Jouluvauvat maaliskuussa

Huomenta pitkästä aikaa :D

Pitää niin kiirettä ettei muka kirjoittaan kerkeä, lukenut kyllä olen juttunne joka päivä.

Tänne kuuluu hyvää, tuntuu että poitsu kasvaa ihan vauhdilla. Nyt on ruvettu jokelteleen ääneen ja eilen tuli ekat naurut ääneen. Vatsalla viihtyy jopa 15min. Yöt menee 1-2 syötöllä, yleensä yhdellä. Pisin unipätkä on ollut jopa 6h. Selältä mahalleen käännytään välillä sängyssä, vahingossa? Esikko täytti viime viikolla 4v ja hällä on nyt tuo uhma kyllä ihan päällä että välillä olen sen kans helisemässä.

Ensiksi Täytyy kiittä sitä joka antoi nukkumisvinkin että pipo päähän ja eteiseen vaunuihin niin jo nukkuu. Se toimii meillä :D tosin meillä pitää laittaa myös haalari päälle että varmasti on ahdas olo siellä vaunuissa mutta sitten nukutaan 2-3h :D

Urheilusta: Mä ilmoitin viime neuvolakäynnillä että aloitan futiksen peluun maaliskuun alussa eikä mulle sanottu kuin vain että kuuntele omaa kehoasi ja sen mukaan rehki. Torstaina ekat treenit, ihanaa. Olen odottanut tätä kuin kuuta nousevaa, omaa aikaa ja hikiliikuntaa :LOL:

Maiskutteleeko muilla vauva jos itse syöt jotain? Meidän poitsu maiskuttelee ja on ihan sen näköinen että hän haluaa kans ja tyhmä äiti ei anna.

Nyt täytyy lähteä laittaan aamutoimet käyntiin että keritään perhekerhoonkin tälle aamulle :wave:
 
Heippa hei..

Ajatella nyt on jo maaliskuu ja meidän vauvat ovat kohta 3kk, tai siis muutamilla taitaa olla jo :D .. Eilen katselin koneelta valokuvia, kun poitsu just tullut kotiin.. Hieman haikeena niitä katselin. Nyt kun poika on jo niin iso ja kehittynyt valtavasti.

Täällä lapissa onneksi on kunnon talvi. Lunta on ihan älyttömästi ja pakkasta on kyllä joka päivä ja ihanaa kun aurinkokin paistaa, eikä koko ajan ole pimeetä..

Liikunnan aloitan tässä kuun puolivälissä.. Siihen asti tsemppaan itseäni :D .. Olen hiukka laiska liikkuja, mutta kun vauhtiin pääsen niin ei mitään ongelmia. Kiloja tosin jäljellä enää 2kg ja nekin taitaa roikkua tuossa mahassa..

Maiskutuksesta: En ainakaan ole huomannut, että maiskuttaisi. Täytyy seuravalla kerralla katsoa, kun mussutan jotain pojan edessä :p ..

Meillä aamuherätys on nyt noin viikon verran ajoittunut tuohon 8 pintaa. Elikkäs ihan ihmisten aikaan noustaan ylös. Poika on sitten hereillä noin tunnin ja menee takas nukkumaan. Nukkuu 45min-2h.. Tuo 45min on aika yleinen muutenkin päivällä.. Miten ihmeen kaupalla sen sais nukkumaan pitempään :/ ?

Yöllä nyt syödään kolmen tunnin välein ja 6 aikaan alkaa levottomuus.. Pitäis saada nukkua tissi suussa :eek: .. No mutta nukkumaan menee kuiten jo viimeistään kymmeneltä, kun ennen saattoi venyä puol yhteen.

Annoitteko te kummeille mitään lahjaa, kun minä en ole tajunnut moista asiaa ollenkaan?.. Voishan sitä vaikka kuvan poitsusta antaa niille..

Jepes. palaillaan

Rillukka ja poju

 
Rillukka, me annettiin kummeille kuvat vauvasta. Tyksissä ainakin käy kiertämässä vauvakuvaaja lapsivuodeosastolla ja tilattiin sellaiset.
Saisitkohan sä lisättyä päiväunten kestoa, jos vaan käyt lykkäämässä tutin suuhun kun poika heräilee? Vai herääkö hän aina nälkäänsä? Jos tuo päikkäreiden lyhyys on teillä vaan tottumiskysymys? Poika on tottunut vaan torkahtelemaan...?

