JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Onnitteluita ja tsemppausta! :flower:

Meillä oli monen hyvän päivän jälkeen oikeastaan ensimmäinen takapakkipäivä vauvan kans. Ei jaksanu herätä koko päivänä, söi kyllä ihan hyvin, mutta sai seittemän kertaa päivän aikana säpsykohtauksen. Inhottavan näköistä, en ole aiemmin nähny niitä, vaikka niitä on ollu aiemminki. Se siis aika varmasti venyttää kotiutumista ensi viikolle, jos jos jos ne jatkuu ja tarvii tehdä uusi aivosähkökäyrä-tutkimus.

Hmh, ehdin jo haakuilla että loppuviikosta saatais vauveli kotiin, tuo ramppaaaminen on niin rasittavaa. Vaan Nepsusko se sai vauvan jo ennen kolkyt viikkoa, siinä sitä onki sairaalarallia kuukausiksi! -huh, meillä vauvan kans kolmas viikko menossa ja itteni mukaan lukien kaks kuukautta täynnä.
 
Täällä ilmeisesti yötön yö tiedossa... kävin pari tuntia makaamassa sängyssä mutta ei uni vaan tullu. Päätin sitten nousta ylös... Ukko kuorsaa kyllä ihan tyytyväisenä..

Tänään on laskettu aika sitten... ei mitään meinikiä vielä ainakaan mistään :( Sais kyllä jo tulla ulos tuolta kolostaan :heart:

Tosta painonnoususta sen verran että mulla on ainakin nyt ihan selkeesti tullu painoa, vähintään se kilo viikossa ja terkkari totes että kun pissa puhdas ja verenpaine on kohillaan, ei oo mitään syytä huolestua. Eli en kyllä ymmärrä miksi pitäisi käydä sokerirasituksessa uudestaan. Eihän painonnousu liity sokereihin sinällään... enemmänkin olisin kuvitellu että jos pissa olis plussa ni sitte se rasitus vois tulla kyseeseen.

Mulla kävi taas kylässä tänään kummipoika ja se oli oppinu antamaan hyvin märkiä pusuja... voin kertoa että siitä taas vaan paheni mun vauvakuumeilu, siis jos se pahemmaksi nyt voi enää tässä vaiheessa mennä :D

Kaippa mä toivottelen kaikille vaan hyvät yöt ja silleen...

Keukeu ja 40+0
 
Keu Keu Oliskin totta.. Mulla oli kyllä sama valvomisongelma jo viime yönä eli ei ainakaan ennakoinut synnytystä, mutta yritän luottaa jälkikasvuni täsmällisyyteen :) On alkanut varmaan synnytys/vauva alitajuisesti jännittämään, kun aiemmin olen valvonut vain vauvan riehuessa mutta nyt ihan muutenkin. Toivottavasti en joudu jännittämään vielä reilua kahta viikkoa..
 
Huomenta :flower:
Täälläkin uneton yö takana. Supisteli niin :kieh: -kipeesti aina välillä että huh huh. Puoli viis nousin loppujen lopuks ylös kun nenä veti taas ihan tukkoon. Tässä sitä on sit kökitty, katottu Gilmorenn tyttöjä ja laitettu mies töihin. Mies oli yöllä nähnyt unta että lähdettiin sairaalaan =) Kysyi herättyään ihan unen pöpperössä että mikä päivä on, unessa oli ollut torstai ;) No tuskinpa tänään mihinkään mennään, hereillä ollessa on tullut taas niitä laimeampia muutama ja siinä se. Neuvola on yhdeltätoista joten sinne suuntaan sitten. Palaan niiden kuulumisten kanssa :heart:

Viivi ja Masi 38+2
 
Täällä tullut muutama kipeä suppari illalla.En tiiä mitä eilen tapahtu mut vauvan pää vihlas tuonne alapäähän oikein kunnolla.Auts!
Te joilla on ollut tätä menkkajomotusta niin mitä se oikein on? tänään ekaa kertaa tuota.Olo on kun menkat alkais.

