* JOULUNTÄHDET 2006 *

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 23:34 Lumiina kirjoitti:
Juustolta vielä sen verran kyselen, että miten tuo silmässä ollut syöpä oireili, miten osasitte mennä tutkimuksiin?
Hui, nyt pelottaa todella tuo Lennin silmä... :'(
Siinä silmäsyövässä on kyllä niin erilaiset oireet että tuo ei ihan takuulla ole sitä. Siellä silmämunan sisällä siis kasvoi kasvaimia ja alkoi oireilemaan silleen että näytti siltä niinkuin sinne silmän sisään olisi nähnyt. SItä oiretta sanotaan leukokoriaksi eli heijaste sieltä silmänpohjasta. Silmän reunoille tms ei tule mitään patteja. http://www.helsinki.fi/laak/silk/perus/ Käypäs tuolla kahtomassa niin näet minkänököinen lapsesi olisi jos hänellä olisi tuo syöpälajike. Uskon kyllä että kun vastuksia on paljon, alkaa pelätä sitäkin enempi.

Meillä siis terkka pani lähetteen lääkärille, lääkäri pikalähetteen silmäpolille ja sieltä soitettiin heti kun lähete oli saapunut perille eli nopsaa touhua :eek: Viikon päästä oli poika saanut jo eka annokset sytostaatteja. Vaan aikaa on kulunut ja ollaan sen pojan ja sairauden kanssa aivan tasapainossa.

Tänään täällä on vaan tökkinyt ihan kamalasti. Eemeli on edelleen aivan tosi kipeä. 40,5 oli äskenkin kuumetta mutta välillä juttelee surkealla äänella ja jaksaa syödä. Alan ite kallistua pikkuhiljaa siihen vauvarokkoon, mutta saapa nähdä...

Sähköt on ollut poikki koko päivän ja koitin kovasti yrittää keksiä miten ja mistä värkeistä tekisin lapsille ruokaa ettei tarvis leipään kallistua pelkästään. Keksin sitten nokkelana että meillähän on trangia(retkikeitin) ja tein sillä makaroonimössöö ja heitin purkillisen tonnaria sekaan. Lapset tykkäs. Iltis oli sit makkaraa ulkosalla. Saatiin sähköt äsken vasta :eek: ja nyt on ihana kun sain ennen nukkumaan menoa koneet vielä laulamaan :p

päivä on näköjään vaihtunut jo ajat sitten niin pitää lähtä nukkumaan. Eemeli kumminkin herää yöllä monesti tissille ku kuume vie mehuja aika tehokkaasti...

Juusto ja eemeli viikkoa vaille 6 kk
 
Heippa!

Nostelen, aika hiljasta on tänään ollu...

Lueskelin eilen "ruokaa imeväisikäiselle"-prujua, mikä tuli äpaktin mukana. Siellä oli listaa noista nitraattia sisältävistä: lanttu, uudet potut, pinaatti ym. Ja mielenkiintoinen pruju oli muutenkin, antoi kovasti infoa ja kädet syyhyäis jo soseiden tekoon, mut...

Flunssa on helpottanu tytöllä ja mulla, odottelen tytön lopullista selviytymistä taudista, niin ehkä sit ens viikolla aletaan totuttautua perunaan ja porkkanaan... Ostin eilen pilttejä valmiix (oli ihan pakko): ruusunmarjaa, päärynää ja maissia.. Ne ois tarkotus pe-po soseen jälkeen alottaa, on kai niitä enemmän mahaystävällisiä. Vaik ei oo tytön mahaan enää ottanu, vaikka eilen söin sipulia pitsassa ja sit söin myös suklaata.. Ei tullu enää huutoa kummastakaan, eikä pierua, joten maha on ilmeisesti iän myötä vahvistunut.

Kurja, miten juuston pikkunen on joutunut kärsimään.. En voi ees kuvitella miltä teistä on tuntunut, kun selvisi, ettei kaikki olekaan kohdallaan. :hug:

Ja Lenni-poika :hug: , pieni mies joutuu sit kaikkeen mahdolliseen rääkkiin.. Miten noin huono tuuri voi miehellä olla??? :'(

Hauskaa iltaa kaikille!

