JOULUTÄHDET05 HUHTIKUUSSA

moikkelis =)

broilerilaatikko uunissa ja poika päikkäreillä. On nukkunu jo 1,5tuntia :attn: on aikaa kun viimeks nukkunu noin pitkään.. Yönkin nukkui heräämättä 20.30-8.15.. sitten menin jo varovasti herättelemään.. joku unen tarvis vaihe menossa ilmeisesti.
Nyt aattelin että hiukan yritän rytmiä kääntää.. heräis aamulla vähän aikasemmin niin sujus päikyille menokin paremmin.
ja jäis näin ollen aamusta sitten vähän pojan kans olo aikaa ennen kun sitten harjoitteluun kiiruhdan.

Lillukka:Tatu sanoo aika paljon sanoja, mutta toki tulee omaakin höpötystä.. Hyvin tarkkavaisesti kuuntelee mitä puhutaan ja kerrotaan ja usein myös toistelee sitten sanoja.

Koivunkäpy: Voi kurja :( Toivottavasti kipu hellittää ja ei ois mitään vakavaa!

Tanskulle tsemppiä kuntoiluun! ..kuin myös Pepille!

Niiskuneiti: Kylläpäs teillä poju nukkuu pitkään =) Meneekö millä aikaa nukkumaan/minkä pituset päikyt nukkuu kun noin hyvin unta riittää? On varmaan mukava kun itekkin saa sitten ihan rauhassa heräillä =) Toisaalta meille tuo 8.30 on jo tavallaan "myöhäinen aamu" mutta silti väsyttää ylös noustessa :whistle:
Tatu on syönyt itse jo hyvän aikaa.. jo viime syksystä oli lusikka kädessä ruokaillessa.. sillon kyllä ei ruoka suuhun asti aina mennyt.. Nyt syö aika hyvin itse vaikka tottakai autetaankin. jos hankalampaa ruokaa joka ei meinaa lusikassa pysyä niin avittaa sormin. Lasista on juonut ehkä reilun kuukauden verran..

Gerbera: Nyt tosiaan sitten rauhassa! Toivotaan että kaikki menis loppuun asti hyvin.
Hienoa kun Julle noin hienosti tutista luopu.. Meillä se tulee olemaan vaikeeta, vaikkei syökkään kun yöllä tuttia.

Ilma on jotenkin ankeen harmaa.. Pikku hetki aamulla oltiin pihalla. Jos iltapäivästä ihan kunnon lenkille sitten selvittäs.

Mut nyt kahtomaan ruokaa ettei ainakaan pala

 

Lillukka, juu Jullen odotuksessa oli sama juttu. Silloin vaan nuo supparit tuli kuvioihin rv 27 (nyt rv 24) ja ei ollut lähellekään näin kivuliaita kuin mitä nyt on ollut. Ja tottahan taas lepäilen niin paljon kuin pystyn, mut tosiaan niinkö itsekin totesit, niin aikas hankalaa se näiden pikku-immeisten kanssa toisinaan on =) Mut isot siivoukset tosiaan jää mummojen hoidettavaksi, muut pienet kotihommelit hoidan kyllä itse (mies auttaa silloin kun kerkeää), mutta en kasaa kaikkea yhdelle päivälle. Mut uskon ja luotan (ja toivon kyllä) siihen, että vauva masussa pysyy turvallisille viikoille saakka.

Danjuska, Julle on ollut tosi helppo tapaus kaikissa "vieroituksissa". Päiväunilta jätettiin tutti pois 1 v synttäriviikolla ja sekin luonnistui heti. Meilläkään ei koskaan ole tuttia syöty muuta kuin unilla, sekin ehkä helpottaa näitä vieroituksia.

Jaahas, ruoan laittoon käypi tieni!
 
Pikaisesti ennen uloslähtöä...

Danjuska: Juu on kyllä ihanaa nukkua aamulla pitkään, vaikka mulle ei tunnu kyllä mikään riittävän, aina väsyttää ihan yhtä paljon :D Joonas menee iltaisin nukkumaan yhdeksän maissa, viimeistään n. 21.30. Päiväunien pituudet vaihtelee aika paljon, joskus nukkuu vaan reilun tunnin, joskus 2,5 tuntiakin, mut yleensä n. pari tuntia. Unta riittää siis hyvin päivälläkin :)

Gerbera: ISO :hug: Nyt sitten viimeistään otat niin rauhallisesti kuin vain suinkin pystyt eli siivoukset jätät suosiolla muille! Se on meidän kaikkien määräys ja vain sinun ja pikkuisen hyvinvointia ajatellen! =)

Nyt ulkoilemaan :wave:
 
Juu, Joonatanilla oli edelleen korvatulehdus, mutta lääkäri kyllä sanoi, että 4 viikkoa antibioottikuurin jälkeen voi korvissa näkyä vetisyyttä... Pisti miehen ja poitsun sairaanhoitajan vastaanotolle, että tämä olis pistänyt lihakseen antibiootin! Kun ei se kuuri oikein mene alas... Tai tulee heti ylös ;) Tää kyseinen lääke oli sieltä kuitenkin loppu, niinpä saatiin resepti apteekkiin ja sit pitää sen kanssa mennä sairaanhoitajan luo, joka sen sit laittaa. Tänään ei ehditty, kun tuli sit heti päikkäriaika, mut heti huomenna mennään! Mut aika kätevä tollanen, yhden piston sitä mun ymmärtääkseni saa ja se on sillä selvä!

