**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

täälläkin kokonaisena vielä :heart: eikä haittaa yhtään.sain nukuttua nyt 8h yhellä veskireissulla :saint: nousin ylös puoli 10 maissa :ashamed: tainnu iskeä nyt väsymys kun lapset tässä sairastellu...
onnea vauvahakureissuille ketkä menneet/lähdössä!!!! :heart:
pi pa relle onnittelut prinssistä! :heart: :flower:
itellä nyt ollu suht kivuton päivä.kyllä se aina supistelee niin ku eile illallaki kun kauhistelin miehelle kiunka iso vauva on tulossa kun pyllyä puski niin mies siinä ihmetteli että no miten se nuin voi joka paikassa tuntua niin sano sitte että sullahan supistaa :ashamed: kohta tuliki semmonen supistuksen ähky puhku olo :D eli oon vissiin jo "paatunu" nuihin supistuksiin.vaikka ei mulla tarvi kun yhesti lattialta jotaki kyykätä ni supistaa...
aamulla leivoin lasten kans kilon piparitaikinan ja tein tytölle ja mulle munattomatn/vehnättömän piparitaikinan joka olis nyt tarkotus lähtä leipoon.ei uskalla kauheita sillon tehä kun yksin lasten kans mutta nyt voi "ottaa riskin" kun mies on sitte lapsia apuna kattomassa jos alkaa kovin vihlua/juilia...
mutta mukavat itsenäisyyspäivät kaikille!!!!
nyt mulla kyllä on unohtunu vkot :ashamed: onkohan 37+1 vai 38+1 :snotty:
 
Misse81 : Täällä kanssa alkanut turvottaa ihan kunnolla. Mulla jotenkin ihmeellisesti muutamana edellisenä aamuna turvonnu pohkeet kunnon tukeiksi ja varpaat prinssinakeiksi. Sormissa jonku verran turvotusta. Eli melkolailla ympärivuorokautisesti täälläkin, mut neuvolantäti ei ollu huolissaan, kun pissa kuites puhas ja paineet kohillaan.
 
Joku kirjoitti kuumista suihkuista... käytiin tutustumassa synnärillä joku viikko sitten ja siellä kätilö sanoi, että varma keino saada supistukset loppumaan, on mennä niiden alkuvaiheessa lämpöiseen kylpyyn. Mietin vaan, että tekeeköhän suihku saman "supparien tapon" kun kylpykin?! :eek:
 
Siis tämähän on alkanut elämään täysillä siis tämä ketju =)

Misse: Multa ei mitenkään kontroloida tuota koska raskausmyrkytystä ei epäillä kun pissa ja verenpaineet ok.
Mutta turvotus on pahentunut ennestään täälläkin, kädet ja jalat on ihan kipeät ja voimatomat kun on niin turvonneet.Sormukset onneksi sain otettua juuri juuri suihkun jälkeen rasvan kera pois.Ja mulla ei auta vaikka olen litkiny vettä ku hullu ja syöny ananasta ja mansikkaa, vessassa pitää vaan ramapata koko ajan, mutta muuta vaikutusta ei ole.

Mulle sano lääkäri tuosta kun vauva ei ole kiinnitynyt ja jos vedet menee, että ei ole napanuoran liuskahtamisvaaraa, että ihan rauhassa saa mennä synnärille ja mullakin on kuulemma vettä tosi paljon.Eli ilmeisesti ipana on kuitenkin sen verta alhaalla jo.

Synnytyksestä ja kivunlievityksestä ollu puhetta: mulla ei synnytys pelota eikä mietitytä ja kivunlievitystäkään en ole miettinyt vaan annan synnytyksen mennä omalla painollaan ja katsoa mitä tuleman pitää.

Se mulla pelottaa ja mietityyttää että mietn sitä osaa lähteä oikeaan aikaan laitokselle ja että järjestyyhän esikolle hoitaja.
Ja nyt olen alkanut mietimään ja panikoimaan sitä, että miten minä selviän ilman tuota esikkoa niin monta päivää kun ei olla koskaan erossa oltu, eikä tuo tyttö ole edes ollu päivällä hoidossa.
Mites teillä' joilla on jo useampi lapsi niin miten olette selvinneet siitä ja kuinka on mennyt lapsella kotona?