Leenu ja Lumi
 
Lenni kiittää halauksista :flower: :)

Nyt kun kivut alkaa hellittää, niin meillä asuukin aivan eripoika, kuin 4kk kitinä iisakki ;) :heart: Lenni on kyllä aivan ihanan hyvän tuulinen ja nyt siitä on tullut kova poika pussaan! :D Pusuja satelee alvariinsa, tasapuolisesti äidille, isälle ja isoveikalle. :heart:

Tänään käytiin vaihdattaan taas Sorbact nauha ja nyt oli erilaittaja... vaikutti tosi kokemattomalle ja kun hänellä ei ollut ketään kaveria niin minä jäin sitten sinne pitämään Lenniä. Nyt Lenni ei juurikaan itkenyt, tai siis itki, mutta itku ei ollut sellaista kovaa rääkymistä niinkuin aiemmin. Toisaalta hyvä, mutta toisaalta epäilyttää että laittoikohan se hoitsu sen nauhan sitten kunnolla :whistle: Olis tosi tärkeää saada se nauha niin pitkälle kun se menee, ettei meidän tarvis uudestaan käydä tuota kaikkea läpi... :/

Kipulääkkeenä ollaan käytetty vain nestemäistä panadolia. Se on piisannut, mutta tuo nauhan vaihto kyllä sitten vaatis jotain... Puudutus ois ihan hyvä juttu, mutta se piikki sattuu ja emlaa tuohon ei oikein voi laittaa. Noh onneks se alkaa olemaan jo vähempi kipeä.

Juusto: Tosiaan sitä alkaa pelkäämään kaikenlaista ja aina sitä pahinta, kun vastoinkäymisiä on. (Isän kuolemakin varmaan vaikuttaa tähän mun "hysteriaan")
Te olette kyllä joutunut kestämään kanssa kaikenlaista :hug: Reipas poika teillä, kun on kaikki jaksanut läpi käydä! :)

Joku kyseli mun jaksamisesta, ja että onko apu joukkoja.
Kyllä minä pojan pääsääntöisesti itse hoidan. Mies saattaa hetken sitä vahtia, kun laitan ruokaa jne. Tai saattaa viedä Lenniä ulos päikkäreille, kun minä olen ensin vauvan pukenut ja syöttänyt.
Meillä tuo mies ei mitenkään hyppien keikkuen vauvaa hoida, että kyllä se on vaan minun vaipat vaihdettava, kylvetettävä ym. hommat tehtävä.
Mies sitten touhuilee esikon kanssa, hoitaa eläimet ja tekee pihahommia.
Mun mielestä sais kyllä osallistua enemmänkin vauvan hoitoon, mutta ehkäpä itsekkin olen liikaa asenteella: "Kyllä minä pikku-ukon hoidan kun tähänkin asti olen hoitanut"
Joskus kyllä on ihana, kun mies ottaa pojan ja minä saan saunoa rauhassa. Kyllä se aina joskus yrittää antaa mulle "omaa aikaa" vauvan hoidosta.
Äitini vaihtaa vaippoja aina silloin kun olen siellä käymässä. Miehen äiti ei vauvan hoidossa auta, esikon kylläkin. Kotona meillä ei käy kukaan (mummut/mummit ym) auttamassa että ihan omin voimin jaksellaan.

Vauvan hoitoa en kyllä ole kokenut mitenkään rankaksi vaikka Lenni niin itkuinen on ollut ja monet yöt valvottanut.
Tänään kävin juuri ystäväni luona ja hän sanoi miettineensä, että miten minä oikein jaksan, kun on ollut niin paljon kaikenlaisia vaikeuksia ja surullisia asioita. Sanoin hänelle, että kun menee vaan eteenpäin sen enempiä miettimättä ja pysähtymättä, niin kyllä sitä jaksaa...
Sitten alettiin miettimään, että kun eräänä päivänä pysähtyy ja asioita käy läpi niin voipi tulla aikamoinen romahdus. Silläpä en asioita mietikkään, kun nyt ei ole aikaa romahtaa :whistle:
Tulipas taas aiheeseen kuulumatonta sepostusta :ashamed:

Huomenna on esikoisen synttärit ja vielä on vaikka mitä tekemättä, joten täytyy lähteä nukkumaan jotta jaksaa aamulla nousta kakkua täyttelemään. :wave:
 
LUMIINA ,mä kysyin sitä jaksamista ja muuta.

