***Joulutähdet 2005 Elokuussa***

Huomenta!

Joonatanille myös intoa pottailuun.

Käpy pistä kova kovaa vasten
, etkä anna sen pojan terrisoida Annaa enää. jos sitten mikään muu ei auta, niinpyydä jos mahdollista että Anna siirretään johonkin toiseen eskaryhmään. Ja pidä huoli ettei ne sitten joudu samalle ekalle luokalle sitten ensi vuonna.
Sulle ja Annalle suuren suuri :hug:
 
Hei kaikille!

Täällä taas harmaa ilma. Pitäis iltavuoroon pyöräillä, kun mun auto vietiin nyt aamulla tuulilasin vaihtoon. Ihan halpaa lystiä :whistle: mutta pakko vaihtaa, kun sen verran iso särö, ettei menis katsastuksesta läpi. Miehellä on kyl vapaa, että jos kovin sataa, niin saavat heittää mut töihin ja hakea illalla. En muista sanoinko, että miehelläkin oli kampylobakt. positiivinen ja syö nyt antibioottia. Varmaan sitten Otolta tarttunut. Mun näyte negatiivinen, niin olen siis päässyt töihin. Lotan näytettä ei ole vielä vastattu, vein sen myöhemmin ja eri labraan. Ei ole kyllä oireita ollut.

Kattinka hienoa, jos oli jotain apua =) Ihanaa, kun ehdit teidän kuulumisia kertoa! Ihanan fiksu Otto :heart: Hienoa, etten sit ole mikään friikki Jellona ja Kattinka tuon sateessa lenkkeilyn kanssa :D

Käpy Voi itku sitä kiusaajaa :'( Samaa mieltä kuin Smirge, että kova kovaa vastaan vaan, ei tuo muuten lopu. Musta on kamalaa, että noin pienet lapset osaa jo tuolla tavalla kiusata :( mistähän on mallin ottanut tuo poika. Onko Anna mennyt eskariin vielä ihan mielellään? Mun mielestä jos joku vaihtaa ryhmää, niin se poika saa vaihtaa, koska Anna ei ole tehnyt mitään väärää, niin voisi ajatella, että sittenkin hänessä vika, jos pitäis ryhmää vaihtaa. Ja on eskariopejen saatava tuon ikäinen olemaan kiusaamatta, mitä muuten jatkossa seuraisi.

Peppi hienoa, että eka yö meni hyvin! Kyllä sä pärjäät hyvin :hug: Älä edes epäile. En muista kerroitko, että käytkö nyt töissä näinä päivinä, kun Sami on siellä reissussa?

Kaiza Onpas teillä hienosti lähtenyt Matiaksen vaipattomuus sujumaan! Mä en ole vielä uskaltanut ottaa yövaippaa Otolta pois, kun on niin märkä. Nyt kävin miettimään, että pitäiskö sittenkin.

Nyt pitää lähteä ulkoilemaan Oton kanssa.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Meillä se menee työn merkeissä, mies aamuvuoroissa ja mä iltavuoroissa. Lapset saa hypätä mun työpaikan ovella isän autoon :D Su tulee mun 19v. kummityttö kylään aamupäiväksi ja lupasi olla sen aikaa, että mies pääsee töistä kotiin. Hän tulee kyläilemään ennen lähtöään vuodeksi Australiaan :)
 
moro

Täällä yksikseni hommailen :wave:

Tatu lähti iskän kans tänään mummolaan ja palaileevat huomenissa.
Itse siivosin kun töistä tulin.. käytin koirat lenkillä ja söin vankasti :p

Nyt tuntuu siltä että voisin mennä yö unille vaikka samantien :LOL: :whistle:

Käpy: Joo tommoseen on puututtava. Laita tosiaan kova kovaa vastaan... ja minusta saisivat repunkin maksaa. Ootko ollu eskarin pitäjiin yhteydessä??
Minusta tuossa tapauksessa sen pojan pitäis vaihtaa ryhmää.. Poikahan se ongelma on. Ja varsinkin jos Anna muuten viihtyis ryhmässään.

Pepille
jaksuja poikien kans! Toivotaan että ensi yökin menee hyvin.

