JOULUTÄHDET HUOM!

Pääsettekö muut tohon meidän ketjuun? Mä en saa auki tota viimeistä sivua :( Onkohan mulla banni joulutähtiin?? :LOL: :ashamed: Oon kirjoittanut liikaa.

Joonatan huusi täyttä kurkkua päiväunille mentäessä, valitti korvia, huus ihan hysteerisenä, eikä siis todellakaan suostunut nukahtaa, sisälle, ulos, syliin, viereen, ei minnekään. Sami lähti sen kanssa sit lääkäriin ja sillä oli tulehdus molemmissa korvissa :eek: :( Mä en voi uskoa. Tää ei mee meiltä KOSKAAN ohi :ashamed: Sehän alko sillon pari kuukautta sitten Joonatanin korvatulehduksella... No, antibioottikuuri saatiin, toivottavasti saadaan se myös annettua ja jospa tää joskus menis meilläkin ohi :( Pelottaa vaan et miten suostuu käydä yöunille.. Nytkin annoin kyllä supon, ensin Pronaxeniä, mut sylki sen suusta ulos. Jännä nähä, miten jaksaa kun ei oo päikkäreitä nukkunut. Koskaan ennen ei oo jääny välistä.

Oli pakko päästä purkamaan, jos joku tän aloituksen edes tajuaa...

Tänään meen kattomaan kummityttöäni, jännittää, ihana nähdä pikkuinen :heart:
 
Jee! Mies järkkäs mulle tänne kannettavan. :heart: :heart: :heart:

Voi kumpa voisin lev\at\a ihan teijän kaikkien puolesta. On ollu pitkiä päiviä...


Tvallisessa raskauskontrollissa tosiaan lääkäri huolestu kun kohdun kaulaa oli enää 12 mm jäljellä. On mulla tosiaan ollu tässä kaikkea pikkuvaivaa ja supistusmaisia tuntemuksia jo pitkään, mutta en oo sitä sen kummemmin miettinyt. Nyt täällä maataan...syødäkkin pitää makuullaan. Jotenkin vaan laitoin siihen yhteiseen tekstariin kaikille suomeen ne viikot väärin: niitä on jo sentäs 26 ja 2.

Otto on ollu isänsä kanssa kotona, mutta ei näin voi jatkua...lehdessä oli sit ilmoitus Venäläisesta au pairista, joka etsi uutta perhettä.... Mukavan ja reilun olinen 27 v tyttø. Tehtiin sopimus ja Natasha muuttaa meille tänään. Meillä on hyvä mahatuntuma tässä hommassa ja oivoyyavasti se pitää. Olivat muutaman tunnin keskenään aamupäivällä Otto on aivan haltioissaan. Tulihan tämä äkkiä, mutta tässä maassa ei oo tälläsiä tilanteita varten mitään systeemiä, jos ei perhettä oo lähellä...Pakko pitää taukoa kun makuullaan on niin hankala kirjottaa. Iso :hug: :hug: kaikille.


T: Kattinka
 
Katinkalle lähetän puhureita jotka vie supistelut pois!kun viellä edes kuukauden pysys vauvat matkassa ni ois jo iso plussa! pitkää pinnaa sulle! ja toivottavasti Natasha osottautuu rehdiksi apulaiseksi!

Mulla on pinna taas niin kireellä et jos ukko sanoo yhenki väärän sanan ku tulee töistä ni varmaan paiskon sitä jollain :ashamed:
 
kerpeles soikoon.. ei vieläkään tuo oma pino toimi :headwall:
tyhmää...

no, joka tapauksessa.. töistä palailtu ja huomenna vp =)

aamulla käytiin Tatulle ostamassa kumpparit lämpövuorella.. ja täällä ois kokoa 22 olevat herra hakkarais kummpparit myynnissä jos joku tarttee :attn: kerkes viime syksyn niitä pitää..

Kattinkalle :hug:

Käpyselle jaksuja öitten kans!

Ja kaikille yhteisesti pikaista paranemista!