Pohdit.et tuleeko romahdus myöhemmin.. ei välttämättä ,KUN ME NAISET OLLAAN VAAN NIIN SITKEITÄ JA VENYVIÄ JA JOUSTAVIA :) mikään ei varmaan pyöris ilman meitä.. :LOL: :'( Välillä ei tiedä et itkiskö vai nauraisko.

Mut hyvä ,jos lenni hyväntuulinen vauveli.


Meillä effi kääntyy kokoajan ja hermot sillä menee ,kun ei pääse takasin selälleen.
oltiin kaupoilla ja pieni poika tuli effiä ihmettelemään.. Effillä kumma tapa ,joka isoveljeltä opittua,et hän rähisee ja kovaa. niin eikös toi pikku poika alkanut itkeen kun pelästy kauheasti.Se on tää meidän rauhallinen prinsessa..

Kumma kauppa toi Lidl,kun siellä ei oo ollenkaan vauva kärryjä.Eiks saksalaiset käy lasten kanssa kaupoilla?

Mut hyvät viikonloput kaikille.oon yksinhuoltajana ,kun ukko ilmoitti et lähtee mökille.. :( Miehillä se on helppoa..aion silti ottaa vapaata minäkin tässä suvempana. :whistle:
 
Voi kun ois ihana kun Lenni alkais jo paranemaan :D

Meillä syödään päärynäsosetta, ja pottua (oon keittäny ite vielä) ja nyt kokeiltiin peruna-kukkakaalta ja hyi kun haisee pahalle. Pelkkä pottu on lempiruokaa tällä hetkellä, söis vaik kuinka paljon sitä!! Toivottavasti ois paino noussut vähän kun meinas viimeks neuvolantäti sanoo et hiukka jarruttelee kasvu.. Jospa se nyt kun saa jo tuhdimpaa evästä =)
 
Juu, täytyypä luottaa vaan tuohon vahvuuteen ja sitkeyteen, ettei mittän romahdusta tule! :D

Tänään me vaihdetaankin itse se nauha sinne Lennin haavaan, vähän jänskättää... Onneks se haava ei enää ole niin syvä, eikä kipeä, joten uskon sen sujuvan ihan hyvin.
Tänään Lennin silmä puhkes, tai siis se patti mikä on silmässä ollut. Se oli vähän niinkuin iiiiso finni, tuli sellaista keltaista mätää... Edelleen silmä on kyllä punainen ja tosi turvoksissa, mutta jospa se siitä alkas pikkuhiljaa paranemaan, kun sieltä nyt osa tuli pihalle.

Eilen oli ihanan vauhdikas päivä, kun oli esikoisen synttärit! :D Lennikin jaksoi kiertää sylistä syliin ja hurmata kaikki leveällä hymyllään, pärisyttelyillään ja kiljasuillaan :heart: :D Tuollaiset "säpinä" päivät on ihania! :heart:

Eilen kyllä taas iski todellisuus silmille tähän ihanaan vauva arkeen! Mulle tuli viesti töistä jossa kyseltiin että olisinko valmis lähtemään töihin elokuun alusta! :eek: :headwall: No en tod. lähde kesken äitiysloman!!
Lennikään ei ois silloin vasta kuin 7kk... Laitoin vaan että enköhän nyt vietä ihan rauhassa äitiysloman loppuun ja mieti sitten jatkoa. :whistle:
Jokos teillä muilla on ollut mielessä töihin paluu ja milloin aiotte palata?
 