Eilen menin päivystykseen kun kivut oli niin kovat. laittovat ultraan ja piiiitkän odotuksen jälkeen kun löysivät lääkärin (joka olikin synnärillä käymässä) oli minun vuoro.. kipujen syyksi arveli kystaa mikä löytyi mutta pääasia että pienen pieni toukka kohdussa pötkötteli ja sydän sykki :heart:
itku pääsi kun kotiin tulin.. olo helpottunut vaikka edelleen tosi varpaillaan olenkin kun viikkoja ei vielä paljon mjitään kasassa.

 
Danjuskalle kovasti jaksuja! kysta voi tosiaan aiheuttaa ihan tajuttomat kivut..

Joo, asiaa on nyt ruodittu kun satuttiin tämän pojan äidin kanssa yhtäaikaa hakemaan lapsia eskarista. eli eskarissa ei esiinny kiusaamista, vaan taksissa, tämän pojan äiti oli sitä mieltä että hän alkaa kuskaamaan poikaa itse, no eihän siinä ole mitään järkeä, 10km suuntaansa ja heillä on myös 2v ja 7kk ikäset lapset. ja repun toki korvaa.
sovittiin että mennään maanantaina kahville ja pohditaan näitä asioita ja katotaan miten niillä menee kaksin leikit yksiin.
pojalla on siis tutkimukset menossa, ylivilkkautta ainakin on sekä sekin voi vaikuttaa että ei ole tottunut ryhmässä olemaan..
ja todennäkösesti ne on koko ala-asteen samalla luokalla, ei mahda niin paljoa olla täällä kouluun oppilaita tulossa että kahta luokkaa saisivat aikaan..annan eskari ryhmässä on 10oppilasta jotka kaikki tulee samaan kouluun, ja muutama voi olla kylällä hoidossa, eli alle 20 oppilasta kuitenkin.

Peppi, hienoa että yö on menny noin hyvin!
 
Moi!

Kiitos kaikille onnitteluista. Eli menimme kaikessa hiljaisuudessa maistraatissa naimisiin kesäkuun lopussa. Juhlia emme pitäneet ja minä pidin oman sukunimeni ja mies omansa. Meistä kumpikaan ei ole mitään juhlakaluja ja tämä oli molempien mieleen. Vihkiminen kesti huimat 3min :D Löysin pitkän etsimisen jälkeen itselleni mieluisen sormuksen joka on valkokultaa ja siinä on kolme pientä timanttia. Yksinkertaisen kaunis :heart: Miehellä on saman tyylinen , mutta hän halusi sen kultaisena. Valkokultainen muistuttikin jotain sellaista liitintä tai mutteria.

En muista jos kerroin että Vera on nyt oppinut kunnolla sanomaan R kirjaimen ja S:n
Eilen oli vahingossa tullut pissat sänkyyn päiväkodissa. Vera oli nukkunut varmaan niin sikeästi että ei edes herännyt kun pissasi , oli sitten kysynyt ihan ihmeissään että miksi mun sänky ja peitto on märkänä? Veralla on vielä vaippa märkänä joka aamu , mutta päiväunilla ei ole pissa tullut pitkään aikaan. Toivottavasti päästäisiin kohta puoliin yövaipastakin.
Mies soitti että pääseekin jo nyt töistä joten lähdemme asioille :wave: Mukavaa viikonloppua ja toivottavasti ei sataisi koko viikonloppua. Täällä ainakin sataa taas vaihteeksi :kieh:
 
Heip.

