Jouluongelma

• Viestiketjun aloittaja tytär ja miniä
  • Ensimmäinen viesti
tytär ja miniä
On tää perinteinen:
On aina käyty molemmat mummulat (asuvat lähellä ) eli ravattu koko aatto.
En jaksais enää, mutta kun kumpaankaan mummulaan ei sitten mene ketään aattona (muut lapsensa joko lapsettomia tai riidoissa tai kaukana tai omissa kuvioissaan ).
Kummatkin mummut ja papat ovat niin jumiutuneita omiin kuvioihinsa, etteivät tule varmasti meille, vaikka pyydettäis. En raskisi viedä mummuilta iloa nähdä lapsenlapsia availemaassa heidän laittamiaan paketteja, mutta haluaisin joulun ja joulupukin tulevan joskus meille kotiinkin. mitä mä teen?

Joko vietät sellaisen joulun jonka teidän perhe itse haluaa, tai teet kuten muut toivovat. Jos isovanhemmat eivät ole valmiita joustamaan, miksi teidän pitäisi? Tai olet aaton kotona ja juokset mummolat läpi muina päivinä?

Alkuperäinen kirjoittaja Unna S:
Joko vietät sellaisen joulun jonka teidän perhe itse haluaa, tai teet kuten muut toivovat. Jos isovanhemmat eivät ole valmiita joustamaan, miksi teidän pitäisi? Tai olet aaton kotona ja juokset mummolat läpi muina päivinä?
Tätä on hyvä peesiä :xmas:

tytär ja miniä
ja ongelmahan jatkuu niin, että tyttäreni haluaa mummulaan, koska "muuten ei tunnu joululta, kun olen niin tottunut siihen, että ollaan mummulassa"
Miten se vois muuta osata olla vailla, kun pukki ei ole vielä koskaan meille kotiin osannut tulla?
Mä en vaan halua kotoa pois.

vieras
meillä kanssa 10 joulua ravattu molempien vanhempien väliä, itse istuttu lähinnä kiukkuisina ja väsyneinä autossa. välimatkaa 500 km. ja kummassakin paikassa saanut kuulla että nytkö jo pitää lähteä.

tänä vuonna vauva vajaa 3 vkoinen (jos syntyy suht ajoillaan) ja ajateltiin olla oman perheen kanssa kotona. MUTTA sama ongelma, vaikkakin pitkä välimatka. toisaalta haluaisin olla ihan omalla porukalla, en sillä lailla että miehen äiti ryntää meille ja minun perheeni on siellä kaukana...sekään kun ei tunnu joululle. siispä stressiä pukkaa taas jouluun asti ja jouluna vannoo ettei enää ikinä, mutta sama rumba toistuu taas ensivuonna:(

yritä pysyä lujana ja pitää oma joulu?

tytär ja miniä
joo, hankala tilanne on tämä. Viime vuonnakin kun mentiin molempiin mummuloihin, olivat he niin otettuja, aivan kiiteltiin, "kun toimme heille joulun". ja tottahan se on, että lapsien silmien loistehan se joulun tuo.
En voisi tietty kotonakaan olla hyvillä mielin, kun ajattelisin vain, että siellä ne nyt istuu keskenään hiljaa ja odottaa, että joku tulisi. en kestä.

Yhteistyössä