Mites Lillukka??

joo, mut jos yrittäs saada unta.. meni taas viime yö mietiskellessä ja Tatu oli jo hyvissä ajoin äitiä ylös kinuamassa |O
 
huomenta

meillä herättiin sitten kuudelta |O
onneks torkahti kuitenkin hetkeks vielä viekkuun.. mut enpä ite enää saanu unta.

Tatulla onkin jännä pv tänään =) Lähtee tutun luokse aamupäivästä ammuja, heppoja ja traktoreita ihmettelemään :D
En kehdannut hoitoon viedä reilun tunnin takia mikä mulla lääkärissä varmaan menee mut en muistanu että miehellä se kurssi :whistle:
Tatu on jo ihan tohkeissaan :D

nyt ruetaan aamupalalle että keretään syödä.. Poika onkin heittany jo ihtesä nakuks :LOL:
 
Taaskaan ei ainakaan mulle aukea toi sivu :headwall: .

danjuska täällähän minä puhkan - yöt ovat repaleisia, ramppaan vessassa ja sit tuntuu et lantion alueen luut, nivelet on ihan tosi paljon löystyneet ja kipeät, joka käännähdys sattuu. Aamulla jo sanoin miehelle, et pysyyköhän noi luut edes suunnilleen kasassa kun tuntuu et siellä on vaan kohta irtonainen luukasa :whistle: en muista tällaista olleen Onnia odottaessa. Ensi ti on lääkäri mulla, sit saa jonkin sortin kokoarviota.

Meillä on ollut miehen vanhemmat käymässä, Onni tykännyt kovasti totta kai ja mä saanut sit relata! neuloin Onnille ihanan värikkään kevätpipon hetkessä ja ajattelin jos tekis samanlaiset koko perheelle :).

Kattinka voimia sulle makoiluun sinne. On varmasti "työtä" sekin, käykö Otto ja miehesi sun luona miten usein? Muutama viikko tosiaan vielä, niin olet sinäkin ihan turvallisilla viikoilla - totta kai toivon että vauvelit pysyy massussa vielä pitkään!

Mulla on ensi tiistaina lääkärineuvola, niin sitten tietää tarkemmin täällä suunnassa tilannetta. Nyt onkin sit rv35 eli hyvillä viikoilla mennään :).

KOrvakipulaisille ja muihinkin sairastupiin parantavia tuulia!

Nyt meen lukemaan lehtiä, muut onkin ulkona.
 
Heippa hei!

Katinkalle paljon lepoa ja hyvää oloa täältä.

Meillä on ollut sutina viikko. Nyt on kaikille muille päiville ohjelmaa paitsi tiistaisin ja perjantaisin.

Se teatteriesitys oli ihan jees. Mutta ennemmän minun mielestäni suunnattu alle 25 vuotiaille.

Tänään olisi tarkoitus lähteä äidin luona käymään tytön eskarin jälkeen. Aattelin jopa pitkästä aikaa käydä saunassa :whistle:

Hyvät viikonlpout kaikille :wave: :flower:
 
huomenta!

kirotun antibiootti, tekee veetin mahan ihan kipeeks, jos ei korvaan koske niin sit maha valvottaa yöllä :headwall:
Kyllähän sitä sai nukkua ihan jonkin verran, onnek eilen nukuttiin puoli ysiin :D

KATINKA kovasti voimia makoiluun, ihanaa että saitte sen Natashan teille, toivottavasti on reipas tyttö. Pääsetkö pääsiäiseksi kotiin?

KÄPY mites jakselet?

LILLUKALLE voimia myös, loppuraskaus on rankka, onneks on ollu sukulaisia auttamassa.

Meillä Atte on nyt ilman vaippaa katsotaan tuleeko vahinkoja kuinka monta, pyykkikori on aika tyhjä että sinne mahtuu vaatteita :LOL:
Tuolla se poika kattelee frööpeleita ja saoittaa rumpuja ja välillä kitaraa, nyt on ruvenny esittämään lauluja meillekin, ihanaa katella sen lauluja
:D

