Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
Pedofiilit on yhteiskunta kelvottomia.. Mikä on sinun mielestä BKM keino millä lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö estetään? On helppo sanoa mitä ei kannata tehdä mutta on myös selvää että jotain pitää tehdä. Lapsi joka joutuu seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi usein masentuu ja ei ikinä voi elää normaalia elämää. Miksi pedofiilin pitää elää normaalia elämää?
Voitko kertoa missä kohtaa olen sanonut, että pedofiilin pitää elää normaalia elämää? Onko sinusta sitten OK, että ihminen, joka EI ole pedofiili, joutuu vahingossa sellaiseksi leimatuksi? Onko sinusta OK että vaikkapa sinun miestäsi pidetään pedofiilinä vaikkei hän sitä ole.
Minulla ei ole vastausta siihen miten lasten hyväksikäyttö saadaan loppumaan, mutta siitä olen täysin varma, että tuollaiset listaukset eivät sitä saa aikaan. On täysin naiivia kuvitella, että sillä saadaan kaikki lapsiin kohdistuva hyväksikäyttö loppumaan. Ennen kaikkea pitää panostaa yhteiskunnan ja terveydenhuollon ennaltaehkäiseviin rakenteisiin; kunnon neuvolajärjestelmään, hyvään kouluterveydenhuoltoon ja opetukseen. Kun lapsellla on jatkuvasti ympärillään useita aikuisia, jotka pystyvät seuraamaan hänen kehitystään ja antamaan hänelle tunteen turvallisesta ja pysyvästä aikuisesta, silloin ollaan hyväksikäytön ja pahoinpitelyn kitkemisen alkulähteillä. Jatkuvasti vaihtuvat opettajien ja päivähoidon hoitajien työntekijät, harvoin toistuvat neuvolakäynnit ja ontuvasti toimiva kouluterveydenhuolto edesauttavat siinä, että aina tulee olemaan lapsia jotka ns. tippuvat systeemin ulkopuolelle.
Ennen kaikkea hyväksikäytön kitkemisessä tärkeinä osapuolina ovat jokaisen lapsen lähellä olevat aikuiset. Naapuri, täti, eno, isä, äiti, isovanhemmat, jotka opettavat lasta niin, että tämä ymmärtää fyysisen koskemattomuutensa tärkeyden ja että lapsi osaa ja uskaltaa avata suunsa kun häntä jokiu satuttaa.