Liikunnasta, mä aloitin jumpat reilu kk synnytyksestä ja se oli vähän liian aikaisin. Alapää jomotti samalla tavalla kuin loppuraskauden aikaan :/ Kävin välissä vähän kevyemmillä tunneilla, mut nyt sitä viiletetään taas bodypumpissa :D On ihanaa päästä vähäksi aikaa pois kotoa myös ilman vauvaa, vaikka vain tunniksi.

Mä heräsin rillukan lisäksi siihen, kuinka tuo tyttö onkaan kasvanut! :eek: Mulla on jäänyt kasa vauvanvaatteita ihan käyttämättömäksi, kun olen unohtanut ne kaappiin odottamaan. Neiti meni ja kasvoi niistä ohi! :( Käyn tänään kaapit läpi ja järjestän vaatteet uusiksi. Nyt saa kaikki 56 cm vaatteet pistää pois ja jopa osan 62 cm:stä.
 
Snoopy tutti ei kelpaa.. Nälkäänsä aika usein herää tai sitten nälkä on hetken päästä kun herää.. Täällä kanssa kerätty 56cm vaatteita jo iso kasa ja osat 62:kin on pieniä, kinnaa tuotsa haarojen kohdalta.
 
Äitiyshän on pelkkää syyllisyydentuntemista! :LOL:
Nytkin mä olen alkanut miettimään rakastaako mun vauva enää mua enää niin paljon kun en enää imetä. Se nimittäin viihtyy isänsä sylissä nyt niin paljon enemmän, ja mun mies on oikeen ottanut sen haltuunsa ja hoitaa tytärtänsä ihan mielettömän hyvin. Mikä on tietenkin ihanaa!
Mutta itsestä tuntuu että ei ole enää niin "hyödyllinen" kun maitobaari on suljettu. :|

Tänään oli tytön kolme kuukautis neuvola.
5910g ja 60cm. Pipa 39,8cm.
Piikki saatiin myös pyllyyn, eikä tyttö edes huomannut. Toivottavasti ei tule illaksi mitään muutakaan oiretta.

Liikunta on aloitettu. Mä käyn n. viidesti viikossa tunnin hikilenkin.
Kohta alotan jumpat kunhan vatsa lihaksia saa alkaa treenaamaan.
Sektion jälkeenhän suositus on kai jotain puoli vuotta (?).

Porsche ja Nanna 3kk 1 päivä
 
Moikka!

Liikunnasta ollut puhetta... Mä poljin spinningpyörää 2 viikkoa synnytyksestä ja se oli todellakin vähän liian aikaisin... Nyt oon polkenut 2-3 kertaa viikossa ja satunnaiset lenkit siihen päälle... Kiloja jäljellä vielä aika tarkkaan 7, mut mulla on tarkoitus ns. laihduttaa vasta sitten kun imetyksen lopetan. Hiukan koitan katsoa mitä suuhuni laitan, mutta se on tämä, kun ei ruoka maita ja iltaisin maittaa herkut liiankin hyvin... Jumpat aloitan pääsiäisen jälkeen. Ennen tätä raskautta olen ollut himoliikkuja. Käynyt spinnaamassa ja jumpissa noin 4-5 kertaa viikossa. No, nyt 2 lapsen myötä voi olla, ett ei ihan niin usein tule käytyä... ;)

Meillä herätään aamuisin edelleen 8-9 aikaan ja nukkumaan käydään noin 21.30. Siinä on kyllä ihan selvä rytmi ollut jo pidempään. Nuha vaivasi taas neitiä koko yön... :snotty: Vaikka meillä oli ilmankostutin makkarissa, niin ei se mitään auttanut. Taidetaan kyllä olla aika tukkoisia koko perhe tällä hetkellä. :kieh:

Täällä kanssa isko tajuntaan tässä muutama päibvä sitten, ett neiti lähestyy jo kolmea kuukautta, apua! :eek: Aika todellakin on mennyt ainakin tähän asti kuin siivillä... Katselin tyttöä ja ihmettelin kuinka isoksi hän on jo kasvanut... :eek:
Neiti jokeltelee ihan hirmuisesti ja parhaat jokellukset kyllä saa tässä perheessä iskä. Muutenkin mulla on olo, ett tää neiti on ihan isin tyttö. Esikoinen oli mussa ihan kiinni aina, mutta tälle tytölle isi kelpaa ihan yhtä hyvin kuin äiti... Tissiä tosin isukki ei voi tarjota...
;)

Ihana talvinen ilma ulkona. Oltiin jo aamu-ulkoilulla ja nyt pikkuinen versio nukkuu päikkäreitä ulkona ja esikoinen lepäilee ja mulla alkoholiton olut nenän edessä ja hetki omaa aikaa... :D

