Juhlapöydässä Tarjolla Olevista Voileivistä Kysymys!!??

pelottava pontso

Aktiivinen jäsen
08.10.2006
10 493
2
36
On isommat ja hienommat juhlat, häät, ristiäiset, 50v juhlat....

Mites työ tykkäätte koristella tai yleensäkkin siis päälystää ne leivät??

Mitä leipää, mitä päälle? Miten ne on aseteltu??

Oli yhet isot juhlat ja minust ei ollu kauheen houkuttelevan näkösiä leipiä.
Tavallista vehnäpaahtoleipää, siihen päälle oli lätkästy vaan lauantaimakkara siivu ja juusto siivu. Ihan silleen tasasesti vaan miten meillä tehään esim. iltapalavoikkarit!
Muu tarjottava oli hommattu leipomoista. Voikkarikakut, täyskärit, tuulihatut ym.

Ne leivät oli varmaan tehty sellaisia vieraita ajatellen, jotka ei tykkää voileipäkakusta.
Vähän tyyliin, että kun ei kaunis ja maukas kelpaa, niin syököön voileipiä vaan...

no okei kuulostihan noi hiukan pliisuilta kun oli kysymys juhlista sentään...ite ehkä tekisin sellasia missä on kinkunviipale tomaatin viipale ja kurkun viipale silleen pystyssä taiteltunaja ehkä persilja....ja salaatin siivu alle tietty ja juustoleivissä samaan tapaan...

Meillä on yleensä aina karjalanpiirakoita joissa päällä gravilohta ja kananmunaa, sitten vaihtelevasti juusto- tai metwursti- tai kinkku- tai palviliha- tms. voileipiä joissa on aina salaattia, kurkkua ja tomaattia päällä, ja ne on aseteltu "hyvin" eivätkä lötkötä suorana leivän päällä.

Minä olen tehnyt ruisleivästä (niitä neliskanttisia mitä ne on.. ) salaatinlehti, kylmäsavulohi rullalle siihen ja kurkku sievästi. Sitten salaatinlehti, naudanpaisti rullalle siihen ja kurkkua.

Hitto, nälkähän tässä tulee :p

Just tommosii koristelluita leipiä myökin tehään, joskus jopa ihan arkeenkin, ne vaan maistuu paremmalta!

Niitä leipiä oli siellä juhlissa kauheesti! Ja ne oli pinottu, tai lähinnä se kasa näytti siltä että ne on vaan kaadettu siihen :D
Ei ne oikein haluttanut. Myö lähettiin aika lopussa sieltä pois ja se kasa näytti aika koskemattomalta!

Ei olis saanut lukea tätä ketjua.... mun on kokopäivän tehnyt mieli jotain vähän "hienompaa" voikkaria.

Mutta jääkaappi huutaa tyhjyyttään.... Kunhan mies kotiutuu ja tuo auton mulle niin tämä mamma lähtee kauppaan.

Minä olen tehnyt leipätaikinan (ihan perus hiivaleipä), paistanut sen uunin kestävässä kattilassa, leikannut varovasti sen hatun irti, kovertanut sisuksen pois, siivuttanut, leikannut pienelllä muotilla ympyröitä.
Ostanut erikseen tummaa vuokaleipää, leikannut siitä kolmioita.
Tummiin laitoin täytteeksi yrttijuustolevitettä ja kylmäsavulohta, vaalealle leivälle esim valkosipulijuustolevitettä ja jotain kunnon kinkkua, toinen puolisko päälle ja sinne koverrettuun leipäpurkkiin sisälle, kansi nätisti päälle.
Kanteen olen tehnyt kaksi pientä reikää, joita vetänyt läpi jonkun kivan nauhan ja sitonut siihen ottimeksi esim servettirenkulan. Itse leipä-astian ypärillekkin voi laittaa nätin nauhan koristeeksi.
Itse astiaan ei mahdu kymmenittäin niitä leipiä, joten olen tehnyt niitä jääkaappiin valmiiksi ja lisännyt sitämukaa, kun alkaneet huveta.

Yhteistyössä