Juha Turusen kidnappausjuttu...en ymmärrä alkuunkaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimo

Vieras
Sanotaan, että se oli aivan järkyttävä teko...siis mitä siinä oli niiiiin järkyttävää? Jos joku kidnapataan, eikä sille ole pienintäkään aikomusta tehdä mitään pahaa, voiko teko olla silloin IHAN järkyttävä? Kamala toki kuitenkin ja väärin ennenkaikkea, mutta onko minulta mennyt nyt jotain ohi?
En hyväksy tekoa missään nimessä, mutta kun katsoin Turusen vankilahaastattelun Seiskan sivulta, itkin itsekin...voimia Turuselle! :flower:

ai, mä luin sen kanssa ja mua se vaan kävi ärsyttää koko äijä enempi.

mistä se sen kidnappaama on tiennyt että tekeekö hälle pahaa vai ei ? ja ei kai toi turunen nyt kertois, että juu, aioin sen tapaa kilon palasiks ja hävittää kattisjätteen seassa jos ei oisvat maksaneet. nythän se väittää että ois päästänyt napatun vapaaks, jos ei ois maksettu lunnaita.

pöh, sanon minä. seko ja sairas ihminen jonka sanaan en luottas.

On se sinänsä järkyttävä teko että mistä se kidnapattu olisi voinut tietää että Turunen ei satuta häntä ja vaikka varmaan vakuutti että ei satuta, niin voiko vangittuna, toisen ihmisen armoilla uskoa niin.
Ja on siinä musta järkyttävää sekin että joku tulee kotiovelle ja sieppaa mukaansa. Voiko pitkään aikaan enää luottaa kehenkään tuntemattomaan joka tulee oven taakse.
Omalle mielenterveydelleni tuollainen kokemus olisi varmasti ihan hemmetin järkyttävä!

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Sanotaan, että se oli aivan järkyttävä teko...siis mitä siinä oli niiiiin järkyttävää? Jos joku kidnapataan, eikä sille ole pienintäkään aikomusta tehdä mitään pahaa, voiko teko olla silloin IHAN järkyttävä? Kamala toki kuitenkin ja väärin ennenkaikkea, mutta onko minulta mennyt nyt jotain ohi?
En hyväksy tekoa missään nimessä, mutta kun katsoin Turusen vankilahaastattelun Seiskan sivulta, itkin itsekin...voimia Turuselle! :flower:

Ei aikomustakaan tehdä pahaa? Eli jos kidnapatun omaiset ei maksa lunnaita niin kidnapatulle sanotaan että kiva kiitti hei, lähe kotias? Ei esim. lähetellä palasia porukoille niin kauan et maksaa?

ÖÖö... ajattelepas itse miltä tuntuisi jos sut tai sun lapsesi huumattaisiin, laitettaisiin laatikkoon ja vietäisiin pois vastoin tahtoa, ilman mitään tietoa että kuka ja missä ja mitä sulle/lapselle aiotaan tehdä. Sua pidettäisiin ahtaassa kopissa jossa et voi nousta seisomaan, et istumaan, et mitään, niin ahdasta on ettävoit liikkua vaan kierimällä. Ajoittain on niin kuuma ja ahdistava että hengittäminen on vaikeaa. Tarpeet joudut tekemään samassa kopissa olevaan reikään. Koko ajan päällä pelko että satutetaanko sua, pääsetkö ikinä pois, tapetaanko sut...

Ei ollenkaan paha, eihän? :headwall:

Jokaisella ihmisellä on oikeus elää tarvitsematta pelätä tulevansa siepatuksi. Miten luulet uhrin toipuvan asiasta? Vapaudenriisto on todennäköisesti ihmiselle kuin ihmiselle henkisesti äärimmäisen rankka kokemus, olivatpa olosuhteet fyysisesti mitkä hyvänsä.
Kuinka vääristynyt ajatusmaailma on ihmisellä joka katsoo rahaa saadakseen olevansa oikeutettu moiseen tekoon??

Sä voit itse lukita itsesi johonkin tietämättä koska pääset pois... mieti sen jälkeen onko teko kamala vai ei.... Vapauden riisto on melko ikävä asia, siksihän vankilakin on rangaistuslaitos, ja he sentään tietävät että ja koska pääsevät pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme III:
ÖÖö... ajattelepas itse miltä tuntuisi jos sut tai sun lapsesi huumattaisiin, laitettaisiin laatikkoon ja vietäisiin pois vastoin tahtoa, ilman mitään tietoa että kuka ja missä ja mitä sulle/lapselle aiotaan tehdä. Sua pidettäisiin ahtaassa kopissa jossa et voi nousta seisomaan, et istumaan, et mitään, niin ahdasta on ettävoit liikkua vaan kierimällä. Ajoittain on niin kuuma ja ahdistava että hengittäminen on vaikeaa. Tarpeet joudut tekemään samassa kopissa olevaan reikään. Koko ajan päällä pelko että satutetaanko sua, pääsetkö ikinä pois, tapetaanko sut...