Meillä herätään edelleen öisin tosi usein. En enää pysy laskuissaakaan mukana, kun on niin sekaisin öisin, ettei sitten aamulla muista mitään. Tosin nyt heräillään ennemminkin tohon nuhaan... Eilen heräsi jo tunnin jälkeen vähtäämään ja itkemään ja putsasin nenän ja tissiähän tuo oli heti vailla... Eipä siinä sitten muu auttanut. Lisäksi pukli eilen tosi paljon ja sellaista limaista maitoa. Taitaa siis hiukan olla tuota limaakin tuolla kurkussa. Kunpa ei nyt mitään pahempaa flunssaa saisi. Ne on niin inhottavia näillä pienillä... :/

Tämmöistä tänne... Mä pääsen lauantaina vihdoin kampaajalle. Muuten lähteekö kellään muulla imettävällä äitylillä tukkaa? Tää mun karvanlähtö on jotain jarkyttävää. Esikoisesta aikoinaan sama juttu. Imetysaikana lähti tukkaa ihan tukoittain. Mulla kyllä sitä hiuskarvaa on aika paljon, mutt on aika järkkyä katsoa esim. suihkun jälkee lattiakaivoon, kun siinä on ihan kunnon karvatuppo... :| Tuleekohan musta kalju?

Riikkuli ja pikku neiti :heart:
 
Moi!
Ihmeellistä,molemmat lapset nukkuu samaan aikaan, joten minä käytän tilaisuuden hyväksi ja tulen kertoileen kuulumisia. Poika nukkuu vaunuissa, pari kertaa on rääkäissyt mutta toistaiseksi unet jatkuu vielä (jo kolmatta tuntia!).
Vihdoin saatiin oikein kunnolla lunta tänne, oltiin heti aamusta pihalla ja esikoisen kanssa luotiin lunta, sekin käy mukavasti kuntoilusta... mistä pääsemmekin tähän liikunta-aiheeseen. Itse aloitin jumpan tammikuussa eli n. 1kk synnytyksen jälkeen (1 krt viikossa). Mulle ei ainakaan sanottu ettei saisi aloittaa hikiliikuntaa ja jälkitarkastuksessa kuukausi takaperin todettiin vaan että kaikki ok. Tietenkin olen omaa kehoa kuunnellut enkä jumpassa ole ollenkaan esim. hyppinyt. Vatsalihakset on totaalisesti hukassa!Ekalla kerralla jumpassa oli järkytys kun ei meinannut päästä ylös, mulla kun on aina ollut aika hyvässä kunnossa vatsalihakset (vaikken mikään urheilija olekaan). Olen kyllä huomannut jo pienoista parannusta, toivoa on!
Mulle on jäänyt sellainen 5kg ylimääräistä, se on kyllä enimmäkseen tuossa vyötärön seudulla. Muuta liikuntaa ei sitten oikein tule tehtyä, mitä nyt tämä ns. hyötyliikunta täällä kotona! Täällä joku kertoi ruokahaluttomuudesta, mulle on käynyt päinvastoin! Kauhia nälkä koko ajan ja valitettavasti makeatakin tulee syötyä vähän liikaa!
Mulla oli muuten raskauden viimeinen kuukausi todella tuskallinen iskiaskivun takia ja tuskin pystyin kunnolla kävelemään! Kipu ei ihan heti poistunut synnytyksen jälkeen, kesti 2-3 vkoa ennen kuin kipu lähti kunnolla. Sitä vaihetta raskaudesta ei ole kyllä yhtään ikävä vaikka välillä muuten kaiholla ajattelinkin raskausaikaa. Minäkin ihmettelen tuota ajan kulumista ja sitä että poika on jo 3 kk perjantaina!
Haluaisin kyllä vielä kerran kokea raskauden ja synnytyksen, se kolmas on haaveissa! Mutta haaveiksi se taitaa jäädä, koska mies on jyrkästi sitä mieltä että kaksi riittää. Niin, ja ei ne lapset pelkästään pyhästä hengestä tule (viittaan hiljaiseloon peittojen alla) :eek:

Nyt kahvinkeittoon. Mistäköhän sekin johtuu, että olen alkanut juomaan kahvia kun en ole ennen kyseisestä piristeestä niin välittänyt?

Torstaina pojalla neuvola, joten varmaan palailen sen jälkeen kertomaan uutisia!

