JOULUTÄHDET05 HUHTIKUUSSA

Minä täällä taas :whistle:

Ihanaa Uneton, että sulla on ollut rentouttava reissu :hug:

Tansku: Joo, tsempataan ihmeessä toisiamme! Kivaa :) Mulla on ihana, kun mies nyt ainakin tän kevään on kotona su, ma, ti ja ke kokonaan ja aamupäivät to ja pe, pääsen siis aamuisin ja aamupäivisinkin kivasti menemään salille ja jumppiin :) Mutta kesän mies on varmaan sen normaalin 8-16, sitten täytyy iltaisin mennä kuntoilemaan =) Tosi halvalla saat siellä salilla käydä, aika hyvä tarjous!

Mä aloitin muuten myös jonkinnäköisen herkkulakon tänään :wave: Eilen söin viimeiset suklaat :eek: :'( :whistle: En tiedä vielä, että olenko niin tiukka tässä lakossa, kuin silloin melkein vuosi sitten, voi olla, että voin tyyliin kerran parissa viikossa jotain hyvää, ei ehkä karkkia tai suklaata, mutta jotain kuitenkin syödä... Ja sit koitan, jos rupeaisin tekemään jotain välipaloja, kuten hedelmäsalaattia, tai sit vähän kalorisempaa, rahkaa tms. :p :D Mutta en sellaistakaan kuitenkaan joka päivä.

Tää liina on ihana! Tässä mä taas Rasmus sylissä, kädet vapaina, pystyn touhuamaan :D Joonatan on päiväunilla. Teen just itelleni peruna-purjososetta :p Pojat saa perunamuusia ja nakkikastiketta :D

Missäs kaikki muut on?? :attn:
 
Maanantaita! Kesää!! B) (enää tänään juu, mutta ei anneta sen häiritä..)

Viikonloppu vierähtikin ulkoillessa, oltiin syömisiä lukuun ottamatta pihassa koko ajan. No nukuttiin sisällä.. :whistle: Sunnuntaina oli se lapsiperhetapahtuma, siellä oli kirppispuolella lähinnä vauvanvaatetta, joten mukaan ei tarttunu kuin yks marimekon t-paita ja Vilille lelu. Arttu pääs pomppulinnaan ja pikkutrampalle hyppimään, sen maailman mahtavin päivä oli siinä! :D Eilen laitoin pojille aurinkorasvaa vasta iltapäivällä, ja niin on taas Artulla aurinkoihottumaa poskissa. :headwall: Sille tuli viime keväänäkin pitkin niskaa (joka paloi heti keväällä :ashamed: ), käsivarsia ja mahaa, oikeastaan koko pojassa. Nyt olis ihana leikkiä kaksin tuolla takapihalla kun Vili nukkuu, mutta pitää pysyä poissa nämä kovimmat aurinkotunnit. :/

Nyt kun tähän istahdin, en muista enää mitään mitä muuta piti.. :whistle: Ai joo, tultiin puistosta kotiin pienen lammen kautta, kun A halus heitellä kiviä veteen. Siellä kävi ihan hurja kuhina kaislikossa, sammakot oli kutemassa! Siellä äiskäsampit kantoi iskäsamppeja repparissa :whistle: ja ne kurnutti! On ihan eka kerta ikinä kun olen kuullut näiden kotosammakoiden kurnuttavan! Luontoelämyksiä äidillekin.. :LOL:

Nyt oma napa pullotti, täytyy lukea uudestaan mitä olitte kirjottanu.. Muisti pätkii ja pahasti. Johtuu kai osin siitä että 3 yötä olen taas valvonu Vilin hampaan takia.. \|O
Peppi oli käyny.. Ihanaa kun liina toimii! Mä siivosin kodinkin joskus Vili liinassa, toimi hyvin, mitä nyt sohvan alta imuroidessa piti toisella kädellä tukea kääröä.. :whistle: Älä ole liian ankara syömisies kanssa, ja jos jätät herkut pois, muista syödä kunnon ruoka kahdesti päivässä, että jaksat ja maito riittää. Äidin opetuksia.. :whistle: :LOL: <br><br>
 
kodin hengetär ilmottautuu!

Yö meni kivasti, kerranki :whistle: oon nyt kolme päivää tääl olevinaan siivonnu, jos niitä vieraita sais, tosin tuntuu et sotken vaan pahemmin.. mut ompahan nyt nurkista villakoirat häädetty ja romuvuoret kolattu lattioilta et mahtuu kulkemaan :LOL: Tosin keskiviikkoon mennes tää järjestys on muisto vain..

Peppi, imetys aikana pitää syödä paljon herkkuja, lapsi kasvaa paremmin ja maito riittää pitempään :LOL: meidän äippäneuvolan tätin ohjeita..
Kaikki kohta alkaa epäillä meijän neukkaätin mielenterveyttä..

Unettomalle turvallista kotimatkaa!
Hannari, aurinkoihottuma on inhottavaa, mä kärsin siitä montavuotta, nyt on jo asettumaan päin, anoppi kärsii siitä vielki..

