Joulustressi (älä avaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos kun sain purkautua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos kun sain purkautua

Vieras
Eli suurin osa lahjoista on jo ostettu mutta kaikki "kalliit" on jäljellä. Ihmiset pyytää ihan tolkuttomia lahjoja, ei mulla rahat riitä kaikkeen!! Hierovia tuoleja, heppatallia mikä maksaa 89?! ja sitä rataa. Olen hoitovapaalla joten tulot on sitä luokkaa :/ Oikein aivoon ottaa kun listaa tulee.. paljon parempi kun saisi ostaa just mitä haluaa eikä niin et just joku tietty juttu on saatava. Kauhistuttaa että millä pirulla ostan kaikki ruuat kun sekään ei ole ilmaista lystiä -ja velkaa en tee!!

mua kans kiinnostaa tietää että ketkä tollaisia pyytää? ilmeisesti kuitenkin jotkut "läheiset" jotka kaiken järjen mukaan myös tietää että olet hoitovapaalla ja tulot sen mukaiset. ja jos eivät tiedä miten huiman huikea on kotihoidontuki, niin kyllä heitä voi valaista!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen lapsen äiti :
kuka sulle semmosii listoja laittaa.....

Rakkaat sukulaiset

Ja läheisimmästä päästä.

Jos läheisistä ja sukulaisista kyse niin sanoisin kyllä suoraan ettei ole vara noin kalliita lahjoja ostaa :( Minusta siinä ei ole mitään hävettävää eikä joulun tarkoitus ole ostaa aina sitä mitä toinen haluaa/tarvitsee jos se on noinkin kallista :/
Enkä kyllä edes ilkeäisi pyytää sukulaisilta noin kalliita lahjoja...

siis hääkutsussa nyt jotenkin ymmärtää lahjalistan, vaikka sielläkin pitäisi kyllä olla jotain edullistakin kelpuutettuna jos koko suku ei ole rikasta. Mutta en ole ikinä, ikinä, ikinä kuullut että joululahjoja varten tehdään lista

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
siis hääkutsussa nyt jotenkin ymmärtää lahjalistan, vaikka sielläkin pitäisi kyllä olla jotain edullistakin kelpuutettuna jos koko suku ei ole rikasta. Mutta en ole ikinä, ikinä, ikinä kuullut että joululahjoja varten tehdään lista

NIINPÄ, ja siis onko kyse aikuisista ihmisistä?

En ole ainoatakaan lahjaa vielä ostanut, mutta en kyllä ostaisi edes omalle lapselle 89e maksavaa lelua lahjaksi, saati muille.
Ei ne lahjatoivelistat mitään sitovia ole, ei oikeesti kukaan AIKUINEN ainakaan voi olettaa että kaikilla on vara tai edes halua noin kalliisiin lahjoihin!!

Niin, toiveitahan saa esittää, mutta kaikki toiveet eivät koskaan toteudu. Jätä siis moiset lahjat ostamatta!

Meillä ei ole koskaan ollut tapana tehdä lahjaistoja. Lapset saavat toivoa jotain, mutta kaikki toiveet eivät toteudu, sen olen halunnut/haluan opettaa lapsilleni.

Yhteistyössä