Rasmuksen näppylöistä mies kertoi ja näytti kuvaa, sanoi, että on varmaan tulehtunut, antoi reseptin Basipact (??) rasvaan.

Niiskuneiti: Onpa teillä herätty taas myöhään! :D Joonatan osaa aina välillä syödä itse, mutta usein, melkein aina syötetään itse tai syödään yhdessä :) Aika hidasta puuhaa, kun eilenkin söi itse :whistle: Ei poika itsekään viihdy pöydässä niin kauaa, että sais kaiken ruoan syötyä :whistle:

Lillukka: Kuulosti hyvältä toi sun tekemä sosekeitto :p Kiitos tsempeistä!

Gerbera: Yhdyn muihin! Nyt otat niin rauhassa, kuin Julius vaan sallii! Kiitos sullekin tsempeistä :)

Tansku: Harmi, ettet suoraan päässyt leikkausjonoon :( Kiva sun mies :whistle: :D Hyvän kuuloinen oli sun ohjelma =)

Hannamari: Mun ehdoton suosikki on Maraboun minttukrokantti :p :p Mä nään usein tollasia unia, raskausaikoina, varsinkin Jontun aikana näin sellasta unta, että olin juonut itseni känniin, vaikka siis unessakin olin raskaana ja herätessä oli sit ihan kauhea olo, kun ei ihan heti tajunnut, ettei niin oikeasti ole käynyt :ashamed:

Koivunkäpy: Mä en kyllä osaa hinta-apua antaa :/

Danjuska: Kiitos tsempeistä!

Nyt on jo mentävä :wave: <br><br>
 
väsyttää \|O

oltiin illalla lähemmäs 2 tuntia ulkona pojan kans. käytiin reilu puolen tunnin pyörälenkki =)

Poika oli jo ennen puolta ysiä sängyssä kun oli niin väsynyt. On vaihdettu verhoja&petivaatteet ja haravoitu+ laiteltu pieniä vaatteita syrjään.. niin ja jumpattu :D Tatu hakee aina jumppamaton tuolta kaapista ja hokee että pumpa pumpa ja sitten sen kanssa pitää jumpata ja kölliä lattialla :D

Peppi: On kyllä tosiaan kätevää kun voivat suoraan piikkinä laittaa lääkkeen. Paranemisia ja toivotaan että yö menis ees kohtalaisesti.

meillä alko nyt aloe vera kuuri.. saa nähdä vaikuttaako mitenkään... onko kellään täällä kokemuksia??
Tuota yhtä rasvaa oon aikasemmin käyttäny ja siitä oon tykänny kyllä hirveesti.

mut nyt suihkuun.