 
Mun oli kans tultava kirjoittamaan ja purkamaan ajatuksia... Mies lomalla niin saa äiti olla koneen ääressä enemmän :D

Liikunnasta sen verran, että mulla hätäsektio takana (vauva 2,5kk) Jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi että saa alkaa liikkumaan mut tietysti kuuntelee itseään, mikä tuntuu pahalta niin sitä välttää ja nyt olenkin tehnyt jo vatsalihaksia kun niiden tekeminen on tuntunut ns. normaalilta. Onkohan ihan järkevää? Sit mua vaivaa laiskuus, ennen vauvaa kävin tosi useasti viikossa jumpalla (spinning, bodypump...) mut nyt en ole vielä saanut itseäni salille, jotenkin ei vaan energia ole riittänyt. Ja siitä tunnenkin nyt suurta ärtymystä itseäni kohtaa. Mutta olen sen ajatellut niin että yöheräämiset vie energiaa ja jos sitä välillä on enemmän niin en viitsi tuhlata sitä energiaa jumpalle. Ennen vauvaa oli oikein pakkomielle mennä jumpalle, mutta nyt on muut asiat tärkeämpiä. Kyllähän noi kilot tuntuu karisevan tolla imetykselläkin ja sillä ettei suusta laita kaikkea alas mitä mieli tekee.

Kiva seurata kun isä leikkii tytön kanssa ja saa itse ladata akkuja-koneen ääressä :LOL:
Mutta nyt täytyy mennä taas imetyspuuhiin joten palailen taas!
 
Täällä kans havahduttu siihen, että poika ens viikolla 3kk.. Voi ei. Mulla alkanut iskee vauvakuume. Meillä tällä hetkellä käytössä 68-74 vaatteet. Eli siis hirvee pino on kanssa pieniä vaatteita. Ja mä kun tykkään aina ostella uusia. Huomenna menossa kaupungille, itelle pitäs vaatteita ostella, mutta saas nähdä miten käy.

Rillukka: Meillä alkanut päiväunet lyheneen. Aikasemmin nukku yhet 4h toiset 3h, nyt enää yhet pitemmät ja muuten ottaa sellasia tunnin torkkuja. Oma aika siis vähenee :(

Vähänkö ootte aktiivisia liikkujia. Mä tein tossa äsken lumityöt, mutta siinä se liikunta melken onkin, viime viikolla Rukalla kävin kerran hiihtämässä. Ja sit menikin loppuviikko toipuessa. Mä oon järjettömän väsynyt koko ajan..

Meillä kans heräillään aamusin nykyään 8-9 väliin. Illalla mennään 11 aikaan nukkumaan. Yöt kans levottomia, poika varsinkin aamusin kiemurtelee kun tekee kakkaa.

Tässä mietin, kun muitten muksut viihtyy aika kauan mahallaan. Meillä jaksetaan olla mahallaan muutama minuutti ja sit alkaa kitinä. En oo sit väkisin pitänyt mahallaan. Pari viikkoo sitten käänty muutaman kerran vahingossa mahalta selälle. Nyt ei mitään uutta sillä saralla. Mä tässä poden huonoo omaatuntoo kun en oo vieläkään saanut ostettua jumppalelua. Prismassa sellasen kivan tangon oon nähnyt mistä roikku kaikkia mukavia leluja. Josko tänään kerkeis käymään?

Riikkuli: Multa lähti raskausaikana aivan älyttömästi tukkaa, nyt tuntuu että tukka vaan vahvistuu.. Outo homma.

muoks. Kiva kuulla, että muitakin laiskottaa. Mä oon harkinnu salikorttia, ois tossa 200m päässä ja sais vielä alennustakin kun on äitiyslomalla. Tuntuu vaan, että jos käy siellä illansuussa rehkimässä, niin ei sit jaksakaan iltaa/yötä hoidella vauvaa.. Mutta kai mä vielä joskus saan jonkun energiapiikin :D
 
Tännekään ei mitään ihmeempää draamaa kuulu. Avattiin tytölle rahastosäästötili johon laitetaan lapsilisistä 30? joka kuukausi. Lupasivat, että 20 vuoden päästä tilillä olisi jo 27 000?, kun saa n. 11% koron rahoilleen. Tuosta sitten maksetaan verot. Älytön summa kyllä, toivottavasti tulee tyttö enemmän isäänsä rahankäytön suhteen kuin äitiinsä!
Tuossa on jo mukavasti pesämunaa.

Tukka on minulla pidempi kuin aikoihin. Ihan mukavaa. Pitäisi päästä kampaajalle joka voisi jotain mallia tuohon leikata. Toisaalta, pitkä ja suora tuo on ollut jo yli 15 vuotta.

Nyt kahvittelemaan ja kattomaan Doctorsia.
 