Katinkaa muistutan et kesän asuntoauto parkki tarjous on voimassa edelleen! :wave:

On se muuten kumma miten vaikuttaa ihmiseen pelkkä pillereitten vaihto, mä oon nykysin tasanen ku juna :eek: en räiskähdä enää ihan joka asiasta.. :snotty: no kaikki voi meillä varmaan sen takia nykysin paremmin, tai no kakaroilta ei oo tullu palautetta mut ukolta on.. Sillä on vissii kevättä tississä tai jotai ku puhuu pehmeitä :LOL:
 
Hehheh, en mä tässä koneella oo sit koko aikaa, vaikka jo kolmatta kertaa tänne kirjoittelenkin :LOL:

Tulin vaan kertomaan, että toi keitto oli aivan sairaan hyvää :p :D Ja ehkä maailman helpoin tehdä! Jos jotain kiinnostaa niin voin tämän helpon ohjeen kertoakin :D

Perunamuusi ja nakkikastikekin on valmista, sen hyvyydestä en voi mitään sanoa, kun en itse sitä syö =)

Hannamari: Ihana sammakkojuttu :D Tosi hyvin pystyy tosiaan tämän liinan kanssa touhuilemaan, ruoan laittokin onnistui kädenkäänteessä :whistle: Ainoo vaan et pitää olla varovainen, ettei vauva paistu :eek: :D

Ja tuosta herkuttomuudesta... Aion kyllä syödä hyvin ja kunnolla, mutten vaan niitä sokerisia ja rasvaisia herkkuja... Mut koitan, jos söisin, muistaisin ja pystyisin, kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja aamulla kunnon aamupala, puuroa tms. Niin pysyis maidontulokin hyvänä :)

Koivunkäpy: Kiva, että teillä on hyvä yö takana! Mitäs pillereitä ne sellaiset on, jotka rauhoittavat?? Mäkin varmaan tarvisin :ashamed: :whistle: Mulle kun ei kauheen hyvin mitkään pillerit sovi :/ Enkä muista niitä ottaa...

Mut nyt jatkan ainakin vähän aikaa surffailua, kun Jonttukin vielä nukkuu. Sit lähdetäänkin käymään kirkolla, juttelemaan vähän ristiäisistä jne. :wave:
 
Öitä!

Olen taas valvomassa, viime yönkin olin, mut sillon en viittinyt kirjoitella, kun oli kaveri tässä. Nyt saan olla yksin rauhassa, toivottavasti mummot ja papat nukkuu.
Tänään tuli nukuttua hurjat 3h aamulla. Koko loppupäivän hoitelin asioita ja käytiin kaikki 4 kartsalla shoppailemassa. Saaliina aleksille verkkarit, lenkkarit x2 ja pipo tai sit se pipo menee miikalle. :whistle: :D mukavaa oli ja pojat jaksoivat 3h kaupunkireissun tosi hyvin, hoitopäivä kun oli viel takana. Käytiin syömässäkin Buffassa. :)

Tansku, :wave: Huomenna odottais se kauan kaipaamani rauhaisa siivoilu päivä. Kuhan sais imuroitua ja tavarat paikoilleen. Mut ensin nukun muutaman tunnin aamulla. Kiitti kysymästä käpynen, kyllä nää yöt siis aika hyvin jaksaa. ensi vkolla on taas, mut kait vaan yksi yö. =)

mukava kun unettomalla on ollut mielettömän hieno viikonloppu. Säät ainakin suosi. =) B)

viikonloppuna meilläkin touhuttiin kovasti ulkoilmassa. on kyllä ollut aivan mahtavat ilmat. B)

Peppi, kiva, kun kantoliinailu onnistuu. helpottaa kummasti teidän arkea varmasti. =)

Niin ja tansku, todellakin savikippoa kait se aleksi tarkoitti, niin minä ainakin käsitin, mut mistä tietää josko haluais joskus hiukan rauhallisemman pikkuveljenkin. :whistle:

Meillä on jo viikonloppusuunnitelmatkin melkein selvillä..Noo minähän olen melkein ain töissä nytkin perjantain ja sunnuntain on iltavuorot ja lauantain aamuvuoro. Aleksi lähtee mummolaan pitkästä aikaa koko viikonlopuksi. Lauantaina päästään teatteriin jos vain saan liput. Sukulaistyttö tulee Miikka kattoo illaksi sit. Kivaa!! =)

Tigrulaan paranemisia. Meillä miikka syö ite lusikalla ja vaatii kaikkea mitä pöydässä on tarjolla. Juomiset juo sellasesta taikamukista, mistä ei valu loronaan kun sitä kääntää vaan vasta sit kun kunnolla poika imee. on kätevä kaikkialla. Joskus käytetään tavan nokkistakin, mut juomalasista juodaan harvoin. silloin usein vetää juomat henkeen, jollain ihmeen konstilla.

hiukan on aivot taas jäässä näiden valvomisten takia, eikä oikein muista mitä kommentoitavaa oli...ehkäpä palailen huomenna päivällä kertoilee mun siivouksen etenemistä. :whistle: :) nukkukaa kaikki tähtösperheet munkin edestä. :hug:

Aurinkoista Tiistaita kaikille!!! B) B) B) <br><br>
 
tosi myöhäset moit :wave:

Mies töissä ja minä koneella.. tuli telkkariakin harvinaisen pitkää tuijotettua.

