Jugurtit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emmagemma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emmagemma

Vieras
Voiko vauvalle tehdä itse jugurttia esim. marjoista ja luonnonjugurtista? Meillä on pian 6kk täyttävä pieni ja olen kaupassa käydessä todennut,että purkeissa olevat ns.vauvajugurtit ovat melko kalliita..
Kun kuitenkin väsään puurot ja suurimman osan soseistakin itse,niin olisi kiva tietää voisiko myös näitä jugurtteja tehdä itse?Olisi vain mukavaa vaihtelua esm.välipalaksi...

Tarkoitat varmaan esim. bulgaria jogurttia, maustamatonta? Hapanmaitotuotteet pitäisi aloittaa vasta 10 kk iässä.
Nuo vauvoille tarkoitetut jogurtti-jälkiruoat on valmistettu vauvoille sopiviksi.

Ei tav. jogurtista vielä voi noin pienelle tehdä, valitettavasti. Vauvajogurtit on tehty korvikepohjiin eli ovat ihan eri juttu, niinkuin ed. kirjoittaja sanoikin.

Lopetin imetyksen, kun poika oli 8 kk. Hänelle maistui korvikemaito pullosta vaihtelevasti. Aloin siksi antaa hänelle viiliä välipalaksi. Neuvolassa tosiaan suositeltiin hapanmaitotuotteiden aloittamista 10 kk:n iässä, mutta kun kerroin, että aloitimme jo, vaikka poika tulee vasta tällä viikolla 10 kk, terveydenhoitaja sanoi, että voimme sitten aloittaa pikku hiljaa tavallisen maidonkin.

Ehkä sinun on hyvä odotella vielä hetki, ennen kuin annat jugurttia. Kai nuo suositukset johonkin perustuvat. Itse olen saanut tavallista maitoa jo parin kuukauden ikäisenä.

Yhteistyössä