Juli+nuppu 37+5
 
Huomenta kaikille!
Täällä vielä yhdessä koossa. Vauva ollut tarjottimella tulossa jo pitkään, mutta eipä vielä näy eikä kuulu. Ässiä kokeiltu taas eilen, pienen selkäsäryn saivat vaan aikakseksi! :LOL:
Vointi hyvä, joten se kait on pääasia!
Onnittelut vauvansa saaneille! Jo kolme itsenäisyysvauvaa! :flower:
Mulla on kanssa paino noussut tosi paljon viime viikkoina ja ei terkkari kuitenkaan rasitukseen pistänyt enään, vaikka aiemmin paastoarvo olikin vähän koholla! Tosi outoa toimintaa laittaa viimeisillään raskaana oleva rasitukseen! :kieh:
:hug: Kaikille, jotka sitä kaipaavat. Ja tsemppiä loppumetreille! :)
-Joululahja rv 39+2-
 
Torstai tivoa täynnä ja luntakin tuli =)

ekana nullpointisille suositus käydä lekurissa, jos et ookin jo käyny...tai toisaalta murtunutta kylkiluuta ei kai voi oikein hoitaa... (?) mutta voi murtua, kaverilla murtu raskauden loppuvaiheessa vauvan potkiessa ja kipulääkkeitä hän napsi jonkin verran... kurjaa!!!!!! :hug:

onnittelut vauvaantuneille!!! :flower: :flower: :flower: tulkaahan laittaan tarinaa kun ehditte...
julille sanon, että jomotusta on ollut enempi tai vähempi ja ite ainakin tulkitsen ne kovemmat suppareiksi, jonkinlaisiksi...terkka lohdutti, että se mitä kokee nyt on sitten lopusta pois ja siihen haluan uskoa... sellanen menkkavihlonta on lievää supistelua ja toivottavasti se avaa paikkoja tai tekee jotain!!

mulla ois tänään porkkanalaatikon tekoa...ihan kokeilumielessä voisin tehdä pakkaseen.. jos sais sitä jo nauttia kun vauva maailmassa... :snotty:

hei jos jollain helppoa, hyvää, vaivatonta pikkuleipien ohjetta!!!! niin laittakaas tulemaan... tiedän että netistä saa kaikkia reseptejä jne..mutta sellanen herkullinen, suht, nopea (ja halpa ainesosiltaan) on hakusessa!! murotaikinaan kaipaisin jotain lisuketta...suklaapalat taitaa palaa ?

ja sitten omaa oloa... paino lähentelee jo 80kg...siissellanen parikyt kiloa tullu koko raskausaikana...toivottavasti sairaalaan jää suuri osa ja loput sulaa keväämmällä... :whistle:
muuten en oo siitä stressaantunut...syön normisti, joskin välillä herkkuja, mutta "hyvän maun rajoissa" :p ja tulee nyt sit vielä mitä tulee...viimeks 700g viikossa... :/
muuten olo hyvä...vauvan liikkeet vähäisempiä tai pehmeempiä...mutta ei kuulemma aihetta huuoleen..tosin se iskee välillä lujaakin, huoli..

no...kaipa tuo ulkoili tekis hyvää joten lähden sitä harrastamaan nyt :wave:

lumista ja raikasta torstaita kaikille!!!

katherine ja kultanen37+5 ( 38+3)
 
Onnee Boe!!!!!!!
Omaa "napaa" Katherine ja muut.......... En sit menny lekuriin. Oli sen verran juttuu meneillään eilen illalla et ei olis onnistunut...
Hiljaa vaan liikuskelen täällä ja yön jäljiltä on kylki pikkasen parempi. En kyllä tee muuta kuin vaan pakolliset kuviot tänään ja nekin hitaasti.
Voisin vaikka laittaa listan taas ajan tasalle jossain vaiheessa. Istuminen kun ei pahemmin satu. :|

NP ja Tirri :xmas: 37+0 (POKS)
 
Nyt on sitten menty justisa isännän ohi painossa :eek: :whistle: :ashamed: :ashamed: |O ...

...no mä olen sanonutkin sille että aloitetaan sitten samalta viivalta pudotuskisa ;) Ehkä vähän epäreilua, tai sitten mulla ei jää sairaalaan kuin tasan vauvan kokoinen siivu :whistle:

Onnea vauvautuneille, poikiakin näkyi taas :heart:

- Terhikki rv 39+3 -

ps. eilen oli taas totaalinen kiukutus-tympääntymispäivä, eikö se tarkoitakin et tänään on parempi fiilis?
 
Tänään oli taas neuvola ja kaikki ok. HB oli vähän laskenut (121) eli rajoilla mennään, mutta paljon parempi kuin keskiraskaudessa. Sf-mitta kasvanut myös 35:een. Vauva ei ole laskeutunut, mutta ymmärtääkseni se voi kai tapahtua vasta kun synnytys käynnistyy?

Juli05, vihlovat kivut alakerrassa ja selässä tuttuja vauvan liikkuessa (ei siis aina mutta välillä). Tuntuu, että muuttuneet kipeämmiksi näin loppuvaiheessa. En kyllä miellä niitä supistuksiksi mutta toivon että niistä olisi jotain hyötyä.