Viikonloppu meni tosi äkkiä. Paljon tuli ulkoiltua, Tänäänkin oltiin aamusta parisen tuntia ulkona.

Tänään kävin hoitamassa noita harjottelu asioita ja heti vapun jälkeen sitten alkas se harjottelu. huih, pelottaa niin paljo että tulee ihan paha olo.. Paljon ihmisiä ympärillä :x Toivottavasti äkkiä tottus siihen kaikkeen ja oppis tekmään hommia.

Nyt kun muistas vielä kommentoida...
Tanskuliini: Oli varmaan ihana käydä korkeasaaressa =) Ite oon käyny joskus muksuna siellä kerran mutta haaveena olis Tatu joskus sinne viedä =) (että pääsis samalla itekkin :LOL: )

Peppi: Meillä ollaan tällä hetkellä vähän samalla systeemillä päikkäreille mennessä kun teillä iltanukutus.. eli on huomattu että poika osaa parhaiten nukahtaa kun on jompi kumpi huoneessa.. vaikka vaan ihan hiljaa istus sängyn vieressä. Outoa sinänsä että illalla ei sitten nukuttajaa vaadi..

Uneton: Mukava kuulla että reissu/loma sujunut hyvin ja sait levättyä! Oliko kotona kovakin ikävä ollut?

Mitäs muuta minun pitikään...

Käytiin tänään ostoksilla ja löysin Tatulle lenkkarit. Itelle yöpaidan ja sitten pojalle joitain leluja tuli ostettua.. niin ja semmonen hylly. siinäpä ne tais tärkeimmät ollakkin. Vielä kun kevät takin sopivan löytäs.

Varasin muuten lauantaille parturi ajan itelle. Mennään kotopuoleen käymään niin Tatun kummi saksii vähän tätä kuontaloa uuteen uskoon.. (mitä nyt tehtävissä on.. värjäsin lauantaina ja piti tulla punaruskeet niin tämä on kyllä lähempänä violettia.. :whistle: )
Samalla napsii Tatulta vähän noita "untuvia".. kamalan ohutta hiusta mutta yllättävä pitkää. Saa sitten tupsun talteen =)

Mut nyt en enempää muista mitä piti.. öitä kaikille!
 
Tiistaita kaikille B)

Hui, "mun" hotellissa oli aamulla tulipalo :eek: En ole vielä kuullut "sisäpiiritietoja" mutta uutisten mukaan kukaan ei onneksi loukkaantunut... Tuollaisessa isossa rakennuksessa pienikin palon alku otetaan aina tosi vakavasti, paikalle tulee yleensä n 10 paloautoa ja aika monta komeaa palomiestä :D Voih, olisinpa siis ollut paikalla :whistle:

Yö meni tajuttoman hyvin, pitkästä aikaa :D Veeralla oli tutit kateissa vain kerran (meillä ei siis ole aloitettu tuttivieroitusta uudelleen :ashamed: ), muuten nukkui koko yön. Mies oli illalla taloyhtiön hallituksen kokouksessa, sen piti kestää klo 17-20 mutta ukko tuli kotiin kymmenen jälkeen... Olin silloin jo nukkumassa joten en ole vielä kuullut mitä kaikkea suunnittelivat muiden päänmenoksi ;)

Otoille isot nimpparihalit :hug: :heart:

Peppi: vähänkö olen kade! Pääset ahkerasti kuntoilemaan ainakin lastenhoidon puolesta, tosi hienoa =) Tsemppiä herkkulakkoon tai pitäiskö sanoa herkkujen kontrollointiin :D Mä suosittelen välipalaksi Valion vähäkalorisia mehukeittoja, niitä on vaikka mitä makuja: mustikkaa, vadelmaa, mansikkaa, persikkavadelmaa jne jne jne. On ihan tajuttoman hyviä, niistä saa hyvin kuituja ja nestettä -sekä kelpaa ainakin mulla myös makeannälkään :) Annapa se keitto-ohje, kaipaan uusia makuelämyksiä :p

Hannamari: tylsä juttu tuo Artun aurinkoihottuma! Mullekin tuli eilisestä puistoreissusta käsiin näppylät. Yleensä aurinkonäppylät tulee mulle just käsiin, ei onneksi muualle. Jaksuja valvomisien kanssa :hug:

Danjuska: no niin, nyt sitten vaan kesäretkelle Tatun kanssa tänne Helsinkiin ja Korkeasaareen :D Johan meitä on sitten teidän lisäksi Peppi, Gerbera ja minä lapsineen -tehdäänkin kesätreffit Korkikseen, jee B)

Voi kökkö, nyt sitten Valtterikin sai sen flunssan. Mä jo ehdin huokaista että pojat säästyivät kevätflunssalta mutta ei... Annoin pojan olla tän päivän kotona vaikka lämpöä ei olekaan -jospa tauti ei menisi poskionteloihin kuten viimeksi jos poika saa nyt levätä ajoissa.

Kauppareissu kutsuu jälleen, pitäisi mennä ostamaan illaksi kakkuainekset. Anoppi, appi ja mun äiti tulee mun synttärikakulle
:D Samalla käydään mummojen kanssa läpi viikonloppujutut kun hoitavat tyttöjä (ja poikia :D ) meidän reissun ajan.
Aurinkoista päivää kaikille!
Tansku & tytöt
 
Huomenta!

