****Joulutähdet -05 joulukuussa****

Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari, Siilinjärvi
lumikarpalo 2.12 Joel,**
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri***, Kuopio
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi
Hannele 5.12 Niilo Elmeri**, Tampere
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku
Maria 5.12 Elina******
Hannele 5.12 Niilo Elmeri**, Tampere
jemma 6.12 Lisen Amanda***, Ahvenanmaa
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari**, Oulainen
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä,
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo
koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri***, Kontiolahti
nasuliino 11.12 Jone Topias*
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri
Kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri***, Norja
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo
Tigru78 18.12 Atte Eemeli**
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
siru2006 19.12 Otto**
Epeli 21.12 Lauri Artturi*
Kristiina 80 23.12 Sauli Otso**, Tampere
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli**, Savo
Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael**, Varsinais-Suomi
Kaiza80 28.12 Matias Juhani**, Turku
taaperotx5 28.12 Janette Sofia, Turku
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael**, Espoo
katbe 30.12 Juuso*, Salo
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
kuusikon äiti Elina ********
Ametisti 2.1 tyttö***
Tinttamooses7 2.1 Oskari***
Tiukuliini 3.1 Eetu*
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli
Uneton 5.1. Peppi***
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä


Kaksplus -kerho:
http://kaksplus.fi/kerhot/
Joulutähdet 2005
 
Heippa hei!

Se on tosiaan joulukuu jo, siksi teinkin meille uuden pinon :xmas: Laitoin neljä hienoa tähteäkin, sen kunniaksi, että joulutähdet täyttää (osa jo täyttänyt ja osa täyttää tammikuussa) jo sen 4 vuotta!! :heart: :flower:

Koivunkävylle jaksamisia ja kyllähän sen viikon jaksaakin, äkkiä se menee ;) :hug:

Unettomalle jaksamisia :hug: Hyvä, ettei ole rokotteesta tullut mitään!

siru, no voi :/ Toivottavasti nyt paranisitte pian! Vitsi, aika menee nopeesti, meette Niiskiksen kanssa jo rakenneultriin! Onko sulla jo iso maha? :D

Niiskuneiti, miten sä oot voinut? Joko sulla on iso maha? :D

taaperon vauvakuulumisia oli ihana lukea :heart: Kiva, että maitoa riittää, toivottavasti ei ylituotanto kauaa kestä, heh.

kuusikon äiti, mitä teidän "kuusikko" on vauvasta sanoneet, löytyykö innokkaita hoitajia? Minkäs ikäsiä teidän lapset kaikki onkaan?

Tänne ei kummempia kuulu =) Viikonloppuna kivaa tekemistä tiedossa, pe mennään Samin kanssa katsomaan semmosta stand up keikkaa, käydään syömässäkin :p Sopivasti tulee sinä päivänä meille kummallekin veronpalautukset ja mulle opintotuet ;) Äitin kanssa vielä mietitään, lähdettäiskö Tallinnaan päiväristeilylle vähän jouluostoksille :)
 
peppi juu on se hyvä että maitoo riittää ihan omasta takaa ettei tartte korvikkeitten kaa pelata.

Ja jos viittit niin mun kohalle vois vaihtaa taaperon perään ton 5 ja sitte myös 5 tähtee miten noilla muillaki on merkattu muksujen lukumäärä.
 
pikana.. pakko ois joutua nukkuman |O
viime yönä unta huimat 4h

pepille kiitokset uudetsa pinosta! Tuntuu hurjalta että 4vuotiaita tähtöset :D

Käpy: Jospa se synnytysajan tieto sais pikkusen toisiin ajatuksiin ja pättäs tulla omaan aikaansa ennemmin ;)
jennalla ainakin autto ;)

Siru: paranemista teille päin!