 
Heippa taas,

mies on liesussa (tosin ihan auton kanssa liikeellä, kavereita moikkaamassa), enkä osaa mennä yksin nukkumaan, vaikka kuinka tiedän, että pitäisi. Tänäänkin olin aamulla niin väsynyt, että itketti vaan. Noh, juon nyt kupin kamomillateetä ja yritän sit unille.
Niiskuneiti, meillä oli viime kesänä vikingin saappaat kokoa 21... Matias käytti niitä ehkä kerran pari syksyllä, kun oli oppinut kävelemään, mut mun mielestä ne oli jo silloin joko liian pienet ja tai vääränmalliset, mut ne oli tosi vaikea laittaa jalkaan. Siihen tietty varmaan vaikutti sekin, ettei Matte vielä osannut auttaa itse. No, nyt ostettiin Nokian kumpparit Cittarista ja tuntuu, että se koko 22 menee vielä pitkään, tiedä sitten. Lenkkarit meillä on kokoa 24! Mut musta tuntuu, että ne ei oo hyvät, kun joka kerta, kun ne laitetaan, Matias protestoi...
Syömisestä sen verran, että Matias syö kyllä joitain ruokia ihan itsekin, varsinkin jälkiruokia. Yosa jugurtti katoaa purkista alta aikayksikön, eikä siitä mee kuin pienen pieni osa paidalle. Puuroa ja muuta, mistä ei niin kovin tykkää, saa sit ollakkin syöttämässä. Lasista Matias osaa jo juoda, mut ei suostu juomaan soijamaitoa siitä, joten meillä juodaan useinmiten nokkamukista. Tosin ajattelin juuri kysyä PPH-tädiltä, että miten se toinen pikkuinen juo ja syökö tuttia... olis varmaan helpompi hoitajalle, jos vieroitettaisiin joku pitkä viikonloppu samaan aikaan. Uskon, että meillä se lasista juominen olis vaan parin päivän tottumiskysymys, jos vaan jaksais yrittää. Tuttiasia onkin sitten vaikeampi.
Lillukka, meillä on kanssa mökillä piiiiiiiiiiitkä hiekkaranta, onneksi tosin suurimmalta osalta niin pitkään matalaa, että aikuiselta ihmiseltä menee hermot, ennen kuin pääsee uimaan. Oikein siis lasten paratiisi. Enemmänkin mä olen kyllä itse huolissani siitä, onko siellä kesällä esim. sinilevää. Meillä saa kyllä mennä veteen, mutta vaan aikuisten kanssa... niin on ollut mulla ja mun sisaruksillakin ihan pienestä asti ja hyvin on toiminut. No, katsotaan mitä mä sanon ens kesän jälkeen! :D
Tanskulle ja Pepille tsemppiä kuntoiluun. Mäkin olen yrittänyt, mutta ei vaan aika yksinkertaisesti riitä, kun Matiaksenkin kanssa olis kiva olla. No, nyt kun tulee lämpimämpää, ruvetaan iltaisin ulkoilemaan pyöräillen, joten kai sitä kuntoilua siinäkin sit tulee. Kauheeta vaan on ajatella, että ennen kävin 5 kertaa viikossa jossain kunnon hikijumpassa ja nyt ehkä kerran/3vkoa. Kiloja mulla ei ole kuin muutama ylimääräinen (omasta mielestä), mut kiinteytyä kyllä pitäis...
Nyt tuli väsy, joten hyödynnän tilanteen ja poistun koneelta. Kauniita unia kaikille...

:heart:
 
Keskiviikkoa B)

Aurinko paistaa, kiva =) Tytöillä on klo 11 neuvola-ajat, saavat ne vesirokkorokotteet ja ainakin Saara mitataan samalla. Saas nähdä voiko Saaralle antaa rokotetta, se meinaa alkoi eilen illalla aivastelemaan ja nyt köhii ja niiskuttelee -TAAS siis flunssa tulossa, tylsää :\| Veerakin mitataan neuvolassa jos jää aikaa, 2kk kuluttua on joka tapauksessa lääkärineuvola joten ei välttämättä tartte nyt mitata.

Illalla lähden mun äidin kanssa Jumboon ostoksille. Sain äidiltä ja isältä synttärirahaa joten pakko päästä tuhlailemaan :D Ajattelin kyl olla fiksu ja käyttää ne rahat juhlavaatteisiin (miehen siskon häihin). Samalla ajattelin ostaa tarvikkeet morsmaikun polttareiden morsiussaunaan :) Ja pitäis varmaan kesävaatteitakin katsella kun viime kesän vaatteet ovat liian isot, jeeeee :D

Peppi: miten Jonttu jakselee, miten yö meni? Paranemista poitsulle ja jaksuja teille muille :hug:

Kaizalle jaksuhalit :hug:

Voih, mulla menee hermot esikoisen kanssa :headwall: Pojalla alkaa olemaan niin pahoja murkkuoireita että argh! Kaikkeen, siis ihan kaikkeen, sanotaan vastaan, kaikki on peestä jne. Tosi rasittavaa :kieh: Huomenna olisi poikien yläasteella tutustumistilaisuus joka on pääasiassa tarkoitettu tuleville seiskoille mutta sinne toivotaan myös vanhempia mukaan. Valtteri haluaisi mut mukaan mutta Santeri ilmoitti ettei mene sinne jos mä menen... Nyt en tiedä että mitä tehdä... Yleensä en huomioi pojan kieltoja vaan menen mukaan koulun juhliin, tapahtumiin, vanhempainiltoihin jne mutta tuntuu hölmölle että tungen itseni huomiseen tilaisuuteen jolloin poika joko a) ei tule mukaan ollenkaan tai b) on tilaisuudessa naama kuin norsun *piip*. Se on kuitenkin pojalle tärkeä ilta: tapaa tulevat luokkakaverit ja tulevan luokanvalvojan. Äh, on tää vaikeeta :headwall: Ehkä jätän tilaisuuden väliin ja laitan vaikka mailia rehtorille jos se voisi informoida mua tärkeistä asioista joita käyvät huomenna läpi. Tiedän että pojat eivät muista kuunnella mitään eivätkä osaa kertoa mulle mitään... Kertokaahan te fiksut mitä teen huomisen kanssa?! Jos nyt annan periksi niin teenkö väärin? Onpas mulla nyt tooosi isot huolet :ashamed:

Taidetaan lähteä pihalle leikkimään ja sitten suunnistetaan neuvolaan. Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!
Tansku & tytskyt
 
