joulustressiä

  • Viestiketjun aloittaja wihtori
  • Ensimmäinen viesti
voi ei
ei täs oo viel kerenny stressaamaan joulua, ihan riittää stressiä täs arjen pyörittämisessä. 10kk lapsi ei syö, on flunssanen, tulee hampaita ja kitisee, mies matkatöissä pois kotoa. pää hajoaa..
 
ei ole vielä stressiä joulusta pukannut, en kyllä yleensäkään joulusta stressaa, monesta muusta asiasta senkin edestä :/ itseasiassa tänä vuonna olen jo aloittanut lahjojen ostelun kun yleensä se on tahtonut jäädä viimeiselle viikolle ennen joulua. En tosin mitään extraa teekään esim. kodin siivouksen ja joulusyömisten suhteen..ihan perussiivous jne.
 
keväänlapsi
Ei ole stressiä joulusta. Olen menossa ystävättäreni kanssa kahdestaan -!- viikon kuluttua ostoksille, sitten pipareita ja joulutorttuja tekemään itsenäisyyspäivänä ja siivoilut sen jälkeen. Ruoka luultavasti ostetaan jouluviikolla eli laatikoita en tee itse. Joulun aika vietetään sukulaisissa. :heart:
 
En ole koskaan stressannut. Me lahjotaan vain lapsia ja tänä jouluna on lahjatkin jo ajoissa "pukin kontissa" (eli ostokset tehty jo). Mitään tilpehööriä en tykkää ripustella pitkin kotia - vain jotain simppeliä tunnelmaa luomaan (lähinnä lasten vuoksi). Paljon kynttilöitä ja tuikkuja ja hyvää ruokaa (tänä vuonna italialainen joulupöytä) ja siinä se. Usein mulla on heti joulunpyhien jälkeen kiire siivota joulu pois...
 
hip
on. tai suurin stressi kummilasten ym. lahjoista. jotain pitäisi keksiä, ja rahaa ei tietenkään ole pätkän vertaa.
Yritän kuitenkin vielä työntää koko joulun pois mielestä, että en ihan ahdistuisi. Koko joulu on yhtä suorittamista mummolasta toiseen. Kaikkialla on käytävä, kaikkia tehtävä. Lapsillekin pitäisi hieman joulumuistoja luoda. ahdistaa jo valmiiksi.
 
juu stressi pukkas kun tajusin et jouluun ei paljookaan aikaa................................. :(
kaikki menis ihan hyvin jos ei tarvis muillr ajatella lahjoja vaan omalle perheelle.......
mä en kestä joulu osto hysteriaaaaaa
 
hi-5
Eipä ole stressia pukannu kuin joulukorttien takarajan kanssa, joka oli ja meni -ja kortit saatiin postiin =) Muuten en kauheasti ressaa koko juhlaa, vaikak olenkin jouluihminen. Teen yleensä laatikot vähitellen pakkaseen valmiiksi ja me ollaan vietetty jo monta joulua ian kotosalla omalla porukalla, kun matka mummuloihin on turhan pitkä. Eipä tule ainakaan naoutuksia "kun viime vuonna olitte siellä, niin nyt pitää tulla tänne". Nautin joululeivonnasten teosta yhdessä lasten kanssa ja oikein odotan, milloin saa laittaa joululevyt soimaan (nyt on vielä liian aikaista). Niin ja meillä siivotaan ihan kuin normaalistikin. Hyvä neuvo joulun siivouksiin; siivoa kaapit vain siinä tapauksessa, että aiot viettää joulusi kaapissa :LOL:
 
neljä
:heart: :heart: :xmas: juolu,on jo vähäsen mielessä,olen ostanut pikku-joulu lahjat.meillä kovasti ohjelmaa joulukuussa hääpäivä,kaksosten synttärit,tytön synttäri,miehen synttäri,joten lahjat niihin ostettu,ja miehelle joululahja ostettu.
 
Stressi iskee silloin kun joulukortteja alkaa tipahtelemaan postiluukusta ja samalla huomaan että omia ei ole vielä lähetetty..eikä edes kirjoitettu. Sitten se vaan yltyy kun täytyy päättää missä ja kenen kanssa vietämme joulun. Sitten yritän hiki päässä tilata lippuja ylitäyteen koneeseen. Ja huippuna se kun juoksen 23.12 kaupasta toiseen ja yritän epätoivoisesti löytää muuta kun suklaata/kylpyvaahtoa lahjoiksi.
:eek: :eek:

Tää olikin hyvä muistutus! Jospa alottaisin tänä vuonna hyvissä ajoin.

Ja johonkin väliin joulukuuta pitäis ajoittaa glögi-tarjoilu...Ja leipoa pipareita ja lucia-pullia ja torttuja ja marsipaania.
 
Onnik
Ei ole vielä stressi iskenyt - harvemmin tosin onkaan. Tosin tämän vuoden loppuun mahtuu niin paljon onnellista stressattavaa. Uusi koti valmistumassa, raskaus viiden vuoden yrityksen jälkeen ja tähän vielä "itsenäistymään" yrittävä eskarilainen joka todella välillä koettelee äidin ja isän hermoja.
Tämä joulu meillä ehkä vietetään vähän eri tavalla kun ennen, joko vanhassa kodissa muuttolaatikoiden keskellä, tai uudessa purkamattomien laatikoiden keskellä...
 
Ei ole päässyt stressi joulun osalta yllättämään..olen tässä vuosien saatossa oppinut, että ei se stressaamalla parane =)
Joka vuosi lupaan itselleni, että aloitan ajoissa lahjojen hankinnan, mutta joka vuosi totean etten aloittanut sitä yhtään sen aiemmin kun edellisenäkään vuonna...Joka vuosi olen kuitenkin lahjat kerennyt ostamaan ja joulupöydän koreaksi laittamaan, ilman stressiä... =) =)

Sanottakoon vielä, että minä en ole niitä ihmisiä jotka jynssäävät kaikki kaapit ennen joulu, meidän joulua ei kaapissa vietetä ;) , että ehkä tämä siivoushulluus jää multa aina pois.. =)

 

Yhteistyössä