Uusikin jännäilijä oli vielä ilmoittautunut mukaan :wave:

Ja vauvansa saanneille oikein hirmusesti onnea nyyteistä :heart:

Oikein kovasti voimia kaikille joilla on menossa jännät hetket :heart:
Ja kyllä tätä päivää on vielä runsaasti jäljellä, kun joku harmitteli ettei tänäkään, mutta ei sitä tiedä jos tulee äkki lähtö =)

Itsellä ei ole vielä mitään kiirettä, toki olisi vauva mukava jo saada tänne, mutta miehellä on vielä ensviikko niin paljon hommia, että mieluummin vasta niiden jälkeen.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille =)
 
Pi pa re Onnea pikku herrasta :hug: :flower:

Asrai Ihana huomata miten sinä jaksat ottaa noin rauhallisesti, vaikka pienokainen on jo reilusti yli ajan :hug: Vinkkejä, kuinka tuohon olet pystynyt :)

Snoukulla on varmaan jo pienokainen sylissä?!

Turvotuksista, täällä ei turvotusta ole muualla kuin sormissa, jotka välillä ovatkin ihan tönköt nakit :whistle: Lisäksi oikean käden sormenpäistä välillä meinaa hävitä tunto, varsinkin jos joutuu näpertää jotain :eek:

Mies huutelee kahville, joten taidan suunnata nokkani kohti keittiötä.. :p

Paljon voimia kaikille! Koetetaan jaksaa vielä =)
 
Pi pa re: Onnea pienokaisesta!

Mulla noi supparit alkoivat uudestaan kun ne aamupäivällä jo kerkesi loppua sen särkylääkkeen voimasta. Taas tuli ihan mukavasti jonku parin tunnin ajan ja sit taas helpotti. Mulla ainakin alkoi noi supparit uudestaa nimenomaan kun lähdettiin autoilee!! Ja Shamandalieko se mietiskeli niitä mukulakivikatuja.. niitä juuri kannattaa metsästää jos on vähänkään suppaillu! :D Voi jee ne sai tosissaan vauhtia mutta nyt taas kotona on helpotti.
Mulla vaan tuntuu koko ajan että kusettaa ihan simona!! Siis eihän se tunne mikään uus oo mut nyt yhdistäisin ne hyvin noihin suppareihin! Aamulla suihkussa kun olin niin kävin ennen suihkua pissalla ja sit ihanasti yritin rentouttaa lämpimällä suihkulla (ja yritin olla mahdollisimman rentona ) itteä niin taas tuli suppari ja jotain valahti yhtä aikaa supparin kans. Ja oikeesti en tiiä oliko se sit pissaa??? Mietinki tuossa että jos olis ollut housut jalassa niin olisinko kuseskellut housuuni? :ashamed: :eek:
Vähä kai noloa jos ei voi kohta pidätää pissaa kun supistaa?? !! :eek: Alkaako mulla olla jo väljä toi alapää? :ashamed: :x :whistle:
Sori jos nyt jotaki ahistaa kun kuvailen liian tarkasti mun pissa juttuja. :ashamed:

Tuohon turvotukseen palatakseni sen verran että mulla ei ole kans auttanut mitään veden juonti tai mikään ananas..

Jos nyt lähtis kuulostelee mille se tuo olo alkaa vaikuttaa. Kiitti muuten shamandalie myötätunnosta pieleen menneestä treffi-illasta ukko kullan kans.. :)

olikoshan mun viikot muuten 37+5?? jotain sinne päin kuitenki..

Niin ja asraille potkut persuuksiin että lähtö tulee ku kerta tulpatki oot nakannu jo mäkeen!! :D
 
Paljon onnea pi pa re :flower: :heart: :hug: ! Tottakai sut muistetaan =) .

Asrai, onnea limatulpasta. Nyt sulla on enää maksimissaan 3 viikkoa synnytykseen (liberovaippojen sivuilla sanottiin, että limatulpasta voi mennä vielä kolmekin viikkoa :D ). Sittenhän sä olet ollut melkein vuoden raskaana :LOL: .

Misse81, mulla ei oo minkäänlaista turvotusta, enää. Sillon joskus aiemmilla viikoilla aikoinaa turvotteli (töissä ollessani), mut ei enää, vaikka syön tosi paljon suolaista ja olen taipuvainen keräämään kaiken nesteen itseeni. Kysyin tästä asiasta eilen neuvolassa ja tätsy sanoi, etten hänen mielestään kertaakaan ole ollut turvonneen näköinen.