Ihan asialla tällä kertaa, osaako joku teistä hoitoalan ihmisistä kertoa mulle mitä tommosen Combur Z test:in (pissatesti)liuska kertoo? Ja voiko semmonen mennä vanhaksi? En viitsi kysyä tuolta mitäs nyt puolelta ja ajattelin soittaa maanantaina vasta neuvolaan, jos tarve vaatii.. Eli mulle on joku neuvolan "täti" kerran antanut mulle niitä liuskoja muutaman, kun on taipumusta tohon vt:hen. En kuitenkaan enää muista, että mikä noista arvoista (ph, glukoosi, ketoaineet, leukosyytit, nitriitti, valkuainen, erytosyytit ja hemoglobiini) kertoo ja mitä. Ja eikös tolla samalla testillä neuvolassa mitata myös ne sokerit?
No joka tapauksessa, Matias kuuli tuossa yks päivä, kun sanoin, että vähän kirvelee ja nyt väittää (varsinkin nukkumaanmentäessä, kun ei sitä siis haluaisi), että kirvelee. Mitään muita oireita ei mun mielestä ole ollut, ei edes pissatessa. Ollaan annettu PALJON juotavaa, c-vitamiinia ja otettu eilen lämmin suihku ja tänään edessä myös. Mietin, että missä vaiheessa mun tarvii huolestua ja viedä lääkäriin... Jotenkin kun musta tuntuu, että se on nyt vaan taas yks näistä jutuista mitä pitää hokea. No ajattelin sit testata sillä liuskalla, joka näytti kaikissa arvoissa normalia tai neg.. Mut oli tosin käyny just vähän aikaa sitten pissalla. Täytyy testata uudestaan päikkärien jälkeen ja sit taas aamupissasta...

Sori nyt tämmönen aihe, mut mietityttää vaan paljon, kun tiedän itse kuinka epämukavaa se on.

Nyt takaisin siivous ja muuttopuuhiin, mies on tuolla puolkuntoisena maalannut jo Matiaksen uuden huoneen ja meinaa vielä tänään maalata muutkin seinät. Onneksi muissa huoneissa riittää seiniin vaan yhdet kerrokset... ei tarvii maalata kattoa, niin kuin Matiaksen huoneessa. Huomenna pidetäänkin varmaan sitten energiankeruupäivä ja käydään mummoloissa ja mökillä pikaseen, jos säät on niin hyvät mitä ainakin eilen vielä lupasivat. Ens viikonloppuna tulee kavereita kantoavuksi, eli siihen mennessä pitää olla uusi kämppä siivottu. Se on kyllä nyt aika helppoa, kun voi tossa vaan hissillä suhaista edestakaisin.

Mitäs muiden viikonloppuun?
-k-
 
Moikka!

Huh, tunnin nukutusten jälkeen sain pojat vihdoin päiväunille! Rasmus oli viime yön mun äitin luona, nyt on sit kotona osoittanut mieltään, kun ilmeisen hyvin on mummun luon käyttäytynyt ;) Tosin heräili öisin moneen kertaan...

Meillä oli mun kaveri poikansa kanssa aamun ja aamupäivän leikkimässä, oli tosi kiva, kun oli seuraa! Rasmus vaan kävi koko ajan kiusaamssa tätä kaverin kohta 2v. poikaa :| Milloin olis purrut, milloin nipistänyt, milloin töni jne. :eek: Ihan hirvee riiviö oli! Sillä on muutenkin joku esiuhma tms. päällä, kun KAIKKI on KOKO AJAN huonosti :kieh: Kiukuttelee, huutaa ja raivoaa :/

Päikkäreiden jälkeen mennään äitin luo syömään :p Äiti oli tehnyt vuoallisen ruokaakin pojille, ihana :heart: Kuten varmaan arvaatte, se helpottaa jo suuresti, ei tarvi kaiken muun ohella alkaa ruokaa vääntämään =)

Samin kanssa oon jutellut, niillä meni lennot oikein hyvin, kuviakin oli Facebookiin laittanut ja kyllä on monesti tullut sellainen olo, että haluun tonne kans :D Mut on kyllä tosi hyvä mieli Samin puolesta, ihan oikeesti :) Varmasti hienoa päästä sukulaisia näkemään ja isänsä kotimaata!

Pottailusta ja vaipattomuudest taas :D Joonatan on nyt pari päivää ollut ilman vaippaa! Yötkn (2), ekana yönä ei pissaa tullut ollekaan, mut viime yönä pissas sänkyynsä, oli ihan illasta halunnut vielä juoda niin varmaan sen takia. Ongelma nyt taitaa olla se, että Joonatan ei suostu pissaamaan ainakaan tällä hetkellä missään muualla kuin kotona :| Eilenkin kun oltiin mummun luona niin ei vaan suostunut käydä pissalla, ei kyllä housuunsakaan pissannut, mut oli kyllä sit tosi pitkän aikaa pissaamatta! Eikä nyt pissannut aamupäivästä, kun meillä oli vieraita :/ Jotenkin sitä ujostuttaa, jos on muita ihmisiä ympärillä, eikä sit halua pottaan pissata. Höh. Mietin vaan et voiko semmonen pidättäminen olla miten haitallista?