Tohon töihin menoon..Mä ,aina sellasena tiukkana päivänä mietin .et pääsis helpommalla töis kun kotona ja eilen viimeks ukolle sanoin ,et tää eukko lähtee piikomasta ja menee töihin.MUTTA aion kyllä aikusten oikeesti olla kotona siihen asti kun effi reilu 2v. =)

mut ens kuus pitää töihin ilmottaa jo et jää kodinhoidontuelle.näin pomo sano.
tuntuu ,et just jäi äippälomalle.. :(
eipä kummempia..
terv.sussu ja effukka
 
Tohon töihin menoon..Mä ,aina sellasena tiukkana päivänä mietin .et pääsis helpommalla töis kun kotona ja eilen viimeks ukolle sanoin ,et tää eukko lähtee piikomasta ja menee töihin.MUTTA aion kyllä aikusten oikeesti olla kotona siihen asti kun effi reilu 2v. =)

mut ens kuus pitää töihin ilmottaa jo et jää kodinhoidontuelle.näin pomo sano.
tuntuu ,et just jäi äippälomalle.. :(
eipä kummempia..
terv.sussu ja effukka
 
Heippa!

Täällä on flunssa selätetty..
Aamulla käytiin Lumin kanssa kahdestaan vauva-uinnissa, ja ens viikolla jää sit uinnit kesätauolle.. Höh, niin kovasti ku ollaan nautittu, etenkin Lumi :'(

Käytiin tytön kanssa vaunuttelemassa, ei oltukaan 2 viikkoon käyty, ku flunssa esti, mut nyt sit olikin ihanaa jo päästä kunnolla ulkoilemaan.

Töihin menosta oli puhe: Mulla on yliopisto-opintoja vielä noin vuosi jäljellä ja kovasti oisin syyskuussa lähdössä jatkamaan.. Pitää sit miettiä noita hoitokuvioita, miten ne järjestää. Mulla ei paljon läsnäoloa oo siellä Joensuussa, enkä haluais Lumia vielä päiväkotiin, niin vois saada ehkä sumplittua niin et Lumi ois kuitenkin kotona... Tai siis toivottavasti sais niin järjestymään.. En oo kyllä vielä mitään lyöny lukkoon, enkä ees kauheesti vielä asialla vaivannut päätäni. Saa nähdä sit miten tehdään.

Nyt on päivä lyöty lukkoon, siis kiinteiden alotus. Maanantaina ois tarkotus alottaa potun maistelu Lumin 5,5kk päivän kunniaksi..

Lumiinalle: Huh, oot kyllä supermuija!! Kaikkee sitä sisukas nainen kestää.. :hug:

Leenu ja Lumi
 
Työhönpaluusta: Tällä mammalla ei oo kiire mihinkään töihin,kun ei oo töitäkään. Koulutus kyllä on ja olenkin suunnitellu ilmoittautuvani syyskuun loppupuolella työkkärin listoille,jos sattus vaikka jotain työtä saamaan. Lapset on kuitenkin kotona niin kauan kun saan töitä ja mahdollisesti voidaan hoitojärjestelyt sumplii niin,ettei lastn tarvii mennä hoitoon.

Otin Johanna ruokavaliosta persikan pois jos tuo ihottuma helpottas,samoin tein porkkanalle.eikä omenaa ees kokeilla nyt,että saatas iho kuntoon tytöltä.Nyt Johanna saa mangoa ja perunaa ja sitten rintamaitoa.

 
jihuu, meillä sitten sen neljä päivää sitä kuumetta kesti ja nyt on koko iho aivan täynnä vauvarokkonäppyä. Eikä siinä onneksi kaikki :whistle: huomasin tänään aamulla että nakkero ukolla on korvasta vuotanu jotain. Ei antanut sitten koskea koko korvaan ja eikun päivystykseen. Siispä molemmat korvat niin tulehtuneita että piti kuuri aloittaa ja nyt sitten huutaa ku hinuri ku ei kuuri vielä tehoa. Tällä mammalla meinaa olla puhti nyt vähissä ku ei ukko suostu imemään ja tietenki kipeä ku mikä \|O Ehkäpä tämäkin menee ohite ku on mennyt pahemmatkin.

Töihin menosta että olen vakavasti puhuen menossa, viimeistään elokuussa. Saa nyt nähdä miten sitten käy...

Pakko mennä ku ukko huutaa satasta!
 
