Täysin sivullinen ihminen. :/

:(
Nää on niin kurjia juttuja.

Onneks tosiaan meille ei käyny mitään mutta kuitenkin nyt kaikkeni teen että tää tyyppi saa vastata poliisille teoistaan.

Mut nyt mä painun nukkumaan ja palaan asiaan viimeistään maanantaina.

Alkuperäinen kirjoittaja N-U-P-P-U:
monesti näkee myös sitä, et ajellaan hissukseen ja kun ohituskaistat tulee kiihdytellään ja sit ku loppuu niin taas hissutellaan :kieh: ...

Tätä oli paljon tässä Lahti-Heinola välillä silloin kun siinä oli vaan ohituskaistat, eikä ollu vielä moottoritie.

selvä liikeeneturvallisuuden vaarantamista. toivottvasti saisivat jotaki huutia tuosta, mutta voihan olla että eivät saa mitään ku ei sattunu mitään. korttipois tollasilta tolloilta.

Alkuperäinen kirjoittaja moi:
selvä liikeeneturvallisuuden vaarantamista. toivottvasti saisivat jotaki huutia tuosta, mutta voihan olla että eivät saa mitään ku ei sattunu mitään. korttipois tollasilta tolloilta.

Juu no todellakin olis saattanu sattua.
Onneks meillä nyt on ne todistajat osasta tapahtumia.
Jos oltais tässä nyt ihan yksin eikä oltais enään törmätty tohon yhdistelmä kuskiin niin tosi heikkoa olis kun meijän sana niinä toisessa autossa olijoita vastaan.

Yhteistyössä