Jouluntähtöset 2005 toukokuun pinoon!

Ametisti 2.1 tyttö***
Caramelli 1.12 Neea, Oulu, 78,5cm / 11600g
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari*, Oulainen, 78,4cm / 11850g
Epelis 21.12 Lauri Artturi*, 74cm / 8800g
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri***, Kuopio, 77,5cm / 10500g
Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala, 75,5cm / 9340g
Hannele 5.12 Niilo Elmeri*, Tampere
Huothanna 22.12 Mico
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli, 88,3cm/13400g (2v)
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku, 76,6cm / 10720g
jemma 6.12 Lisen Amanda**, Ahvenanmaa, 76cm / 9600g
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa, 72,5cm / 8605g
Jonttuli, Joni*, Kuusamo
Kaiza80 28.12 Matias Juhani*, Turku
katbe 30.12 Juuso*, Salo, 77,8cm / 10745g
kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri*, Norja, 74cm / 8090g
koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri**, Kontiolahti, 85,5cm/11700g (1,5v) Kristiina 80 23.12 Sauli Otso*, Tampere, 74,5cm / 8540g
kuusikon äiti 5.12 Elina******, 77cm / 9380g
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli*, Savo, 76cm / 10240g
lumikarpalo 2.12 Joel, 78cm / 11300g
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi 74,5cm/8400g
minni83 7.10 Lucas Emil Mikael*, Kuopio
Minttusuklainen 31.12 Weeti Marko Sakari**, 82cm / 12500g
Melina 10.12 poika
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä, 76,8cm / 9695g
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi, 88cm/13400g (2v)
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
nasuliino 11.12 Jone Topias*, 92cm/14440g (2v)
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo, 73,4cm / 8500g
Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael**, 90cm/14000g (2v)
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari*, Siilinjärvi, 73cm /9000g
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael**, Espoo, 85,5cm/11600g (2v) peppiliina 11.12 Peppiina Venla Emilia
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo, 78,5cm / 11630g
Pirre76 1.12 Erkko, 85cm / 12200g (1,5v)
Regina 5.12 Henrik, Kurikka
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri, 80cm / 13700g
siru2006 19.12 Otto**, 86,5cm/11620g (2v)
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä, 73,5cm / 7885g
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki, 86cm/12200g (2v)
Tigru78 18.12 Atte Eemeli**, 87cm / 12000g (1,5v)
Tinttamooses7 2.1 Oskari***, 78cm / 10250g
Tiukuliini 3.1 Eetu*, 77,5cm / 10875g
Uneton 5.1 Peppi***, 14kg ja 97,1cm (3v)
Äitee-78 11.12 Dana Emilia**, Espoo, 12090g / 82,5cm

Tyttöjä 15
Poikia 33
Yhteensä 48

Täällä pahoinvointi vaan jatkuu erittäin iloisesti :x mietin että oonko huomenna työkuntoinen, eminaa laatta lentää kun suunsa avaa..
Eilinen peli oli kamalaa katottavaa, no huomenna tulee turpiin ihan tusina-nolla.. :whistle:

Kiitos Käpy uudesta kasasta :)

Mä toivon että sun öklöolo helpottais pian.

Me ollaan vietettyä ihan vappua kotosalla. Mies pesi eilen ikkunat ja muutenkin siivoilin paremmin. Pölyt tosin jäi pyyhkimättä, mutta ei niin vaarallista.

Moikka!

Kiitos käpynen toukokuun pinosta ja jaksamisia paljon! :hug:

Meidänkin ikkunat pitäis pestä, kukahan sen tekis?? :whistle: :D

Meillä oli oikein kiva viikonloppu, oltiin perjantaina mun serkun luona vappubileissä :D Heillä on 2 tyttöä, 2v8kk ja 9kk ikäiset. Puhalleltiin saippuakuplia, herkuteltiin mm. itsetehdyillä munkeilla, leikittiin, käytiin ulkona jne. :) Nyt en yhtäkkiä muuta muistakaan, että mitä tehtiin :LOL: Mut ei kai sen kummempia :) Ainiin, lauantaina käytiin Samin kaverin luona grillaamassa, oltiin siellä koko perhe. Heille on tulossa ensimmäinen lapsi ja vähän kauhuissaan katsoivat meidän poikien menoa, koitin mä lohdutella, että heille tulee kuitenkin 1 kerrallaan, että sen kanssa kyllä pärjää varmasti ihan hyvin :whistle: :D

