JOULUN KUNNIAKSI: ketju oudoimmista lahjoista joita sinä/lapset olette saaneet

• Viestiketjun aloittaja "Niinu"
  • Ensimmäinen viesti
FB-addikt
Omituisia ihmisiä. Toki ymmärrän että jos vaatteet on totaalisen väärän kokoisia, ettei ne miellytä. Mutta kaikki muut on sellaisia lahjoja, jotka itse ottaisin lahjana vastaan hymyillen. Eiköhän se olisi kohteliaampaa sanoa suoraan, jos ei oikein jostain lahjasta pidä - ettei sitten seuraavana vuonna saa jotain samantyylistä?

vierass
Mun teini-ikäinen poikani sai papaltaan tyttöjen pyjaman... Eikä ollut edes eka kerta, sama virhe kävi joskus, kun poika oli pienempi.

Siis ei se värikään olisi ollut niinkään, mutta kun tyyliin kuvassa on jotain My Little Ponya ja väri on vaaleanpunainen, niin oikeestikko se ajatteli, että toi teinipoika käyttäisi sitä nukkuessaan? :D

Koko kyllä oli oikea, pisteet siitä! Ja pyjama oli toivottu lahja, mutta...

"Vieras"
(ja toisella kädellä..kovin moni 11v haluaa jokseenkin 500 sivuisen seitsemän veljestä teoksen...)
Mä luin jo 7-vuotiaana kun olin oppinut lukemaan, joitain ns. klassikkokirjoja, aikuisten, esim. Kotiopettajattaren romaanin. Ehkä innokkaasta lukemisestani perua että olen aina ollut hyvä ainekirjoittaja, laaja sanavarasto jne. Ihmettelen myös aina kun sanotaan että joku teksti ei voi olla lapsen kirjoittama tai ettei lapsi kirjoita noin...Kirjoitin aina esim. päiväkirjaani lapsena kirjakielellä eikä siinä ole mitään ihmeellistä. En silti puhunut kirjakieltä.

[QUOTE="Vieras";27756958]Mä luin jo 7-vuotiaana kun olin oppinut lukemaan, joitain ns. klassikkokirjoja, aikuisten, esim. Kotiopettajattaren romaanin. Ehkä innokkaasta lukemisestani perua että olen aina ollut hyvä ainekirjoittaja, laaja sanavarasto jne. Ihmettelen myös aina kun sanotaan että joku teksti ei voi olla lapsen kirjoittama tai ettei lapsi kirjoita noin...Kirjoitin aina esim. päiväkirjaani lapsena kirjakielellä eikä siinä ole mitään ihmeellistä. En silti puhunut kirjakieltä.[/QUOTE]

Kyl miekin luin ton ikäsenä muitakin kun aku ankkoja ja kirjallisesti lahjakaskin olin/olen mutta se ei ollut jutun pointti vaan että se oli kyseiseltä ihmiseltä pientä piruilua ja vielä sangen huonoon aikaan (isä oli vasta kuollut ja mutsi deeguili ).

"vieras"
Ex-mieheltä sain aikoinaan angora-polvenlämmittimet. Ja pienintä mahdollista kokoa tottakai, eli ihan epäsopivat sen lisäksi että oli todella "romanttinen" joululahja. Sitten yhtenä jouluna sain siltä samalta mieheltä kirppikseltä ostettua järkyttävää rumanvihreää neulelankaa, joka oli kaikenlisäksi pelkkää akryyliä ja tosi ohutta. Samana jouluna sain - ellei peräti samassa paketissa lie ollut - jotain xs kokoa ollut kummallinen, valkoinen röyhelökauluspaita. Kirppikseltä kuulemma sekin.

Kikhvyjbdd
mä sain teininä nyt jo ex poikaystävän äidiltä 3 pakettia juustoa ja juusto veitsen(valio kamppanja) ja tiesipä tyo naine myös että olen laktoosille allerginen :D
Suurinosa juustoista on laktoosittomia poikkeuksena osa tuorejuustoista ja sulatejuustoista... Mutta senhän varmaan tiesitkin jos olet laktoosille allerginen???

Mulle toi olis ollu kyllä mieluinen lahja!

9- vuotias sai tänä jouluna tietokoneen,siis sellaisen lasten 3-6 vee tarkoitetun version. erinlaisia pelejä,tyyliin - opetellaan kirjaimia-.. ei siis oikein osunu tämä,lapsi ihmetteli että mitä hänen on tarkoitus tällä tehä?! toisen mitä sai oli xbox kinetic -juttu,hauskaa tässä se että meillä ei ole xboxia vaan wii ja biolla taas pleikkari,lapsi taas kyselemässä että mitä hän tällä tekee kun ei konettakaan tähän ole.. on toi bio isän puoli panostanut lahjoihin selvästi..

"Vieras"
Meidän 1v 3kk sai lahjaksi radio-ohjattavan auton. Siis sellaisen ison rohjakeen joka painaa useamman kilon, kantosäde useamman kymmenen metriä ja isolla kyljessä ikäsyoditus +6y. Asumme kerrostalossa eikä meillä ole lämmintä varastoa, joten taitanee lähteä kiertoon heti joulun jälkeen. Appiukon näköjään oli kuitenkin saatava ostaa tuollainen vaikka vähän ennen joulua puhuttiin ettei lapsi ensinäkään ole edes kiinnostunut autoista ja että niitä ikäsuosituksia on ihan oikeasti turvallisuussyistä noudatettava kun on kyse alle 3 vuotiaasta.

Meidän 3 v. poika sai yhdeltä sukulaiselta lahjaksi käytetyt, nyppyiset (ilm. kirppikseltä ostetut) poikien fleece-sormikkaat, 6-8-vuotiaan kokoa.:D Mutta ajattelin ne säilyttää, piha-hanskoina menevät kyllä, sitten muutaman vuoden päästä, jos eivät huku ennen sitä. :)

niiimpä
No ei sitä ulkopuoline ymmärräkkään kun se oli lähinnä "sisäpiirin" vitsi.
Mutta tää tipunen oli "paremmasta" perheestä kotosin ja jälkikäteen sain vahingossa kuulla että minkä takia se kirja oli opetettu. Jos kuulemma tulisin vähän fiksummaks, viisaammaks ja oppisin tapoja kun lukisin parempaa kirjallisuutta.

(ja toisella kädellä..kovin moni 11v haluaa jokseenkin 500 sivuisen seitsemän veljestä teoksen...)
Noh, miten sen nyt ottaa. Mun 8v. osaa tuosta kirjasta jo ulkomuististakin pätkiä...

Yhteistyössä