Juhlien järjestäjät, miksi...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Haluatte juhliinne semmoisia ihmisiä, jotka eivät ollenkaan sentyyppisissä juhlissa viihdy eivätkä ikinä ole viihtyneetkään? Siis tarkoitan nyt semmoisia perus juhlavaatteissapönötysjuhlia. Ja jopa loukkaannutte elleivät he tule?

Minulle tämä on ihan käsittämätöntä, koska jotenkin kuvittelisin juhlien hengelle tekevän hyvää että siellä olevat ihmiset saapuisivat paikalle vapaaehtoisesti, eivät pelkästä kohteliaisuudesta tai konfliktia vältelläkseen, ja myös nauttisivat olostaan.

[QUOTE="vieras";24115841]Haluatte juhliinne semmoisia ihmisiä, jotka eivät ollenkaan sentyyppisissä juhlissa viihdy eivätkä ikinä ole viihtyneetkään? Siis tarkoitan nyt semmoisia perus juhlavaatteissapönötysjuhlia. Ja jopa loukkaannutte elleivät he tule?

Minulle tämä on ihan käsittämätöntä, koska jotenkin kuvittelisin juhlien hengelle tekevän hyvää että siellä olevat ihmiset saapuisivat paikalle vapaaehtoisesti, eivät pelkästä kohteliaisuudesta tai konfliktia vältelläkseen, ja myös nauttisivat olostaan.[/QUOTE]

Siksi kun ne on MINUN juhlani ja MINUN juhlat on sentään JUHLAT toisin kuin muiden ja MINÄ MINÄ MINÄ :laugh:

No tuntuiskohan sellasesta henkilöstä kivemmalta jos ei edes kutsuttaisi ja kyseessä kumminkin lähisukulainen? Ei hänen ole kuitenkaan pakko tulla ja en loukkaannut jos ei tule, mutta tietenkin aina kutsun esitän jolloin päätös on hänen omansa.

Mä olen aina järjestänyt OMAN NÄKÖISIÄ juhlia, ja totta kai isompiin juhliin kutsutaan koko kaveriporukka.

Jotkut pitää grillijuhlista, toiset haluaa juomapelin ja baariin, osa arvostaa kunnon ruokailua ja rauhallista seurustelua ja on sitte varmaan niitäki, jotka tykkää nöpöttää juhlavaatteissa.

En nyt oikein tajua - vieraidenko mukaan ne juhlat pitäisi järjestää? :O Ei yli 15 ihmisen juhlissa voi koskaan miellyttää kaikkia! Jää sitten pois jos ei tahti miellytä...

Minä ajattelen niin että se kuka ei juhlista tykkää, ei niihin myöskään kuole. Tai jos kuolee niin voi jättää tulematta. En minäkään tykkää kaikista juhlista mutta kunnioitaan juhlijaa läsnäolollani.

Minusta taas on kummallista, että aikuista ihmistä voi niin kovin ahdistaa, jos välillä joutuu pukemaan muutakin kun farkut tai verkkarit. Ei kai niitä hienompia juhlia nyt kovin monia vuoteen mahdu.

[QUOTE="pinni";24115943]Minusta taas on kummallista, että aikuista ihmistä voi niin kovin ahdistaa, jos välillä joutuu pukemaan muutakin kun farkut tai verkkarit. Ei kai niitä hienompia juhlia nyt kovin monia vuoteen mahdu.[/QUOTE]

Tosi typerä asenne :O
Mistä sinä tiedät kuinka monet hienot juhlat kenelläkin vuodessa on?
Ja parempiko se on tulla sinne juhliin naama väärinpäin kun juhlakalun mielestä HÄNEN juhlansa on kaikista tärkein.
Ei lahjalistakaan ole mikään ohje jota PITÄÄ noudattaa,
se on vain suuntaa antava ja et voi loukkaantua jos laitat lahjalistaasi että toivot vain ja ainoasteen rahaa ja se naapurin Kaija tuokin itse tehdyn ryijyn.

[QUOTE="pinni";24115943]Minusta taas on kummallista, että aikuista ihmistä voi niin kovin ahdistaa, jos välillä joutuu pukemaan muutakin kun farkut tai verkkarit. Ei kai niitä hienompia juhlia nyt kovin monia vuoteen mahdu.[/QUOTE]

En juurikaan käytä farkkuja ja verkkareita. Aikuisten juhlavaatteita sensijaan tällä vartalolla on aivan mahdotonta löytää, joten jokaikinen juhlakutsu on itkun aihe ja juhlissa lähinnä vaan häpeän itseäni muiden rinnalla, koska se ainoa suunnilleen sopivakaan mekko minkän olen löytänyt ei ole oikein mitä pitäisi.