Ei ollenkaan paha, eihän? :headwall:

eiku ,kato, miejän pitää YMMÄRTÄÄ ja EMPATISOIDA juha turusta ,kun sillähän oli niin kauhiat velat ja stressi ja hän ei enää itteään tuntenut mitä teki ja vaimonki kans oli huonost asiat ja voivoi :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No ei se reiluu oo, mutta en mä sitä maailman pahimpana asiana pidä. Aika epätoivoinen yritelmä.

Lopputulos siis ratkaisee? Koska kukaan ei kuollut, ei teko ollut paha? Epätoivoinen yritelmä?... lukita toinen laatikkoon...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En siis tiedä, MITEN juttu on tapahtunut, olen vain lukenut, kuinka se oli kamala juttu. En ole mistään löytänyt tarkempia selityksiä.

Onhan tuosta ollut vaikka kuinka paljon juttuja lehdissä. Iltasanomien arkistoa voisit vaikka kaivella, siellä ne on aika helppolukuisessa muodossa.

No ei se reiluu oo, mutta en mä sitä maailman pahimpana asiana pidä. Aika epätoivoinen yritelmä.

Näin ajattelisin itsekin. En ymmärrä sitä, että Turunen olisi nyt maailman julmin ihminen...olen itsekin kokenut uupumukset, epätoivot ja muut, tiedän, miltä se kaikki voi tuntua. Siksi ehkä tunnen myötätuntoa Turusta kohtaan.

En siis tiedä, MITEN juttu on tapahtunut, olen vain lukenut, kuinka se oli kamala juttu. En ole mistään löytänyt tarkempia selityksiä.

Niin... ja sillä perusteella sinusta teko ei ole kamala? "Mitään en asiasta tiedä, mutta kommentoinpa silti."

Mä en ymmärrä miksi rikollisia aina puolustellaan. Musta se on järkyttävää.
Ja kuten Endie sanoi, niitä empatisoidaan kun on niin vaikeaa niin vaikeaa. Itsepä on soppansa keittänyt. Ei tipu myötätuntoa meikälaiseltä.

Näin ajattelisin itsekin. En ymmärrä sitä, että Turunen olisi nyt maailman julmin ihminen...olen itsekin kokenut uupumukset, epätoivot ja muut, tiedän, miltä se kaikki voi tuntua. Siksi ehkä tunnen myötätuntoa Turusta kohtaan.

Ai, oliko sunkin pakko kidnapata joku, vai onko mahdollista kokea uupumusta ilman että ryhtyy vahingoittamaan toisia?

Saisko sua raahata pitkin kyliä lautalaatikossa sidottuna ja se ois sulle ihan jees, jos toinen on vähän uupunut?

Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
On se sinänsä järkyttävä teko että mistä se kidnapattu olisi voinut tietää että Turunen ei satuta häntä ja vaikka varmaan vakuutti että ei satuta, niin voiko vangittuna, toisen ihmisen armoilla uskoa niin.
Ja on siinä musta järkyttävää sekin että joku tulee kotiovelle ja sieppaa mukaansa. Voiko pitkään aikaan enää luottaa kehenkään tuntemattomaan joka tulee oven taakse.
Omalle mielenterveydelleni tuollainen kokemus olisi varmasti ihan hemmetin järkyttävä!

Niinpä. Tuollaisen kokemuksen jälkeen en varmasti uskaltaisi enää ikinä mennä avaamaan ulko-ovea, jos ovikello soi. Ja varmasti kodista poistuminenkin tuottaisi ylivoimaisia vaikeuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Oon aina ihmetelly ketä ne on ne naiset jotka lähettelee rakkauskirjeitä murjaajille ja muille vangeille.

Olen aina ihmetellyt, ketä on ne ihmiset, joilla on mahkuja nostaa itsensä toisten yläpuolelle.

Ai sulla ei oo mahkuja nostaa itteäs murhaamisen yläpuolelle? Vaatiiko se susta suuriakin henkisiä ponnistuksia olla tappamatta ketään?

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:

Lopputulos siis ratkaisee? Koska kukaan ei kuollut, ei teko ollut paha? Epätoivoinen yritelmä?... lukita toinen laatikkoon...

Njää... Eih. Eihän sen tarkotuskaan ollut sitä naista kuolettaa, ei kukaan kuolleesta maksa. Sanon vaan, että on paljon kamalampia tekoja. Esimerkiksi summittaisesti huvikseen tappaminen.

kyl tuo setä hoitoo tarttee, ei varmaan kulje ne muumit ihan ylmpään kerrokseen asti hänellä. Ikävä teko, mutta ei mielestäni mikään hirmuteko. Ja enkä puolustele, kauheaa moinen, tietysti.