Smirge, kiitos :hug:

siru, kiitos :hug: Sovittiin avustettavan kanssa, et jos saan lapsille hoitajaa niin meen töihin, mut sit avustettava laittoikin viestiä, ettei haittaa, vaikken meniskään, he pärjäävät hyvin ilman muakin tämän ajan (siellä on kyllä 1 avustaja nyt normaalisti töissä). Se kyllä helpotti kovasti! Ei tarvi ihan joka suuntaan ratketa jne. :flower:

Danjuska, mites oot nyt voinut? Ihana, kun näit ultrassa pikkuisen :heart: Ja ihana, että kaikki oli hyvin!

Toivottavasti Annan kiusaaja saadaan kuriin! Ja mun mielestä saa äiti ruveta kuskaamaan poikaansa eskariin, jos ei kiusaaminen lopu! :ashamed:

Neve, meillä kans Joonatan ei tänä aamuna muistanut, että oli yöllä tullut pissa sänkyyn! Vaikka kyllä siihen heräsi... Kyseli aamulla ihmeissään et missä sen muurahaiskalsarit on, eikä meinannut uskoa, kun sanoin, että ne kastui, kun yöllä tuli se pissa :LOL: :whistle:

Kaiza, toivottavasti saatte selkoa tuohon pissa-asiaan!

Mulla tulee taas tekstiä ihan liikaa, joten nyt lopetan jo!
 
heippa

pikaseen.. minun miesväki tulossa kotia kohti ja aattelin paistaa lettuja valmiiks =)

Peppi:
Saattaahan se olla että Joonatania vaan ujostuttaa.. Ite olin ollut pienenä kuulemma semmonen että en koko hoitopäivän aikana ollu pissannu.. ja kun äiti haki minut ja laitto autoon niin ei mikään vaippa ollut pitänyt sitä tulvaa :whistle: mut voin lohduttaa että ohi menevää.. itelle ei ainakaan mitään traumoja oo jääny :LOL:
vaikka ei kai se hirvee pidätys äärettömän terveellistä oo.. voin tosin olla väärässäkin.
kiitos kysymästä olo on ihan ok. aaamupäivän töissä pyörrytti ja heikotti mut olo normalisoitui kuitenkin sitten. nyt vaan tajuton väsy kun ennen kuutta herännyt |O

Kaiza: Saattaahan se olla että on jokin "vaihe" että pitää toistaa jotain mitä on kuullut. Tatulla ainakin oli jossain vaiheessa se kun aina sanoi että masuun sattuu ja kun silitteli niin helpotti heti.. mut jos jatkuu niin voithan ihan jo oman mielenrauhan takia käyttää jossain kokeissa. te ainakin olin huolissani kun poika mahaansa valitteli mut se sitten tavallaan "unohtu" pojalta.

Tosiaan armoton väsy päällä vaikka illalla rupesin heti ysin jälkeen nukkumaan. mut ajateltiin valvoo tänään vähän pidempään ja grillailla kunhan alkaa hämärtää. Tatulle lupasin että laitetaan kynttilöitä palamaan kun yksi ilta niitä tiukkoi.

mut nyt taidan lähtee lettujen tekoon.. saavat niitä kera hillon ja kermavaahdon :p
 

Minun isä kuoli eilen illalla :'( :'( :'(
Mulla on niiiiin ikävä!! Ja tunnen huonoa omaatuntoa, kun en pitänyt enempää yhteyttä :'( Olisin halunnut keretä sanomaan, että rakastan sitä kaikesta huolimatta! Tänään kävin hyvästelemässä sairaalassa ja pusun painoin hänen kylmälle poskelleen :'(
 
Lauantai-iltaa!