Mulla on tänään työhaastattelu, iik! en tiiä haluunko sitä työtä :ashamed: se olis kyllä just ihanan haastavaa ja itsenäistä, (sijaisuus 1,5v) mut tiedän että stressaisin sillä liikaa. Syksylle olis tiedossa töitä yhdessä toisessa paikassa. mut tässä sijaisuudessa olis se hyvä puoli että pojat voisi olla vain puolikkaina hoidossa ja voisin alkuun tehdä töitä kotona. ja syksyllä olis sit 4 työpäivää ja kolme vapaata, mut välilä olis kyllä viikonloppu kursseja.
vaikeeta, vaikeeta :/

noh jospa tänään haastattelussa selviäis jotain

mut nyt meen rullailee mattoja ja imuroimaan
 
Perjantaita :)

Eilen kävin vähän väliä päivällä yrittämässä tuonne ketjuumme mutta enpä päässyt minäkään enkä pääse vieläkään |O |O |O
Tietääkö joku miksi?

No sopiihan se tännekin kirjoittaa :D
Eilen oltiin kotosalla tein kotihommia :)
Illalla oli tytön partio ja yöllä haettiin pajunkissoja :LOL:
Eli tyttö alkoi illalla yhdeksän maissa parkumaan kun muisti että kouluun piti tänään viedä pajunkissoja koristeltavaksi :whistle:
No me sit ukon kanssa käytiin äkkiseltään hakemassa ;)
Olipa kiva pimeessä sateessa ojanpenkalla kyykistellä :D

Tänään kävi uusi tuttavani kylässä,Annin koulukaverin äiti,oli tosi kiva rupatella =)

Peppi:Osuin siis oikeaan siinä tyttö veikkauksessani? ;)

Korvakipulaisille jaksuja ja pikaista paranemista :hug:

Mitä suunnitelmia viikonlopulle?
Meillä mies menee kumpanakin päivänä Turkuun ADR-koulutukseen,joten eipä sit päästä minnekään :kieh:
Pyysin kyllä äitiä ja mummia meille kylään jompana kumpana päivänä,joten toivottavasti tulevat :)
Sunnuntaina tytöt sit pukeutuvat noidiksi kuulemma ja virpovat mulle ;)
pitää kuulemma ostaa sit munia palkaksi :D

Nyt täytyy palata ruuanlaittoon :wave:
 
Tintta, mä vinguin eilen asiasta, ylläpito koittaa selvittää miks kukaan ei pääse nelossivulle.. sinnehä voi nyt kirjottaa vaik mitä tunnustuksia :LOL:

VKL suunnitelmista, tänää systerin kans kaupoille ja mummolaan virpomaan, huomenna kotona ku ukko pohtii autosa ääniä (putkipörisee )
sunnuntaina anoppilaan virpomaan, siivotakki pitäs jossai välissä..
 
Olipa tossa miun edellisessä hurjasti näppäilyvirheitä :p .

Kaikille kipeille korville paranemista ja Peppi pojat on poikia. Pannaan noi Samin sanomiset sen piikkiin. Muistakaa kuitenkin molemmat et apua täytyy hakea ajoissa, jos tarpeen sillä niinkuin kaikki tiedämme on parisuhde pienten lasten kanssa koetuksella...

Lillukka Otto ja mies on käyny täällä joka päivä.Meiltä ei onneks oo ku vartin ajomatka sairaalaan. Mulla on tosiaan eri numero täälä Norjassa ja sun numero on tallenettu suomen korttiin jostain syystä eikä puhelimeen ja siks et saanu viestiä. Laitan sulle sms:m kun saan kaivettua tuolta lompakosta sen Suomikortin.

Kiitos kaikille "jarrusukista". Me on kyllä tyttøjen kans aiottu pysyä yhtenä kappaleena vielä n. 10 viikkoa.

Danjuskalle täytyy taas kerran todeta et teijän Tatu on kyllä tosi oonekas lapsi kun saa puuhatella maalaismaisemissa traktoreiden ja elëimien keskellä. Otto antas varmaan melki mitä vaan kun sais siellä touhuta kaverina.

Meille on kätiløt järjestäny tänä iltana tutustumiskierroksen keskolaan. Ottokin pääsee mukaan. On kiva päästä tästä huoneesta hieman ulon (tosin mut kärratään sängyssä) kun en oo ollu tän huoneen ulkopuolella sitten sunnuntain kun viimeks olin ultrassa.