Käytiin eilen KodinYkkösessä, ostin sieltä sellaiset aivan ihanat Muumi-lasit :heart: Sieltä mentiin sitten puistoon, josta Joonatan löysi itselleen tyttöystävän :whistle: Oli ihan innoissaan sellaisesta 1v6kk vanhasta tytöstä, esitteli tytölle, kuinka osasi portaita kulkea jne. :D

Antibiootti kuuri loppui eilen, saatiin me siitä suurinosa pojalle uppoamaan! Ja on kyllä huomattavasti parempana, ei yski, räkäkään ei valu ainakaan yhtenään, jes!

Viime yö... No, Joonatan nukahti taas nopeammin, mies ei silitellyt kuin ihan hetken ja kävi itse makaamaan sängyn viereen. Jonkun ajan päästä kuului jo miehen kuorsaus toiseen huoneeseen, menin sitten herättelemään, Jonttu jo nukkuikin. Rasmuskin nukahti suht nopeasti... Söi aika monta kertaa yön aikana ja vatsa vaivasi ihan kamalasti. Nyt muutamana yönä ollaan valvottu helposti parikin tuntia aamuyöstä, kun vatsassa niin vääntää :( Oon ollut aamuisin sit aika väsynyt...

Myöhästyneet onnittelut Sirulle, vaikka reissussa olettekin :hug: :D

Onnittelut Otoille nimipäivänä :flower:

Jellona: Kiva, että yö meni töissä hyvin.

Danjuska: Mihin sä menitkään työharjoitteluun? :ashamed:

Tansku: Kiitos herkkusuositteluista :D Täytyypä kokeilla :p Niin, se keitto-ohje, maailman helpoin sellainen :D Eli pussi (400g) pakaste peruna-purjosekoitusta, sulatejuustoa, kasvisliemikuutio ja rouhittua mustapippuria, kiehauta 4dl vettä, veteen kasvisliemikuutio, lisää peruna-purjosekoitus ja keitä 10-15min, lisää sulatejuustoa ja mustapippurirouhe, lopuksi soseuta sauvasekoittimella. Noin helppoa ja mun mielestä oli tosi hyvää :p :D

Nyt mentävä, Joonatan huutaa tossa mun jalkojen juuressa ja iskä ei näköjään kelpaa...
 
Jos hetken ehtis istahtaa ennenkun Vili herää. Meillä oli juhlapäivä tänään, puistoon oli tuotu keinut!! :D Molemmat pojat oi ihan onnessaan. Ja minä myös, saan Vilin hetkeks johonkin missä se viihtyy eikä tarvi ihan jatkuvaa valvontaa.. :whistle: Siitä on tullut ihan mahdoton karkailija, maailman hauskin leikki on juosta äitiä karkuun.

Jelu, kuinka jaksat 3 tunnin unilla?! Siis ettet ole edes sängyssä sen pidempään? Meillä on ollut muutama yö inhottavan rikkonainen taas, ja mä olen aivan tööt. Kurjinta on se kun pinna on niin kireellä, en jaksais yhtään noitten pienten kitinöitä. Arttukin heräs ihan liian aikasin, ja on superärsyttävällä määäää taahhdoon Eeen suuostu-narinatuulella. \|O Iso jaksu :hug:

Uneton: Virtaa, jee! Kyllä tauko tekee vaan hyvää, ja hyvää tekee varmaan puolin ja toisin olla erossa sen verran että tulee ikävä. Kiva etenkin että olet saanut nukkua.


Danjuska: Onnea harjoitteluun, kyllä se siitä! Muihin aikuisiin ihmisiin tottuu varmasti nopeasti, alussa ehkä lipsahtaa "hellittelysanoja" vääriin paikkoihin.. :whistle: Mä sanoin "kullaksi" yhtä kaveria kun olin ekaa iltaa artusta erossa, se oli sanomassa mulle jotain ja mä tein jotain muuta ja mä sanoin olkani yli et oota kulta vähän.. :whistle: :LOL: Multakin on mennyt sun ala ohi, mitäs meet tekemään?
Meillä on parturiviikko myös, pojilla tänään ja mulla huomenna, ihanaa!!! Vilin niskatukka saa nyt lähteä, se ei ole mitenkään pukeva..

Ottopoikaselle nimpparionnea sylin täydeltä!! :flower: :hug: :wave:

Kesäretki Korkeasaareen kuulostais ihanalta.. Mä haluaisin kyllä 2 aikuista mukaan, kun Vili ei pitkiä aikoja rattaissa viihtyis ja sit pitäs jotenkin valvoa tuota Arttuakin.. :whistle: Kiipeis pian apinoitten kanssa oksilla! :LOL:
 
Miiissssääää kaikki on???

Siis esim, gerbera, niiskuneiti jne??