Shamandalie, mä en taas siksi halua opiskelijaa mukaan synnytykseen, koska perhevalmennusten vetäjinä olleet opiskelijat tuntuivat olleen aika amatöörejä, etenkin synnytyksestä kertoessaan (lukivat papereista). Kun mä olen ensikertalainen, niin haluan, että kätilö on asiantuntija ja tsemppaa mua kokemuksellaan. En halua ketään harjoittelemaan itselläni. Työkaveri kertoi, että hänellä oli ollut synnytyksessä mukana lääkäriopiskelija (?), joka oli kolme kertaa yrittänyt saada laitettua epiduraalia, mutta huonolla menestyksellä. Kiitos ei sellaista mulle.

Mä kävin sillä tunnin lenkillä kaatosateessa. Ei ainuttakaan supistusta, vaikka piti varoa kaatumista. Vauvakin punki taas keuhkoihin, mutta kotiin tultuani maha tipahti alaspäin ja tuntui kuin maha oikein olisi roikkunut painavana reppuna tuossa edessä. Tämä vauva ei osaa päättää, kumpaa kautta se haluaa tulla ulos, vai tuleeko ollenkaan :LOL: .
 
Piparelle onnea :flower:

Kiekura; minä menin esikoista synnyttäessä sairaalassa ammeeseen kun olin auki 4cm, enkä kerennyt olla kuin n. 10min kun avauduin täyteen 10cm rytinällä eli mulla ainakin tuo lämmin kylpy vauhditti reipaasti synnytystä.

Minttuliina; mulla on aina ollu kauhee ikävä lapsia kun olen ollut sairaalassa vauvan kans. Nytkään en ole ollut vielä yhtään yötä kuopuksesta erossa joka täyttää 18.12 2vee. Mutta lapset on aina hyvin pärjänneet kotona miehen kans, ja mies onkin tasavertanen hoitaja mun kans eli pärjää siinä missä minäkin. Mutta silti tuo sairaala aika on ollut hyvää aikaa tutustua ensin itse rauhassa vauvaan.

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille!

 
taas juttua paljon tullut... itsellä ku ei konetta nii menee hirmuisesti aikaa et saa kaikki jutut luettua monen päivän jälkeen aina...

Nyt oys käyty keskiviikkona, tiistaina antoi ajan kontrolliin ku lapsivettä niin vähän ja sit jos paikat kypsynyt tarpeeks nii sit käynnistys ja tietty riippuu omasta jaksamisesta, mut perjantaille on varattu kuitenkin sektio aika... lääkäri sanoi et tässä mun tilanteessa ne tekee jsut niinku mä haluun.. ei ala pakottaan synnyttään jos siltä tuntuu.. vaik synnyttää haluisin mut ku menin sairaalalle niin tuli kaikki musitot mieleen ja ihan hirveä ahdistus... Ihan liian vähän aikaa kulunut kyllä kuolemasta... kumpa vois synnyttää muualla nii ois ehkä helpompaa.. saa nyt nähdä mikä mieli tulee kun tiistaina sinne taas meen...

pieni oli meijän vaavi nyt, paino-arvio oli 2,5kg, mut eipä tuo tyttökää ollut ku 2960g syntyessään.. sopii kyl et on pieni jaksaa hyvin kannella sitä :)

jos maanantaina tekis suursiivouyksen kotona ja saunos vielä päälle niin eiköhän jotain luulis tapahtuvan.. ehkä toiveajattelua...

aina tää mun kirjoitus vaan ittestä eikä teiträ varmaa kiinnosta lukee, mut itellä helpottaa ku voi tänne jotai rustata... ja huomen menen tietokone kauppaan ja ostan uuden koneen, tuun "hulluks" kotona ilman konetta... niin riippuvainen siitäkin voi olla... :LOL: :LOL:

liinuli ja vaavi 38tasan.. oho!!
 
Jops, onnea jakaantuville. Isosti onnea jakaantuneille ja tsemppiä kärvisteleville.

Täällä on koko päivän kestänyt nahina miehen kans saatu päätökseen ja lopputulos oli kasa erittäin kipeitä supistuksia ja loppua ei näy. Siis tapelkaa ukkojenne kanssa ja rääkykää niin että räkä lentää ja happi loppuu. Täällä ainaki toimii, piakkoin lähden näytille sairaalaan, voi olla että tullaan viel takas mutta toivottavasti ei. :wave: Pitäkää ihanaiset peukkuja, mua pelottaa..
 