pööh.. pää lyö tyhjää.. joten nukkumana käy tie. toivottavasti menis edes kohtalaisesti nämä pari yötä kun pe ois tarkoitus lähteä tuulettumaan :D
 
tajusin että enhän mä enää tällä viikolla jouda synnyttämään, sunnuntaina on tytön partiolupauksen anto ja huivitus :xmas: ja joululahjat on hankkimatta, ne käydään varmaan lauantaina. eli lähtö tullee sunnuntai aamuna :LOL:

oon jo alistunu siihen ettei mun kroppa ole ihan oikeasti tarkoitettu lasten tekoon, ensin on ongelmia ongelmien perään raskausaikana ja sitten jos ne saa pysymään sisällä niin kroppa ei tajua itse niitä hoitaa syntymään. näin se meni kahden edellisenkin kanssa, nyt on kauniisti sen verran paikat auki mitä ne luonnollisesti aukee, ja jos ei auteta niin olen oikeasti vielä juhannuksenakin koossa.
Jaha, jos taapertas pihalle ja koittas sit nukkua, halvatun täyskuu. |O
 
Moikka ihanaiset!

enpähän ole hetkeen jaksanut kirjoitella. viime yönä mulla oli opiskelija seuranani niin en kehdannut alkaa kirjoitella juttui. toinen ja vika yö siis menossa.

Meille ei sen suurempia kuulu..pojat on aika riiviöitä ollut. Aleksi kiukkuaa kuulemma sen takia, ettei ole lunta. Mikkis muuten vaan. itekseen eivät osaa leikkiä juuri yhtään ja toistensa kanssa vaan tappelevat. :attn: ja on jatkunut jo hetken tälläistä.
huomenna siis perjantaina pääsen pikkujouluihin hieman taas tuulettuu. lauantaina onkin miehen vuoro. kekkereitä onkin riiittänyt oikein urakalla. tässä viime aikoina. kivaa kuitenkin. =)

Peppi, sitä lauantai päivää olin ajatellut siis 19.12. mut täytyy varmaan lähempänä katella miten teidän menot menee. meidän kun ei tartte olla vasta illalla keskustassa juhlimassa.

käpysellä alkaa olemaan jännät paikat. ootko ihana ja laitat mulle viestiä ihan puhelimeen kun pikkunen päättää synytyy. kiitos. jaksuja. :hug:

danjuska, kuinkas teillä nyt on nukuttu? toiv. hyvin. :hug: jaksuja.

kuusikon äidille, isosti onnitteluja, kun en taida olla edes sitä muistanut käydä täällä tekee. :heart: :flower: :hug:

launataina meinasin leipoo poikien kanssa piparkakkuja. katotaan mitä siitäkin tulee..tappelevatko kenties taas koko illan. :headwall: onneksi ehken kaverin kanssa yhdistetään voimat ja kaikki 4 poikaa yhteen. :D mukavaa viikonloppu meininkiä siis tiedossa. :xmas:

meillä on pojille sellaiset pienet sukat ripustettuna seinälle, johon sit joka päiväksi 'tonttu' tuo jotain pientä. hiemanko on vaikee kehittää joka päivälle jotain järkevää. pojat on kyllä tykänneet, varsinkin aleksi. :heart:

kaizasta, oli ihana kuulla. oletteko jo tervehtyneet?

epeliksen perhe-elämästä myös mukava kuulla. kivaa kun aina välillä jokin harvemmin kirjoitteleva kirjoittaa pienekin pätkän. :)

Jeps, mut nyt on niin kova nälkä että täytyy tehdä asialle jotain niin selviän pikkuhiljaa aamuun. ihanaa viikonloppua kaikille. :hug: :xmas:
 
mä leivoin eilen n.100 piparia ja olin ylpeä saavutuksista että siinää on aatoksi piparit.. no, niistä taitaa olla jäljellä ehkä 20 piparia, ne ei taida aatoksi riittä |O
Tänään auton katsastukseen ja pakettien metsästystä kera jätkän kun pph oli sairastunut. Onneks kaveri lähtee mukaan.