Voi Eemeliä... :( Pikaista paranemista Eemelille ja jaksamista teille :hug:

Meillä oli tänään kiva päivä! Onnistuin tosi hyvin (vaikka itse sanonkin :D ) vaihtamaan sen nauhan Lennille! Lenni ei edes itkenyt, vähän meinas alkaa itkemään, niin mies alkoi pelleilemään ja itkut unohtui samantien :heart: Paljon sitä nauhaa vielä sinne meni (n.15cm) ja ois menny enempikin, mutta sitten ei ois jäänyt päätä mistä nauhan ois pois nykäissyt :whistle:

Käytiin tänään piiitkästä aikaa rullaluistelemassa. Mies työnsi Lenniä vaunuissa ja minä ja esikoinen luisteltiin, oli tosi mukavaa :D :heart:
 
Hei kaikille piiitkästä aikaa. Höh en onnistunut kirjautumaan sisään. Halaukset kaikille joidenka vauvat ovat olleet sairaina.

Meillä Silja on jo 4,5kk, äkkiä aika menee. 4kk neuvolassa painoa 6030 ja pituutta 64,5cm. Täysimetykellä vielä mennään, varmaan kohtapuoliin alotetaan kiinteiden maistelu.

Siljasta on tullut kyllä semmonen tissimaakari että kuinkahan siinä käy kun imetyksen joskus lopettaa. Eilen olin pitkästä aikaa työkavereiden kanssa syömässä ja terassillakin oltiin yksillä. Silja ei ollut suostunut pullosta maitoa kuin maistamaan ja naama punaisen itkettiin kun äiti puol kymmenen jlk suvaitsi saapua. Oltiin niin kiihdyksissä ettei suostunut tissiäkään syömään puoleen tuntiin :( . No semmosta se on välillä.

Eipä tässä muuta kun heippa.
t.tähtityttönen
 
Olenhan minä käyny teijän kuulumisia lukemassa, mut en ole saanu aikaseksi kirjoitella. JA omat pienet arkihuolet tuntuu todella vähäpätöisiltä kipeiten vauvojen rinnalla :ashamed:

Jaksamista teille :hug:

Pari viikkoa sitten vietiin muksu mummille hoitoon ja nautittiin mieheni kanssa laatuajasta, olihan tuo outoa!!! Ensin tuntui ettei paikallaan voi olla,sitten illalla jo olo oli rento. teki kyllä todella hyvää meille, oltiin todella sen tarpeessa. Ja mummi sai hoitaa vauvaa, saatiin siis kolme ihmistä tyytyväisiksi sillä et minä ja mieheni levättiin :LOL:

Mut joo, kirjottelenpa taas toiste lisää ku meille kuuluuki jotaki
 
Heippa vaan taas!! Täällä ollaan ihan stressissä kun lauantaina pitäis muuttaa. Onneks Jarkon kummitäti lupas ottaa pojan pois jaloista pyörimästä niin saadaan muutettua tavarat ihan rauhassa.

Huomenna olis taas semmoinen päivä tiedossa, että on positiivista jos hengissä olen illalla... Ensin vien miehen töihin, tulen kotiin pakkaamaan, sit on Jarkon neuvola ja sit pitäis mennä tutustumaan tytön uuteen kouluun ja jossain vaiheessa meille tuodaan muuttolaatikot! Niin ja se mieskin pitäis hekee töistä pois! HEH!!!

Niin, töihin menosta. Mä menen töihin heti kun äippäloma loppuu, valitettavasti. Äippäloman jälkeen pidän kesäloman ja lokakuussa sitten töihin. Olisin kyllä ollu mielelläni kotona, mutta kun taloudellisesti se ole mahdollista.