Nyt täytyy yrittää ottaa varhaiset päiväunet kun meni yö pipariksi.
 
Tuosta sf-mitasta. Huomasin toisen lapsen neuvolakortista että samoilla viikoilla sf-mitta oli 5cm isompi kun nyt. Eli mulla on paljon pienempi maha kun sillon. Tämä on hassu juttu koska lääkäri on sanonu kokoajan että tämä lapsi on sisaruksiaan isompi, mutta silti maha on pienempi :/ Mistähän se johtuu? Nyt olen 36+2 viikoilla ja sf-mitta on 31,5cm, ja on laskenu kahdessa viikossa 2cm. Itse päättelin että tämä vauva on laskeutunut aikaisemmin kun sisaruksensa. Th ei ainakaan maininnut että asiassa olis mitään häikkää. Ennusti vaan ettei mene raskaus loppuun asti. Tää maha makaa jalkojen päällä ja on niinku reppu joka roikkuu tosi alhaalla.
Ihan kamalan synkkä päivä tänään! Onneksi mies oli kotona ja vei lapsia ulos puistoon. Mä en enää millään tahdo jaksaa. Nukun yöt ihan hyvin aina vessareissujen välillä mutta silti olen aamulla yhtä väsynyt kun heräisin keskellä yötä... Nyt menen syömään lihapiirakkaa ja sitten nukkumaan kun kerran talo on vihdoinkin tyhjä ja saan olla ihan rauhassa yksikseen.
 
Kysely pystyyn!!!!! Lueskelin tossa Nasun ja Sarabin sf mittoja ja tuli mieleen: paljonko kaikilla on sf mitta ja jos on jo kerennyt laskeutumaan paljonko se oli korkeimmillaan???????
Täällä oli tiistaina 37. Eli mul se on mennyt koko raskauden ajan viikkojen kanssa yksissä.
 
Eilen SF 36cm, viikkoja eilen siis oli 39+2. Ja vauva ei ole kiinnittynyt, kuulemma aika ylhäällä vielä.

Ja tää oma terkka mitannut aina sillain että olen selälläni jalat suorassa - lääkärillä käydessähän jalat koukussa ja samoin edellisten odotusteni neuvoloissa neuvottu olemaan.
 
Terkut neuvolasta :wave:
Vaavi on niin alhaalla että tuntui enää hartiat :D Sf 33, ja se jäi nyt varmaan korkeimmaksi lukemaksi. Uuden ajan sain ens maanantaiks mutta sanoi ettei yhtään ihmettele jos en enää mee ;)
 
Terve taas pitkasta aikaa!

NullPoints - voi itku!! Toi kylkiluu-juttu on ihan vihonviimeinen mita tahan kaipaat! Mene nyt silti ihmeessa nayttamaan sita laakarille, vaikkei ne sille mitaan vois tehdakaan. :hug:

Taalla on ollut taas ihan mahoton maara "vauvaantuneita", ONNEA kaikille! Taalta hiihdetaan hitaasti perassa.

Tohon sf-mittaan, mulla on aika huolestuttavan suuret mitat:

rv. 34 - mitta 35cm
rv. 36 - mitta 38 cm !!!

Huomenna olis taas neuvola ja jos se viela on noin suuri niin PAKOTAN ne ultraamaan etta mika siella oikein koko kasvattaa. Vauva ei ole laskeutunut mutta pikkuhiljaa on alkanut oleen sellainen olo etta se saattais moista suunnitella.

Alkoi tekemaan ihan simona mieli lihapiirakkaa kun Sarabi sellaisen mainitsi... Ah, taalta kun sellaista ei saa. Kaveri onneksi lahetti vahan Fazeria jouluksi, se vahan lohduttaa.
:LOL:

Sorppa vaan naa meikalaisen nykyaan niin hyvin omanapaiset viestit mutta jotenkin on energia ja motivaatio ihan pohjissa. Sellainen jatkuva alakulo.. Hemmetin hormonit!

Naputtaja ja Sean (rv. 38+2)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
sulla ei jive välttämättä mee enää kauaa, ku saat vauvan ulos :heart: :heart: :heart: ...
Ei vielä uskalla liikaa intoilla, kun pian oon vielä tammikuussa tässä pinossa kirjoittelemassa :D ! Mutta terkka sanoi että saa nähdä tulenko enää ens viikolla näissä merkeissä :) . Jännää :heart: =)
 

Yhteistyössä