täällä viimeisiä lomapäiviä viedään ja toimintaa on riittänyt. pihahommia tehty. sit torstaina pidettiin Aleksin 5-vuotis juhlia kavereiden kesken sekä muutama aikuisvieras kävi, jotka eivät aiemmin päässeet. kaverit olivat kaikki poikia, vauhtia piisasi sekä sisällä että ulkona. järjestettiin myös kivien maalausta. pojat saivat sitten tekeleensä kotiin viemiseksi.
kovasti ollaan muina päivinä yritetty ulkoilla, vaikka säät ovatkin välillä olleet sieltä ja syvältä. eilen käytiin kalamarkkinoilla. tänään oli melkein koko päivän kylässä mummo ja pappa sekä miehen veljen pikkuinen poika heidän mukana. vähänkö tää äippä hoivasi poitsua, joka on itse tyytyväisyys. :heart: Miikka vaikutti niin isolle pojalle, kun käytiin puistossa tuossa illalla. Mikkis oli vielä ilman päikkäreitä tän päivän, kun nukku 8 asti aamulla. kävi yrittämässä unen tuloa, mutta kun ei onnistunut niin annoin tulla meidän seuraan. Nyt on jo yöunilla ollut kohta tunnin verran. =)

meillä ei vaipattomuus varmaan loppupelissä vielä onnistuisi. kakkaa ei Mikkis suostu tekee mihinkään muuhun kuin vaippaan. ja pissaa tulee yöllä reilusti vielä. päivällä saatettais onnistuakin ilman vaippaa, jos pelkillä housuilla oltais kotona, mut reissun päälle en uskaltais lähteä. katsotaan miten asia kehittyy kun tuonne pph:lle menee.

kaiza, kysyit jo aiemmin että miten meidän mies saatiin mukaan noihin tähtien tapaamisiin niin ei se kait itekään tiedä, mut siis ihan mielellään lähti. ja oli jo kovasti hannamarinkin luo menossa, mut sit harmiksi arttu oli vähän kipeä. mies on hirveen sosiaalinen, jonka ehkä huomasitkin. terveisiä myös sulle lähetti. :wave: :D
ihanaa, että te saatte isomman asunnon. ihanaa saada sisustaa sitä.
ja oih, kun mie luin kuinka sie uudelleen aiot päällystää sinun sohvatuolejasi...tuli heti mieleen oma kömplyyteni tuollaisissa asioissa. äitini juuri ehdotti että meidän olkkarin tuolit päällystettäis uudestaan, mut enhän mie osaa ja sie et kerkii mulle tekii päällysiä. mulla on muutenkin hirmuinen kodin sisustamis into meneillään. keskiviikkona käytiin äitini kanssa ostamassa meille makkariin, takkahuoneeseen ja olkkariin uusia verhoja. ihanaa. äitini maksoi mulle synttärilahjaksi makkarin verhot, kun en muutakaan keksinyt. parempi tarpeellista kuin vähemmän hyödytöntä. :)
niin ja niistä pissa jutuista, jos siinä liuskassa on leukosyytit plussalla niin saattaa olla vti. myös nitriitit ovat koholla. itsellä tuo vaiva ollu niin usein. toivotaan että Mattella on vaan asioiden toistaminen nyt in.

danjuska, jos jäi yhtään lettua jäljelle niin voisit lähettää mullekin, kuulosti niiiiiin hyvälle. :p ja mun teki juuri tänään mieli lettuja.

Mikkis näköjään nukkuu tulevan yön erittäin levottomasti. nenäänsä niiskuttelee, mut muulla tavoin ei kyllä kipeältä vaikuta. oli varmaan päivän aikana niin paljon ohjelmaa ja touhua ettei meinaa osata rauhassa nukkua. olen jo pari-kolme kertaa käynyt rauhoittelemassa ja annoin vettäkin, kun piti kattoo että kaikki ne röörit on ihan auki. mulla on jääny jotenkin niin mieleen kun yhden tuttavan lapselle puhkesi diabetes vuoden ikäisenä. lapsi sai pahan reaktion lopulta jonka vuoksi joutuvat ampparilla sairaalaan. meni hetki sielläkin kun tajusivat mistä on kyse. jotenkin aina tulee se mieleen ja seuraan poikia välillä neuroottisina. tosi hoitoalan ammattilainen. :) kyseinen poika voi nykyään ihan vallan mainiosti. :)

mitähän tanskuliinille, unettomalle ja niiskuneidille kuuluu????

kiva että teillä peppi, sujuu päivät suht hyvin kolmistaankin. ja ihanaa kun rasmus on saanut olla äitisi luona yökylässä. :) jaksuja kovasti. :hug:
terveisiä mieheltä täältä sulle. :wave:

käpynen, hyvä juttu että Annan kiusaamis juttu on edennyt. tosi hienoa että kiusaaja pojan äiti on tuolla tavalla vastaantuleva. ei oikeesti kaikki tätä nykyä tuollaisia ole. kerrohan sit miten maanantainen tapaaminen sujui.

gerberalle, vielä kovasti paljon :hug: :hug: . hetki kerrallaan eteenpäin ei sitä muutakaan voi. :'(

nyt täytyyy mennä taas mikkiksen luo, voi raasua. :heart:

kaikille hyvää yötä!!
 