Kotona menee hyvin. Mies on päässy mielipuuhaansa eli tekeen kellariin remonttia kun Natasha halus ottaa Oton kans kaverinsa luo kyläilemään. Tämä Lena hoitaa 6 kk:sia kaksosia samalla saarella missä asutaan. Välimatkaa on korkeintaa kilometri.

Mulla taas oli lounasvieraana yksi hyvä ystävä jonka kanssa nähdään aivan liian harvoin. Meillä oli tosi mukavaa ja sain keltaisia tulppaaneja. Ulkona paistaa aurinko ja elämä on oikeesti aika ihanaa.

Olette kaikki mielessä ja koitan levätä kaikkien väsyneiden puolesta niin että saatte voimia päivän puuhiinne.

T. kattinka





























 
Olipas kaupunki reissu, suorastaan harmitti ku ei ollu ylimäärästä hyffee, anttilassa oli paljon mattoja alessa, alennukset -30%-50% |O ja ois ollu hienoja mattoja..
Käytiin kana-ukki ja mummi virpomassa näin etukäteen, olivat taas mielissään ku käytiin :whistle:
 
Huomenta.

Eipä meille oikein kummempia kuulu...

Lähdetään äitin kanssa salille kohta puoliin. Pitäis alkaa taas kunnolla kuntoilemaan, haluaisin saada pari kiloa poiskin. Kai se 5 kiloa on aina se tavoite ja ne "viimeiset" 5 kiloa saattaa olla tiukassa. No, asiaa ei helpota yhtään se, että syö paljon ja joka päivä jotain herkkuakin :kieh:

Kummityttöni on aivan huippu ihana :heart: Pieni pikkuinen (3360g ja 52cm), nukkuu vaan, kerran oon nähnyt, kun on silmät avannut. Eilen pääsivät kotiin, olin heti sielläkin kattomassa ihanuutta :D

Kattinka:
Ihanaa, kun oot saanut kannettavan sinne sairaalaan! Tosi mukava, kun löysitte Natashan, toivottavasti on mukava ja reipas tyttö!

Tigru:
Jaksamisia :hug: Miten meni työhaastattelu?? Mitäs hommmia hait?

Tintta: Me tehtiin eilen ite pitsaa :ashamed: :p Illalla vasta syötiin ku oltiin saatu pojat nukkumaan, oli hyvää! Katottiin telkkaria. Täks päiväks ei muita suunnitelmia ku toi sali. Huomenna Sami on töissä melkein koko päivän, me mennään varmaan käymään mun mummulla ja papalla.

No, rupeen valmistautumaan lähtöön :wave:
 
Voi jöses että väsyttää.. vaikka en yöllä heränny ku kahdesti.. :ashamed: tosin molemmilla kerroilla sai olla liki puoltuntii hereillä |O '
Täällä vaan sataa lunta, ukko on tyytyväinen ku tais olla tarkotus tehä tänään jotai ihan muuta ku noit ikuisia lumitöitä :LOL:
 

Heipparallaa :wave:

Pienesti käyn kuulumisia kertoilemassa.
Pienet poikaset kasvavat ja voivat hyvin! Werneri konttaa lujaa vauhtia (on kontannut jo tosi pitkän aikaa) ja nousee tukea vasten silloin, kun Julius antaa :D Juliusta hieman ahdistaa Wernerin ylösnousemus ja nätisti käy irroittamassa toisen pitävän otteen ja pakkohan se on sitten Wernerin pyllähtää alas :D Kovasti leikkivät jo toistensa kanssa, parhaita leikkejä ovat makkarin puolella piilosilla olo ja olkkarissa vilttileikki :D Tuo vilttileikki on välillä aika rajua ja meidän täytyy siihen sitten puuttua :D Julle siis viskelee vilttiä Wernerin päälle ja ottaa sen sitten pois ja voi sitä naurun käkätyksen määrää :D Joskus Julle sit unohtaa Wernerin viltin alle ja menee jatkamaan omia leikkejään
:D

Poikaset aloittavat päivähoidon 14.4 ja minä lähden töihin! En tosin oman alan hommiin, ihan siitä syystä, että en halua tehdä 3-vuorotyötä lasten ollessa näin pieniä, varsinkin kun mieskin on viikot reissussa (ja näin keväisin nää vkl myös...). Eli uusi työ on puhelinmyyntiä ja työaika on klo 9.00-16.30. Joustoakin tarvittaessa varmasti löytyy, ystävän mies kun on pomona :D

Käyn aina silloin tällöin lukaisemassa teidän juttuja, tuskin enää itse palaan aktiivisesti porukkaan mukaan.