No minusta on huomattavasti helpompi vain kutsua omiin juhliini kaikki ne, jotka mielelläni juhlissani näkisin ja antaa kutsutun itse päättää tuleeko vai ei, kuin joko miettiä jokaisen kaverin kohdalla, että onkohan nämä hänen tyylisensä juhlat vai jätänkö kutsumatta tai sitten koittaa järjestää juhlat jotka miellyttäisivät kaikkia kavereita. kenenkään ei ole pakko juhliini tulla, mutta luulisin että loukkavampaa olisi se, että kuulisi juhlistani toisilta kavereilta ja selittisin sitten, että kun ajattelin etteivät nämä ole yhtään sinun tyylisesi juhlat.

[QUOTE="vieras";24116429]En juurikaan käytä farkkuja ja verkkareita. Aikuisten juhlavaatteita sensijaan tällä vartalolla on aivan mahdotonta löytää, joten jokaikinen juhlakutsu on itkun aihe ja juhlissa lähinnä vaan häpeän itseäni muiden rinnalla, koska se ainoa suunnilleen sopivakaan mekko minkän olen löytänyt ei ole oikein mitä pitäisi.[/QUOTE]

Minkä kokoinen sinä olet? Jos olet tosi pieni, niin kannattaa varmaan nettikaupasta ostaa jakkupuku, se käy joka paikkaan. Asustat sen vain sitten aina eri tavalla eri juhliin.

[QUOTE="vvieras";24116663]Minkä kokoinen sinä olet? Jos olet tosi pieni, niin kannattaa varmaan nettikaupasta ostaa jakkupuku, se käy joka paikkaan. Asustat sen vain sitten aina eri tavalla eri juhliin.[/QUOTE]

Oon keskivertoa paljon pidempi, mutta todella laiha ja tasapaksu vartaloltani. Edes auttavasti istuva jakkupuku on varmaan joku mahdottomin vaate ostaa tällä vartalolla, hihat liian lyhyet, kinana vyörätöltä, tissien kohdalla tyhjät pussit...enkä osaa asustaa, mulla on aina ihan pelle olo jos mitään koruja, ei vaan ole minkäänlaista tyylitajua tuollaisten suhteen miten joku huivikin pitäisi kietoa.

Tähän mennessä oon suosinut teinivaateosastojen mekkoja, jotka tosin luonnollisesti ovat mulle aivan ylilyhyitä. En ole aikuisten naisten osastolta koskaan löytänyt ainuttakaan sopivaa vaatetta (jotain trikoopaitoja lukuunottamatta).

No näin mäkin ajattelen.

Ärsyttää ihmisten itsekkyys; esim. yo-juhlien alla useampikin ihminen (asiakkaitani) harmitteli kuinka nyt menee koko viikonloppu pilalla kun joutuu menemään kummilapsen juhliin jne. Että kun ei pääse mökille just sinä lauantaina _O_.
Onko se nyt niin kamalaa jos pari kertaa vuodessa "joutuu" vähän siistimmin pukeutumaan jne.

[QUOTE="vieras";24116470]No minusta on huomattavasti helpompi vain kutsua omiin juhliini kaikki ne, jotka mielelläni juhlissani näkisin ja antaa kutsutun itse päättää tuleeko vai ei, kuin joko miettiä jokaisen kaverin kohdalla, että onkohan nämä hänen tyylisensä juhlat vai jätänkö kutsumatta tai sitten koittaa järjestää juhlat jotka miellyttäisivät kaikkia kavereita. kenenkään ei ole pakko juhliini tulla, mutta luulisin että loukkavampaa olisi se, että kuulisi juhlistani toisilta kavereilta ja selittisin sitten, että kun ajattelin etteivät nämä ole yhtään sinun tyylisesi juhlat.[/QUOTE]

Peesi. Miksi te menette niihin juhliin, jos niin kovasti ahdistaa? Kaikesta sitä saakin tehtyä ongelman!

[QUOTE="alma";24116876]Peesi. Miksi te menette niihin juhliin, jos niin kovasti ahdistaa? Kaikesta sitä saakin tehtyä ongelman![/QUOTE]

Siksi, että jos ei mene, siitä aletaan repimään jotain ihme draamaa ellei ihan avoimestikin syyllistetä.

Mulla ei ole mitään juhlat järjestäneitä ihmisiä vastaan ja musta olis erittäin kiva nähdä heitä, mut vihaan juhlia. Tämä ei mene ihmisten kaaliin, vaan he kuvittelevat, että juhliin menemättömyys on jotain mielen osoittamista henkilökohtaisesti heitä kohtaan, vaikka kyse on vaan siitä, etten jaksaisi olla viikkokausia ennen ja jälkeen juhlien ahdistunut siitä etten osaa olla siellä niinkuin pitäisi.