Gerberalle suuri osanotto. tiedän mitä on menettää vanhempi yllättäen. :hug:

Täällä ei mitään uutta, Annalle ompelin eilen liivimekon, hieno tuli vaikka itse sanonkin. kelit on syvältä vettä tulee sieltä täältä ja tuolta, pitäen hetkittäin taukoa |O
 
gerbera :hug: :flower: ! Yritä olla kokematta pahaa mieltä sanomattomista asioista ja teoista, joita et ehtinyt tehdä. Kyllä isäsi tietää, että rakastit!

Täällä nukkuu kaikki ja muutenkin on elämä ennallaan!
 
Huomenta.

Äh, Rasmus nukkui taas aamuyön tosi huonosti, piti käydä parin minuutin välein sitä tyynnyttelemässä :kieh: Menin sen kanssa sit jossain vaiheessa tohon sohvalle makaamaan, kun en enää jaksanu rampata! Sit heräskin Jonttu melkein heti ja herätti tietty Rasmuksenkin, joka oli nukahtanut mun viereen.

Oli ihana eilen, kun tultiin kotiin illalla niin Rasmus taas juoksi meidän makkariin huutaen: isii, isii. Johon Joonatan: Rasmus kulta, isi on Pasiliassa. Rasmus jatkaa: isii, isiii! Jonttu: Rasmus rakas pieni, isi on siellä Pasiliassa :heart: :heart: :heart: Tuli vähän tippa silmään :'( :ashamed:

Joonatan haluaa usein käydä kattomassa kuvia Pasiliasta, joita Sami on Facebookiin laittanut, tänäkin aamuna käytiin ne läpi ja taas poika totes; Jonttu haluaa mennä tonne Pasiliaan =)

Eipä tänne sen kummempia kuulu..

Danjuska, joo. Hyvähän se vaan on, rakko kehittyy niin ei tarvi joka hetki pissalla käydä :D Eilen oltiin mun äitin luona, Joonatan oli juonut tosi paljon, mut ei vaan malttanut pissata kun oli niin kivat leikit junaradalla, istui kyllä potalla pitkän aikaa, mut ei sinne mitään tullu. Sit heti, kun tultiin kotiin niin kävi pissalla ja iso pissa tulikin :D Koitahan jaksella :hug:

Jellona, kiitos terveisistä ja lähetä takaisin! Siis mulla tulee edelleenkin mieleen kaikkia juttuja, mitä sun mies sanoi ja rupee naurattaa :D Ihania ihmisiä olette kumpainenkin ja pojat kans :heart:

Rasmuksella tulee hirveesti sanoja joka päivä ja yrittää kaikkea toistella, ihana :heart: Sillä on vielä toi oma kielikin, jota höpöttelee, se on huvittavan kuuloista :LOL: Mummu yritti viikonloppuna houkutella poikaa potalle niin oikein jämärästi ja tiukasti vaan totes: EI ja pudisti päätään, samoin sanoo, kun kysyy, että vaihdetaanko vaippa. On sekin jo niin iso poika vaan... :heart:

Gerberalle lähettelen edelleen paljon voimia :hug:

Tylsä ilma ulkona |O
 
morjes

pojan toin nukkumaan..
reppanalla flunssa pukkaa päälle. nenä ihan tukossa.
hyvin kuitenkin toistaiseksi vielä ruoka maittaa. päivällä söi kaksi perunaa, kalapuikkoja ja salattia.. okei ananakset siitä salatista ;)

oli päivällä taas siellä tuttavan maatilalla.. ei tarttenut hoitopäivää varata reilun tunnin takia mitä menee meidän työt päällekkäin.
oli tykännyt kovasti ja oli tohkeissaan kun olivat rautakaupassa käyneet :LOL: oli tuuminut että en mee vielä kotiin vaan lähden janskan luo takas :whistle:
juttua tuli aina lehmien ruokkinnasta mönkkäriin asti minkä oli siellä kaupassa nähnyt..