Riikkuli, meilläkin yöt ovat rikkonaisia, vaikka en enää tissittelekään. Ei ainakaan meidän tytön yöuniin vellillä tai korvikkeella ole mitään vaikutusta. Jos yhtään sinua helpottaa niin etpä ole yksin.

Arieksen kertoma jumppatunnin vatsalihastreeni kuulostaa hyvin tutulta, menee tovi ennenkun lattialta pääsee ylös. :kieh: Mun leikkaava lääkäri sektiossa sanoi että sullapas onkin tiukat vatsalihakset, mutta eipä ole enää tämän jälkeen. :eek: Ei ole totisesti! Ja mä vähän luulen ettei koskaan enää tule olemaankaan sen verran toi leikkausarpikin halkaisee tota vattan seutua ja jakaa makkarat kivasti omille puolilleen. Nykyään on ihan omat pimpan päällysmakkaratkin, yök, niistä on pakko edes päästä.

Noista raskauksistakin sen verran että mulla tää kolmas raskaus oli ihan iisi piisi.
Ei mitn onkelmaa ollut.

MM- mekin avattu toi säästötili. Meiltä menee lapsilisät kokonaan tilille, ja käyttöoikeus tytöllä vasta 18v. täytettyään. Mä kans luulen että mun tytöillä on kohta enemmän rahaa kun äidillään!
Niiden mutsilla kun on ihan tuulenhuuhtelema perse, ja ainoa maa mitä se omistaa on kukkapurkin multa.
:D
 
Ai jäikö sinullekin Porsche vyölaukku?
Minulle hoitajat kehuivat, että tekipä lääkäri sievän ja pienen haavan sinulle. Sinänsä sama vaikka olisi tehnyt zorron merkin, kun tuo maha on yli navan raskausarvilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja enkuli:
Mistä sen tietää, milloin ne lantionpohjalihakset sitten on niiQ todella kunnossa??
Mietin sitä kans, mulle sanottiin et katotaan sit uusiks ku on kirukan jälkitarkastus (3kk laitosta) :kieh:

Saparo: Voi kun munkin tekis mieli, mutta ei vielä tällä kunnolla ja rapistuneilla taidoilla mennä kuin yksin iltahämärässä treenaamaan... ;) Ehkä mäkin vielä jonain päivänä... :D

Meillä neiti maiskuttelee, ja silmälee eväitä sen näköisenä et eikö hälle mitään irtoa... :D

Kummeille ei ole annettu mitään lahjaa, mut ois kyllä hyvä idea tuo kuva. :) Me ei otettu sitä laitoksella otettavaa kuvaa, kun ei esikoisestakaan otettu... :)

Täällä kans taas osittain vaatekokoa vaihdettu.. 68 cm paidat ja bodyt on mennyt laatikkoon... Jotku 68cm housut menee just jämptisti, mut pääasiassa on 70-74cm vaatteet... Liian nopeesti tämäkin vauva tosiaan kasvaa... :'(

Meillä on täällä iskän tyttöjä kaksin kappalein, molemmat ovat yhteistuumin kietoneet isukin pikkusormen ympäri... :D :heart:

mirsu: meilläkään mitään jumppalelua ole... :) Kiva ois, mut pärjää ilmankin... ;)

Otettiin tuossa puolentoista tunnin unet vauvan kanssa, nyt jaksaa taas mennä lattialle touhuamaan... :)

:wave:
 
Tiistaita kaikille! :wave:

Tultiin justiinsa lenkiltä, ja poika jäi nukkumaan terassille. Meille on löytynyt ihan mukava rytmi, ja vihdoinkin tunnen itseni edes pikkuisen hyväksi äidiksi kun poikakin nukkuu päikyt ulkona. Taitaa olla aika suomalainen juttu, voisin kuvitella et muualla pidettäis suunnilleen lapsen kiduttamisena että se joutuu nukkuun ulkona kylmässä. Siinä ulee mullekin vähän liikuntaa kun oon päättänyt että menen aina ensin lenkille, enkä vaan lykkää vaunuja ulos. Muuta liikuntaa en ookaan saanu aloitetuksi, vaikka tykkäisin. Oih, kun pääsis vaikka kunnon Body combatiin... Mut ei millään viittis lähtee Turkuun asti.

Mä räppäilin yhtenä päivänä urakalla valokuvia pojasta. Aateltiin että kummeille ja isovanhemmille teetetään isommat kuvat ja muille muistaneille sellaiset kiitoskortin tapaiset. Pitäisi mennä vaan kyselemään hintoja.

