Julmust, joulujuoma?

Oletteko nähneet muuten tänä vuonna ko. juomaa kaupoissa? Mites se minun joulu nyt sujuupi kun minä en ole nähny ja pitäis ehottomasti saada sitä jouluksi? :eek:
Joskus 80-luvun lopussa miehen sisko alkoi tuoda sitä Ruotsista jouluksi kotipaikalleen tullessaan ja sittenminhän vuosia myöhemmin sitä on saanut myös Suomesta. Melkein joka joulu meillä on sitä ollut. Nyt vaan en oo kaupasta bonganu. ootteko te?

tontttu
Alkuperäinen kirjoittaja Ellida:
Oletteko nähneet muuten tänä vuonna ko. juomaa kaupoissa? Mites se minun joulu nyt sujuupi kun minä en ole nähny ja pitäis ehottomasti saada sitä jouluksi? :eek:
Joskus 80-luvun lopussa miehen sisko alkoi tuoda sitä Ruotsista jouluksi kotipaikalleen tullessaan ja sittenminhän vuosia myöhemmin sitä on saanut myös Suomesta. Melkein joka joulu meillä on sitä ollut. Nyt vaan en oo kaupasta bonganu. ootteko te?
s-marketissa on jotain joulujuoma nimellä olevaa. Oisko hellforsin vai mikä se nyt oli. sitäkö tarkoitat. minkämakuista tuo juoma on?

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Olen kerran maistanut enkä tykännyt. Cittarissa ainakin on joulun alla ollut myynnissä.
Ahaa, pitääpä Kuusamossa ensviikolla käydessä katella cittarista. Minä oon jo monena vuonna saanu ostaa sen ihan K-marketista täältä Taivalkoskeltakin vaan nyt en oo huomannu sitä. Oikeestaan pitäs kysyä että mihin ovat unohtaneet sen juoman!

Alkuperäinen kirjoittaja tontttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ellida:
s-marketissa on jotain joulujuoma nimellä olevaa. Oisko hellforsin vai mikä se nyt oli. sitäkö tarkoitat. minkämakuista tuo juoma on?
Täällä ei oo kyllä näkyny s-marketissakaan, vaikka pitää vielä kattoa ensviikolla jos vaikka vielä tulis sinnekin.
Juoma on minusta hyvää, vähän cokiksen makuista vaan ei sittenkään. ;)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Julmust

Julmust
Mun mielestä julmust maistuu enemmänkin omenalimsalle kuin colalle, makua asia tietenkin :)
Mä asuan ruotsissa ja täällä sitä on kaupat turvoksissa...joulun aikaan se on julmustiä ja pääsiäisen aikaan nimi muuttuu påskmustiksi :)

Yhteistyössä