Pojat jäi tänään hyvin hoitoon, Rasmuksen ryhmässä oli 2 tuttua ja Jontun ryhmässä oli kaikki tutut hoitajat ja vielä se aivan ihana osa-aikaeläkkeellä oleva, josta Joonatan tykkää ihan hirveesti :heart: Kysyikin tänään, että onko xxxx siellä ja tyytyväisenä jäi aamulla hänen seuraansa juttelemaan :) Vähän jännitti sen viime viikkoisen jälkeen viedä (kun meni huonosti se yksi päivä ja koko talo oli täynnä vieraita hoitajia), mutta hyvillä mielin pääsin sitten töihin lähtemään =)

Tulkaahan toki muutkin kirjoittelemaan!!! Tansku huhuu, Gerberaa, Siru, Tigru, Metku ja muut!! Lillukka!!! Uneton ja kumppanit :attn:

Hei vaan kaikille!

Pakko tulla koneelle, kun en pysty katsomaan taas matsia, kuin sivusilmällä... jännää on!

Tosiaan, jo toukokuun pinossa ollaan. Vitsit, kun aika menee nopeasti. Kohta loppuu jo koulu ja alkaa kesäloma Lotalla ja Otolla ja mulla 100% työt. Pidän 4 vkoa kesälomaa, meillä alkoi nyt ekaa kertaa töissä systeemi, että lomat kiertää säännönmukaisesti kesä-heinä-elokuussa, 3 vkoa kerrallaan (paitsi alku- ja loppupäässä olevat saa pitää 4 vkoa halutessaan putkeen). Tosi hyvä systeemi, seuraavana kesänä loma alkaa siitä, mihin se edellisenä kesänä loppui, tai jos on loppupäässä, niin sitten hyppää kesäkuun puoleen väliin suurinpiirtein. Tulipa pitkä selostus, pointti oli siis se, että kellään ei ole kesälomaa touko- tai syyskuussa =) kun se ei välttämättä mitään varsinaista KESÄlomaa ole. Mulla on siis loppupäässä loma, niin saan sitten viikon vielä lisää perään... Silti jäi vielä talveksi kivasti lomapäiviä, kun olin säästänyt hoitovapaalla ollessani.

Viikonloppu meni nopeasti yötöitä tehden ja su tehtiin päivämatka kummitytön synttäreille Tuusulaan. Mulla loppui su aamulla yövuoro ja menin pariksi tunniksi nukkumaan ja sitten lähdettiin, autossa nukuin ekat 1.5h. Illalla kotiin tultiin ennen kymmentä, hyvin sai kyllä unen päästä kiinni =) Lapset jaksoi tosi hyvin istua autossa, oltiin oikein yllättyneitä. Otto pakkasi Salama-reppunsa täyteen pikkuautoja ja sotilaita ja niiden kanssa sitten leikki. Lotalla oli mp3-soitin ja Nintendonsa. Nyt tuli mieleen, että jossain vaiheessa oli juttua ollut siitä, että miten lapset tappelee/leikkii toistensa kanssa. Niin meillä kyllä kumpaakin osaavat varsin hyvin, 5.5v. ikäerosta huolimatta... Otto osaa mainiosti ärsyttää siskoaan, samalla kuitenkin Lotta on ihan suurin idoli. Aamulla ekana kysyy herättyään, että koska Lotta tulee koulusta. Lotan kanssa yhteiset leikit on esitysten valmistelua; Lotta on Hannah Montana ja Otto on sit kuuluttaja :D tai sit leikkivät nukeilla, Lotta on tietty äiti ja Otto on kummisetä :) En muista kirjoitinko tänne siitä, kun se mun veljen tyttö oli meillä hoidossa, Lotta ei ensin ollut kotona ja Otto ja tää tyttö leikki nukeilla; kuulin, kun Otto sanoi, että "mää olen sitten äiti ja sää saat olla kummisetä" :heart:

Nyt lähden tuonne miehen viekkuun jännittää loppupelin ajaksi.