Vaatteista oon jättänyt pois ne 50 cm kokoiset, tosin pari paitaa taitaa olla vielä aktiivikäytössä. Just passeli koko on tällä hetkellä 56 cm. Taitaa toi meidän poika olla aika kääpiö. :D Lisämaitoo kyllä vetelee hyvällä ruokahalulla, eli ei täälläkään oma maito oo tyytyväisenä pitäny pitkään aikaan. Onneks oon päässy sen yli jo.

Katselin tuossa omaa neuvolakorttiani ja siinä lukee näin 1 kk kohdalla: "Soseet ja raasteet + tuoremehu 2 kk". Meiän terkka sais varmaan slaagin ku ilmottaisin että "Alotin tossa muuten raasteet ja tuoremehun antamisen 2 kk kohdalla!" :LOL: Maailma muuttuu Eskoseni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Saparo: Voi kun munkin tekis mieli, mutta ei vielä tällä kunnolla ja rapistuneilla taidoilla mennä kuin yksin iltahämärässä treenaamaan... ;) Ehkä mäkin vielä jonain päivänä... :D
Ei täälläkään voi taitojaan kehua, viimeiset 10v olen vain valmentanut eli karjunut kentänlaidalla muille vauhtia töppösiin. Nyt pitäis sitten itselleen laittaa sitä vauhtia, tulen sitten treenien jälkeen kertomaan kuinka monta hukattua maalipaikkaa tuli ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Vaatteista oon jättänyt pois ne 50 cm kokoiset.
:D Meille ei tuon kokoiset mahtunut ollenkaan päälle... :D :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Katselin tuossa omaa neuvolakorttiani ja siinä lukee näin 1 kk kohdalla: "Soseet ja raasteet + tuoremehu 2 kk". Meiän terkka sais varmaan slaagin ku ilmottaisin että "Alotin tossa muuten raasteet ja tuoremehun antamisen 2 kk kohdalla!" :LOL: Maailma muuttuu Eskoseni.
:LOL: Todennäköisesti sais joo. :D Koita ens kerralla, sit kerrot vaan et halusit nähä reaktion... ;)

Saparo: Joo, kerrot sitten miten meni. Mulla on taas tosi kova polttelu et pääsis pelaamaan, muutamana yönä nähny unta niistä hyvistä vanhoista ajoista. :D Mietin kyllä sitäkin, et kunhan tuo oma esikoinen tuosta kasvaa vielä parisen vuotta, voisin harkita taas valmennuksen aloittamista jos neiti innostuu pelaamaan (hyvältä näyttää. :D). Muuten tuskin viitsin, opettaa solmimaan kengännauhoja sun muuta. :D Muistaakseni ollu juttua ennenkin, mut en muista :ashamed: : Mitä ikäryhmää valmensitkaan? Mulla oli silloin joskus ihan pikkutyttöjä, aloitettiin kun vanhimmat oli 6v, ja jatkettiin siihen saakka et tytöt siirtyi seuroihin. Sinne mun aika ei enää riittänyt, joten lopetin ja ajattelin et joskus ehkä sitten vielä nappulaliigaan... :) Siinä ois sitten yhteistä tekemistä esikoisen kanssa, jos innostuu... :)

Tässä kuva siitä, mitä meillä on hoksattu:
:D Lisäksi unen yllättäessä neiti hieroo unirättiä kasvoihin.. :heart:

Nyt syöntipuuhiin, neiti heräs... :wave:

muoks. vähän on suttuinen kuva kun on kännyssä huono kamera... :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
:LOL: Todennäköisesti sais joo. :D Koita ens kerralla, sit kerrot vaan et halusit nähä reaktion... ;)
(
Mä en luottais siihen et se uskois mun vaan kokeilleen sen huumorintajua. Saattais olla et me oltais jossain erityistarkkailussa taas sen jälkeen seuraavat 10 vuotta... :D Ihan ok täti, mut ei ehkä kuitenkaan venyis tohon.

Pitäis varmaan ruveta maksamaan laskuja ja kuorimaan perunoita, mut tää on paljon hauskempaa. Ehkä mä meen herättään pojan kun se vetelee jo neljättä tuntia päikkyjä, ja olis hyvä yölläkin nukkua.
 
