:xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:
Aloitin nyt sitten tämän pinon. Eli joulukuisia tonttuja ( siis on sitten syntynyt jo marraskuun puolella tai tulee syntymään tammikuussa) odottaneet/saaneet tänne jatkamaan =) Uudetkin toki tervetulleita ! LA:han meillä oli ja osalla vielä on joulukuussa -08. Ja ihania syntymäuutisia tuolla odotuspuolen pinossa saapi lähes päivittäin lueskellakin
Meidän neiti on nyt sitten 2 vk ja 5 pv "vanha" =) ja todella rauhallinen prinsessa, ainakin vielä. Imetän, mutta lisäksi saa sitten vielä tutteliakin. Ei ole koskaan aiemmillakaan kerroilla omaa maitoa riittävästi tullut. Mutta enpä tuosta ota paineita, terveitä nuo pojat ovat vaikkeivat pelkkää rintamaitoa olekaan saaneet. Pääasia, että jollain tapaa saa tarvitsemansa ravinnon. Aikaisemmilla kerroilla olen kuitenkin lähes puolivuotta imettänyt korvikkeen ohella, saa nähdä nyt sitten kuinka kauan mennään tälläkertaa.
Meillä olisi ensi viikon maanantaina jo toinen neuvolakäynti. Viimeksihän syntymäpaino oli jo ylitetty 40 grammalla. Ja kyllä sen huomaa, että kasvua on taas tapahtunut. Nuo lapset kasvaa ihan liian nopeesti. Siis pienihän tuo vielä on, mutta niinkun noita poikakin katsoessa, vastahan tuo nuorimmainen oli vielä kolmeviikkoa sitten äidin vauva ja nyt todella iso poika jo
Hienosti ovat isot veljet pikkusiskon tulon ottaneet. Pitäisi saada hoitaa ja hoivata välillä vähän liikaakin, mutta minkäänlaista mustasukkaisuutta en ole vielä huomannut. Vaikuttaisiko nyt sitten se, että on tyttö, eivät pidä niin uhkana omille jutuilleen.
Itse tässä olen ihan kunnossa. Rinnatkin jo tottuneet imettämiseen, eivätkä ole oikeastaan yhtään arat enää. Minullahan toinen rinnoista meni rikki jo synnytysosastolla, oli neidillä niin kova imu heti alkuunsa. No, onneksi ei pahasti ja pystyin jatkaamaan imettämistä hieman alkuun irvistellen
Jälkivuotoa on vielä jonkun verran. Oli tosi vähäistä jo viime viikollakin. Sitten tuli parina päivänä taas runsaammin ja mietinkin jo että mitäs nyt. Ei kuitenkaan mitään kipuja tms. ja taas on tosi niukkaa tuo vuoto on nyt. Ekalla kerralla mulla kesti sen 6 viikkoa ja tokalla 3 viikkoa, et alkaiskohan tää pikkuhiljaa tästä loppumaan kokonaan. Jälkitarkastus mulla on 19.1.
Onko kukaan pitämässä tai pitänyt ristiäisiä/nimenantojuhlia jo vielä ennen joulua ? Meillä on vasta 18.1. kun en viitsinyt alkaa niitä tähän joulutohinaan järkkäämään ja sitten alkukuusta on vanhimman pojan synttärit, niin päätettiin tuo 18. päivä ja soittelin papinkin sitten tuossa jo alkuviikosta. Meillä on aina kastettu kotona ja niin nytkin. Nimi on ollut valmiina jo viime keväästä. Oli niin pojalle kuin tytöllekin päätetty jo silloin. Paljastetaan kuitenkin vasta ristiäisissä.
Tässä alkuun vähän meitin kuulumisia. Ajattelin, että sellaisen listan meistä voisi tänne sitten jokupäivä laittaa, mutta löytyisikö joku halukas ja osaavampi tekemään sitä ? Saisihan sen kopsattua tuolta odotuspuolelta, mutten osaa lisäillä niitä kivoja kuvia ja värejä yms. siihen.