Yö oli syvältä, poika heräs sen miljoona kertaa \|O herättiin vasta, kivakiva tunnin päästä mun pitäs olla matkalla leikkaukseen :whistle: tai siis jos ois heränny sillo ku poika alko kiukkuu aamulla ni ois kerenny jo vaik siivota ja leipoo :LOL:
 
hei vaan kaikille!
olen koulutuksessa, niin kerrankin on aikaa tässä välillä ihan kirjoittaa... olen kyllä lukenus taas kuulumisia, ja toivottelen kaikille jaksuja ja joillekin malttia (gerbera varsinkin!!!:))!

sitten ihan omaa napaa...pääsin mahoineni kysin ihmetutkimukseen. eli kun vauva oli viimeksi pieni, niin sen vuoksi pääsin tosi tarkkoihin ultriin ja seurantaan kysille, jee! ensimmäinen ultra oli jo viime pe, ja kaikki oli hyvin. Eli yksi vauva on tulossa ja nyt viikot on jo onnelliset 12+6. eli ei ole niin suurta pelkoa että pienikokoisuus toistuu tai jos toistuukin, niin ei ole niin hätä kun osaa jo etukäteen henkisesti valmistautua.

ja rakenneultrakin on jo kesäkuulle sovittu, kyllä tätä mammaa hymyilyttää!!! :LOL:

mutta nyt takaisin opintojen pariin, hei vaan

t:parpapap, jami ja masu12+6
 
Päiviä!

Mistähän sitä aloittais :whistle: Käytiin eilen apteekeissa hakemassa sitä antibioottia Joonatanille, mutta se onkin joku sellainen, joka täytyy tilata, tulee siis huomenna joskus päivällä tohon meidän apteekkiin, päästään siis laittamaan sitä vasta huomenna Jontulle...

Rasmuksella paheni eilen ihan kauheesti tää ihottuma naamassa, melkein koko naama pikkuisella ruvessa :( Tuli sit mieleen, että ei tää kyllä niistä hormooninäppylöistä johdu/niitä ole! On tosi pahanäköinen :/ Päänahkakin on ruvessa, hiusten alta... Ja nyt on levinnyt hartioihinkin :eek: Tästä kohta lisää...

Yö oli muuten taas aika syvältä, oltiin aamuyöstä se pari tuntia hereillä, ähiseminen oli jatkuvaa :( Joonatan heräsi vasta 07.07 ;) :D Jee!

Vyöhyketerapiassa käytiin ja siellä tää terapeutti sanoi, että näyttää maitoallergialta, jota alettiin itsekin eilen epäilemään! Hänen vanhemmalla lapsella oli kuulemma pienenä maitoallergia ja oli just tämän näköinen :( Jos ei sitä ole niin jotain muuta, ei kuitenkaan edes tulehtuneet hormooninäppylät näin pahoilta näytä... Suositteli mua olemaan täysin maidotta jonkun aikaa ja hakea apteekista maidotonta korviketta... Muuten hieronnat sun muut menivät hyvin, Rasmuksella kyllä väänsi melkein koko ajan siinäkin masusta, muttei kuitenkaan itkenyt ja näytti tykkäävän ainakin joistain hieronnoista. Seuraava kerta on perjantaina. Tänään voi poika kuulemma nukkua enemmän tai sitten päinvastoin, huutaa paljon kun paikat aukeavat.

Varasin yskityiselle, lastenlääkärille ajan, saa tätä ihottumaa katsoa ja kertoa, mitä pitää tehdä... Neljäksi sain ajan.

Että sellasta :/

Kaiza: :hug: Kiitos tsempeistä!

Tansku: Voi ei, joko taas flunssa teille tullut :/ Joonatan jakselee hyvin, haroo noita korviaan aika paljon, mutta tänään ollut kyllä tosi hyvällä tuulella! Kiitos kysymästä :hug: Niin, tuosta seiskalle tutustumisesta... Mä en sinuna menis sinne. Muistelen itse tuota ikää, muakin olis varmaan hävettänyt, jos mun äiti ois sillon sinne tullut :ashamed: Meillä ei kyllä vanhempia sinne edes pyydetty! En usko, että sun siellä tarvis olla, tärkeämpi se on, että molemmat pojat siellä ovat :D Jaksuja tuohon ikään, poikien siis :hug:

Koivunkäpy: Tuuhan kertomaan, miten leikkaus meni ja mitä sanoivat suusta! En ehtinyt eilen niitä kuvia (Rasmuksen ihottumasta) lähettää, enkä nyt tästä pahemmasta vaiheesta ole ehtinyt kuvia ottaakaan, on siis pahentunut eilispäivästäkin aika paljon :(

parpapapa: Mukava kuulla teistäkin :) Voi, oot ultrassakin päässyt jo käymään :heart:

Mut nyt :wave: <br><br>
 
Täällä taas :wave:

No niin, nyt on tytöt rokotettu vesirokkoa vastaan :) Toivottavasti ei tule mitään reaktioita... Molemmat itki pistohetken mutta itkut loppui samantien. Saara ehdittiin mitata, tyttö on ottanut kunnon kasvuspurtin, kasvanut 6,5cm puolessa vuodessa, jee :D Pituuskäyrä näyttää nyt hyvälle mutta painokäyrä on taas laskussa. Terkkari sanoikin että energiaa on mennyt pituuskasvuun joten ei ole huolissaan painosta. Veeraa ei ehditty mittaamaan joten sen mitat saan tietää parin kuukauden kuluttua.