Vielä piti sanoa, että KIITOS teille ihanille, ketkä toivottelitte hauskaa päivää meille :)

Nyt, moi :wave:

Yöterveisii!

yövuoroputki alko taas..kolme yötä yhteensä olis. kohta enää onneksi kaksi. nopeesti nää menee ja on niin erilaisia kuin päivävuorot. :) näiden vuorojen jälkeen odottaa ihana 4pvän vapaa. :D joten sitä odotellessa.

meillä meni viikonloppu mukavasti...ilmat oli kyllä mahtavat. pojat oli pihalla taukoamatta, syömässä vaan kävivät. sain pestyä ulkoapäin ikkunatkin sunnuntaina ja kaikki talvitamineet on nyt pestyinä varastossa. joten paljon saatiin aikaiseksi. :)

kävylle, hirmuisesti jaksamista oloihisi. :hug: :hug: onko sinulla se neuvola milloin vai joko kävit? kuinka masuasukki jakselee? onko tullut siis uutta tietoo?

sirusta mukava kuulla. :) kivan kuuloiset leikit Otolla ja Lotalla. =)

Meillä oli eilen maanantaina Aleksin pk:lla keskustleu menneestä vuodesta. hyvältä kuulosti. samoja asioita tuli esille mitä me vanhemmatkin oltiin ajateltu. ensi vuonna sit eskariin.
Miikalla on kanssa keskustelu keskiviikkona. halusi päivähoidonohjaaja järjestää sellaisen, kun oli puhetta siitä joskus viime syksynä kun sen pph:n kanssa sillo ei hoito onnistunut ja kävi se erityislastentarhanopettaja siellä hoitopaikassa...nyt sit päivähoidonohjaaja oli muistanut että palaveri oli sovittu pidettävksi keväällä uudestaan...sinänsä eriskummallista että tässä nykyisessä hoitopaikassa missä Miikka on ollut, niin ei olla asioista mitään yhdessä keskusteltu saatikka mitään sovittu. nyt sit paikalle tulee se erityisope, me vanhemmat, sit tulevasta pk:sta hoitaja ja tästä nykyisestä hoitopaikasta hoitaja. yllättäen olen hieman epäilevällä kannalla ja meinasin jo 'alkujärkytyksen' jälkeen perua koko jutun, mut miestä ei sit tuntunut asia niin suuresti haittaavan, joten annoin asian olla. eli kerron ke-to yönä sit miten kävi ja mitä juteltiin. pointti tässä on omalta kohdalta se etten halua että lastani leimataan jo ennen uuteen hoitpaikkaan mennessä joksikin erityislapseksi, koska hän ei sitä mielestäni todellakaan ole, vaan sillä yhdellä pph:lla ei riittänyt keinot/voimat lapsen tarvitsemalla tavalla. minusta jokainen hoitaja on omanlaisensa ja tiedän että tulevassa pk:ssa on niin hyvät hoitajat että olisivat pärjänneet omilla kokemuksillaan varmasti tässä hommassa. ja voineet siinä samalla tehdä omat johtopäätöksensä miikasta. sorry, mut mua toisaalta raivostuttaa ihan mielettömästi ja ainahan äiti saa omaa lastaan puolustaa!!

nyt on mentävä hommiin palailen ensi yönä...oikein ihanan valoisia keävtpäiviä kaikille!!! B) :hug:

pikaiset moit ja sitten unille.

Vappu tuli ja meni ja kivaa oli =)
Ja jo toukokuu!! :eek: Ja meidän vauva jo kuukauden!

Käpy: Paketti tuli, kiitos!
jaksuja oloon, :hug:

Jellona: aika outoa että tulevan pk:n hoitajakin sinne tulee... koska eikö poitsulla ole kuitenkin mennyt hyvin tässä nykyisessä paikassa??
Minusta kuulostaa siltä että sillä pph:lla oli vaan keinot/panokset itsellään vähissä, jos kerta muualla Miikka pärjää hyvin. :hug:
sano vaan suoraan miltä tuntuu niine i jää mietityttämään.

meille tuli nyt illasta isä ja sisko yöksi kun on siskolla aamulla ne pääsykokeet. lähdetään sitten niitten mukana laittamaan niitä mummon hautajaisia ja mies ajelee pe perässä.

neuvolantäti kävi tänään katsomassa tytön ja kehui että jäntevä ja hyvin kasvanut vauva =) painoakin oli jo 4650g :D että on ollut ruoka-aikaan kotona ;)
äsken koitin laittaa omaan sänkyyn nukkumaan niin eipä sinne jäänyt. mutta samantien kun siirsin takas meidän sänkyyn niin suu meni kiinni ja uni vei mennessään :whistle: yleensä nukkuu kyllä ekan pätkän omassa sängyssään mutta tänään oli meidän sänky mukavampi. Yöllä en edes jaksa nousta omaan sänkyyn laittamaan vaan tuhisee viekussa.