... Olipas tullut hiukan tekstiä... Mun piti just kirjoittaa, ett missä kaikki on, kun on vähän niin kuin hiljentynyt... :D

Shamandalie: Teidän neitinkin pää nousee hienosti vatsallaan... Onkohan mun lapseni epänormaali, kun ei viihdu vatsallaan yhtään ja päätään ei jaksa kannatella lattialla pahemmin. Sylissä sen sijaan pää nöpöttää koko ajan pystyssä... =)

Porsche: Eikö velli auttanut? Nukutteko vierekkäin? Sekin kuulemma on semmoinen juttu mikä saattaa vauvaan vaikuttaa. Kun äidillä tulee niitä unen aikana sellaisia kevyitä jaksoja, niin niitä tulee vauvalla myös ja sitten kun niitä tulee vauvalla, niin hän havahtuu ja herää. Meillä meinaa tyttö nukkuu vielä vieressäkin. Tai siis eka pätkän nukkuu omassa sängyssään, mutta kun eka kerran herää, niin siirrän hänet viekkuun ja siinä nukkuu koko yön. :D Esikoinen nukkui meidän välissä 7-kuukautiseksi, eikä edes nukkunut sitä eka pätkää omassa sängyssään. No, tulipa sitten vielä niin kauan melki joka yö viereen kun vauva syntyi. Sitten kun tää vauva syntyi ja selitin, ett nyt on vauvan vuoro nukkua vieressä, ett enää ei mahdu kivat isosiskot viereen, ett ne osaa jo nukkua omassa sängyssään, niin kertaakaan ei ole neiti viereen pyytänyt... :D Ett se meni kertalaakista! Toivotaan, ett meidän molempien vauvelit tajuis alkaa öisin nukkumaan pidempiä pätkiä... |O Meinaa verottaa ihan kivasti noita voimia välillä... Ei tätä niinkuin pidemmän päälle jaksa...

Meilläkään ei koskaan mennyt 50 senttiset vaatteet päälle... :eek: 56senttiset hetken. Nyt käytetään 62-68 senttisiä, muutama 60 senttinen body mahtuu... Jännää ajatella, ett tää neiti on samankokoinen 2-kuukautisena kuin esikoinen 4-kuukautisena...

Onko kellään imettävällä alkanut vielä menkat? Mulla ei ole vielä kuulunut enkä niitä kaipaakaan. Ajattelin vaan, kun mul ei ole nyt mitään pilsuja tai kierukkaa, ett pitäiskö jotenkin niihin jo varautua. Olen kyllä kuullut, ett imetyksen aikana menkkoja ei välttämättä tule. Esikoisen aikoihin mulle laitettiin tuo hormonikierukka tytön ollessa 6-viikkoinen ja vuotelin reilun vuoden sellaista tiputteluvuotoa lähes päivittäin...

... Ja täällä tuo vatsa on kanssa aika reppu vielä. En edes uskalla aloittaa vielä niitä vatsoja, ettei jää tommoinen roikkuva nahka tohon eteen... :eek: Olen kuullut, ett semmoinenkin mahdollista, jos liian aikaisin aloittaa...

Riikkuli
 
Meillä poju on ilmeisesti päättänyt että nyt loppui imetys, ei oo tissi kelvannu kolmeen päivään. :'( Huutaa vaan naama punasena ku yrittää. Ei kivaa! Oon yrittäny eri asennoissa ja välillä antanu ekaks pullosta ja sit yrittäny vaihtaa tissiin mut huomaa heti eron. Masentaa, ku kuitenki olis vielä halunnu jatkaa, en ite ollu henkisesti valmistautunut vielä kokonaan lopettamaan. Nyt tässä sit mietin et miten tuon vähäisenkin maitotuotannon sais loppumaan, se on niin vähäistä et pumppaamaan ei vissiin kuitenkaan kannata alkaa vaan ajattelin lopettaa kokonaan. Ei pysty itteensä enempää nöyryyttämään. :'( Mut kasvaahan tou onneks korvikkeellakin! :kieh:

Kummeille ei tajuttu mitään lahjoja hommata, ei tajuttu :ashamed:

Mahallaan meillä ei kovinkaan pitkään viihdytä, menee hermot... Mut sille lelukaarelleen poika juttelee joka päivä pitemmät tarinat, käet vatkaa ja juttua tulee. Samoin ne onni ja ilona kortit (josta oli jossain vaiheessa puhetta täällä, innostuin itekkin niitä tilaamaan) on ahkerassa käytössä, niillekkin rupatellaan päivittäin.

Vaatteista: meillä on käytössä nyt 56 senttisiä, osa jo 62. Noi 56 senttiset menis muuten vielä ihan hyvin mut pituudessa jäävät liian pieniksi. 50 senttiset on mpitäny pakata kaappiin kuitenki jo aikaa sitten... Eli kyl tuo taitaa kasvaa!