Ihnaa huomenna saa seuraa, siis semmosta joka osaa puhuu, ja toivottavasti ei väitä joka asiassa vastaan ja jos sanon jostain eriävän mielipiteen niin ei toivottavasti heittäydy lattialle ja ala kiljumaan ja viskoutumaan, ja nakkele tavaroita.. :LOL: *kuvitelee Smigeä käyttäytymässä noin*

Voi järkytys, yritin kysellä Annalle sitä muskari paikkaa (anteeksi jos tulee uusintana mut oon oikeesti järkyttyny) Täällä alkaa syksyllä tasan yks ryhmä mihin se pääsis, joku halvatun kanteleryhmä, ostakaa kannel ja maksakaa 90-100? lukukausimaksua :eek: keskitymme pääasiassa kanteleen soittoon, kerta viikossa kokoonnutaan 1,5h kerrallaan, maanantai aamupäivisin. No just, entäpä jos arvelin palata töihin reilu vuoden päästä niin mites sitten? Siis kun neiti on eskarissa jne?? JA jos sitä kiinnostaa laulaminen niin enkait mä nyt jumankauta pakota sitä johonkin kanteleen vinguttajiin???
Ei pahalla jos joku soittaa kannelta, mä en itse tykkää kantele musasta.
Että eletään toivossa et vapaaopistolla on jotai oikeita muskareita mihin pääsis syksyllä.. Varmaan suurinosa meistä on käyny muskarissa, paukuttamassa rytmilikoilla kaikkee muuta kun rytmissä ja laulamassa kauniisti maijan karitsasta? B)

Nyt suihkuun kun viel kerkee...
 
iltoja täältä suunnalta

Päivä ollu aika hulinaa ja jotenki "sekava"... varmaan johtuu että ei tullu viimeyönä kummemmin nukuttua..

Aamulla mentiin kerhoon ja mukavaa oli =) Mentiinkin pyörällä tällä kertaa. Näppärä kulkuneuvo.

Jätkä ei ois millään ilveellä halunnu nukahtaa päikkäreille.. jos ei menny pelleilyks niin sitten itki.. ja niin itkin muuten minäki :/
Kun ei tiiä mikä sille ois parasta.; annanko valvoo ja nukahtaa sitten ihan iltapäivästä ja herätän sen sitten ettei nuku liian pitkään jollon se on taas kiukkunen kun kesken unien herätetään.. vai annanko nukkua niin pitkään kun nukkuu ja toivon että rupee illalla sitten nukkumaan oikeella aikaa... vai yritänkö epätoivosesti vaan jatkaa nukuttamista samaan aikaan..
Välillä nukahti jo vähän paremmin. Iltojen kans ei ongelmaa..
Pelottaa vaan että miten alkaa mennä kun minä lähen harjottelemaan.. vaikka kai asioilla on tapana järjestyä aina jotenki..

Iltapäivästä oltiin pitkään ulkona ja haravoin pihaa.. ja Tatu haravoi omalla haravallaan minun tekemiä kasoja isommalle alalle =)
Tanskuliini: Oispa kiva tullakkin korkeasaareen tapaamaan muita, mutta taitaa tältä kesältä jäädä haaveeks.. vaikka eihän sitä koskaan tiedä ;) (toivossa on hyvä elää) Mies ihan mielellään ajaa pitkääkin matkaa.. Riippuu aika pitkälti minun hommista miten alkaa mennä.

Peppi: Jaksuja kovasti öihin! :hug:
Tatulle autto joskus jos mahassa kiersi ja oli levoton niin otin paidan alle että tunsi ihon ja rentoutu.. sitten silittelin ja kevyesti hieroksin selkää.. tosin Tatulla ei ikään mitenkään älyttömän pahoja maha vaivoja ollut. Mut kuitenki huomas että ei ollu pikku jässikän normaali olla. Yleensä nukahti siten massun päälle ja tais siinä itekki tulla nukuttua.

Koivunkäpy: Joo välillä tosiaan mukava kun saa vähän erilaista seuraakin.. hauskasti kuvailtu :LOL:

Peppi & Hannamari: lähen siis tuohon k-kauppaan mikä on ihan tässä melkein vieressä =) Nyt on tarkotus että oon ainakin 2kk ja sitten jatketaan luultavasti sitä neljällä kuukaudella. Saa nyt sitten nähdä että pidänkö heinäkuun välissä vapaata.. tuntuu aika tyhjänpäiväselle olla "loma kuukausi" ihan kitu rahalla ja tehdä samaa päivää kun muutkin.. mutta toivon mukaan tämän harjottelun jälkeen sais sitten töitäkin kun jonkun aikaa kituttaa ja kokemusta tulee =) omalla alalla kyllä olis ollu töitä vaikka kuinka :\|

Tässä tuli semmonen äkki päätös että hypätäänkin pojan kans huomenna junaan ja hurautetaan iisalmeen.. sieltä tulee sitten äiti hakemaan. Mukava lähtee muutama yö olemaan kun ei sitten taas tiiä millon tulee lähettyä seuraavan kerran kun harjottelu alkaa. Mies ajelee sitten perjantaina töitten jälkeen.

Mutta nyt iso :hug: ihan jokaikiselle ja hyviä öitä =)
 
Meillä vastustaa. Catriina siis sai silloin torstaina korvakuurin ja nyt sitä olisi ollut tänään viimeiset annokset antaa ja kuinkas kävi, tyttö on "kirjava", poskissa paha ihottumaja muualla vartalolla sellaista hailakkaa ihottumaa. No korvat ei enää tunnu olevan kipeät, joten ei tarvi mennä tk:hon vaan voi hoitaa kotona (kuuri tietenkin jätetään kesken). \|O Vähänkö säikähdin, mulla on itsellä pahat allergia reaktiot tulleet just tästä samasta lääkkeestä kuin mitä tyttö nyt söi. No nyt rasvataan pikkuisen ihoa ja annetaan ilma kylpyjä, eiköhän se helpottais.