Tatu oli eilen pk:ssa leikkimässä. Tuli sieltä iloisena kukantaimen kanssa ja supisi korvaan että "se on äitienpäivä kukka" :heart: :D olivat siellä istuttaneet ja koristelleet ruukunkin.
Tänään maalasi mummolle korttia ja kysyin mikä siitä tulee niin vastaus kuului että "ice agen liukumäki" :LOL:

Joskus joku puhui (oliko Peppi, vai?? ) nimittelystä.. Tatulle on nyt tullut vaihe että jos kieltää jostain niin tulee vastaus että "tyhmä" tai senkin "tymyri!"
Onko mennyt ohi?? kiinnostaa vain tietää että onko joku ohi menevä vaihe joka katoaa yhtä äkkiä kuin tulikin.. :whistle:

mut nyt rinsessan ja miehen viekkuun.

Täällä on onneksi pahoinvointi jo loppunut.Tässä vähän aika sitten yritin taas löytää vauvelin sydänääniä dopplerilla ja nyt löysin ne ja ne kuului tosi hyvin.Siellä se meidän mini vitosen sydän jyskytti tosi lujasti :heart:

näissä tunnelmissa on hyvä toivottaa teille kaikille hyvät yöt ja painua ite kans suihkun kautta nukkumaan.

Aamuyö heipat täältä!

hiukka ollut raskas yö kun on meinannut väsyttää ja ollut jotenkin outo olo siis hiukan oksettava, mut ei siis sillain oksennustaudin tapaisesti...tosi helppo selittää näköjään...mittailin verenpainettakin muutaman kerran, mut ei niissä nyt suurta häikkää ollut, mulle ihan normaalin alhaiset. nyt on jo parempi olo, eikä olis enää kuin reilut 3h jälellä. onneksi. :)

danjuska, juu siis ei tietääkseni mitään suurempia ongelmia ole ollut tässä nykyisessä hoitopaikassa Mikkiksen kanssa. ja siis periaatteessa tää koko palaveri on mielestäni hiukan outo järjestelyissään, vaikka on siinä varmaan ehkä jotain järkeäkin. Päivähoidonohjaajalla oli kait se tarkoitus että pk:n hoitajalle sitten siirtyy tiedot miikasta ym. odotan erittäin suurella mielenkiinnolla tota palaveria..ensi yönä olen viisaampi. Toivotaan että ammattilaiset osaa ottaa asian ns. omalla painollaan eivätkä muutamien juttujen perusteella tee arviota millainen lapsi on, vaan mielellään vasta sitten kun on toiminut lapsen kanssa kuukauden pari.

Peppi, me ei sit tullakkaan etelään päin viikonloppuna. meille muuttaa varmaan pihapupuja loppuviikosta niin pitää niiden elämää opetella, kun on hyvin vapaata. saadaan mun serkulta puput, jotka elelevät pihalla niillä on oma koppi ja aitaus, kaivavat sitten maan alle onkaloita missä oleskelevat. :)
eiköhän me sit taas kesällä nähdä. =)

meillä ei vielä muita suunnitelmia viikonlopuksi ole. täällä olis teatterissa lapsille suunnattu misukaali-teatteri esitys. saatan mennä aleksin kanssa sen katsoo. äitienpäivästä ei ole mitään tietoo. yhdessäoloo. :heart: =)

mut nyt hiukan taas töiden pariin. aurinkoista päivää kaikille!! B)

Huomenta :)

Meilläpä herättiin tänäänkin vasta klo 7!! Joonatan jopa yli, melkein 7.30 :eek: :D Jee! Eilenkin herättiin samaan aikaan, eikä edes mua väsytä samalla tavalla, kuin yleensä aamuisin, kun ollaan viimeistään kuudelta pystyssä =)

Me oltiin eilen vähän koeajamassa autoja!! :) Toyota Corollaan ihastuttiin :heart: Viikonloppuna on Auto-Aritalla synttärijuhlat ja tarjouksia, mennään siellä käymään, isäpuoli tulee mukaan, se on hyvä kauppamies :D :D

Pojilla on ollut hyvä alkuviikko päiväkodissa, ovat jääneet hyvin (ei siis itkien) ja mukavia päiviä ollut :)

Tässä kuva meidän pojista vappuaattona Linnanmäeltä:

Tässä Rasmus siellä mun serkkujen luona vappubileissä :D

Tässä Joonatan vapputunnelmissa :LOL:

Ja tässä ollaan puhaltelemassa saippuakuplia:

Ihania leikkejä Sirun lapsilla :heart:

jellonalle jaksamisia yövuoroihin, hyvin sä kyllä jaksat! :hug: Kerro siellä keskustelussa kaikista noista asioista, mistä meillekin kirjoitit ja kaikesta, mitä mieleen tulee! Kerro tosiaan sitten, miten meni ja mistä juttelitte jne. :hug: Kiva kuitenkin nähdä sitten kesällä taas, koskas sulla on lomaa tai tiedätkö, koska olette tänne päin tulossa? :)

Danjuska: Joonatanin kanssa ollaan keskusteltu paljon noista rumista sanoista ja se kyllä ymmärtää, että niitä ei saa sanoa, niistä tulee paha mieli jne. Vähemmän niitä enää sanookaan ja jos sattuu sanomaan niin pyytää kyllä heti sitten anteeksi ja rupeaa juttelemaan, että äitille tulee rumista sanoista paha mieli yms. :) Mutta Rasmus-apina, joka matkii kaiken niin se ei sitten samalla tavalla ymmärräkään, yleensäkään syitä ja seurauksia niin hyvin, ja tässä tapauksessa, kuten muissakaan sille on vaikeampi selittää asioita, sitä ei nimittäin niin kovin kiinnosta kuunnella selityksiä :whistle: Se sitten laukoo noita rumia sanoja "tyhmää" lähinnä ja mä en oikein tiedä, että mitä sen kanssa tekisin?? Millaista "rangaistusta" ja missähän vaiheessa se rupeais paremmin ymmärtämään... Ei sitä kiinnosta, vaikka mä sanoisin, että mennään pesemään suu saippualla (sitä Joonatan "pelkää"). Ja tosiaan, Rasmukselle jää KAIKKI tommoset sanat mieleen, milloin on kuullut, että joku sanoo "tyhmä kakka" niin sitäkin saattaa huudella :kieh: :ashamed: Ja ihan varma olen, ettei se näitä tämmöisiä ole kotoa oppinut :LOL: :whistle:

Kiva, että taaperolla on jo parempi olo!

Joonatan on ruvennut myös näyttämään kieltä :/ Kun joku on sille joskus nauranut niin olis näyttämässä sitä koko ajan. Mikä on kyllä jo nyt pidemmän päälle aika ärsyttävää, ollaan siitäkin kyllä keskusteltu, mut miten saisin sen loppumaan? Oon jutellut, että hiiri tulee ja vie kielen yms. Mut mut... No, vinkkejä otetaan vastaan ;)

Jotain mun piti vielä sanoa, mut nyt en kyllä ehdi... :wave:

Peppi85 täällä ollaan :wave: kiitos kysymästä.
Päivät hurahtaa nopeasti ja vappuna olin netistä vapaa jopa 3 päivää :D :whistle:

Se kyselemäni kohde, niin meen sinne ensi viikolla. Mutta tuskin kerkiän kauheasti katsella paikkoja, se kun on varmaan pitkälti valmiiksi ohjelmoitu. Mutta kiitos tiedoista :flower:

Ja kesällä siis on yhteinen lintsireissu, puuhamaahankin tod näk ja sitten miehen kanssa kaksistaan paripäiväinen matka heinäkuussa :heart: Muutoin ei sitten olekaan kummempaa.

Kävystä kovasti oottelen tietoa, ilmeisesti vauva kuitenkib voi hyvin?

Ihan hurjaa, että esikon tokaa luokkaa on enää muutama viikko jäljellä :eek: :'( Niin nopeasti lipuu aika...

Ihanan keväistä on ollut, koivut jo vihertää ja lämpimiä päiviä on saanut ihastella. Olen jo saanut hieman rusketustakin kasvoihin, mikä mun iholle on harvinaista.

Mutta joo, kaikille tasapuolisesti terkkuja ja kaikkea hyvää =)

Öitä!

viimeistä yötä viedään eikä olis enää kuin puolet jäljellä. ihanaa. huomenna saan nukkuu puolille päivin, sitten tulen töissä käymään pienessa koulutuksessa. muuten onkin vapaata koko päivä. aivan loistavaa. isäni varmaan tulee illalla rakentelee meille tuulikaappiin uudet kaapistot sun muut kun osat tulivat tänään. kivaa kun saa senkin rempan kohta kokonaan valmiiksi. :D

Peppi, mulla on loma 6.7-2.8. mies aloittaa jo juhannukselta. näillä näkymin tullaan sinne päin luultavasti heinäkuun alussa jossain vaiheessa. :)