Peppi: joo, mäkin muistan kuinka häpesin 13-vuotiaana vanhempiani... Harmittaa vaan kun Valtteri oikein pyysi mut mukaan -ehkä sitä taas jännittää kouluunmeno... Täytyy tänään vielä jutella molempien poikien kanssa, ehkä tosiaan jättäydyn kotiin ja toivon että poitsut muistavat kertoa edes jotain uudesta koulustaan :D Voi harmi juttu toi mahdollinen maitoallergia :( Jaksuja!!!

Parpapapa: kiva kuulla että sinulla ja masuasukilla on kaikki hyvin :) :hug:

Koivunkäpy: miten olet jo kotona ja pystyssä?! Nopeaa toimintaa :D Hienoa että kaikki meni hyvin :hug:

Ja nyt ruuan lämmitykseen, se on moro :wave: <br><br>
 

Heips!

Jee, toinen yö ilman tuttia :D Saas nähdä miten tutittomuuden käy, jahka vauva on talossa... en tosin kyllä anna periksi, eli tuttia ei Julbe enää takaisin saa... mut voihan se muutaman kerran keretä vauvan tutin suuhunsa nappaamaan :D

Mä olen tän aamun ollut tosi väsynyt ja päätä särkee. Taidan sittenkin aloittaa raudan. Mies lupasi huomenna aamusta käydä apteekissa. Voihan tää väsy johtua ihan siitäkin, että iltaisin en meinaa unta saada millään, mut kun hb oli vaan 118 ja mun normaali hb pyörii 145 paikkeilla, niin voishan se olla ihan aiheellista rautaa popsia.

Oltiin Julben kanssa aamusta lähipuistossa leikkimässä. Siellä oli 14 lasta (4-5 vuotiaita) läheisestä päiväkodista "retkellä" ja kyllä oli Julbella katselemista ja ihmettelemistä :D Ei osautunut lainkaan omiin leikkeihin vaan piti seurata mitä muut tekee :D

Tanskuliini, me ollaan niin ikäviä vanhempia ( :D ), että meistä jompi kumpi menee Aleksin koulun tapahtumiin (juhlat, vanhempainillat jne), jos vaan ei ole muuta menoa. On kuitenkin tärkeistä asioista kyse. Ja lupaa ei edes Aleksilta kysytä. Näin tullaan toimimaan vastakin, kaikkien poikien kohdalla. *tiukkis vanhemmat*

Peppi, onpas kurjaa, jos Rasmuksella on maitoallergia! Toivotaan, että ei olisi sitä ja että vyöhyketerapia auttaisi/helpottaisi pienen oloa pian!

Koivunkävylle pikaista paranemista! Saatko nostella mitään? Onko sinulla siellä apujoukkoja? Joko leuka on parempana?

Jaahas, täytynee muutamat kaupan munkit kiskaista napaan ja mennä sitten soffan pohjalle elpymään.


 
heips!

yöllä meillä taas huudeltiin äitiä.. asettu kyllä suht hyvin takas nukkumaan.. Ja uudestaan huhuili minua kuuden aikaan jolloin otin viereen kun omassa sängyssään niin söpön unisena istu. ite en tosin enää saanu nukutuks, mutta tuli ihan Tatun vauva-ajat mieleen kun poika kylkeen käperty ja rupes tuhisemaan :heart:

Ihana ilma =) vaikka on ruenukkin tuulemaan aika kovasti..
Käytiin aamulla taas pyöräilemässä.

Sen jälkeen olikin ihan tajuton, yhden pojan huuto konsertti kun sisälle tultiin.. ei ois antanu vaatteita heittää. huuti sitten ulkovaatteet päällä hetken ja vielä sen jälkeenkin hyvän tovin. Ja syliin ei suotunu tulemaan.. itki keskellä olohuoneen lattiaa..

Päiväunille mennessä yritti huijata äitiä :) vein sänkyyn ja luulin oikeesti että nukahti alle 5min.. sitten kuulukin jotain höpötystä vähän ajan päästä ja kävin kurkkaamassa niin oli ottanut uninallen kainaloon ja oli leikkimässä.. huvittava mutta teki sen vielä uudelleen. sitten piti jo sanoo totisemmin että nyt pää tyynyyn ja nukkumaan. Mutta sitten nukahtikin tosi kiltisti.

