jugurtista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tollero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tollero

Vieras
Mitäs jugurtteja annatte noin vuoden ikäiselle? Vai annatteko ollenkaan? Mietin tässä, että jotkut antavat vaan maustamatonta jugurttia, johon on sekoitettu hedelmäsosetta. Tyttäreni tykkää kovasti samoista jugurteista, mitä itsekin syömme... mietin vain tuota sokeri-juttua. Ovatko ne liian sokerisia vuosikkaalle?

En ymmärrä tuota vouhkausta sokerista.. Ihmiset välttävät sokerin antamista, mutta oletteko tulleet ajatelleeksi että ihan samalla lailla happohyökkäyksen saa aikaan mikä tahansa mitä lapsellesi annat. Hampaiden reikiintyminen ei ole sokerista kiinni. Eri asia on se, jos lapsesi ruokahalu kärsii vaikka välipalalla syödystä jugurtista.

ei sokeria tarvi hysteerisesti vältellä mutta kyllä mun mielestä noissa mausteuissa on liikaa varsinkin jollekin 1 v:lle. meillä syödään maustamatonta hedelmäsoseen kera. Parempi ettei totu makeaan liian pienenä. Kaikki toki saa tehdä miten parhaaksi näkee.

minä laitan puolet maustamatonta näihin valmiisiin "sokerijogurtteihin", hyvin uppoo ja maistuu omaankin suuhun paremmalle.
useimmiten annan vuosikkaalleni viiliä hedelmäsoseen kera - maistuu paremmin kuin jogurtti.

Meillä syödään luonnonjugurttia ja viiliä marjojen, banaanin tai hedelmäsoseen kera. Ei toki pieni määrä sokeria silloin tällöin hallaa teekään, mutta meillä menee jugurttia aika runsaasti päivittäin, jolloin kaupan "valmiit" jugurtit ovat liian sokeripitoisia päivittäin syötäväksi, niissä on yhtä paljon sokeria, kuin monissa karkeissa. Omaankin makuun ne ovat liian makeita. Tavallinen jugurtti toimii meillä jälkiruokana lähinnä viikonloppuisin.
Minä en ymmärrä miksi kaiken päivittäiseen käyttöön tarkoitetun ruoka-aineen täytyy olla tolkuttoman makeaa ja sokeripitoista. Kai sitä makua muullakin saa..

Yhteistyössä