Meillä oli se keskustelu siis Miikan jutuista..meni ihan ok. käytiin vaan läpi millainen Mikkis on luonteeltaan, käytökseltään/ toiminnaltaan. mitä varten Mikkis lähti pois sieltä pph:lta sillo viime syksynä yms. Pk:n lastentarhanopettaja oli mukava ja ihan järkevä tyyppi. ei tehty nyt mitään suunnitelmia ensi syksyn varalle erityisjuttuja ajatellen, vaan katsotaan miten homma etenee sitten pk:ssa. Mikkis pääseekin kait ehkä aloittaa pk:ssa jo kesäkuun alusta..selviää varmaan ihan tässä lähiaikoina. oli hiukan eri tietoa ohjaajalla ja hoitajalla tuosta asiasta, eikä mullekaan kukaan ollut mitään viel ilmoittanut. ihanaa jos näin tapahtuu. pitää vaan ehtii nyt muutaman viikon sisällä käydä tutustumassa Miikan kanssa paikkaan. :) mulle jäi loppujen lopuksi ihan hyvä mieli palaverista. toisaalta hyvä että pk:ssa on nyt vähän alustavaa tietoa miikasta ja saavat ehkä tehtyä ryhmäjaot sellaisiksi sopuisaksi mikkikselle.

tänään käytiin illalla Miikan kanssa puistossa mun kaverin ja hänen kahden tyttönsä kanssa. Miikka oli ihan onnessaan. aleksi ja mies kävivät jäähallilla kauden päättäjäisissä.

niin ja meillä on myös tuota kielen näyttämistä ja uhittelua. tyhmäksi kutsutaan sekä sit miikka sanoo että pistää meidät vankilaan yms. minä olen vaan sanonut että ei saa niin sanoo ja ei ole sit äitiä eikä isää jos meidät vankilaan pistää. välillä päivisin tekee noita juttuja enemmän välillä vähemmän. hieman on oppia tullut Aleksilta varmaan sekä muilta naapurin pojilta. eiköhän toi ole ihan ohimenevää... :whistle:

nyt töiden pariin, palailen taas. :hug: kaikille.

Moikka!

Onpas aikaa,kun olen viimeksi kirjoittanut:(
Aika kuluu taas niin nopsaan,varsinkin viimeiset pari viikkoa on ollut yhtä tohinaa kun tuo uusi koira,Iitu tuli taloon :D
Iitu on ihana pikkuinen lapukka tyttö ja kotiutunut hyvin meille! laitan tuonne loppuun kuvankin siitä!

Oskari on käynyt kerhossa ja kerhokuvatkin jo tulivat,ihania kuvia :)
Kotona ollaan oikeastaan oltu ja tehty pihahommia jne.
Kävin itse tässä joku aika sitten neurologilla ja sain itselleni migreeniin estolääkkeet,hieman ovat jo auttaneetkin vaikka vasta pari viikkoa olen niitä popsinut :whistle:

Mies vaihtoi työpaikkaa ja on ollut aikamoista miettimistä jne. kun tekee vuorotyötä nykyään.
Mun hierontahommat edistyvät tooosiiii hitaasti,starttiraha hakemukset olen saanut jo etiäpäin,mutta mitään päätöstä ei ole vielä tullut!

Nyt on jatkettava hommia,palataan taas:)

ps.kuvat Iitusta ovat mun profiilissa:)

Tänää käytii taas tuon pojan kanssa lastenpolilla ja vihdoinkin se täti pystyi itekki myöntämään että on nuo jäljet lähteneet pois pojan ihosta kun ollaa jätetty tavallinen maito pois ja ollaa annettu soijamaitoo,enää ei ees iho kutise siihen malliin mitä silloin ku joi vielä tavallista maitoo.Tässä nyt ootellaa sitte koskas sinne altistukseen sitte pääsee vaikka se ois jo pitäny tehdä aikoja sitten.

Oma olo on ihan hyvä jo onneksi.

Kesäloma suunnitelmia ei vielä pahemmin ole mut puuhamaahan ainaki ois tarkotus mennä ja korkeasaareen.

Moikka moi!

