Hei vaan =) Pitkästä aikaa minäkin.
Meille kuuluu hyvää, aika tavallista. Korvat putkitettiin marraskuun alussa kolmen hankalan otiitin jälkeen. Siitä oli jo järjestynyt purukumimainen erite molempiin välikorviin. Sain olla onnellinen siis että olin itse aktiivinen ja hakeuduttiin privaatin kautta putkitukseen. Operaation jälkeen tyttö selvästi alkoi kuulla paremmin. Jäi oikein mietityttämään, että kuinkahan monella lapsella on sama tilanne - harvemmin kuitenkaan vielä kolmannen tulehduksen jälkeen lähdetään putkittamaan. Varman liimakorvadiagnoosin takaa kuitenkin vain välikorvan imu, joka käytännössä tehdään siis siinä putkituksessa. Putkituksen jälkeen ei korvaongelmia ole ollut. Aino kasvaa kovaa vauhtia; 1v-neuvolassa 12,3kg ja 78cm. Pitkä tyttö siis. Kävelee jo sujuvasti, puhetta ei juuri tule. Tutti, äiti, tsi-tsu (kisu), tsss-tsss (kisitystä kissalle). Mutta ei vielä muuta. Selvästi kyllä ymmärtää jo tosi paljon puhetta. Perhepäivähoitoon ollaan käyty tutustumassa; Aino aloittaa hoitouran kun mä palaan koulun penkille 11.1. Mulla on onneksi vaan 9 viikkoa koulua keväällä, joten aika pehmeä lasku kuitenkin tulee, sekä mulle että Ainolle.
Voi, täällä
raskaudutaan... Neitim ja 8-7 mua tuolla jo kiusoittelivat, että miksi kyselen odotuspuolella että "koska raskauspahoinvointi alkaa". No, en voi pahoin sentään, vielä ainakaan
Vaikka olisihan se ihanaa... Meillä oli esikoisen ka kakkosen väli 1v8kk, ja se oli kyllä aika rankka ikäero. Mutta kummasti aika kultaa muistot. Nyt kun lapset on 12v, pian 11v, pian 8v ja pikku Aino 1v, niin tulee mietittyä että jos Ainolle vielä kaveri. Olis niin kuin ykkös- ja kakkossarja! No, täytyy miettiä ja katsoa - kouluunkin täytyisi vielä keritä. Mulla on vuosi vielä jäljellä.
Onnea raskautuneille siis!! :flower: Kateeksi kyllä tavallaan käy, kun miettii että teillä on luvassa taas se ihana nukkatukka- ja vauvantuoksuaika.. Oi voi. Montakohan lasta mä tarvitsisin etten enää haikailisi lisää? Kun nää jokainen on niin hyviä ja ihania.
Synttäritarjoiluista. Meillä tuli vuosi täyteen jo marraskuun puolella. Meillä oli suklaatäytekakku (kinuski päällä, banaani ja suklaatäyte sisällä, kermarahka kuorrutteena), sellainen ihana "kahden taikinan kahvikakku", korvapuusteja ja keksejä. Eli aika tavanomaiset tarjoilut mun mielestä. Mitään suolaista ei ollut nyt tällä kertaa; toiset vieraat tuli naapurista ja tiedän heidän tulevan "suoraan ruokapäydästä" ja toiset taas olivat pitkän kaavan mukaan ja ensin syötiin ihan perunamuussi, porkkanalaatikko ja possupataa.
Joululahjat alkaa mulla oleen ostettuna. Otin mallia viime vuodesta, kun silloin oli pakko katsoa ne valmiiksi ennen vauvan tuloa. Tiesin siis että sektioon mennään, enkä uskaltanut jättää vauva-aikaan niitä. Se oli kiva systeemi, ja nyt tein sitten melkein samoin, siis hyvissä ajoin. Tänä vuonna tosin pukki on anteliaampi; viime vuonna ei ollut oikein voimia haalia kaikkea, mutta nyt lapset saavat kyllä kukin vähän turhankin paljon lahjoja. Paitsi Aino, kun tiedän ettei hän osaa vielä odottaa tai olla pahoillaan että saa vähemmän kuin muut. Kun eihän kukaan varsinaisesti TARVITSE mitään... Äiti vaan taas vähän innostui laittelemaan
Ai miten niin, minäkö jouluihminen?! Matot on pesulassa, siivooja on käynyt tekemässä karkean siivouksen, ja seinällä on lista mitä pitää vielä tehdä ja ostaa. Jouluviikolla on tarkoitus sitten ti-ke jo rauhoittaa, silloin saisi asiat olla jo valmiina niin paljon kuin mahdollista. Kuulostaa kivalta, mutta saa nähdä onnistuuko. Ollaan kotona joulua, mun aikuinen siskoni tulee vain vieraaksi. Mukavaa ja rauhallista.
Palataan, ja voikaa hyvin!
T: Aubrieta & Aino