Pepille
jaksuja! Toivottavasti ensi yö menis paremmin ja saisit nukuttua.
oletko vielä samassa työpaikassa?? kun käsitin että haet kokopäivä työtä jossain vaiheessa? ihan uteliaisuutta kysyn ;)

Käpy: Mites teillä meni juttu tuokio??? Eikös se tänään ollu?

tänne nyt ei mitään uutta.. tunteet pinnassa ja olo kun jyrän alle jääny. kun sais vaan nukkua ;)
häitä odotan jo kovasti :D

Gerbera
on mielessä! Voimia teille sinne! :hug:

 
Onpas täällä hiljaista.

Sain pojat ennätysajassa nukkumaan, wohoo! :D

Danjuskalle oikeastaan tulin pikaisesti vastaamaan. Siis mullahan on kokopäivätyö :whistle: En vaan oo nyt kokopäiväisesti halunnut/pystynyt tekemään kun pojat hoidetaan kotona =) Enkä kyllä halua, että rupeavat hoidon alkaessakaan täytty päivää tekemään, saadan järjestettyä niin, että tekevät mahd. lyhyttä päivää ja ovat hoidossa ma-to tms. Näin ainakin tämä vuosi. Saa sit nähdä et koska aloitan opiskelut ja koska Sami saa opinnot päätettyä (tänä vuonna) ja alan hommia.

Puhuttiin tänään isin kanssa, semmosen videopuhelun kautta (netin välityksellä). Pojat olivat tosi innoissaan!! Kummatkin, Rasmus vilkutteli isille ja Joonatan jutteli vaikka mitä. Jontulle tuli stit (niinku arvasinkin) kovempi ikävä isiä ja olis halunnut, että isi laittaa nukkumaan ja olis tietenkin halunnut isin luo yms. Mut pian meni ohi ja hyvin kelpas äitikin, kyllähän se sen ymmärtää, että isi vaan ei nyt oo täällä.

Mut nyt voisin ottaa jotain iltapalaa ja kattoa vähän aikaa telkkaria ja sit nukkumaan! Öitä!
 
Huomenta!

Ei se meidän kuivaharjoittelu sitten mennytkään niin nappiin... ekat neljä vai viisi yötä oli Matias aamuisinkin kuiva ja nyt on monena yönä pissannut sänkyyn, jopa pariin kertaan, eikä itse havahdu siitä mihinkään!! Onneksi on sentään päivisin ollut kuiva. Aika turhauttavaa, mut toisaalta, en kyllä odottanutkaan, että se ihan näin nopeasti ja helposti oppisi. Nyt pitää vaan jaksaa olla itse pitkäpinnainen eikä sortua takaisin vaippoihin. Meen tänään ostamaan muutamat lasten lakanat, kun meillä on vaan isoja tuplaleveitä ja niistähän sitten pesukonekin täyttyy heti. Mut olisko teillä kenelläkään mitään vinkkejä miten tilannetta saisi parannettua? Viime yönä, kun kävin vessassa ja huomasin, että oli sänky märkä, niin ihan julmasti vaan herätin Matten ja sitten vaihdettiin lakanat. Ajattelin, että se on parempi, että sekin näkee/tottuu siihen, että niin pitää tehdä. Olisin kyllä saanu varmaan vaihdettua ihan sen nukkuessakin...
Eikä ole muuten niissä liuskoissa näkynyt mitään epänormaalia. Kiitos vaan Jellonalle testin tulkitsemisavusta. Ja se unohtu nopeasti se kirvelyn sanominenkin, taisi olla vaan joku tapa. Ja kiitos myös sisustuskehuista... nyt kun vielä saisi kaiken valmiiksi, niin olisin tyytyväinen.
Meillä muuttopuuhat hiukan hidastui, kun miehelle tuli to-iltana oksennustauti ja mulle lauantaina. Oli rankkaa. Onneksi mies jaksoi kuitenkin viikonloppuna maalata tuon kämpän ja mun porukat oli eilen siivoammassa pari tuntia illalla. Äiti lupasi tulla ehkä tänään/huomenna vielä uudestaan. Eiköhän me viikonloppuna kuitenkin päästä muuttamaan.
Se oksennustauti veti kyllä mut ihan piippuun, kamalaa yhdistettynä kaikkiin loppuraskauden vaivoihin. Lauantai-iltana sitten vielä laskettiin supistuksia 4tunnin ajan, kun tulivat 4-15min välein ja olin jo ihan varma, että joudutaan tyksiin lähtemään. Onneksi kuuma kaurapussi auttoi. Ei niillä energioilla mitään oltais synnytetty. Nyt sitten odotetaan mielenkiinnolla ensi maanantain synnytystapa-arviota ja lääkärin tarkistusta, että mitä siellä alhaalla on tapahtunut.