Välillä vähän supistaa, mutta ei mitenkään mainittavasti, kaverihan tuo ilmotti lähtevänsä laitokselle :xmas: menee päivä jännittäen siis.
 
Onnea Taaperoiden Jennalle :flower:
Meillä keskimmäinen täytti heinäkuussa viisi =)

Mukavaa, että tiiät eräpäivän käpy, toivottavasti kaikki menee hyvin :hug:
Mukavia juhlia Annalle :flower:
Kukas liki 80 piparii söi? :whistle:

Mukavaa viikonloppua kaikille

:wave:
 
Uneton, ehdin ite syödä pari niistä pipareistam noi loput hoiteli jotkut muut.. :kieh: meill äsiis jos tekee pipareita niin ne pitäs johonkin kassakaappiin laittaa minkä koodin tietää tasan joulupukki. :xmas:

Kävin piipahtamassa kaupungissa, katsastettu auto on nyt ja liki kaikki lahjat ostettu ja nyt supistaa niin että järki lähtee. ei vaan ole tarpeeks tiheitä viellä noi että niillä mittään saatas aikaan..
Pojulle ostin synttärilahjaks make-rekan missä oli kolme autoa mukana, ite sai valita. hyvin näyttää kelpaavan.
 
Käpyyy mikä vointi? :wave: :wave:

Oon ollu tänään tehokas :saint: oon laittanu jouluverhot, köynnöksiä ulos, sisälle pientä koristetta, tehnyt viikkosiivouksen jne :xmas:

Nukuin viime yönä 11 tuntia ja se teki muutes hyvää :heart:

Sain joululahjoista parhaan, taistelin itselleni paremman työsopimuksen =) Nyt voin taas olla rauhallisempi edes yhden asian suhteen.

Ihanaa lukea[/b] teidän odottavien masunkasvatusjuttuja ja myös ihan pienten vauvojen tuhinoista :heart:

Peppiii, tuuhan kirjottamaan, muut myös :wave: :D
 
Iltoja!

Koivunkävyn koko perheelle suurensuuret onnittelut pienestä nyytistä :heart: :hug: :flower: Tarkempia synnytyskuulumisia odotellaan, ja kuvia kans :heart:

Hyvää itsenäisyyspäivää :heart:

Olipas mukava viikonloppu, oltiin tosiaan Samin kanssa perjantaina siellä Stand up -illassa (ja hauskaa oli!) ja eilen lähdin äitin kanssa Tallinnaan, tunti sitten tultiin takaisin :)

Koivunkäpy, hyvin ennustit synnytyspäivän :whistle: Et tainnut päästä tytön partiolupaukseen :/

jellona, katellaan lähempänä. Silloin lauantaina taidetaan vaan olla lähes koko pvä ja ilta liikenteessä :/ Kuulostaapa tutulta toi lasten tappeleminen, meilläkin tappelu/nahistelu on joka päiväistä ja välillä tuntuu, että joka hetkistäkin |O Jaksamisia!

Unettomalle onnittelut paremmasta työsopimuksesta, hieno juttu :hug:

Eikös se käpysen pienokainen poika ollut, näin ainakin oletin, kun se oli ultrassa pojaksi nähty, niinkuin kertoi, tosin viesti ei sitä varmistanut :xmas: :D

Eipä tässä sit kummempia :wave:

Myöhästyneet onnittelut myös kaikille joulutähdille, jotka ovat jo synttäreitään viettäneet, mm. Juliukselle ja Elinalle :heart: :heart:
 
Onnea täältäkin Smirgelainen Samille :flower: Mitä teille kuuluu?

Laitan tännekin meidän uuden tulokkaan parit kuvat :whistle: :heart:

Tässä uusin tulokas:

Tässä kaikki tytöt:

Tässä Joonatan "vauvan" kanssa:
 
Onnea Koivunkävylle perheineen :heart: :flower: Ihanaa, että ymmärsi lähteä ennen savustusta =)

Peppi Onnea myös teille tulokkaasta :heart: Ihana, miten kaverit on ottaneet vastaan?