Kiirettä pitää. Täytyy lähteä hommiin! :wave:
 
Huomenta..

Täällä se vaan hiljaisuus jatkuu :(

Oltiin eilen Rasmuksen, mun äidin, tädin, pikkuveljen ja serkun kanssa äitin yhdellä kaverilla käymässä, venyi vähän myöhäiseksi, oltiin kotona joskus vähän ennen 23. Yö meni... Hohhoh, samaan tapaan kuin aiemminkin, eli aamuyöstä valvottiin monta tuntia \|O (=haukotus). Joonatan heräs seittemältä, heräsi kyllä yölläkin kait kerran.

Hitsi, kun ei itse muista ollenkaan... Muistaisko joku, että missä iässä noi masuvaovat vauvalta loppuu? :attn:

Huh, kun väsyttää :/

Retki korkeasaareen olis kyllä aivan ihana ja olis kyllä tosi kiva, jos sinne pääsis enemmänkin porukkaa, Hannamari poikineen jne. =) Mä ottaisin kyllä kans ton miehen mukaan :D

Koivunkäpy: Vähänkö mua nauratti, kun kuvittelin Smirgelainen teillä maassa makaamassa, inttämässä ja väittämässä vastaan :LOL: Tuuhan sit heti kertomaan, millaista oli ja mitä meistä juorusitte :D

Danjuska: Voi, kuinka tylsiä noi päiväuni asiat teillä :( Monelta Tatu herää aamuisin? Monelta koitat laittaa nukkumaan? Kauan nukkuu päiväunia, entä yöunia? Noi on aina hankalia juttuja :/ Jaksamisia :hug: Juu, oon nostellut Rasmusta oman mahan päälle, muttei siihenkään oikein rauhoitu... Mikä se sun oma ala olikaan?

Taivaanvuohi: Hui :eek: Onneksi Catriinan korvat tuntuvat olevan parempana! Mikä lääke teillä siis oli?

Meijän näppäimistö ei oikein toimi :kieh:

Taidan mennä just suihkuun isomman poitsun kanssa :wave:
 
Taivaanvuohi: Koska sä oot sen kuurin syönyt? Joonatanilla oli myös just kyseinen kuuri, joka loppui toissa päivänä. Onneksi ei Catriinalle pahemmin käynyt ja tajusit ajoissa!

Missäs on Kristiina, Hannele, Tinttamooses ja muut?

Mitenkäs Uneton otettiin vastaan reissusta? :D
 
Heippa kaikille! :wave:

Kaipa sitä taas pitää ottaa itseään niskasta kiinni ja vähän kuulumisia kirjoittaa...kiitoksia kovasti Peppi ja Koivunkäpy, kun olitte kaipailleet! Ihan itseäkin harmittaa, kun on nyt niin vähälle kirjoittelu jäänyt, mutta aina vaan tuntuu olevan jotain hommaa... :whistle: Yritän skarpata edelleen ;)

Peppi: Iso :hug: sinulle! Toivottavasti Rasmuksen masuvaivat pian loppuisi ja yöt alkaisi sujumaan! En kyllä yhtään osaa sanoa, että milloin vaivat pitäisi loppua, kun Joonaksella sellaisia ei koskaan ollut.

Danjuska: :hug: päiväuniasian kanssa! Enpä osaa siihenkään mitään neuvoa antaa... Tsemppiä harjoitteluun! Niin ja mukavaa reissua! :)

Taivaanvuohi: Hui, onneksi ei ehtinyt Catriinalle käydä hullummin! :hug:

Tanskuliini: Ajattelinkin heti, kun hotellipalosta luin, että mahtoiko olla "sinun" hotellista kyse. Onneksi tosiaan siellä henkilövahingoilta vältyttiin!

Koivunkäpy: Mä nuorempana soitin kannelta kymmenisen vuotta :D Kiva kun saat vieraita!

Uneton: Hienoa, että sinulla oli oikein rentouttava viikonloppu! Kelpais kyllä mullekin =)

Täälläkin kaivataan kovasti esim. Gerberaa, jemmaa...

Mä olen nyt jo noin viikon verran tuntenut masuasukin liikkeitä! :heart: Nyt on siis viikkoja kasassa 17+5. Viimeksi aloin tuntemaan liikkeet vasta viikolla 23, joten aika paljon aikaisemmin nyt alkoi tuntumaan, mutta silloin olikin esikoinen kyseessä ja istukka etuseinämässä. Rakenneultra on 9.5, joten sitä odotellessa...

Mun ja Joonaksenkin hiukset saa tänään kyytiä, kun mun sisko tulee meille niitä leikkaamaan! :)

Meillä muuten istutettiin eilen nurmikko, jännä nähdä että koska alkaa vihertämään. Mies heitti vähän kauraa sekaan, että pitäisi kai alkaa aika pian kasvamaan :) Niin ja miehen rakentama ja maalaama hiekkalaatikkokin on nyt paikallaan, tänään mies tuo siihen vielä traktorilla hiekkaa.