No mut nyt on pakko mennä kun ukkeli on tainnut nousta päikkäreiltä...
jatkan taas kun ehdin... :D
 
Terppa taas piiiiiitkästä aikaa

Ja ihan ekana :hug: ja pikaista paranemista sairaille pikkuisille.

työhön paluu: Mun oli tarkoitus ensin palata työelämään tammikuussa 2008, mutta koska miehen työn kuva hieman muuttui ja sen seurauksena tulotkin säännöllistyivät, niin päätin jäädä kotiin ainakin toistaiseksi. Lisäksi vauvakuume on pikkuhiljaa alkanut tarttumaan miehestä myös minuun, eli toivon pääseväni takaisin äippälomalle ensivuoden aikana :whistle:

Tällä on törmätty erittäin mielenkiintoiseen asiaan, nimittäin meidän pikkumies ei enää suostu nukkumaan mahallaan :eek: tähän asti ei saanut selällään unta muualla, kun vaunuissa, mutta nykyään jos yrittää mahalleen laittaa, niin herra kiepsahtaa samantien selälleen. No samapa tuo minulle, missä asennossa nukku, kunhan nukkuu :D

Viimeyönä tehtiin uniennätys.. Kundi nukkui 12h ja vaan pari kertaa piti tuttia käydä välissä laittamassa :eek:

G: kuinka monella vauva nukkuu jo omassa huoneessa?? Meillä on tarkoitus siirtää heti, kun tuo suatanan kosteusvaurio saadaan ensin korjattua tuolta lastenhuoneesta.

Tulipas taas vähän sekava teksti, kun pikaisesti yritän raapustella, ennen kun Miika herää :wave:

Nelly ja Miika kohta jo 5kk :heart:
 
Heissan pitkästä aikaa!
Minulla kanssa sama juttu, säännöllisesti yritän käydä kuulumisia lukemassa, mutta omia kirjotuksia en saa aikaiseksi
:x Pikaista paranemista ´pikku potilaille :flower:
Meillä sujuu ihan mukavasti, hampaita putkahtelee edelleen kauhialla vauhdilla, tämän hetken saldo on 5 hammasta!alhaalla kaksi ja ylhäällä 3 ;) Nukkuminen on aika levotonta edelleen, taitaa nuo hampaiden puhkeamiset kiusata. Mutta ihme tapahtui: Poju oppi syömään tuttia vihdoinkin!!! Ja kyllä se on kummasti helpottanut meidän elämää =) Nukkumaan meno sujuu paljon helpommin ja samoin yöllä ei roiku kaiken aikaa tissillä vaan tyytyy tuttiin. Poju oli mummon hoivissa ja kun huomasi, että täältä ei tissiä löydy, niin huoli tutin :kieh: Olen mummolle ikuisesti kiitollinen :kieh:
Huomena mennään jälkijunassa 5kk neuvolaan, kun ei saatu aikoja aiemmin.Saapa nähdä kuinka iso jötikkä jo on, veikkaan että 10 kiloa ei ole kovinkaan kaukana..
Ruokailusta, meillä menee jo lihasoseet, samoin puuro aamulla ja hedelmäsoseet tietysti. imetän edelleen, ei muuten kauhean mukavaa touhua silloin kun vauvalla suu täynnä hampaita :snotty:

Työhön paluusta oli puhetta, minulla ei ole kiire takaisin, enpä oikeestaan ole edes ajatellut vielä koko asiaa.Aika pitkään varmasti kotona jos talous antaa myöten, eikä noilla hoitajan palkoilla ainakaan rikastumaan pääse ja kun maksaa vielä kahden lapsen hoitomaksut niin eipä oikeasti paljon voitolle jää.
tulen huomena neuvolakuulumisia kertomaan!
 
Leenu nopeesti
Heippa!

En jaksa kirjautua.. Piti vaan tulla heti kertomaan, et nyt on sit kiinteet alotettu, eilen tein pottusosetta ja porkkanasosetta pakkaseen. Puol tuntia sit maistettiin Lumin kans sit pottusosetta äidinmaisolla ja sekotusta meni ehkä 3-4 vajaata lusikallista.. Ihmetteli kovasti makua (ollaan lusikalla otettu aamuisin aina vaan d-vitamiineja), mut hyvin suu aukes ja sit viimeisen nokareen kohdalla tuli purskutusta, joten siinä tais sit olla ihan sopiva määrä maistiaiseksi.. Ja videoin koko session, ku isi ei päässy mukaan, ja hyvät on ilmeet videolla:LOL:

Juup, ollaan kohta lähdössä mummolaan käymään. Hauskaa päivän jatkoa!