Smirgen Samille synttärionnittelut :flower:

Tänään kävin rakenneultrassa. Kaikki oli pienellä hyvin :heart: Pa. 340g. Ilmoitin heti alkuun, että en sitten halua tietää sukupuolta :D Niiskuneiti olitkin sitä tainnut kysellä, että halutaanko tietää, jos oikein muistan marraskuun pinosta =) Ultran loputtua kysyin lääkäriltä, että tietääkö hän nyt kumpi meille tulee, ei tiennyt :D Ihania kasvokuvia sain 4D:stä :heart: Äitipolilla näin yhden tutun, joka sanoi miettineensä, että alkaisinko hänen kanssa käymään äitiysjoogassa :) Meillä siis 5pvän välein lasketut ajat. Tammikuussa alkaa seuraava 6 kerran jooga, jonne ollaan menossa.

Nyt saunaan. Joulukuista viikkoa kaikille :xmas:
 
Täällä kotiuduttu kera nyytin, kyllä sillä nyytill kulkuset on :xmas:

Synnytys oli helppo joskaan ei nopea, mutta se nyt ei mulle ole mitenkään uutta että siinä kestää. Lauantaina oltiin sairaalalla 3 aikaan, kätilö oli sitä mieltä ettei homma ole kunnolla käynnissä viel 7 aikaankaan, sain kuitenki puhuttua että lääkäri kattoo tilanteen, lääkäri kopas ja sano että eää on syntymässä jotta puhkastaan vaan kalvot. Siinä oliki sillä sit tekemistä, eivät nimittäin ollu heikoimmasta päästä, meni useempi minuutti puhkoa niitä :eek:
Kello li sillon vähän jälkeen 8 ja paikat oli auki reilu 4cm, poika synty 00.10 ööö... kolmella ponnistuksella, ja mikä ihmeellisintä en tarvinnu tikkejä laisinkaan :eek:
Kivunlievityksenä oli kohdunkaulanpuudute, eka satsi ei ihan onnistunu, kivut tuntu mahanpuolella sen jälkeen, toisen kun sain niin olin 7cm auki ja se toimi loistavasti lääkäri päätti että sen puudutteen aikana ois hyvä syntyä ja käski laittaa tippaan ja antovat jonku piikin mikä rentouttaa kohdunsuuta. oli vaan hassu tilanne kun kätilö nakotti huoneessa 2h kysellen vähänväliä tuntemuksia ja joko painaa.. no ei paina eikä koske, sit ku se läks teke jotain ni hetken päästä käskin ukosn soittaa kelloa kun en uskaltanu enää edes liikkua kun tuntui että se tule justiin.
Kätilö tuli ja katto että reunat on hävinny kaikki ja paikat on auki saapi ponnistaa kun siltä tuntuu.
Polviasennossa ponnistin ja se kyllä oli hyvä asento tälläkin kertaa.

Napanuora oli kaulan ympäri, mutta oli sen verran pitkä että mahtui siitä tulemaan läpi, vikat vedet tuli vasta samalla kun kakarakin.
Pojulta mittailtiin sokereita pari vrk mun radin takia, mut niissä ei ollu kummosta, paitsi su-ma välisenä yönä ei herätty syömään jonka takia laskivat rajoille.. ja tuokin johtui siitä että oli käsketty harjottelijan antaa vähän lisämaitoa, tämä oli antanu sitä 60ml :eek: ei ihme ettei ihan heti ollu nälkä :LOL:

Jaha, nyt haisee ja kohta isompien kanssa saunaan :heart:
 
Onnea Käpysen perheelle vielä tätäkin kautta!!! :flower: =)

Peppi: Onnea myös sinne uudesta tulokkaasta ;) tosi ihanan värinen kaveri!!

