Jouluun 5 viikkoa ja 3 päivää, eikä mitään hätää:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkki, toimin ite näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkki, toimin ite näin

Vieras
Jouluviikolla kannattaa ostaa vasta lahjat, alea jo ja valinta on nopeaa, ottaa sen mitä saa/jäljellä kaupoissa on. Lapset vaihtavat lahjatoivomuksiaan joulun kynnykselle asti. Mitä eikaisemmin aloittaa lahjojen hankinnan, sitä enemmän lahjoja tulee ja kalliimpi ja stressisempi joulu! Jätä viime hetkeen: osta ja tee helppo joulu perheellesi. Ja muuten, ethän vietä joulua kaapeissa, unohda sitten niiden siivoukset! Keskity Joulun tunnelmaan.

Tätä vinkkiä en toteuta, n. 90 prosenttia lahjoista ostettu, loput kymmenen prosenttia luultavasti ennen itsenäisyyspäivää. Nyt voi käyttää loppuajan ihan jouluntunnelmaan, ei tarvitse ryysiä kaupoissa ostamassa lahjoja.

Mulla ei ole varaa ostaa lahjoja joulukuussa. Silloin on ylimääräisenä menona jouluruuat mm,. joten lahjoja ostelen pitkin syksyä alesta. Ja mitään järjettömiä lahjavuoria en ole ostamassa, mutta pienipalkkaisena en voi ostaa kaikkea yhdestä palkasta.

Minä kyllä nimenomaan vältän stressin sillä että on riittävästi aikaa miettiä mitä haluan antaa kenellekin lahjaksi ja ostan ainakin osan lahjoista kesän alennusmyynneistä. Ja nautin siitä kun joulukuussa kaupoissa pyörähdellessä minulla ei ole kiirettä eikä stressiä eikä ryppyä otsassa :laugh:

Musta on ihanaa ostaa lahjoja! Ei se mitään stressiä tuo, enemmänkin vie =)

Ja vaikea ajatella, että säästyis stressiltä kun viimeiset päivät ennen aattoa juoksee kaupoissa ja ettii sitä lapsen toivomaa lahjaa, jota ei saa enää mistään.

Meillä sillon jo nautitaan rauhassa tunnelmasta kotosalla :heart: Ja hyvällä mielellä kun tietää että lapsille on mieluiset lahjat hankittuna.