Tulipas yhtäkkiä pimeetä tänne, vettä tihkuttaa, vaikuttais siltä, että alkaa kunnolla sataa... Toivottavasti vaan ei ukkonen tulisi :/ Mä en tykkää siitä kauheesti, tosin, en samalla tavalla sitä pelkää kuin joskus nuorena :whistle: :D P.S. Tuli mieleen, että eihän se ukkonen näin keväisin kovin usein tulekaan :D

Meidän pojat (iskä mukaanlukien siis) lähtivät salaisille asioille just ;) Ihanaa, mä saan siivota rauhassa, olikin taas kämppä sen tarpeessa :ashamed:

Niin, en tänne olekaan vielä kertonut!!! Me ostettiin toissa päivänä uusi auto!!! Tai siis pitäähän sitä vielä pitkään maksaa, ennen kuin se oma on, mutta kuitenkin. Vaihdettiin Opel Nissaniin, nyt olikin hyvä aika vaihtaa, kun Astrasta vielä jonkun verran sai ja ennen kuin se olis tielle jättänyt :whistle: Nissan Almera, vm05, ajettu 85t, ilmastoinnit ja kaikki "uutudet" siinä on :D Tosi onnellisia siitä ollaan kyllä! Ihana on sillä ajaa :heart:

Missäs on koivunkäpy??? :attn: :attn: Onhan kaikki hyvin? Miten oot jaksellut? Tuu nyt äkkiä kirjoittelemaan tai huikkase edes mesessä!

Eilen oli viimeinen päivä laittaa kouluun tieto, että aloitanko vai olenko vielä poissaolevana. Sinne lähti postiin aloittamistiedot! Jos nyt sattuisin sinne Metropoliaan pääsemään niin täytyy toi Diakin paikka peruuttaa, mut nyt se on aivan varmaa, että joku koulu ensi syksynä alkaa! Jos ei muu niin sitten toi Diak =) Aika jännää...

Uneton, mihin menette miehen kanssa heinäkuussa? :)

jellona, mulla on aika samoihin aikoihin toi loma! Taidan ekan viikon heinäkuussa olla töissä ja sitten menis elokuun alkuun, kun viikon-pari töissä käväisen ja sit tosiaan tonne kouluun :D Kiva, että se Miikan keskutelu meni hyvin :hug:

Tintta, olipas suloinen kaveri profiilissa :heart: Ihana nimi toi Iitu :) Kiva, että migreenin estolääkkeet on auttaneet :hug:

taapero, kiva, että oot voinut paremmin. Ja mukava, kun soijamaitoon siirtyminen on poikaa auttanut!

Mut nyt pitäis tosiaankin alkaa siivoamaan! Pesukoneet jo hurisevatkin.

Käpy kävi viettämässä yön sairaalassa kera päänsäryn, kiltisti ku puhu ni pääsin tänään pois, meinasivat pitää viel ainakin yhden yön, ja sairaslomaakin tuli kiitettävästi.
Nyt ei oikein polla säteile muuta..

Oikein ihanaa äitienpäivää kaikille tähtimammoille!! :heart: :hug:

Meille ei ihmeempiä. sain äitienpäivälahjaksi Aleksin itse tekemän pienen sydämen muotoisen tyynyn ja kortin sekä Mikkikseltä perhosilla koristellun kortin. :heart: aamupalan valmisti mikkis ja mies yhdessä. :heart:

muuten meidän päivä ei poikennut muista. Ollaan miehen kanssa kipeitä, flunssaa.. Aksu pelaa pihalla päivät pitkät naapurin poikien kanssa. kävi päivällä myös toiseksi viimeisissä jääkiekko harkoissakin.

oon ihan kypsä tähän sairastamiseen..nyt kaksi kertaa peräkkäin kun mulla on ollu pidempi vapaa eli 4 pvää niin sairastan. seuraavan kerran pidempi vapaa olis kesäkuun ekoina päivinä..katotaan miten silloin käy. |O

kohta saunaan ja sit jännäää tanssikisan voittoa. =)

käpyselle, kovasti jaksamisia. :hug:

:wave:

Toivottavasti kaikilla oli mukava äitienpäivä =)

Itse sain aamulla lahjakortin täkäläiseen vaateliikkeeseen.. ja kotiin kun tultiin niin odotti iso ruukku ruusu :heart:
oltiin siis tosiaan reissun päällä. Eilen aamulla nautittiin aamupalan jälkeen voileipä- ja täytekakkua :p

Itse olen aikalailla poikki.. reissuaminen tietty väsyttää ja pe-la välisenä yönä en kuuri nukkunut. La oli ne hautajaiset ja oli raskas pv. porukoitten luo kun päästiin niin tuntu että nuppi ei siedä valoa ja oksennus pyörii kurkussa kun niin poikki olin. Olin hetken pitkällään ja lähdettiin ulkohommiin (vaikka vettä tuli) niin olokin kummasti virkosi.
Tatu oli mukana kirkossa ja oli oikein nätisti. Ihmetteli kyllä että miksi mummo on arkussa ja haluaisi katsoa :heart: :'(
Muistotilaisuudessa herätti jopa hipeyttä sukulaisissa ja istui ukin ja "setien" (siis minun setien) ja papin kanssa samassa pöydässä ja pisti kakkua naamaan sen minkä ukki kerkes kantaa :whistle:

Tänä aamuna taas herätys sian pieremän aikaan kun Jenna alkoi kakkaansa ähistä ja Tatu tasutti sitten meidän viereen ja vaati päästä ja alakertaan.
Miehen annoin nukkua kun vasta vaille 23 kotona.. iltavuoroa tekee tämän viikon joten illat touhutaan lapsosten kanssa keskenään.