Kaikille teille oikein ihanaa kevään odotusta!

T. Gerbsukka poikasineen
 
Heissan!

Kevät se tulee kohisten. Aika menee niin nopeasti. Enää 5 viikkoa töitä ja sit jään kesälomalle ja siitä äippälomalle =)

Alaselkä on nyt pari viikkoa ollut kipeä :kieh: Nautin niin paljon ekasta raskaudesta et olisi todella sääli jos nyt selkäkivut veisi sen ilon :ashamed: Jotain apua on ollut tukivyöstä jonka lainasin sairaalasta, mut illasta selkää kuitenkin särkee. Jospa vesijumpassa käynti ja toi tukivyö auttas ettei ainakaan pahene. Nyt raskausvikkoja 24 ja risat

Onkohan täällä ollut juttua tähtösistä jotkaa ottaa itse vaippaa pois? Tämä ongelma alkoi meillä jokin aika sitten. Yö unille että päikkäreille mennessä sai käydä monta monituista kertaa laittamassa housut ja vaipaa takaisin. ei onneksi öisin herää jos laittaa takasin päälle, jos siis en ole huomannut pois ottoa ennen nukahtamista. Osaa usein olla vielä niin hiljaa et luulen jo nukahtaneen. Mut sielläpä kiekutaankin pyllypaljaana ;) Nyt keksin ratkaisun. Hakanneulat kahdesta kohti housuista ja paidasta kiinni. Olipas ensimmäisellä kerralla kiukkunen kun tajusi ettei saa housuja alas :D Nyt ei enää edes yritä kiskoa niitä. Kohta jos kokeilisi ettei laittasikaan neuloja pysyykö housut jalassa. Vähän pelkään että saa neulat auki tai aukeavat itsekseen :(

Työvuoro kohta loppu..kotia nukkumaan. Öitä :wave:

Katbe
 
Katbe, osta turva hakaneuloja ni ei tarvi pelätä et tökkäis neula omineen.. Meillä heittää ite vaipan, housut ja paidan pois jos tyhmä äiti on moiset laittanu.. :kieh: eli meillä on nakupelle lähes jatkuvasti kotona, ehkä t-paidan antaa olla päällä.. mielenkiinnolla odotan kesää ku jätkä väittää et on kuuma jos mökissä on 20 lämmintä sisällä..

Voi jessus, olin ihan varma tänää et joudun lähtee sairaalaan, ytäkkiä iski alamahaan tajuttoman tuskan ja supistelun, mä tärisin ja hiki virtas enkä voinu ees harkita liikkumista ku sikäli löi semmosen supparin et en oo kokenu moista sitten viljamin synnytyksen vikan puolentunnin aikana..
No meni onneks ohi parilla buranalla ja lämmöllä, eli makasin peitonalla patterinvieressä..

Gerbera vois nyt sen verran pysyä mukana et välillä huutelet mitä teille kuuluu!
 
Sunnuntaita

Täällä herätty jo kuuden jälkeen ja Turussakin jo käyty :)
Vietiin mies sinne koulutukseen,koska takastullessa ottaa rekan työpaikaltaan ja tulee sillä kotio,joten pakko oli viedä :whistle:

Eilinen päivä meni siivotessa paikkoja,miehen vanhemmat poikkesivat illalla.
Tänään tulee mun äiti ja mummi nyt aamupäivällä.
Tarttis kohta alkaa lapsia pukemaan noidiks,lähtevät naapuriin virpomaan ;)

Oskarin paloi eilen hellalla käsi :/
Kolmeen sormeen tuli vesikellot,ja olikin tosi kipee koko käsi eilen :'(

