Joulustressi joulunviettopaikasta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joulustressistä kärsivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla kyl silleen hanakala anoppi että halunnu aina että heillä syödään joulusapuskat aattona ja jaetaan lahjat ym. Alkaa kohta jo kyselee tullaanko me sitten. Mun mies kyllä on jo hermostunut asiasta. Mua oikeestaan ei häiritse se että ollaan siellä aattona mutta miksi ihmeessä ne alkaa syömään kauheen aikaisee päivällä ja kamalalla kiireellä. Sitten äkkii kahvit ja lahjat. Että mä inhoon tuota kiirettä. Hyvä kun kerkee lautasellisen syödä. Kaikilla kauhee kiire ahmii ruuat.: /
Ja mikä kiire sitä paketteja on avaa...en tajuu.

mulla kyl silleen hanakala anoppi että halunnu aina että heillä syödään joulusapuskat aattona ja jaetaan lahjat ym. Alkaa kohta jo kyselee tullaanko me sitten. Mun mies kyllä on jo hermostunut asiasta. Mua oikeestaan ei häiritse se että ollaan siellä aattona mutta miksi ihmeessä ne alkaa syömään kauheen aikaisee päivällä ja kamalalla kiireellä. Sitten äkkii kahvit ja lahjat. Että mä inhoon tuota kiirettä. Hyvä kun kerkee lautasellisen syödä. Kaikilla kauhee kiire ahmii ruuat.: /
Ja mikä kiire sitä paketteja on avaa...en tajuu.

Anoppi on hankala ei siis hanakala:whistle:

Tänä jouluna menemme 450km päähän anoppilaan aatoksi. Joulupäivänä ajamme 160km, jota pääsemme minun sukulaisten jouluaterialle.

Ensi jouluna, kutsumme ennen joulua yhtenä viikonloppuna miehen perheen meille joulupuurolle. Ja toisena viikonloppuna minun perheeni. Silloin siis tarkoitus vaihtaa lahjat ja viettää aikaa yhdessä. Joulun vietämme kotona, jos joku meille silloin haluaa tulla, on tervetullut.
Minä en jaksa enää yhtään sitä, että joulu on yhtä kulkemista. Kotiin ei kannata tehdä joulua, kun ei kotona olla, eikä missään kunnolla ehdi kuitekaan rauhottua.

Olisikin helppoa, jos molempien vanhemmat asuisivat suht. lähellä, että voisi vierailla molempien luona, mutta tuo välimatka on mahdoton. Jos meillä vain olisi isompi asunto tekisin mieluusti niin, että viettäisimme joulun kotona ja sanoisimme kaikille jatkossa, että tervetuloa meille, me ei matkusteta. Minusta on niin väärin, että joulun aika, joka olisi tarkoitus rauhoittua, pitäisi matkustaa ja vieläpä niiden, joilla se on kaikkein hankalinta eli pikkulapsiperheen.

Sitten ärsyttää se, että heti, jos me ollaan oltu edellinen joulu toisessa paikassa niin sitten toiset odottavat ja olettavat, että seuraavaksi vietämme heillä. Niin nytkin: lievästi painostavia tekstiviestejä alkaa jo tulla tyyliin: "vietämme joulun täällä, toivottavasti teidän kanssa" ja "odotetaan jo sitä, että nähdään joulun aikaan, miten lapset ovat kehittyneet" jne jne.

Minä lähtisin mielelläni jouluksi vaikka kylpylään tai ulkomaillekin, mutta mieheni mielestä joulu kuuluu viettää perinteitä kunnioittaen Suomessa. Ymmärrän kyllä, että hän haluaa nähdä myös omat vanhempansa. Olisi pitänyt varmaan mennä naimisiin lapsuuden ajan naapurin kanssa niin ei olisi tällaisia ongelmia. Puuh!

Me ollaan joka joulu minun vanhemmillani. Miehen vanhemmat asuvat samassa kaupungissa kuin missä itsekin asumme, joten heitä näemme vuoden aikana jatkuvasti, kun taas minun vanhempia näemme vain jouluna, ja lomilla.

Me ollaan toissajouluun asti oltu joulut mun vanhemmilla johon on tullut veljeni perheineen. Aamusta ollaan liikkeelle lähdetty ja eka anoppilaan ja sitten isomummulle ja sitten mun vanhemmille. Tosin toissa jouluna oli mun vanhemmille tulivat myös veljeni appivanhemmat ja minun appivanhemmat. Viime jouluna meille tuli mun veljet, minun vanhemmat, mieheni vanhemmat, veljeni appivanhemmat ja sisko miehensä kanssa. Ja mukavaa oli! Minusta parasta on kun kaikki ovat samassa paikassa. Tietenki asiaan vaikuttaa se kuinka kaukana kaikki asuu..
Ens joulu ollaan tuolla samalla porukalla veljeni kotona.

Minä lähtisin mielelläni jouluksi vaikka kylpylään tai ulkomaillekin, mutta mieheni mielestä joulu kuuluu viettää perinteitä kunnioittaen Suomessa. Ymmärrän kyllä, että hän haluaa nähdä myös omat vanhempansa. Olisi pitänyt varmaan mennä naimisiin lapsuuden ajan naapurin kanssa niin ei olisi tällaisia ongelmia. Puuh!

menkää johonkin kylpylälomalle koko porukka.

Mun mielestä toi on uskomattoman itsekästä ettei haluta mennä anoppilaan.Ja sanotaan että joulusta puutuu jotain tai ei tunnu joululta jos ei ole lapsuudenkodissa...Entäs se mies sitten?Tai miltä niistä miehen vanhemmista tuntuu?
Mä voin ainakin kuvitella kuinka pahalle musta tuntuis jos mun miniä haluis aina mennä omille vanhemmilleen jouluna ja ottais lapset sinne mukaan ja tottakai mieskin menis sitten sinne.
Se on sitten eriasia jos haluu olla vaan kotona eikä mennä minnekään mutta se että halutaan mennä vaan OMAAN lapsuudenkotiin kun MINÄ en halua olla joulua missään muualla.:headwall:

Mun mielestä toi on uskomattoman itsekästä ettei haluta mennä anoppilaan.Ja sanotaan että joulusta puutuu jotain tai ei tunnu joululta jos ei ole lapsuudenkodissa...Entäs se mies sitten?Tai miltä niistä miehen vanhemmista tuntuu?
Mä voin ainakin kuvitella kuinka pahalle musta tuntuis jos mun miniä haluis aina mennä omille vanhemmilleen jouluna ja ottais lapset sinne mukaan ja tottakai mieskin menis sitten sinne.
Se on sitten eriasia jos haluu olla vaan kotona eikä mennä minnekään mutta se että halutaan mennä vaan OMAAN lapsuudenkotiin kun MINÄ en halua olla joulua missään muualla.:headwall:

Mun mielestä meillä ainakin ihan reilua. Tuskin minunkaan vanhemmistani on kovinkaan reilua, että he näkevät lapsenlapisaan vain pari kertaa vuodessa.... anoppi sentään näkee ihan milloin illalla vain haluaa meille pistäytyä. Ei se joulu nyt niin erikoinen tapahtuma ole, ettäkö juuri silloin pitäisi yhdessä olla.

Yhteistyössä