[QUOTE="vieras";24117032] etten jaksaisi olla viikkokausia ennen ja jälkeen juhlien ahdistunut siitä etten osaa olla siellä niinkuin pitäisi.[/QUOTE]

Hanki apua itsellesi, ei tuo ole normaalia.

mä ainkin menen tasan trkkaan niihin juhliin mistä ite pidän, jos en viihdy jossian en mene.
Mä ku järjestän juhlat, ei ole pukeutuminen tai lahajt trkeimpiä, vaan se että tule paikalle. Kutsun kun saa vain kaikkein lähimmät.

[QUOTE="vieras";24117032]Siksi, että jos ei mene, siitä aletaan repimään jotain ihme draamaa ellei ihan avoimestikin syyllistetä.

Mulla ei ole mitään juhlat järjestäneitä ihmisiä vastaan ja musta olis erittäin kiva nähdä heitä, mut vihaan juhlia. Tämä ei mene ihmisten kaaliin, vaan he kuvittelevat, että juhliin menemättömyys on jotain mielen osoittamista henkilökohtaisesti heitä kohtaan, vaikka kyse on vaan siitä, etten jaksaisi olla viikkokausia ennen ja jälkeen juhlien ahdistunut siitä etten osaa olla siellä niinkuin pitäisi.[/QUOTE]

Jos ei todella mene kaaliin, niin tuskin nuo kovin läheisiä ihmisiä ovat. Keksi siis joku valkoinen valhe tyyliin "voi, tulisin oikein mielelläni, mutta lupasin jo hoitaa ystäväni lapsia/ samana viikonloppuna on mirkku-serkun häät/ menemme silloin ristilylle perheen kanssa".
Vähän mielikuvitusta!

Minusta on jarkyttavan noloa ettei aikuinen ihminen juhlia kesta, nehan on vain muutama tunti/yksi paiva ihmisen elamassa.

Ja sille jolle ei muka mikaan asu sovi, mene raatalille, siella tehdaan mittojen mukaan!

Juhlat eivät ole aikaa itsekkyydelle. Menen juhliin juhlakalun vuoksi; ihan sama vaikka vieraana olisi ihminen, jonka kanssa en tule toimeen tai joutuisin pitämään pari tuntia vaatteita, joista en pidä.

Me kutsumme vieraat aina sen mukaan, keitä toivoisimme paikalle. Emme erikseen mieti, millaisia juhlia vieraamme haluaisivat, vaan järjestämme "meidän näköiset" juhlat. Ne eivät varmasti kaikkia miellytä.

Enpä ole itse koskaan ajatellut, että minun kuuluisi vieraana vaatia isäntäväeltä, että he pohtisivat syvällä sydämessään, millaista juhlaa minä haluaisin ja minne voisin tulla. Toki yleensä juhlien järjestäjänä toivoo vieraiden viihtyvän, ei sitä ihan ehdoin tahdoin vastenmielistä hetkeä halua ns. tarjoilla.

siis onko se juhliinmeno joillekkin oikeasti noin hankalaa. Sitten ette mene ja sillä selvä.

Seuraavaksi sitten loukkaannutaan kun ei kutsuta?

Älkää menkö.

mie en ihan tajunnut tätä aloitusta. Pitäisikö sitä juhlien järjestäjän miettiä nyt että ketkä sukulaisista ja juhlista ovat näitten juhlien tyyliset ja kutsua vain ne ketkä osaavat pukeutua oikein, tai olla oikealla asenteella. Loppuja ei sitten kutsuta.
outoa,

sitä kutsutaan ne ketkä haluaa, ja ne ketkä haluaa menee. Eikait siinä ole sen kummempaa.

[QUOTE="tilli";24116759]No näin mäkin ajattelen.

Ärsyttää ihmisten itsekkyys; esim. yo-juhlien alla useampikin ihminen (asiakkaitani) harmitteli kuinka nyt menee koko viikonloppu pilalla kun joutuu menemään kummilapsen juhliin jne. Että kun ei pääse mökille just sinä lauantaina _O_.
Onko se nyt niin kamalaa jos pari kertaa vuodessa "joutuu" vähän siistimmin pukeutumaan jne.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Mun lapsen kummit ja muut sukulaiset eivät onneksi tule väkipakolla juhliin, vaan juhlivat mielellään lapsen kanssa hänelle tärkeitä tapahtumia. Ja niin tekisin minäkin, jos mulla olisi kummilapsia. Minä haluan kunnioittaa ihmisten juhlia, vaikka vaatteen löytäminen olisikin hankalaa tai olisi vähän huono päivä. En ainakaan murjota ettei ollut yhtään mun tyyliset juhlat. Kukin järjestää omanlaisensa juhlat. Ja jos nyt on ihan mahdotonta mennä, niin sitten edes kaunis kiitos kutsusta ja joku hyvä selitys. Kiitos. :)

Yhteistyössä