joulusiivous

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hellokitty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hellokitty

Vieras
kuinka perusteellisen joulusiivouksen teette? mä tässä pohdin että kuinkahan hyvin sitä jaksaa siivota jouluksi. ennen olen tehnyt vain suht pintapuolisen siivouksen kun joulu on vietetty pääasiassa muualla kuin kotona mutta nyt tuntuis et vois kuurailla ehkä vähän enemmänkin kun äippälomalla ollaan ja aikaa on enemmän. kaappeja tuskin jaksan kuitenkaan siivota...

No kyllä meillä siivotaan lattiasta kattoon koko koti 2krt vuodessa. Ja tavan vuoksi ne ajoittuu joulun ja juhannuksen teinoolle.

Pyyhkikääpä rouvat joskus seinät taikka katto niin huomaatte kuinka paljon likaa sinne kertyy!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kyllä meillä siivotaan lattiasta kattoon koko koti 2krt vuodessa. Ja tavan vuoksi ne ajoittuu joulun ja juhannuksen teinoolle.

Pyyhkikääpä rouvat joskus seinät taikka katto niin huomaatte kuinka paljon likaa sinne kertyy!

Mä en kyllä syö seinistä ja katosta. Ehkäpä teillä niin tehdään?

Vähän normaalia siivousta peruustellisempi. Imuroinnin, laittoiden pesun ja pölyjen lisäksi koitan pestä saunan ja pesuhuoneen. Nää normaalit kans vähän paremmin, esim. listojen päälliset kunnolla ym.
Lakanat tietty vaihdetaan jne. Mut en siivoa kaappeja enkä muuta ylimääräistä. =)

no meillä sais tehä vaikka joka päivä perusteellisen siivouksen ni empä jaksa sen kummemmin alkaa mitää joulusiivoustakaan tekee..iha tavallinen siivous riittää ku se perusteellisemmin siivottu kämppä ei oo sen kauempaa siistinä ku tavallisestikkaa siivottu... :whistle: :D :/

Kyllä minä siivoan paremmin jouluna niin tulee parempi mieli :-D. Eli nyt marraskuussa alan pikkuhiljaa siivoilla keittiön ja veskien kaappeja ja laatikoita, saunan pesen joskus joulukuussa ja aatonaattona matot pihalle ja kunnon perussiivous.

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä en kyllä syö seinistä ja katosta. Ehkäpä teillä niin tehdään?

Eikös tässä ollut puhe siivouksesta eikä syömisestä? Mä ihan olin lukevinani siivoamisesta...

Lautasilta meillä syödään ja käytetään harukkaa ja veistä tai lusikkaa apuna. Mutta ken haluaa asua p.askaisessa kodissa niin ihan vapaasti.

Meille tullee siivooja joulun alla (19 pvä) ja hän saapi auttaa minua siivoushommissa, koska mies ei oo paikalla 10 pvään ja mie oon 7. kuulla raskaana silloin ja kahden tenavan kans kotona..

Mut siis meinasin mahdollisimman perusteellisen siivouksen tehdä..Saunan pesut, kylppärin lattiat, listojen päälliset, tasot, pölyjen pyyhkimiset jne jne.. ehkä lattiakin vahataan..

tarviiks täällä olla liikkeellä taas niin vihaisella asenteella...ei asuta kaapeissa, ei syödä seinistä, siivotaan joskus muuna ajankohtana jne. ei niinku pystytä vastaamaan mihinkään asiaan asiallisesti ilman jotain vinoilua tms. (joskus oon miettiny täällä pyöriessä et tekeeks äitiys naiset jotenki tiukkapipoiksi...)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tarviiks täällä olla liikkeellä taas niin vihaisella asenteella...ei asuta kaapeissa, ei syödä seinistä, siivotaan joskus muuna ajankohtana jne. ei niinku pystytä vastaamaan mihinkään asiaan asiallisesti ilman jotain vinoilua tms. (joskus oon miettiny täällä pyöriessä et tekeeks äitiys naiset jotenki tiukkapipoiksi...)

taitaa jotku tehä....mää mielummin meen urheilemaan tai rakastelemaan ku siivoamaan. äh, ruokaa ois hyvä alkaa jo laittamaan...pai

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

taitaa jotku tehä....mää mielummin meen urheilemaan tai rakastelemaan ku siivoamaan. äh, ruokaa ois hyvä alkaa jo laittamaan...pai

oikee asenne! mä urheilen ja rakastelen kans paljo mieluummin ku siivoan, mut jos haluaa et on siistiä niin pitäis kans siivota.

Mä siivoan ympäri vuoden aina jonkin paikan kerrallaan hiukka paremmin...
Mitään varsinaisia joulu/juhannussiivoja en tee.

Ja muutenkin olen taipuvainen olemaan sitä mieltä että isommat siivot kannattaa tehdä vasta joulun JÄLKEEN, kun pitää saada kaikki hileet ja neulaset yms pois nurkista.

Ja sille joka kertoi ettei katosta syödä :laugh: niin putoileehan sitä pölyä ja hämähäkinseittejä sieltä lattiaa kohti- kai niistä osa osuu pöydillekin...