Leenu ja Lumi
 
Voi että kun mekin päästäs pian kokeilemaan kiinteitä (toisaalta kyllä haluaisin täyimettää sen 6kk)
Meillä ei Lennin suuhun ole mennyt äidin maidon lisäks, kuin Panadolia... Niin ja se pieni muru ruisleipää minkä siskon tyttö anto :LOL:

Haavan hoito jatkuu täällä edelleen, haava on vielä reilun 1cm syvä :/ Onneks nauhan vaihto ei ole enää niin tuskaisaa kuin alussa.

Hiljasta näyttää täällä pinossa olevan... Varmaan on äidit vauvoineen nauttimassa auringosta ja kesän tulosta B)

Nyt tää äiti lähtee imuroimaan ja sit jatkamaan kasvimaan tekoa :wave:
 
Meidän pojalle soseet maistuvat iskän antamana paljon paremmin kuin äidin antamana. Iskä onkin saanut vakiohommakseen syöttää iltasoseet ja minä hieman heikommalla menestyksellä koitan lusikoida aamusoseet.

Meillä ei ole puhettakaan vielä pojan siirtämisestä nukkumaan omaan huoneeseensa. Eihän poika nuku vielä edes omassa sängyssään vaan äidin ja isin välissä :whistle: Saan toimia tuttina kaiket yöt. Viime yönä herättiin 9 kertaa ja sitä edellisenä 7 kertaa, välillä useamminkin. Semmosia pikaheräilyjä nuo ovat, että poika haluaa tissin suuhunsa, imaisee pari kertaa ja nukahtaa uudelleen. Myöskään yöunille nukahtaminen ei onnistu ilman tissiä :/ Varmaan on unikoulun paikka, kun poika täyttää puoli vuotta, ellei tilanne sitä ennen muutu. Tutti ei kelpaa, ei sitten millään. Ollaan kokeiltu montaa sorttia ja lähes päivittäin. Poika vaan pureksii sitä ikenillään ja sylkee pois.

Päiväunia poika nukkuu vaunuissa vaihtelevalla menestyksellä. Eilen 3 x 1 h ja kerran puoli tuntia. Hereillä ollessaan on yleensä tyytyväinen poika, kovasti yrittää liikkua ja höpötellä.

Krissie ja Petja 4 kk 3 vkoa
 

Hei!

Ilma on niin mahtava että ei ennätä paljoa pölistä, mutta tulin nyt (taas) pikaisesti ilmottelemaan itsestäni :)

Meilläkin on nyt se räkätauti päällä ja Lassilla nokka tukossa ja röörit limaa täynnä.
Toissayö oli aivan mahdoton, mutta viime yö meni jo paremmin. Kuumetta ei oo onneksi ja poju on muuten ihan reippaalla päällä... Räkä vaan valuu koko ajan :snotty:

Lassikaan ei nuku omassa huoneessa. Nukkuu pinnasängyssä, joka on meidän sängyn vieressä ja joskus kun en jaksa siirtää omaan sänkyynsä niin nukkuu meidän välissä. Omaa huonetta ei poju taida saada ihan vähään aikaan kun eihän tässä kämpässä olekaan kuin kaksi huonetta :D

Töihin paluusta oli myöskin puhetta...
Minähän en ole menossa töihin ollenkaan kun opinnot on kesken, mutta näillä näkymin palaan koulun penkille vasta tammikuussa 2008. Suunnittelin kyllä että käyn tekemässä pari tenttiä syksyllä, mutta en raski laittaa Lassia ihan kokopäiväiseen hoitoon kun vasta sitten 1-vuotiaana. Raskaana ollessahan mä sanoin palaavani kouluun heti kun vanhempainloma loppuu, mutta näinhän tässä kävi :D
Meillä kun rahatilanne ei helpota ollenkaan kun palaan opiskelemaan kun opintotuki on pienempi kuin tämä vanhempainraha :/

Hmm... Joku tais iloita siitä kun vauva oli oppinut syömään tuttia. Meillä taas alkaa käymään niin hassusti että Lassi alkaa vierottamaan itseä jo POIS tutista :whistle:
Päiväunille laittaessa saattaa huolia tutin, mutta illalla ja yöllä sylkäisee pois suusta ja laittaa mielummin nukkumaan ilman tuttia. Siitä on näyttäny tulevan vain hauska lelu ja jos koittaa antaa tutin niin Lassi ottaa sen vaan käteen, pyöräyttää ympäri ja alkaa jäytämään sitä muoviosaa :) :) No, väliäkö tuolla... Kyllä se kuitenkin vielä rauhottaa jos sattuu olemaan liian väsynyt ja huonolla tuulella.