Joonas kävelee nyt ulkonakin oikein tyylikkäästi. Tietenkin aika usein vielä pyllähtää, eikä aina pääse itse ylös, mutta kuitenkin :D

Nyt pitää varmaankin lähteä poikaa ruokkimaan, että saa hänet sitten nukkumaan. Eipä siis enempää tällä kertaa, mukavaa päivä kaikille!
 
moikkelis pitkästä aikaa!

Oon ollut niin hrveän väsynyt, että kirjoittellut ja jopa lukemisetkin on jääneet tosi tosi vähälle. Aamulla oli ensimmäinen uä, ja siellähän pikkuinen toukka pötkötteli. Pituutta pätkällä oli 3 cm:ä! Ihana!

Lauri on mukavassa iässä, niinkuin kaikki muutkin tähtöset. Ulkona on kova liikkumaan, vaikka ei aina pysykään pystyssä.. Kiikkuminen on meillä tosi pop! Eilen oli myös Laurilla neuvola ja hän oli kasvanut huimat 4 cm:ä neljässä kuukaudessa! Painoa oli tullut vaan 300 g... Samaan aikaan kuin minulta mitattiin verenpaineita yms. Lauri piirsi kauniita viivoja terveydenhoitajan lattiaan, kun kaikki viivat eivät mahtuneet paperille!

Yritän päivitellä teidän kuulumisia nyt Laurin päikkäreiden aikaan. yritän myös reipastua ja kirjoitella useammin!

T:Epeli ja Lauri ja se pieni pätkä viikoilla 10+0
 
Heipparallaa :wave: ja kiva, kun olitte kaipailleet!

Ollaan hengissä, mutta viime viikko oli vaan niiiiiiin raskas, etten koneelle jaksanut, ja nettikin tilttasi sitten loppuviikosta, enkä itse sitä saanut toimimaan.
Mies siis oli viime viikolla ti-su työmatkalla, ja pääsiäissunnuntainahan Julius tuli kipeäksi. Yöt nukuttiin huonosti, pyörittiin, hyörittiin, valvottiin. Koko viikon oli kuumeessa, kova nuha ja yskä. Päivät meni kuitenkin hyvin, eikä mitään itkua tai kiukkua ollut, sillä en osannut vielä epäillä mitään tulehdusta. Sunnuntai-aamuna oltiinkin Julbertin kanssa sitten seiskalta jo päivystyksessä ja diagnoosina molemmat korvat tulehtuneet.
No kuuri saatiin ja maanantai-aamuna huomasin, että oikea korva oli yön aikana vuotanut märkää, eli tulehdus oli niin kova, että paine oli puhkaissut tärykalvon. Korva oli valanut myös ma-ti välisenä yönä, mut ei enää viime yönä. Sitä nyt sitten seuraillaan. Edelleen on rohiseva, vaikka tuo kuuri auttaa kyllä kaikkiin mahdollisiin tulehduksiin.

Aleksi oli pääsiäisen edellä ja pääsiäisenä kipeä, parani ja nyt on taas yskä, nuha ja kurkku kipeä. Huoks. Ja murkkuikä painaa pahasti päälle, voisi sanoa, että hermot on tiukilla...

Maanantain mies oli kotona, mut se päivä oli aivan täpösen täyteen buukattu pakollisia menoja, joten en kerennyt sitten huokaisemaan. Itselläni oli mm. sokerirasitus (kaikki oli kunnossa!) ja kampaaja (tukka on pirtsakan lyhyt). Eilen aamulla mies sit taas lähti, mut tulee onneksi huomenna illalla kotiin.

Meillä hajosi tiskari, joten lisähommilta en voi välttyä. Perjantaina käydään ostamassa uusi kone.

Vauva voi masussa hyvin, tiistaina on lääkärineuvola, niin tiedän sitten tuon alavärkin tilanteen. Supisteluja ei ole tullut moneen päivään, viime viikolla viimeksi. Tavalliseen tapaan olen nyt kotona touhuillut, muuten varmasti leviäisi pää. Toki en ole pessyt ikkunoita, enkä tehnyt isoa siivousta (mattoja en ole vienyt ulos), mut kaikkea muuta olen tehnyt.

Yöt menee omalta osaltani vähän kökösti, mut ihan hyvin olen silti jaksanut. Masu on julmetun kokoinen, saan kivasti ulkopuolisilta kommentteja; joko sulla on ihan kohta la? Jne :D

Nyt hyppään sohvalle kera lehden ja namipussin :p

Kommentteja ei nyt tullut, ehkä sitten myöhemmin.

Mukavaa päivää kaikille, olette tärkeitä!!

