Jumala vihaa lapsia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pappi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pappi"

Vieras
Jumala on ankara, vanha mies, jolla on pitkä ja valkoinen parta. Jumala vihaa lapsia. Minä tiedän tämän, koska olen pappi. Raamatussa sanotaan, että Jumala vihaa lapsia ja kostaa lapsille isien synnit. Eli kun isä tekee syntiä, Jumala rankaisee lapsia aina kolmanteen ja neljänteen polveen asti esimerkiksi antamalla lasten sairastua ja kuolla.

pastori irrottelee asioita asiayhteydestään. Kannattaa lukea koko asia, ei vaan osaa siitä. Minun Jumalani on onneksi laupias ja armahtavainen.
1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

[QUOTE="Pappi";28883979]Jumala on ankara, vanha mies, jolla on pitkä ja valkoinen parta. Jumala vihaa lapsia. Minä tiedän tämän, koska olen pappi. Raamatussa sanotaan, että Jumala vihaa lapsia ja kostaa lapsille isien synnit. Eli kun isä tekee syntiä, Jumala rankaisee lapsia aina kolmanteen ja neljänteen polveen asti esimerkiksi antamalla lasten sairastua ja kuolla.[/QUOTE]

Jos isien lapset kuolevat, niin mistä ne 3-4 sukupolvea sitten revitään?

Mun Raamatussa lukee että lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta ja että jos joku kohtelee huonosti yhtäkään pienimmistä(eli lapsista) niin hänet joutais upottaa mereen.

Ja jos lapsi kuolee ennen ristiäisiä niin se joutuu helvettiin. Melko reilu jumala, teillä...

lapsikaste on ihmiskeksintöä ja harhaoppi. Jos ihminen ei pääse taivaaseen ilman kastetta niin miks Jeesus sanoi ristillä roikkuessaan toiselle ryöväreistä et se pääsee taivaaseen,ei se ryöväri ollu kastettu eikä ristiltä enää päässy kastettavaksi,silti se pääs taivaaseen. Joten pääsee lapsetkin. Raamatussa ei oo yhtään kohtaa jossa edellytetään kastetta taivaaseen pääsyyn.lapsikaste on luterilaisten hapatus jonka tarkoitus alunperin on ollu pakottaa sen kautta koko perhekunta luterilaiseksi.

lapsikaste on ihmiskeksintöä ja harhaoppi. Jos ihminen ei pääse taivaaseen ilman kastetta niin miks Jeesus sanoi ristillä roikkuessaan toiselle ryöväreistä et se pääsee taivaaseen,ei se ryöväri ollu kastettu eikä ristiltä enää päässy kastettavaksi,silti se pääs taivaaseen. Joten pääsee lapsetkin. Raamatussa ei oo yhtään kohtaa jossa edellytetään kastetta taivaaseen pääsyyn.lapsikaste on luterilaisten hapatus jonka tarkoitus alunperin on ollu pakottaa sen kautta koko perhekunta luterilaiseksi.

Vai ei olekaan kasteella ja kirkkoon kuulumisella mitään merkitystä. No, kaikkea sitä oppii...

Vai ei olekaan kasteella ja kirkkoon kuulumisella mitään merkitystä. No, kaikkea sitä oppii...

Onhan kasteella merkitystä, mutta missään kohtaa raamatussa ei puhuta lapsikasteesta, vaan ihmiset kastettiin aina sen jälkeen kun ne oli tullut uskoon. En kuitenkaan usko että kaste on aina ehdoton taivaaseen pääsyn edellytys. Mun vaarini esim. pyysi Jeesukselta syntejänsä anteeks kuolinvuoteellaan ja halus antaa elämänsä Jeesukselle, eikä vaari kyllä enää kasteella ehtiny käymään, mut ihan varmasti on nyt taivaassa.

Ja Jeesus rakastaa lapsia ihan mielettömästi, se on varma! Ei Jeesus muuten olis sanonut että: "lasten kaltaisten on taivasten valtakunta."

