Juhlakausi alkaa, mitkä määrittelette juhlavaatteiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Hih";23796825] Meidän tuttavapiirissä on muutoin itsestään selvää että että miehillä ja pojilla on ainakin suorat housut ja kauluspaidat, naisilla housupuku, jakkupuku, tai juhlamekko ja tyttölapsilla parempi mekko. Kukaan ei tule lenkkareissa. Farkut kuuluvat lasten syntymäpäiville, päiväkodin ja koulun kevätjuhliin.[/QUOTE]

Näin se yleensä menee. Ei tarvitse edes miettiä tällaista asiaa.

Mikäli häät ovat rennot ja epäviralliset, niin kyllä siellä voi olla farkut. Kaikki ihmiset eivät mene pitkän kaavan mukaan kankeasti naimisiin (esim meidän häissä). Eli riippuu ihan pukukoodista.

Oma muksuni on ollut vaihtelevasti pellavashortseissa/kangashousuissa ja kauluspaidassa/rennommassa paitulissa. En ole oikein ollut yksissäkään juhlissa, missä lapsille edes olisi sopinut tumma puku. Kuulostaa söpöltä, mutta on minusta vähän kankea asu. Sitten kun miesväki kulkisi frakissa, niin sitten panostaisin tuohon pojan pukeutumiseen. Mutta jos miehillä on irtotakkia, niin kokopuku lapsella on yli.

Ja siellä on eritelty, että "farkuissa ei pidä juhliman"? Mun mielestä farkut vaan on yks miljoona kertaa paremman näköiset kuin esim suorat housut ja mä oon tosi superjuntti, mutta mulle se ulkonäkö on tärkeämpää kuin joku kultainen kirja tai muu käytösopas.

Vaikka jonkun toisen mielestä verkkarit olis miljoona kertaa paremman näköiset kun esim suorat housut, niin ne nyt vaan EI oo juhlavaate!
Ja pistää kyllä sopivalla tavalla pukeutuneiden silmään negatiivisesti.

Kaikki tietysti tavallaan, joo, mutta joku "rima" pitää olla.
Muutenhan se menee ajan myötä tosiaan shortsi/verkkarilinjalle, kun kerran farkutkin "menee".

Meidän poika juhlii tämän kesän juhlat seuraavassa asussa: mustat suorat housut, mustat ohuet sukat, mustat nahkakengät, v.sininen kauluspaita, t. sininen solmio, ja tarvittaessa sininen neuletakki.
Poika olis halunnut vielä solmioneulan.

Mä olen samaa mieltä: farkuissa ei mennä juhliin. Ja mieluusti kyllä kauluspaita miespuoleisille päälle, oli juhla mikä hyvänsä.

Mutta nyt oon tenkkapoon edessä. Oon menossa 60-vuotisjuhliin, jotka on puutarhajuhlat, "joihin ei sitten tarvitse pukeutua hienosti". Oon kahden vaiheilla. Voisko noihin mennäkin farkuilla? Siis jos muut asusteet on siistejä, farkut ja paitapusero? ...taidan pistää kuitenikin suorat housut... farkkuja vaan mietin siks, et en tiiä säästä ja ne ois lämpimämmät, jos tarviikin lämmintä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;23797403:
Mä olen samaa mieltä: farkuissa ei mennä juhliin. Ja mieluusti kyllä kauluspaita miespuoleisille päälle, oli juhla mikä hyvänsä.

Mutta nyt oon tenkkapoon edessä. Oon menossa 60-vuotisjuhliin, jotka on puutarhajuhlat, "joihin ei sitten tarvitse pukeutua hienosti". Oon kahden vaiheilla. Voisko noihin mennäkin farkuilla? Siis jos muut asusteet on siistejä, farkut ja paitapusero? ...taidan pistää kuitenikin suorat housut... farkkuja vaan mietin siks, et en tiiä säästä ja ne ois lämpimämmät, jos tarviikin lämmintä.

Kyl musta jos kutsutaan puutarhajuhliin niin voi farkut laittaa... ja just asusteilla tehdä juhlavampaa.

Farkuissa ei mennä yhtään vähänkään hienompiin juhliin. Maailma on vaatteita täynnä, ja silti pitäisi laittaa just ne FARKUT, yleensä vielä siniset. Kyllä mä katson kieroon jos joku pamauttaa häihin ja lapset on puettu farkkuihin ja lenkkareihin/sporttisandaaleihin. Saatika aikuiset. Ellei ole ylimääräistä rahaa niin lähimmältä kirpparilta luultavasti löytyy lukuisia soveliaita asuja niin tytöille kuin pojillekin. Itsekin myin just kolmet erikokoiset poikien juhlakengät pois.

Yhteistyössä