T. Gerbsukka & PikkuWerneri rv 28+2 :heart: <br><br>
 
Heips taas kaikille,

piti mennä nukkumaan päikkäreitä, mut luin tuossa lounastaessani taas pari viimeistä sivua ja totesin, että en oo taas pitkään aikaan kirjoittanut.
Kiire on ihan järkyttävä, stressiä pukkaa joka nurkasta eikä sitä helpota yhtään se, että Matiaksen sairastelukierteet vaan jatkuu.
Tultiin hetki sitten just lääkäristä, kun ajattelin, että olis hyvä saada jotain avaavaa keuhoihin kun niin yskittää ja välillä pihiseekin. Siis kuulostaa ihan samalta kun mun astma. Ja sit ajattelin, et jos jossain vaiheessa tulee astma-epäily, niin ne ei taas ota mua tosissaan, jollein käy tarpeeksi ajoissa ja monta kertaa TK:lla Matiaksen kanssa. No hyvä, että mentiin, oli meinaan korvatulehdus. Selittää huonot yöt, järkyttävät itkukohtaukset ja pitkäkestoisen yskän. Toivottavasti lääkkeet nyt auttaa pian. Eli sympatiaa vaan kaikille muillekin sairastuneille. Hittolainen, nyt vasta muistin, kun luin noita teidän juttuja, että Mattella tuli viimeks tuosta amorionista näppyjä ihan viimeisinä päivinä, pitää varmaan soittaa takaisin ja pyytää joku toinen lääke.
On muuten ihan älyttömän monta kertaa pitänyt onnitella Joonasta kävelytaidosta! Osaako kaikki joulutähdet jo kävellä? Aika aikaisia ollaan, jos niin on. Noin niinkuin keskiarvollisesti.
Mekin ollaan mietitty tuota hiustenleikkuuta Matiakselta, mutta odotetaan nyt vielä hetki, kun sillä on vieläkin niskassa semmonen kalju alue, joten näyttää taas sit ihan hullulta, jos otetaan ne muutamat pidemmät hahtuvat siitä päältä pois. Enkä mä suoraan sanoen ymmärrä, miten ihmeessä tän kokoisen/ikäisen saa pysymään paikallaan sen hiustenleikkuun ajan????
Vitsit, pieni vihreä kateus täällä lukee edelleen muiden kasvavien masujen kuulumisia ja pikku-Rasmuksen tietty kanssa.
Nyt katos ajatus ihan täysin, kun rupes toi lääke asia mietityttämään...
sorry ystäväiset, palaan paremmalla tuulella...
:wave:
 
Peppi :wave: Uudessa Odotus&vauvat -lehdessä oli juttu vauvan vatsavaivoista ja niiden hoidosta, haluaisitko että skannaan sen ja lähetän sinulle? Tai ainakin voin yrittää :D Siinä mainittiin, että ainakin koliikki loppuu itsestään noin kolmen kuukauden iässä :whistle:

Kaiza: Kiva kun kirjoittelit ja kiitos onnitteluista! :) Voi Mattea, pikaista paranemista hänelle ja toivottavasti teillä kiire pian hellittäisi! :hug:

Epeli: Piristys :hug:

Moi taas! :wave:

Gerberalle vielä iso :hug: ja pojille pikaista paranemista!<br><br>
 

Piti vielä lisäämäni, että viime viikosta teki rankan myös se, että äidilläni epäiltiin haimasyöpää! Onneksi haima olikin vaan rakenteellisesti viallinen ja siitä johtuen oli tullut haimatulehdus. Muutaman päivän äiti Kysillä oli ja sit pääsi kotiin toipumaan. Olisin niin kovin kaivanut miehen olkapäätä täällä kotona, itku tuli tuon tuostaan, kun pelkäsin niin kovin menettäväni rakkaan äitini!

Peppi, joko olette kokeilleet vyöhyketerapiaa? Suosittelen kovasti!! Ja samaan syssyyn kehun Rela-tipat! Ja oletko katsonut omaa ruokavalioo, josko siellä olisi jotakin sellaista, mikä vauvan masuun voisi käydä? Nukutatko sisällä aina masullaan? Sekin auttaa! Sinä muutamia vinkkejä, jotka jo varmaan tiesitkin. Ja sua ei yhtään lohduta, että masuvaivat yleensä loppuu just siihen 3 kk ikään... sinnekin on teillä vielä aikaa. Kovasti vaan jaksuja!
Milloin teillä on ristiäiset? Miten Jonttu on ottanut vauvan vastaan?

Ai niin, piti vielä sanomani, että naapurin 9-luokkalainen tyttö on pestattu Julbertin hoitajaksi!! Viime viikolla kävi ekan kerran olemassa tunnin ja kovasti olin tyytyväinen! Ja Jullekin tykkäsi kovasti :D Fiksuna poikana otti koko tunnista kaiken hyödyn irti ja mulle tuli tunne, etten maksa turhasta :D Kuljetti tyttöä leikistä leikkiin, yhtään ei hengähtänyt :D Tänään hoitaja tulee taas tunniksi ja olen psyykannut itseni pyykin silitykseen.

Nyt jatkuu hommat!
 
moiks!

tulin vielä tosi pikasesti poikkeamaan..

Peppi: Tatu herää aamulla yleensä 7.30-8.30 ja päikkäreille yritän laittaa suunnilleen yhden maissa päivällä.. Ja illalla monesti rupee jo ite vaintelemaan yläkertaan heti puoli yhdeksän jälkeen jolloin vien nukkumaan. Että sikäli hyvän pituiset yö unet ottaa.. ja viime yönä ei heränny kertaakaan =)
Nyt saakin sitten nukkua junassa jos vaan malttaa.

Kaikille väsyille, kipeille ym. jaksuja ja :hug:
palailen linjoille varmaanki su :D

Mut nyt pitää mennä..
 

Yhteistyössä