Pitäs rueta pensasaidan istutukseen.. tai ensinnäkin taimet tilata.. lakuja ois vino pino ja ja ja..
Mut mökki varattiin jo kesäks kalajoelle =) tehdään perinteinen viikonloppu reissu sinne minun porukoitten kans.

Tanskuliini: Hauskaa ja rentouttavaa ostosreissua :D

Koivunkäpy: Mikä olo??

Peppi: Kuulostaa vähän samalta mitä Tatulla oli se ihottuma.. alko tulemaan kun poika oli n. 4vk ja paheni vaan.. oli loppujen lopuks ihan ruvella koko poika päästä varpaisiin ja pahimmillaan iho oli kosketusarka :'( ja neuvolassa sanottiin alkuun vaan että seuraillaan..sitten jäin maidottomalle ruokavaliolle mut ei auttanu.. ja otettiin kokeet ja sieltä vielä kananmuna nous esille mikä ärsytti.
Kurja homma jos maidolle reagoi mutta ainakin sitten tietää mikä ihottuman aiheuttaa. Toivotaan että niin ei kuitenkaan olis. Toivottavasti alkaa tuottaa pian tulosta terapia!

jaahas, nyt jo poika äitiä hihkuu..
 
Peppi tosi kurjaa jos teille nyt tulee allergioita :(

Gerbera ottaa nyt rauhallisesti, eikä touhota liikaa kotihommia.

Tanskulle tsemiä saliharjoitteluun ja kiva kuulla parpapa että kaikki hyvin.

Koivunkävylle piakista toipumista.

Meille ei mitään muuta uutta kuin että poika tekee oikealle puolelle kulmahammasta (vasen yläkulmahamnas putkahti salaa eesiin). :whistle:
 
\|O Haukotus! \|O

Taas oli joku Tähtösten valvotusyö, näköjään. Jaksuja kaikille muille sikaväsyille! :hug: Luulin että hammas oli valvottamisensa valvottanu, mutta viime yö olikin ihan tuskasta itkua, eikä rauhottunu pikkuinen edes särkylääkkeellä, ja kun huusi vielä melkein 1/2 tunnin päästä tuosta, annoin toista lääkettä päälle. Sittenkin meni vielä pitkä aika että sai nukuttua, yhteensä itki yli tunnin (joka on meillä tosi harvinaista) Ja sit vajaan tunnin päästä uudestaan ja vielä myöhemmin kerran.. Mies oli peittoinensa siirtyny jo ekan huudon aikana sohvalle. :/ Toisaalta hyvä että sai ehkä paremmin mukutttua, eikä sen kääntyily herättäny nukahtamassa olevaa V:tä, mutta oli aika yksinäistä koittaa lohduttaa karjuvaa lasta pilkkopimeässä huoneessa. Arttu heräili yöllä, oli käyny kai pissalla ja huuteli hiljaa puol 4 maissa, tätyhän mun käydä kurkkaamassa oliko kaikki hyvin. "No moi äiti" sano poika iloisesti kun avasin oven. :kieh: Oli laittamassa unileluja paidan alle, kun kuulemma pelotti. :heart: Onneks jäi nukkumaan, mutta mä olen aivan kun puulla päähän lyöty taas. Onneks oli perhekahvila, olisin tullut hulluks varmaan täällä. Keittiössäkin oli kiva siivo mikä piti hoitaa pois, olin eilen lenkillä illalla ja en jaksanu enää siivota ysin jälkeen kun tulin takas. Mies ei siivoa, kun mähän täällä olen päivät kotona jne.. Tottahan se on, mutta apua vois joskus haluta kotitöissäkin.

Valivali, sori.

Mitään en muista mitä piti kommentoida.. Pepille toivotaan että ihottuman syy selviää ja toivotaan ettei ole kovasti allerginen Rasmusvauva! Oi ja Danjuskalle: Ihanaa että Tatu pistää sut jumppaamaan!! :D Et voi ainakaan sanoa että lapsen takia ei ehdi!!! :LOL: Nyt haiskahtaa pahuus... :x :wave:
 
Juu leikkaus oli helppo, tunnin ajasta käytettiin 30min siitä et kävin selälleen ni tätit etti siinä viel kamat esiin, avustajilla oli ilmeet kun ne raukat kuvitteli et kyseessä on luomen poisto :whistle: ja en saa nostaa mitään viikkoon, ukko on kotona ens tiistaihin asti. Ja nappeja saa kuulemma syödä tarpeen mukaan. Kivasti leikkas, tosi hyvä lääkäri on! nyt alkaa pikkusen tuntuu kun puudutus lähtee rustoista..
Tätille mainihin noista villen arvista ni 9.5 on pojulle aika samaiselle lääkärille alotetaan, joku lappuhoito, ettei enempää kasvas nuo arvet.