Mutta nyt poistun ja lähen nauttimaan ihanasta kesäsäästä B)

Pimmi ja Lassi
 
heipat

täällä sylivauva effi ja äiti :/ eli sylissä ja sylissä vaan tyttönen viihtyy.huuto alkaa,kun äippä poistuu näkyvistä.ahh.
tässä synttäreitä varten yrittää leipoa ja siivoilla ja oon lupautunut siskon muuttoa auttelemaan kans...

tosi hyvin tyttö syö .reiluja annoksia saa laittaa.eikä silti oo mikään isokokoinenkaan,menee tuohon touhottamiseen ilmeisesti energiat.
selkeästi tunnistaa jo isoveikkojen nimet.kun puhun nimillä pojista aurinkoinen hymy ja plätinä alkaa.. =) katse kohdistuu huoneita päin.

eipä tänne kummempia.tulis pian kesä! pääsis mökille ja uimaan.. =)

hyvä,et haavahoidot sujuu kotona ja varmasti pian se jo on muisto vain koko haava. :hug:
terv.sussu74 ja effi
 
Heissan taas :wave:

Meillä alkanut elämä taas hymyilemään. Eemelillä kuuri alkaa tehota (jos lukuun ei oteta kuurista johtuvaa ripulia :( ). Onneksi on olemassa nuo antibiootit vaikka himosyöttäjä en olekaan. Mutta ehkäpä se jo tuossa vaiheessa on viisasta kun korvista räkä valuu.

Syömisasioissa ollaan otettu vähän takapakkia. Poika sai jo oikeeta kaurapuuroa perunan lisäksi ja rintamaito riitti hyvin mutta nyt on sillä mallilla että saa vaan tissin lisäksi sen yhden perunasatsin. Siis puolikkaan pilttipurkillisen sosetta ja vähän sekaan luumua. Nyt sitten kun korvat alkanut parantua niin vetänyt niin paljon tissiä että ei tunnu olevan yhtään maitoa. Äsken sitten annoin nannia 130 ml ja niin meni mahaan että hupsis vaan. Meillä siis huolitaan pulloa hyvin ja tutti onkin ollut alusta saakka käytössä. Molemmat verrattomia apuvälineitä isin kanssa ollessa.

Lastenhuoneeseen ei aiota poikaa ihan heti siirtää. Ensinnäkki meillä alkaa nuo lastenhuoneet olla aikas lailla täynnä =) ja toisekseen en ole koskaan osannut siirtää niitä tuosta sänkyni vierestä pois sen aikana kun imetän. Eemeli nukkuu edelleen vaunuissa ihan sängyssä kiinni ja sen oma sänky on täynnä kaikkee roinaa jota ei osata muualle ja paikoille pistää. Joskus sitten kun poika alkaa kurotella vaunun reunoja niin siirrän sen omaan sänkyyn. Ja sitten joskus hamassa tulevaisuudessa lastenhuoneeseen.

Nyt on kyllä sellaiset ilmat ollu että ei oikein tiedä mitä pukis noin pienelle. Aina sama mietintä käynnissä kun on kylmä tuuli mutta lämpöinen auringonpaiste ettei oikein osaa pukea pientä. Vaan oma mieli pysyy noin kauniilla ilmalla pirteänä ja pyykkiäkin on mukava pestä kun ei tarte sisällä kuivata.

Jokos ootte tehny kesälomasuunnitelmia?

Palaamisiin Juusto ja Eemeli 6 kk 1 pv

Ps. olen monesti miettinyt että näitten joulukuisten vauvojen ikäerot on miltei 2 kk ja painoerokin melkoinen kun meillä vasta vähän yli 6 kiloinen poika :)
 

Yhteistyössä