Jouluvalmistelut...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Joululahjat olen miltei kaikki jo hankkinut ja hankitut lahjat jo paketoinut.
Joulukortit kirjoitin jo tänään ja vein postiin siinä punaisessa kuoressa.
Joulusiivouksen olen aloittanut pesemällä mattoja.
Jouluruokia ostan pian jo valmiiksi kaappiin, siis sellaisia jotka säilyy kuten piparit,glögit jne jne.
Joululaatikot ja leivonnaiset teen kans jo pian pakastimeen valmiiksi.
Ai miksi kaikki jo nyt??? Olemme vähävarainen perhe ja olen suorastaan kyllästynyt siihen, että Joulut ovat olleet meillä tosi köyhää aikaa. On pitänyt hankkia jos vaikka mitä marras-joulukuussa ja tietenkin maksaa laskut. Niinpä sitten päätin aloittaa valmistelut jo hyvissä ajoin eli tämän tulevan Joulun valmistelut aloitin jo tammikuussa. Ostin alesta joulupaperit,kortit yms. Sitten olenkin ostellut lahjoja pitkin vuotta.
Nyt olen todella tyytyväinen tähän tilanteeseen. Ei tarvitse kaikkea ostaa kerralla, kun ei kerran ole varaa. Joulu tulee nyt meille vähän niinkuin osamaksulla =)

Tuo on tosi fiksusti tehty :flower: Lahjoissakin säästää tosi paljon, jos ostaa alennusmyynneistä ja sellaisilta "päiviltä, niin kuin 3+1 Sokoksella, Osta pois Prismassa, Hullun halvat päivät jne.
Itse en ole ostanut vielä yhtään ainoaa lahjaa, vasta vähän miettinyt mitä kenellekin ostaisin/tekisin.
Joulukorttia varten otan kuvat tässä pikimmiten ja yritän saada teetettyä ja postiin vähän viime vuotta aiemmin :whistle:
Mä olen perinteisesti postittanut ne viimeisenä päivänä kun sillä halvemmalla merkillä voi :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Minnie-:
Järkevästi organisoitu. Toivotan teille ihanaa ja stressitöntä joulunaikaa :)

Kiitos! =) Eka Joulu tulossa jolloin meillä on pöydässä kaikkea mahdollista ja lahjat hankittu harkiten. Niin, eikä ole eletty yli varojen lahjojen suhteen niinkuin joskus on tullut tehtyä kun sitä rahaa ei ole riittänyt kaikkeen. Itekin kyllä ihmettelen et miten tosiaan sainkin kaikkea ostettua heti viime vuoden Joulun jälkeen. Siis et riitti inspiraatiota miettiä Joulua jo silloin. Mutta tosiaan, näin en olisi tehnyt jos meillä olisi sitä rahaa kaikkeen aina tarpeeksi.
Mies piti minua ensin höövelinä kun lahjoja ostelin jo ajoissa mutta nyt on kyllä kiitellyt kaikesta.

Fiksu olet. :)
Mulla jää aina kaikki viimetippaan :snotty:
Ja aina vannon et seuraavan kerran mä kyllä alotan aikasemmin.. (koskee ihan kaikkea )
Nim. merkillä: kiertänyt 3 päivän aikana 5 isoa liikettä läpi etsien yhtä juttua synttärilahjaksi, jota ei nyt sitten löydy millään. Vielä kuukausi sitten niitä kyllä oli joka toisessa kaupassa :kieh:
Eikä tietenkään sillon voinut sitä ostaa. :headwall:
Aamulla vielä yksi yritys isoon kauppakeskukseen ja jos sieltä ei löydy niin sitten iskee paniikki ja joudun kehittelemään jotain hätäratkaisua :snotty:

Joululahjoista en ole ostanut ensimmäistäkään vielä.. En edes ajatellut että mitä keksii tällä kertaa
:snotty: ..tosin mulla montaa lahjottavaa edes ole, siltikin se on aina vaikeaa.. :snotty:

Joulu-siivouksen kyllä ajattelin aloittaa jo nyt :laugh: *huom* ..ajattelin.. Totuus on kuitenkin taas se että siivoan vielä aattona.. :ashamed:
Yhtenä jouluna siivosin aattoillan :whistle: Joulupäivä oli sitten ihan kiva :laugh:

Oletpa sä fiksu :) Mä en oo tehny vielä mitään joulun eteen ja se juhlapäivä kuitenki on jo vähän yli kk päästä! Ei jotenki tunnu yhtään jouluiselta vielä, enkä siis osaa mitää tehä :headwall: Jos ees lahjoja alkais jo miettiin et kenelle ylipäätään on varaa hommata... Ja, nyt on eka joulu kotona oman perheen kanssa, aina ennen oltu mun tai miehen kotona.

Yhteistyössä