Pepille pistinki jo mesessä viestiä noista allergioista..

Hannarille jaksamista!

Ja Gerbera ottaa nyt ihan tositosi rauhallisesti! ainakin sen 7viikkoa viellä, lahjot naapurin tytön tekemään keskilattia kohennusta jne.
 
huomenna jo torstai =)

onpas äkkiä päivät hurahtanu.

Oltiin taas parisen tuntia illasta ulkona. Aika meni äkkiä kun ei yksin tarttenu puistossa seisoskella vaan oli mullakin seuraa.
Tatu laski niin kovasti mäkee että ei meinannu enää lopussa jaksaa portaita kiivetä. Mut siltikin olis mieluummin ulkona ollu kun sisälle lähteny. Mulle ei mahu päähän että miks se pukeminen pitää tehdä huutaen ja sitten kuiteski haluaa ulkona olla eikä suostus sisälle lähtemään.. :whistle:

Hannamari: Juu sitä ei kyllä voi sanoo että ei kerkeis.. toisinaan kun tekis hetki sohvalla huokasta niin toinen raahaa tohkeissaa jumppapatjaa..
Ja toisinaan taas kun ite on poika jo kyllästyny niin tulee joko mahan päälle istumaan ja kiskoo paidasta ylöspäin tai sitten on selän/pään takana ja "auttaa" äitiä tekemään vatsalihaksia työntämällä päästä. :D
Ihana Arttu kun äitiä moikkailee keskellä yötä! (vaikka olisit varmaan mieluusti nukkunukkin :) )

joskos sitä lähtis lakanat viskaamaan kuivumaan ja ottamaan kuivat pyykit pois narulta, tekis iltapalaa ja linnottautus miestä oottamaan sohvalle =)

öitä kaikille!
 
Iltoja!

Lääkärillä käyty... Meinas eka, että olis hormooninäppylät tosiaan tulehtunut pahasti, sanoi, että joutuis ehkä osastolle pariksi päiväksi hoitoon :eek: Mä vähän ehdin jo järkyttyä, että joko se taas alkaa :ashamed: Mutta kun ei tuo ihottuma ole muualle levittynyt ja Rasmus muuten vaikuttaa hyvältä, ei ole kuumetta yms. niin ei onneksi joudu! Ite sanottiin, että näyttäis vähän allergialta, johon lääkäri sanoi, että voi kyllä maitoallergiaakin olla. Saatiin sitten resepti maidottomaan korvikkeeseen, antibioottikuuri ja Sibicort-rasvaa! Viikon kestää toi antibioottikuuri ja sen ajan neuvoi muakin olemaan täysin maidotta ja sitten kuurin loputtua alkaa taas käyttää maitotuotteita, näin sit näkee, että reagoiko iho siihen maitoon ja jos reagoi niin olis aika selvä tapaus... Toivottavasti kuitenkaan ei! Perjantaille varattiin toinen aika, silloin katsotaan, miten tuo iho on lähtenyt parantumaan.

Tanskuliini: Voi, nyt mua nolottaa :ashamed: Kun äitin näin niin hänpä tieskin muistuttaa, että kyllä tämä oli siellä seiskaluokan tutustumisessa! Mä en vaan sitä muistanut. Silloin tosiaan oppilaiden vanhemmat oli sinne kutsuttu ja siellä oli jotain ohjattua toimintaa ja tutustumista. Miten mä en sitä heti muistanut :ashamed:

Gerbera: Kannattaa varmaan tosiaan se rauta aloittaa, jos se vaan sulle sopii ja siltä tuntuu :)

Danjuska: Mikä Tatulle sit tehosi sillon pikkusena siihen ihottumaan? Mä en muista :ashamed:

Hannamari: Toivottavasti teilläkin nukuttais ens yönä hyvin :)

Koivunkäpy: :hug: :hug: Jutellaan huomenna, jos vaan jaksat ja pystyt. Pikaista paranemista sulle sinne!

Mut nyt äkkiä nukkumaan, hyvät yöt :wave:
 
Pepille vielä: Tatulla on ollut sibicort ja hydrocortisoni käytössä ihan pienestä asti.. ja ilman niitä ei meinattu pärjätä.. aikalailla tasan vuosi sitten oltiin oulussa ihopolilla 4 yötä ja siellä neuvovat suolahauteet tekemään.. sen reissun jälkeen iho ollut huomattavasti parempi ja tuntuu että koko ajan vähemmän kortisoni rasvaa tarvitaan.. varmaan viimeks jouluun seutuun tarvinnu käyttää. Tosin paljastuhan meiltä niitä allergioitakin ja nyt on ne ruoka-aineet poissa käytöstä.
Mutta toivotaan että olis vaan hormoni näppyjä. jaksuja ja :hug:

nyt nukkumaan.. tajuton jysäri iski :/
 
Huomenta rakkaat siskot!
Hengissä ollaan vaikka meikäiläisestä ei ole kuulunut mitään.