Kiva et on vähän ulkona kuivempaa,tais olla aamusta vähän pakkastakin.
Päivällä tietty taas kura lentää :x

En nyt muista mitä piti kommentoida muuta,joten palaillaan :wave:
 
Sunnuntaihuomenta :heart:

Tähän sairaala elämään alkaa tottua. Jännä vaan huomata miten pikkurutiineista tulee elintärkeitä. Ensin tule kätilø sisään n. kl 8-8.30 vertaohentavan piikin kanssa. Sit tuovat aamiaista. Avaan tietokoneen, syøn. Odottelen ennen aamupesua, ettei ajasta lounaaseen tule liian pitka jne... jos hoitaja tai ruoka tulee 5-10 min myøhässä tuntuu se odottelu älyllømän pitkältä ja tuntuu ettei henki kulkis... No tää nyt alkaa olla niin tylsää laitostunutta tekstiä, että.

Kotona on edelleen kaikki jotakuinkin OK. Otto oli eilen purru natashaa käteen niin että veri roiskui. Illalla kun juttelin pojan kanssa ja kysyin miksi niin sanoi vaan, että Pappa voi olla kotona jos Natasha menee pois. Sanoi myøs ettei voi mennä N:n kanssa ulos kun sitten ei pappa ja mamma tuu mukaan. Lupas kuitenkin ettei enää pure. Anteeksi ei kuitenkaa aio pyytää vaan sanoo vaan että kiitos tästä päivästä...No oudompaa varmaan ois jos ei reagois olenkaan, eikøhän tämä tästä....

Lääkäriä en ole nähnyt viikkoon, mutta huomenna meen (sänkyni kärrätään) ultraan ja tarkistetaan tilanne.

Katbesta oli kiva kuulla. Niin se kai vaan usein on, että se toinen raskaus on vähemmän nautinnollisempi kuin eka. Ja kai ruumis on vielä jotenkin väsynyt sen ekan jälkeen ja onhan meillä hieman lisää ikääkin. Mullakin oli eka niin helppo ja täysin oireeton, mutta nyt....

Tintan Oskarin kädelle kolme kovaa puhalusta ja pikaista paranemista.

Ai nii meillä pojat oli eilen sirkuksessa. Oli ollut kivaa. Ja norsut NIIN isoja.

No mukavaa päivän jatkoa.
 
moro

ei vieläkään tuo nelos sivu toimi :headwall:

täällä ollut koko aamun ihmeellinen kesto ketutus päällä.. Ja poikakin vaan tahtoo ja tahtoo ja vänkää joka asiasta |O väsyttääkin ihan tajuttomasti vaikka antovat minun puoli ysiin nukkua :ashamed:

No, jos tästä ulos suunnattas niin kaikkien mieli vähän parantus.

Gerberan kuulumisia mukava lukea!

Katbe:
täällä myös nakupelle juoksentelee usein (parhaillaankin) ei meinaa vaatteet pysyä päällä. mutta yöllä kyllä antaa olla. vaippaa ei päivällä juurikaan käytetä.
Tutulla oli kans sama ongelma ja pulmaan auttoi body yön ajaksi.. ellei sitten saa nappeja auki ;)

No juu... sinne ulos.
 
joo aika tarkalleen samaan aikaan ollaan kirjoteltu Kattinka :D Laitoin muuten yy:tä eilen kun mulla ei taida ola sinun sähköposti osoitetta.

Mieli vähän virkumpi kun ulkona käytiin.. Päätettiin keittää kaakaota termariin, ottaa eväät mukaan lähteä järvelle ja metsään retkeilemään iltapäivästä. Hyvä metsässäkin kulkea kun hanki kantaa.

Eilen illalla otettiin taas patjat olkan lattialle ja katottiin telkkua, köllitiin ja herkuteltiin :D Voi Tatun riemua kun sai vaatteet pois.. ihan selälleen x asentoon kekselle patoja peittokasan päälle :LOL:

Tuntuu Tatu olevan täydessä unessa joten lähden pikku hiljaa kahvin juontiin.
 

Yhteistyössä