Jellona: Täällä on nukuttu vaihtelevasti.. ei voi sanoa että hyvin, mutta himpun verran paremmin kuitenkin :)

Tatun synttäreitä juhlittiin sunnuntaina ja oli tohkeissaan potkulaudasta =) sitten sai pari kirjaa ( hyvin tarkkaan luettuja jo ;) ) ja paloauton ja dubloja.. ja pari lahjaa on kuulemma tulossa postin kautta.
Oli ihana ilme pojalla kun vietiin leivos sänkyyn ja kukkakimppu :D jo yli kuukautta aikaisemmin poika tuumi että äiti haluan sitten synttärilahjaksi kukkia :D :heart: ostin kimpun ja sitten yhden viherkasvin, jota saa kastella kun kimppu lakastuu ;)

Jenna on löytänyt menovaihteen ja kontaten menee nospaan.. alkaa niiiiin tulla Tatun tuo vaihe mieleen kun jos ei olla koiran kimpussa niin sitten joko revitään alimmasta laatikosta muovipussit pois keittiössä tai läträtään koiran vesikupissa heti kun äitin silmä välttää ;) ( tuon keksi tänään.. )

Unettomalle myös onnittelut paremasta työsopimuksesta! :flower:

nyt telkun ääreen viivana.. pako alkaa..
 
Iltoja!

Mikähän näissä illoissa on ollut, kun ei oo niin kauheesti väsyttänyt, tai oikeastaan huvittanut käydä nukkumaan :whistle: Voi olla sitäkin, kun tänäänkin join vielä 17 aikaan 2 kuppia kahvia :D

Ihan kohta alkaa csi, sitä vois katsoa ja sen jälkeen sit hipsiä nukkumaan. Sami tuli vasta töistä.

Meillä täällä rottatytöt mennä viipottavat, Annie (musta) kiipeilee tässä sohvalla, mun päällä ja peiton alla :D Candie (valkoinen) oli ainakin äsken kiivennyt tietokonepöydän päälle ja sen takana patterin päällä juoksenteli, Bella (ruskea) ei ole vielä uskaltautunut häkistä ulos, totuttelee kai vielä uuteen kotiin =) :heart:

Koivunkävylle vielä kerran suuret onnittelut. Uskomatonta, että se nyytti nyt sylissä jo tuhisee, justhan sä kerroit yllätysuutisen täällä!! :heart: Ihana pikkuinen olikin, tosi suloinen :heart: Mun vauvakuume vaan pahenee |O :whistle:

siru, kiitos :) Tosi hyvin on tytöt ottaneet uuden kaverin vastaan, ei mitään ongelmia oo ollut! Mitä nyt vähän jossain vaiheessa varmaan selvittelivät laumajärjestystä, mut ei kummemmin! Ja näiden kahden muunkin välit on tän myötä selvästi parantuneet, eipä ole enää kaksistaan kinastelleet tai nahistelleet (luinkin jostain, että jos nahisteluja on niin usein se auttaa, kun ottaa rotille uuden kaverin...). Mitä nyt välillä isot nappaa vauvalta herkkupalan, mut ei mitään sen kummempaa, nukkuvat kaikki yhdessä tossa mökissään, päällekkäin/vierekkäin :heart: Uskomatonta myös, että sun raskaus on jo puolessa välissä :D

Danjuska, kiitos :heart: Väriltään pieni on agouti (tai agouti essex), samanvärinen, mitä mun ensimmäinen rotta oli :heart: Sillon joskus n. 12 vuotta sitten :D Siksi tuon värisen halusinkin =) Ihania kuvia olit taas fb:hen laittanut!! :heart: Voi, miten suloinen Tatu, kun halusi synttärilahjaksi kukkia :flower: :) Ja hauska idea toi kasvi, Joonatan olis aina tosi innokas noita meidän viherkasveja kastelemaan, tosi nätisti osaakin, ei yhtään enempää laita, mitä sanotaan, että saa laittaa. Siinäpä idea meillekin ;) Mä muistan kans ton vaiheen, mikä Jennalla on nyt, vaikka meillä siitä on jo 2 vuotta, toi vesikipolla läträäminen oli vaan niin hauskaa :whistle: Ja äitistä oli mukava siivota, heh :D

Mut joo, hyvää yötä :wave:
 
Heippa hei.