Nyt kovasti kaipailen teidän apua ja tukea.
Meillä nimittäin vielä juodaan pullosta :ashamed: nokkamuki on myös käytössä mutta siitä ei juo riittävästi.

Ja yötutista pitäis päästä eroon ennen pikkuisen tuloa :/
Tyhmänä annan öisin pojalle vettä jos se huutaa, varmasti pärjäis ilmankin.
Mun varmaan pitää itse mennä vieroitukseen *heh*

en tiedä miks on niin vaikee aloittaa noita vierotuksia, laiskuus :ashamed:

Nyt täytyy palata työn pariin

Oikein ihanaa ja lämminta päivän jatkoa. Yritän palata illalla kommentoimaan

Tigru 31+ tai jotain
 
Torstaihuomenet B)

Onpas tälle päivälle ennusteltu lämmintä, +19 astetta B) Harmi ettei me päästä aamusta heti nauttimaan siitä kun lähdetään kohta Saaran kuulotutkimuksiin (liittyy puhetutkimuksiin). Noh, iltapäivällä sitten nautitaan lämpimästä säästä :)

Päästiin eilen lähtemään kauppoihin aika myöhään joten enpä ehtinyt katsomaan itelleni muuta kuin uuden meikkilaukun (maksoi hurjat 2 euroa :D ), mutta morsiussaunatarvikkeet löysin, jee :) Ja äiti halusi viedä mut kahvilaan -söin aivan valtavan ja ihanan croissantin, namskis :p

Peppi: toivottavasti lääke ja voide auttaisi ja toivotaan ettei kuitenkaan ole maitoallergiaa... Jaksuja :hug: Mä olin jo tammikuussa vanhemmille tarkoitetussa infotilaisuudessa yläasteella, tän iltainen on tosiaan tarkoitettu pääasiassa tuleville seiskoille. Mä juttelin eilen poikien kanssa ja sovittiin etten tänään mene mukaan ja että ainakin yrittävät kuunnella mitä tilaisuudessa sanotaan... :D Ja sanoin heti perään että jatkossa tulen mm. nykyisen koulun 10v juhliin toukokuussa, kevätjuhliin ja yläasteen tilaisuuksiin :whistle: :D

Koivunkävylle toipumista ja jaksuja :hug:

Nyt aamupalalle, mukavaa päivää kaikille!
Tansku & tytöt
 
Huomenta!

Tai Joonatan kylläkin heräsi jo kuudelta :/ Oli kyllä itsekin väsynyt ja kiukkuinen, muttei kuitenkaan nukahtanut takaisin. Meillä meni yö ehkä hiukan vähemmillä ähinöillä :) Tai oikeastaan kyllä paljon vähemmillä, ei oltu hereillä montaa tuntia putkeen. Toi Sibicort on auttanut ihan hirveesti Rasmuksen ihottumaan! On yön aikana hilseillyt ja ne rupikohdat lähteneet pois, nyt on sellasta punasta näppylää naamassa.

Danjuska: Mitä allergioita Tatulla olikaan? :ashamed:

Tigru: Kiva kuulla teistä pitkästä aikaa :hug: Meillä juodaan edelleen pullosta myös :ashamed: Mutta vaan aamuisin ja iltaisin, nokkamukista ei täälläkään oteta tarpeeksi... Kuinka paljon tämänikäinen sitä maitoa nyt tarviikaan? Joku joskus sen taulukon laittoi, mutta oon ihan unohtanut (tämänkin asian). Ja täälläkin vaikea aloittaa vieroitusta, jostain syystä :ashamed:

Rasmus tänään 5vko :heart:
 
tigru
PEPPI maitoa tarvii 5-6dl ja saman verran olis hyvä juoda vettä.
tälläiset tiedot oon saanu/löytäny
Toivotaan ettei RAsmuksella ole maitooallergiaa.
Aurinkoista päivän jatkoa :hug:
 
Voi jessus miten voiki tehä kipeetä :eek: yöllä viissii käännyin 5aikaan pahasti ku heräsit hemmetilliseen tuskaan :snotty: en siis päässy ees sängystä ylös enkä toki saanu ukkoo hereille et ois hakenu mulle särkylääkettä.. No tänä iltana saapi kunnon tropit.

Pepille kiva et yö meni jo paremmin! :hug:

Tigru, meillä on pullo käytöässä en ota ressiä kun pakkohan mun on saada tuohon apinaan menee tarpeeks maitoa.. siis juo se toisinaan nokkamukista, riippuu ihan millä tuulella on, et jos vaan opettas juomaan tavis mukista suoraan. Ja yöllä meillä syödään siks että ei päivällä mene tarpeeks maitoa, ja meillä muuten on ukko ainut joka ei juo yöllä, mä saatan juoda 0,5l yössä, annaki toisinaan juo..
 

Yhteistyössä