joulutähden kastelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkejä?

Vieras
Kuinka usein joulutähteä kuuluu kastella? Ja selviikö kuinka kauan ilman kastelua?

Sain joulutervehdyksenä joulutähden ja en ole jouluviikolla kotona reiluun viiteen päivään ja mietin että mitenhän tuo kukka selvii tuon ajan.

Minä olen tullut siihen lopputulokseen, että sen hyvinvointiin ei voi vaikuttaa kastelulla kovinkaan paljoa. Tuon kasvin pitäisi saada olla hyvin valoisassa ja viileähkössä, ihmisasunnot eivät ole sellaisia varsinkaan joulun aikaan. Joulutähdet vaan tuppaavat tiputtamaan lehtensä vaikka niille tekisi mitä :(

No, kastelen sen sitten ma ja toivon että on voimissaan vielä la. Sen luin että pitää kädenlämpöisestä vedestä ja laitan yleensä siihen aluslautaselle jonkin verran vettä ja kaadan ylimääräisen pois noin tunnin päästä jos kukka ei kaikkea ole imenyt.

Varovainen kastelu. Mullan pinta saa kuivahtaa kastelujen välillä.
Tähän aikaan kun ei luonnonvaloa juuri ole, liika kastelu saa helposti lehdet kellastumaan ja karisemaan.
En altakastelisi.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29361627:
Mulle äiti väitti et noi elää vielä heinäkuussakin, mut mun käsittelyssä ne vaa kuolee. Kaikki kukat kuolee, miksi mulle tuodaan kukkia ku ne vaan kuolee

Mulla on sama kuoleman kosketus mitä kasveihin tulee. Kaikki kuolee, riippumatta miten niitä hoidan tai olen hoitamatta. Siispä ostelen kotiin vaan halpoja viherkasveja ja kukkivia kukkia ja heitän niitä sitä mukaa kompostiin kun kuolevat. En tiedä miksi ne ei tykkää elää meillä.
Todella upea amarylliskin otti ja kuoli, vaikka siitä hehkutetaan että on pitkäikäinen ja kukkii kuukausia. Joo, kesti se vissiin viikon ennenkuin nuupahti kuoliaaksi. Samoin mun hyasintti, kukat kuivui samantien kun toin sen kotiin. :(

Mulla on sama kuoleman kosketus mitä kasveihin tulee. Kaikki kuolee, riippumatta miten niitä hoidan tai olen hoitamatta. Siispä ostelen kotiin vaan halpoja viherkasveja ja kukkivia kukkia ja heitän niitä sitä mukaa kompostiin kun kuolevat. En tiedä miksi ne ei tykkää elää meillä.
Todella upea amarylliskin otti ja kuoli, vaikka siitä hehkutetaan että on pitkäikäinen ja kukkii kuukausia. Joo, kesti se vissiin viikon ennenkuin nuupahti kuoliaaksi. Samoin mun hyasintti, kukat kuivui samantien kun toin sen kotiin. :(

Mulle kerran ojenettiin käteen kaunis ruukkuruusu ja sillä hetkellä, kun otin sen käteeni niin ne ruusut tippu pois..ihan oikeesti :O

Yhteistyössä