Varo kuule pappi mitä suustas lauot. Olet Jumalan edessä vastuussa siitä mitä opetat ja joudut vastaamaan siitä Jumalalle, joten pysy tiukasti raamatun totuudessa.

pastori irrottelee asioita asiayhteydestään. Kannattaa lukea koko asia, ei vaan osaa siitä. Minun Jumalani on onneksi laupias ja armahtavainen.
1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
v

Joo, jos "pappi" viittaa tähän raamatun kohtaan niin itse oon ymmärtänyt tän niin että synnillä on aina seuraukset ja jos vanhemmat palvoo epäjumalia niin ne todennäköisesti opettaa sen epäjumalan palvelemisen lapsilleenkin ja ne taas omille lapsilleen jne. ja siks Jumalan täytyy rangaista niitä kaikkia sukupolvia. Jumala selvästi sano että:" Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani."

Niin ja tuossa viidennen luvun lopussa Jumala sanoo että: "...niille, jotka minua vihaavat." Miten pieni lapsi vois osata vihata Jumalaa? Selvästi sillä lapsi-sanalla tarkoitetaan seuraavaa sukupolvea, eikä siis pientä lasta (vaan niinkun mä oon esim. mun vahempien lapsi, vaikka oon jo aikuinen).

Mutta huomatkaa, että Jumala sano myös että: "...mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni." Eli se sukupolvi, joka tekee parannuksen ja hylkää epäjumalat ja alkaa taas palvella todellista Jumalaa, niin saa armahduksen.

Tän raamatunkohdan pointti siis pähkinänkuoressa on kuitenkin se että:
Jos rakastaa Jumalaa, niin sillon haluaa miellyttää ja totella Jumalaa ja sillon on rauha Jumalan kanssa, mutta jos ei halua totella Jumalaa, niin se tarkottaa että vihaa Jumalaa ja siitä ei seuraa hyvää. Eli tällä raamatun paikalla ei ollut mitään tekemistä pienten lasten kanssa.

Jos mies ja nainen (=1.sukupolvi) tekevät syntiä, esim pettävät, eroavat, ja menevät namisiin sen uuden puolison kanssa ja saavat lapsia, niin ne sisaruspuolet (=2.sukupolvi) joutuvat joku jollain tapaa kärsimään siitä tilanteesta. Heidän lapsensa (3.sukupolvi) menevät sekaisin siitä mummien, pappojen, puolitätien, serrkupuoien, jne vilinästä ja kärsivät siitä joku jossain määrin. Tätä takoittaa se että kosto kulkeutuu aina 3.-4. sukupolviin saakka.

Ei se tarkoita sitä että Jumala nimenomaan osoittaa sormella niitä lapsia, vaan että ne isien pahat teot aiheuttavat lapsille ja lastenlapsille hankaluuksia ja murhetta, esim aidsin tms tarttuvan sairauden, psyykkisiä ongelmia, köyhyyden esim uhkapelien johdosta, jne.

...niin kastetodistusta (kirkonkirjojen merkintää kasteesta) kaivataan siinä vaiheessa jos haluat osallistua konfirmaatioon. Kuulemma todistusta tarvitaan myös hakiessa papinvirkaan.

Tarkoitin lähinnä tuon taivaspaikan lunastamisen kannalta. Mitäköhän järkeä noita lapsia on sitten kastaa jos sillä ei ole edes taivaaseen pääsyn kannalta mitään merkitystä?

Tarkoitin lähinnä tuon taivaspaikan lunastamisen kannalta. Mitäköhän järkeä noita lapsia on sitten kastaa jos sillä ei ole edes taivaaseen pääsyn kannalta mitään merkitystä?

Seurakunnan kannalta kasteella varmasti on merkityksensä, mm. se että kasteen katsotaan velvoittavan myös kristilliseen opetukseen. Taivaaseen pääsyn kannalta ei käsittääkseni kasteella ole merkitystä jos ei sitten ajatella että kaste velvoittaa elämään kristillisten oppien mukaisesti.

Järkeä?! No ei mitään, totisesti. Järjenkäyttöä on se, että etsii Jumalan tahtoa ja tekee sitä. Herran pelko on viisauden alku.

Sitäpaitsi kyllä se (vauvakaste) on katolilaisten keksintö (tietty) ja sitä kautta luterilainen käytäntö.

Yhteistyössä