Mites Hannele jakselee?

Ja Pepille jaksamista poikien kanssa. Ihania juttuja Jontulla! :heart: Kuinkas monta päivää tässä on vielä jäljellä? Jännä "nähdä" miten pojat reagoivat, kun Sami tulee takaisin.

Ja Gerberalle vieläkin :hug: . Onko muuten posti jo tullut?

Nyt hetkeksi aikaa vielä lepäämään, sit suihkuun, kauppaan ja sit tuleekin mun serkku kahville... ihan alkuvaiheessa yllätysraskautta ja haluaa tulla höpöttelemään. Ihan kivaa... illalla olis sit tarkotus siivoilla...

Kaikille muillekin tasapuolisesti iso :hug: ! :wave:
 
:wave:

Täällä koossa edelleen, rv 39+4. Ei siis syntynyt tämä kakkonen aiemmin kuin Niilo :)
Mitään tuntemuksia ei ole edelleenkään. No, sinänsä hyvä, ei tartte ns. turhaan kärvistellä. Eiköhän tässä vielä ehditä :)
Jee, just nyt tällä hetkellä tulee supistus (kivuton tosin) :)

Verenpainetta olen täällä kotona mitaillut ja pissan valkuaista tikutellut, mutta eipä niissä nyt sen kummempia hätiämitiä toistaiseksi. Kunhan ei muita raskausmyrkytyksen mahdollisia oireita tule, niin näillä mennään tasaiseen tahtiin.

Peppi Kivaa, että poitsutkin nukahtivat vaihteeksi helposti. Tekee tosi hyvän mielen itelle, kun saa vähän omaa aikaa ns. ihmistenkin aikaan!

Kaiza Tuohon Matten yöpissailuun ei mulla sen kummempia vinkkejä, mutta meillä mentiin Niilon kanssa niin, että todettiin oma laiskuus/mukavuudenhalu ja pidettiin ns. varmuuden vuoksi yövaippaa vielä sittenkin kun vaippa oli jo ollut jonkin aikaa aamuisin kuiva. En tässä raskausaikana vaan jaksanut itseäni/miestäkään sillä ressata, kun päivällä meni pottailut niin kivasti.
Ellei sitä pisuhätää yöllä tunnista tulevaksi, niin eihän sitä sitten asialle oikein mitään voi.
Tsemppiä!
Ja ikävän kuuloinen tuo oksutauti. Ne on just näitä mitä viimeks haluis loppuraskaudesta kokea. Onneks ei tuo synnytys kuitenkaan startannut!

Keittäisköhän kaffet (niin sais tuota verenpainetta nostettua.... ).

Hannnele
 
Tiistaita :)

Tänne ei kuulu erikoista...Kaveri kävi lastensa kanssa kylässä aamusta.
Tänään menee tytöt kaveri synttäreille ja sit lähdetään Oskarin kummeille kylään illalla.

Hannelellakin on jo noin paljon viikkoja,jaksuja sinne :)

Oskarin pottailut sujuu hyvin,päivisin ollaan kotosalla kokoajan ilman vaippaa,mutta kauppa/kyläreissuille sekä yöksi vielä vaippa laitetaan...

Pepille jaksuja poikien kanssa :hug:
Ihanaa että saivat jutella isin kanssa ;)

Nyt pitää alkaa suunnitelemaan ruokailupuolta :wave:
 

Yhteistyössä