Onnittelut taas kaikille joulutähdille, jotka ovat jo 4 vuotta täyttäneet :flower: :heart:

Muokkasin tota meidän listaa, kun mun mielestä siitä puuttui monia sellaisia, joiden siihen mun mielestä pitäis vielä kuulua, toivottavasti ketään ei haittaa :) Muokkaan sitä vielä, osa siitä puuttuu ja lasten tiedotkin/koot pielessä, en nyt heti välttämättä ehdi kaikkea tehdä. Saa ilmoitella, jos omissa tiedoissa on jotain väärin/haluaa jotain kohtaa muokata tms.

Siksikin halusin ton alkuperäisen (ainakin suht alkuper) laittaa, että harvemmin kirjoittaville ei tulis semmonen syrjitty olo, jos joku on vaikka sen takia jättänyt kirjoittamasta, kun omaa nimimerkkiä ei listasta löydy :)

Meille kuuluu sen verran uutta, että mun ja poikien sukunimet muuttui tänään mun äidin suku/tyttönnimeksi! Päätös asiasta tuli tosi nopeasti :heart: Ja syitä, miksi halusin vaihtaa, on monia, suurimmat on ne, että mulla on läheisemmät välit äitini sukuun ja tunsin siihen sukuun/nimeen enemmän kuuluvani, sekä se, että kyseinen sukunimi on sen verran harvinainen (alle 20kpl) ja periaatteessa suvunjatkajia ei ole (nyt on, mun pojat...). Sami suostui tosi hyvin, tai ei ollut sille mikään ongelma tms. =) Oon kyllä tosi onnellinen!!

Mut hyvät yöt, hetken vielä taidan tota listaa muokkailla, mut tosiaan, kaikkea en ehdi nyt tehdä... :wave:
 
:wave:
Täällä sitä ollaan PEPPI ja muut! En malta olla ilmoittautumatta kun bongasin Pepin lisänneen meidätkin Topin kanssa vahvuuteen! :wave: Sain muutaman kerran yrittää kirjautua ennenkuin osuin oikeaan salasanaan.
Olen melkein päivittäin käynyt kyllä lukemassa kuulumisenne ja haluankin näin ekana onnitella tuoreita vauvautuneita, KOIVUNKÄPY ja muut! :flower: Viimeksi oltiinkin samaan aikaan laitoksella- oikeastaan huomenna on meidän sällin synttäripäivä...
Tulin juuri iltavuorosta (työharjoittelu dementiaosastolla) ja tähän sitten jumituin koneelle. Valmistun keväällä lh:ksi ja mielessä siintää jo sh:n opinnot, mut katsotaan sitä sitten... Halua kyllä olisi kouluttautua edelleen, toisaalta taas perushoitotyö vanhusten parissa houkuttaa...
Meidän joulutähti on reipas ja iloinen vesseli. :heart: Tämänhetkisiä suosikkeja ovat turtlesit ja dinosauruslelut ja ohjelmat, unohtamatta tietenkään Salamaa ja muita cars- sarjan autoja. Puuha- pete tms. alkavat jäädä pois. Palapelejä Topi tekee tosi mielellään ja saakin huomenna meiltä yhden taas synttärilahjaksi.
Tässäpä pikakuulumisemme! En siis ole joulutähtiä unohtanut. :xmas: Yritän päivittää kuulumisiamme säännöllisesti täst`edes!
Ihanaa loulun odotusta kaikille teille ja suuren suuret onnittelut tasapuolisesti kaikille 4- vuotiaillemme! :hug:
 

Yhteistyössä