Ollaankin oltu melkein koko pv ulkona.
Tatu viihtyy touhuillessa ja itse aina välillä kukakpenkkejä laittelen ja pihaa siivoilen. jenna on tänään nukkunut tosi hyvin päikkäreitä. tosin jostain syystä klo19.30-20-30 itki miltei taukoamatta. nyt tuhisee omassa sängyssään.. tässä kuuntelen vielä hetken ennen kuin suihkuun ja syömään lähden.

Peppi oli ihania kuvia laitellut =)

Tintta: Mukava kuulla sinustakin.
Ihana Iitu teillä :D

Käpyselle parempaa oloa, :hug: kauanko sait saikkua?

Jellona: Hyvä jos jäi ok mieli sen keskustelun jäljiltä!

näkyy neitokainen painuvan täyteen uneen.. tatu halusi jo puoli ysiltä nukkumaan kun koko pv:n painaltanut menemään.
Nyt lähden minäkin hommille että joutuisin aikanaan nukkumaan.. mikä kyllä taitaa olla turha toivo |O sitä jumittaa nauttimaan hiljaisuudesta telkun eteen kun saa suihkussa käytyä ja evästä eteen ;)

Uneton, kiitos! ja nii, en tiedä mikä kädellä on vaan en meinaa saada housuja jalkaani. |O sen verran kippee on.

Tosiaan aamulla neuvolassa kävis ja sieltä ne pienet äänet sitten kuului jo! :heart: neuvolan täti sano että jos ei kuulu niin huomenna ultraan kun käden kanssa lääkäriin menen. ja vk12 ultra tehdään sittenkin sairaalassa kun on tuota lääkitystä päällä ja kerran kuussa joudun verikokeisiin trombosyyttien takia :kieh:

Mahatautia, hermojumia, migreeniä.. Siinä tän hetken kuulumiset. Poijalla mahatauti, oksenti eilen 9h aikana 30kertaa ja ripuloi 5kertaa, ikinä oo tuomosta tautia ollu. kaks jälkimmäistä vaivaa mulla. saapipahan rauhassa lepäillä kotona. :ashamed: ei tuo työn teko paljon nappaa..

yliväsynyt muumio ilmoittautuu |O

Käpyselle paljolti jaksuja oloon, :hug:
jäi vähän lyhyeksi mesessä kun tyttö päätti juuri herätä.

Täällä kasautunutta univelkaa viiknlopusta lähtien.. eilen meni vaille 23 ennen kun sain tytön nukkumaan, sitten tuli mies töistä, ekaks päätti kissa tulla huutamaan korvan juureen kun mies oli unohtanut portaitten oven auki ja sitten Tatu huuteli peittoa.. siihen vielä yösyötöt ja vaipanvaihdot niin ei tullut kovin paljoa unta.. Mieskin tänään totesi että näytän tosi kipeeltä.. mutta väsyä tämä vaan on. joku tauti tästä vielä puuttuis |O :whistle:
Mies sanoi että aamulla nukkun, mutta en oikein osaa jäädä nukkumaan. Tiedän että sitäkin väsyttää kun iltamyöhään töissä.
Tämä ilta on repinyt hermoja ihan kunnolla.. tyttö itkenyt kuudesta asti ja Tatu kiljunut sitä tahtia jos ei joku mene mieliksi. Toivottavasti ei montaa tämmöstä iltaa enää.. maximissaan 2 ku kohta jo viikonloppu :LOL:
okei, ei sais valittaa.. ihanaa tämä on silti ja tyttökin hujautti päivällä yli 4 tuntia nukkua.
Ja tiedän että tatun kiukku heijastuu omasta mielialasta ja kun reppana jää vähemmälle kun sisko vaan itkee.

Tatu odottaa innoissaan huomista päiväkotipäivää kun lähteevät metsäretkelle =)

tässä olen kuulostellut ja molemmat lapset unten mailla :heart: lähden suihkuun ja itsekkin kiireen vilkaa nukkumaan.

Yhteistyössä