jouluvauvan odottajat

Paljonko olette kuulleet kommenttia siitä, kuinka paljon aiheutatte hallaa lapselle, kun se on "tilattu" joulukuuksi eli on luokan nuorin ja aina jäljessä jne. Mua ottaa päähän, kun tätä lasta on kovastikin "tehty" ennenkuin se on "saatu" alulle eipä ole paljon varaa miettiä, että skipataampa tältä kuulta yritys, kun kello tikittää eikä mikään ole varmaa..
 
Älä sinä moisesta välitä! Nauti täysin rinnoin odotuksesta ja sittemmin jouluvauvasta :heart: Kaikilla ei vaan ole sellaista filtteriä suussaan jolla rajoittaa sanomisiaan. Eikä kaikki todellakaan käsitä että ei niitä vauvoja noin vain tehdä. Voimia sinulle kestää helteet, haleja ja onnea :flower:
 
Hei äippä07! älä tuollaisista kommenteista välitä. Itseasiassa odotan kolmatta loppuvuoden lasta ja itsekkin syntynyt juuri joulukuun viimeisinä päivinä. En ainakaan itse ole kokenut sitä muuten negatiivisena asiana lapsena, kuin että sain lahjoja vain loppuvuodesta, kun nimipäiväkin sijoittui loppuvuoteen :D Toki aika ennen 18 vee synttäreitä oli toinen odotuksen paikka, mutta kyllä senkin kesti. Ja totta, ei niitä lapsia tehdä vaan saadaan jos saadaan. Onnea odotukseen :heart:
 
Itse odotan jouluaaton vauvaa, eli la jouluaattona. Tietenkin se voi mennä ylikin. Mutta onneksi meidän lähipiiri tietää meidän ongelmista ja on ihan YLI onnellisia siitä että nyt tuntuisi vihdoin onnistuvan tämä raskaus. En ole kuullut vielä mitään idiootti kommentteja asiasta.

Kylläpä ihmiset osaa olla tyhmiä.. |O
 
Mulla kans laskettuaika jouluaattona. Ehkä se eron alkuvuoden lapsiin huomaa varhaislapsuudessa, mutta so what. Mä ainakin ajattelen että aika samalla viivalla se lapsi on loka- ja marraskuulla syntyneitten lasten kans ja ei kukaan niistäkään mitään sano että oisivat jotenkin vähempi osaisia syntymäkuukauden perusteella. Eiköhän se oo tärkeintä että se lapsi syntyy ja terveenä kuin se mikä se syntymäaika on. Syntymäpäivä juhlat ehkä saattaa harmittaa koululaista, mutta eipä tuollakaan enää aikuisiällä oo hitustakaan väliä. Pienet on ihmisen ongelmat jos joulukuu syntymäkuukautena on suurin kriisin paikka.
 
Minulla on laskettuaika 26.11, joten joulukuuta kuitenkin lähennellään. Oma veljeni on synytynyt 13.11 ja kouluaikana sen huomasi ensimmäisellä luokalla, ettei ollut samalla tavalla jaksamista ja reippautta. MUTTA tämäkin on niin yksilöllistä! Ei hän ainakaan ikinä valittanut, että joutui odottamaan täysi-ikäisyyttä.

Minä muistan vaan kouluaikaan olleeni katkera, kun olin syntynyt kesällä, kun koulussa ei mulle laulettu ja muille laulettiin. Että voi sen sitten kokea näinkin :D.
 
Meillä on tyttö syntyny marraskuussa ja poika joulukuussa ja tämä uusin tulokas syntynee marras-joulukuulla.
Ja kyllä kommenttia on kuultu että kun synttärin/ristiäiset on joulun/pikkujouluruuhkan aikaan |O
ja just se että oisko kannattanu ajottaa tuo synnytys alkuvuoteen ennemmin ni eivät ois aina nuorimpia :xmas: no just.
 
Ei ole ainakaan vielä kukaan sanonut mitään poikkipuolista sanaa lapsen kohtalosta, tällä hetkellä la on 16.12. mutta epäilen että siirtynee viikkoa aikaisemmaksi. Pari päivää sitten miehen serkku sanoi että jospa se syntyisi isänsä syntymäpäivänä (8.12.) niin olisi mukava synttärilahja.
 
Mun esikoinen syntyi 27.12.07 ja paljon kuulin kans kommenttia!

- Voi lapsi raukkaa ku synttärit ja joulu niin lähekkäin, niin lahjoja ei tuu niin paljon.
- Aina joutuu oleen nuorin luokassa!
- Viimeisenä pääsee sitten baariin kaveriporukasta!
- Mulle sanottiin vielä erityismaininta, et: Mukava joulu on sulle tulossa, ku JOUDUT olemaan sairaalassa synnyttämässä, etkä voi olla perheen kanssa..

Tossa muutama, mutta toisesta korvasta meni ulos! :)
 
Ei oo vielä tullut minkäänlaista kommenttia. Ja jos tulee niin osoittaa vain ja ainoastaan kysyjän lapsellisuuden, mitä väliä sillä oikeasti on milloin on syntynyt. No ehkä se vähän harmittaa sitten sinä vuonna, kun lapsi täyttää 18v, mut se nyt ainoa mitä keksin (ja itse ainakin kävin baareissa alaikäisenäkin). Ja jouluna synnärillä varmaan on paremmat safkat kuin normisti. Itsellä LA on 11.12 ja jos menee yliaikaiseks niin käynnistely menee juurikin joulunpyhien tienoille. Ehkä tällä hetkellä "inhottavin" asia on se, että haluamani nimivaihtoehto tytölle on juurikin joulukuun nimppari sankareita, ois sitten kaikki saman kuun aikana.
 

Yhteistyössä