Pitänee mennä, jatkan paremmalla ajalla. Sitteristä kuuluu jo sen verran komentavia ääniä...
:heart:
 
Riikkuli: Tuo taito on meillä ihan jokunen päivä sitten keksitty. :) Aikaisemmin kyllä sylissä piti päätä tomerasti, mut lattialla "nuokkui". Ihan kuin salaman iskusta tajus et pää pysyy ylhäällä. :D

Enter: :hug: Uskon et tuntuu pahalle, mutta kuten sanoit niin kasvaa korvikkeellakin. Onneksi. Mut se imetys vaan tuntuu sille jutulle, jota haluis jatkaa... Kun vauvojahan nää rääpäleet ihan on, niin ois se sellanen äidin ja vauvan välinen juttu mihin muut ei pysty. :D Mutta kyllä se siitä. (Lohduttele sä sit mua kun mä täällä itken kun ei tissi kelpaa... :D)

Mites Turkulaiset, oisko ideaa alkaa suunnitella uutta tapaamista, jos saatais paikalle enemmän porukkaa ku viimeks? :D Mulla on tän viikon jälkeen pari viikkoa varattuna (isäntä lomalla... :heart: ), mutta jos vaikka jonnekin sen jälkeen suunnittelis niin on aikaa ottaa joku päivä varatuksi? :) Meillä oli hapikon kanssa mukava kahvittelu hetki, aloin tosiaan innostua et vois useemminkin saada tollasta mukavaa vaihtelua päivään... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Mites Turkulaiset, oisko ideaa alkaa suunnitella uutta tapaamista, jos saatais paikalle enemmän porukkaa ku viimeks? :D
Aletaan vaan. Ja kun päivä lyödään lukkoon ni en ota edes neuvolaa sille aamulle. Ens kerralla en oo niin optimistinen että me kaks unikekoa muka ehdittäis kahteen paikkaan saman päivän aikana. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Mites Turkulaiset, oisko ideaa alkaa suunnitella uutta tapaamista, jos saatais paikalle enemmän porukkaa ku viimeks? :D
Aletaan vaan. Ja kun päivä lyödään lukkoon ni en ota edes neuvolaa sille aamulle. Ens kerralla en oo niin optimistinen että me kaks unikekoa muka ehdittäis kahteen paikkaan saman päivän aikana. :D
:D Meillä ei muuten oo väliä, mutta perjantaina on esikko kotona joten ei mielellään sillon. Ei muuten, mutta tuo herää jo siinä 6 maissa ja on sitten päikkäreille menossa 11 maissa ja heräilee joskus 2 jälkeen... :) Eli oisko viikolla 13 (24-30.3) hyvä joku päivä? Keskusta vai länsikeskus? Mylly autottomalle vähän hankalan matkan päässä (kun ei viiti kerran kävellä... :whistle: :ashamed: )

Mulla ei tosiaan muuten väliä ajalla eikä päivällä, mut perjantai ei mielellään... :)

Täällä vauva nukkuu ja vanhempikin kohta, joten jos tänään koittais olla fiksu ja menis itekin ajoissa nukkumaan... :LOL:
 
Enter: Se ei tee sinusta yhtään huonompaa äitiä, vaikka et imetä.. Ja totta se on korvikkeella kasvaa yhtä hyvin.. Kait tuo imetys vaan on niin meidän äitien juttu ja siitä luopuminen jokaiselle sellainen kulmakivi ja muutos äitinä olemisessa.. Niin ja maito loppuu kun tosiaan sitä ei kulukkaan, eli aikanaan se vain sieltä hupenee. Parempi ettei pumppaile kovin, jos haluaa että tehdas todella menee kiinni..

Shama taas laittanut ihanan kuvan Noorasta :heart:

Mirsu meiltä kanssa puuttuu se semmoinen jumppalelu lattialta. Lelukaari on sitterissä. Anoppi kyllä on aikonut sen kaaren hommata :D .. Elikkäs odottelen siltä suunnalta pakettia :D ..



Täytyy munkin sitten laittaa tällainen kuva, kun muutkin on laittanut.. Aikas hyvä kuva, vaikka puhelimella otettukin :D

Täälläkin vauva vihdoin päätti laittaa oikeasti nukkumaan.. Muutaman kerran sai käydä "komentamassa".. Se kyllä sinne nukahtaa itse, mutta nukkuu jonkun 5 min ja sitten pääse itku. Kaitpa sitä jossain vaiheessa osataan ilman äitin kannustusta nukahtaa ihan iisisti..

Täytyy mennä salaa mussuttamaan tuo suklaalevyn loppu, kun mies jo nukkumassa.. (kukahan se valittaa, kun maha löllöt ahdistaa :whistle: )

Rillukka vain..
 

Yhteistyössä