Meillä on 11/2010 valmistuntu Hailuoto 186A. Taloon itsessään ollaan ihan tyytyväisiä mutta DT:n toimintaan todella pettyneitä! Avaimet käteen toimitus tarkoitti meidän kohdalta sitä, että kaikki aikataulujen limitykset ja asennukset sovittiin itse DT:n toimittajien kanssa (kattoturvatuotteet, yms.). Meillä ongelmana varmastikin oli täysin epäpätevä työnjohtaja talotaoimittajan puolella.
Suurin ongelma meillä on keittiö, jota ei saatu muutettua oikovedosvaiheessa vaikka näin pitäisi olla. Mulla on itse asiassa ihan DT:n viesti, jossa he julistavat, että kaikki muutokset, jotka aiheuttavat muutoksia LVI pisteisiin, hellan tai liesituulettimen paikkaan pitää tehdä ennen SOPIMUKSEN allekirjoittamista!!!! Näinhän ei siis oikeasti ole, mutta koska meillä muutos ei keittiösuunnittelijan ammattitaidottomuudesta johtuen onnistunut niin vetoavat tuollaiseen ettei tarvitse korvata...
Jokainen reklamaatio, iso ja pieni, aiheuttaa kuukausien pituisen keskustelun, jossa syyllistä etsitään asiakkaasta. Todella turhauttavaa mutta selkeästi tavoitteena on uuvuttaa asiakas, jotta ei tarvitse korjata. Me onneksi tajuttiin jättää osa loppusummasta sisään pantiksi siitä, että loput rästilistalla olevat hommat tulee korjattua, sillä nythän niitä muutoksia on pantista huolimatta odotettu jo 5 kuukautta. Tällä hetkellä kukaan ei vastaa edes puhelimeen tai viesteihin, joten ei voi sanoa että DT:n sisäiset prosessit olisi oikein kunnossa.
Huippujuttuna on kerrotava, että meillä myyjä kävi asentamassa ulkoseinän koristeritilät, koska työnjohtajan mukaan oli itse sellaiset myynyt ja sellaista ei oltu aikaisemmin tehty???? Ulkopuolisesta kuulostaa aika omituiselta tuollainen sisäisen ongelman puiminen asiakkaan kuullen.
Yhteenvetona siis, plussana hinta ja osittain myös työn laatu on ollut oikein hyvää. Isona miinuksena DT:n sisäinen hässäkkä, vastuunkiertäminen ja asioiden siirtäminen asiakkaan hoidettaviksi...