Terve kaikille! En nyt kerkee kauheesti kirjottaan mutta palaan paremmalla ajalla asiaan.

Meille syntyi tyttö 1.12.2007 klo:06.07 Sairaalaan tosiaan lähettiin perjantaina 23 aikoihin ja aamulla oli jo tyttö sylissä! Synnytys oli siis nopee ja meni tosi hyvin, ilman kivunlievitystä. Eli niin nopee oli! Pikkasen pelotti kun sain tietää et mitään ei kerkee antaan mutta hyvin meni ja oikeesti se ei sattunu oikeestaan ollenkaan. Todella,todella positiivinen kokemus. :) :heart:
 
Onnea Pipare!!!! :hug:

.. ja Maukkiksellle tsemppiä!!!! toivottavasti kuullaan pian sun vauva uutisia, mä olen täällä täysillä hengessä mukana.. :heart: :heart: :heart:

(.)täällä jännitetään kovasti huomista käynnistystä.. pelottaa!!! :|
toivottavasti synnytys lähtee nopeesti käyntiin.
Eli seuraavan kerran ilmottelen teille sit toivottavasti hyviä vauva uutisia. :hug:
 
liinuli84 höpsistä kyllä kiinnostaa lukea sun juttujas, kaikkihan täällä omaa napaa vähän välillä kaivelee :D :hug: täällä myös toinen jolla pieni vauveli mahassa. Lohduttaudun sillä, että helpompi se on ulos pykätä.

onnea hirmuisesti kaikille uusille jakautuneille. :heart:

suzyco kuulostaa oikein unelmalta tuo sun synnytyskertomuksesi. toivossa on täällä hyvä elää että ittelläkin menisi noin jouhevasti...
 
29.11 klo 23.23, 3320g ja 49cm :heart: Poika syntyi sektiolla, kahden vuorokauden käynnistely-yritysten jälkeen. Parempaa tarinaa myöhemmin!

Onnea paljon kaikille vauvan saaneille :flower: :heart: Ja tsemppiä kaikille joilla vielä vauvelit masuissa! :hug:

mmiilia ja poikuli tasan viikon <3
 
ONNEA PI PA RE, SUZYCO, MMIILIA & MÖTKYLÄ :heart: :heart: :heart:

Ihanaa kun näitä vauvoja alkaa tupsahtelemaan =) Lykkyä myös synnyttäjille, paraikaa ja huomiselle ;)

Täällä visusti vielä yhtenä kappaleena, eikä oikeastaan ole kiiruskaan... Vaikka eilen neuvolassa terkka totes vauvan olevan jo niin alhaalla ettei alemmas pääse jos ei ulos tule :whistle:

liplap rv 38+5
 
http://www.aijaa.com/v.php?i=1313323.jpg
:heart:

Eli 3.12 syntyi ihana tyttäremme mitoin 3310g ja 49,5cm.
Keisarinleikkaus oli kokemus, ei ainakaan helpompi kuin alatiesynnytys
mutta erittäin onnistunut ja hallittu toimenpide.
Toipuminen on hyvässä vauhdissa, vauvaa olen pystynyt hoitamaan
itse koko ajan ja vauva on ollut vierihoidossa 24h.
Maito on noussut rintoihin ja sitä tulee enemmän kun riittävästi, mutta
onneksi on tämä ihana vauva hyvänä apuna. :D

Olo on niin onnellinen ja olen kertakaikkiaan niin rakastunut,
ei tätä onnen tunnetta saa sanoilla kuvattua!
Taas elämä näytti sen että pieniä ihmeitä on oikeasti olemassa.
Onnea kaikille muillekin vauvan saaneille :flower:

Porsche ja pieni ihme 4 päivää :heart:
 
Mulla ollut maha tosi pinkee koko päivän ja tukala olo, ihan kun maha painais sata kiloo........ Pitäkäähän peukkuja et tää enteilisi synnytystä. Mitä mieltä olette voisiko synnytys jo olla lähellä???
Peppi 40+3
 
Onnea vauvautuneet! :flower: :heart: Lisäsin teidät tuonne etusivulle. :heart:

Maukkis: Pitänee koittaa... :whistle: Tosin ei jaksais riidellä, mut katotaan sit kun on oikeen epätoivoinen... :D Toivottavasti et nyt enää sitten tulisi kotiin vauva masussa (eikö niin pitänyt toivoa? :D)

tivoli: Okei, ymmärrän kyllä tuonkin pointin. :D Mulla ei ainakaan vielä ole huonoa kokemusta opiskelijoista, mut saas nähä sitten miten käy. ;) Tosin lääkäriä en harjottelijana välttämättä haluis ainakaan mitään puudutuksia laittaan... :ashamed:

Kiekura: Mulla kävi esikoisen kanssa kuten maikalla, eli kuuma kylpy/suihku nopeutti avautumista... Siksi nytkin olin niitä suppareita kalastelemassa... :whistle:

Nyt taas juilimista mahassa, mutta tiedä sitten johtuuko siitä et vauva ulospäin oiskin tulossa vai siitä kun oli anoppi käymässä. :kieh: Eihän ne ollu vielä puolta tuntia ollut kun mä olin väärin tehnyt joulutortut (antanut taikinan sulaa kunnolla ja aatelkaa, laitoin vielä hillon niiden sakaroiden päälle enkä kääntänyt niitä hillon päälle. :kieh: ), vauvan sänky väärin pedattu ja vaatii jotain lisäyksiä et on tarpeeks lämmin, samoin kuin turvakaukalo. Esikoisella on huoneessaan liikaa tavaraa jne. :kieh: :kieh: :kieh: Onneks ei tarvii niitäkään vähään aikaan kutsua tänne (paitsi jos olen ite sit synnyttämässä niin sit anoppi tulee tytön kanssa mut onneks mä oon sit pois. :D).

Taidan nyt mennä tästä kiehumaan muualle, jos huomenna vaikka keräis intoa ja kävis matot tamppaamassa jos ei sada... Jos vaikka sais jotain supistuksia aikaan... :D

Niin, ja nyt se tuntuu alkavan: sisko laittoi tänään viestin et ollaanko jo synnyttämään menossa ja oma äitini soitti ja kysyi onko jotain tuntemuksia. Meinasin sanoa et sellaset tuntemukset alkaa olla, ettei aleta kyseleen et ilmoitellaan kyllä kun sellanen on. Sain onneks oltuu hiljaa, jos ens kerralla ennen kuin kysyy niin sanois kauniisti ettei tarvii taas alkaa sitä hössöttään ja kyseleen... :ashamed: :snotty:

Muttamutta... Nyt poistun koneelta, jos vaikka menis ajoissa nukkumaankin tänään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1313323.jpg
:heart:

Eli 3.12 syntyi ihana tyttäremme mitoin 3310g ja 49,5cm.
Keisarinleikkaus oli kokemus, ei ainakaan helpompi kuin alatiesynnytys
mutta erittäin onnistunut ja hallittu toimenpide.
Toipuminen on hyvässä vauhdissa, vauvaa olen pystynyt hoitamaan
itse koko ajan ja vauva on ollut vierihoidossa 24h.
Maito on noussut rintoihin ja sitä tulee enemmän kun riittävästi, mutta
onneksi on tämä ihana vauva hyvänä apuna. :D

Olo on niin onnellinen ja olen kertakaikkiaan niin rakastunut,
ei tätä onnen tunnetta saa sanoilla kuvattua!
Taas elämä näytti sen että pieniä ihmeitä on oikeasti olemassa.
Onnea kaikille muillekin vauvan saaneille :flower:

Porsche ja pieni ihme 4 päivää :heart:
Onnea myös teille.
:hug: :heart: Sinutkin etusivulle lisäsin...




P.S. MÄKIN HALUAN JO VAUVAN SYLIIN!!! |O |O |O |O :D :D

(Mies tossa sanoi et tää ei tee mulle hyvää notkua täällä roskapostipalstalla... :D :whistle: )
 
Ymmärrän tuntemuksesi shamandalie, mul kans puhelin soi tai piippaa onko jo tuntemuksia ja vieläkö oot kotona, niin kun ei sitten ilmoitettaisi kun vauva syntynyt. välillä olo etten ilmoita kellekkään syntymästä kun ne kuitenkin soittelee koko ajan niin säästyis oma puhelinlasku :p
 
No johan tuli oikeen ruuhkaa tälle päivälle!

Onnea, sucyco,pi pa re, mötkylä, porshe ja mmiilia!
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

ja maukkikselle ja pepille tsemppiä että se olisi nyt menoa sitten!

Mä jään tänne kärvistelemään....
 

Yhteistyössä