joulumeny...unohdanko jotain?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jiki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joululimppu ja hyvää/laadukasta "joulu"juustoa.

Meillä joulupöydässä on kans sinappikurkkusalaattia, ja paljon liharuokia, eli joulumakkaroiden ja -lihapullien lisäksi erilaisia maksapasteijoita ja lihahyytelöitä.

Itse jäisin tuossa kaipaamaan rosollia ja rosollivaahtoa ja sitten joulun ykkösjuomaa, eli juhlajuomaa (julmust), tosin meillä tuo on ehkä sen kotikaljan korvike.

Nam, ei teillä ainakaan jouluna tarttis nälkää nähdä :)

vaalea leipä roskiin.
kinnkua ja kalkkunaa.

salaatteja lisää.

lanttulaatikkoa, bataattilaatikkoa.
hirven kylmäsavu, lämminsavu- ja uunipaistit puuttuu.

kunnon viinit kehiin, ei mitään halpa laatua kerran jouluaterialla ollaan.

niin ja tuo leipäjuusto vaihda juustoleipään.

Huhhuh... Oisko ny vähän mässäilyn makua? Paastoatteko koko vuoden ennen joulua?

Ei meillä mässäillä ainakaan vaikka lista onkin pitkä. Meille tulee niin paljon porukkaa syömään, että ruoka yleensä loppuu keskenkin. En nimittäin tee mitään isoja annoksia vaan ihan pienet annokset.

Jos tiedät että kaikki tykkää kalasta, niin sitten ok. Mä en syö lainkaan kalaa, joten mulle noista alkupaloista jäisi jäljelle perunat, kananmunat ja paahtoleipä...

Ei meillä mässäillä ainakaan vaikka lista onkin pitkä. Meille tulee niin paljon porukkaa syömään, että ruoka yleensä loppuu keskenkin. En nimittäin tee mitään isoja annoksia vaan ihan pienet annokset.

Ojoj :s se on vaan tehtävä sitten reilusti enemmän. Jos siis kykenee:)

Ap, mielettömän hyvältä kuulostaa. Mä kaipaisin myös kinkkua ja laatikoita mutta ilmeisesti teillä ei ne kuulu pöytään, joten hyvältä näyttää. Meillä ei ole ikinä ollut limppua mutta ruisleipää kyllä. Pienet ruisnapit on kivoja, ei tule syötyä paljon (täytettyä vatsaa) muta saa esim kalaa laitettua napin päälle.

Mahduttaiskohan me teille jouluna...toisin mukanani vaikka ne ruisleivät;)

Ojoj :s se on vaan tehtävä sitten reilusti enemmän. Jos siis kykenee:)

Ap, mielettömän hyvältä kuulostaa. Mä kaipaisin myös kinkkua ja laatikoita mutta ilmeisesti teillä ei ne kuulu pöytään, joten hyvältä näyttää. Meillä ei ole ikinä ollut limppua mutta ruisleipää kyllä. Pienet ruisnapit on kivoja, ei tule syötyä paljon (täytettyä vatsaa) muta saa esim kalaa laitettua napin päälle.

Mahduttaiskohan me teille jouluna...toisin mukanani vaikka ne ruisleivät;)

En mä tee, kyllä aina vatsat täyteen tulee :)

meillä riittä aatoksi nämä:
15kg lanttulaatikkoa
5kg porkkanalaatikkoa
3kg punajuurilaatikkoa
20kg kinkkua
8kg kalkkunaa
10l sankko rosollia
10l vihersalaattia
pari kiloa perunoita
15 savulohta
7kg suolalohta

loppu joulunaika sitten on dieettiä=)

[QUOTE="vieras";25221660]mädin kanssa kuuluu vaalea paahtoleipä![/QUOTE]

Juuri näin olin sen ajatellut :)

Ihanaa kun on tullut paljon mielipiteitä. Kiitos!

Huomaa kyllä hyvin kuinka erilaisia tapoja kaikilla on, meillä esim ei ole ikinä ollut karjalalanpaistia joulupöydässä, eikä niitä piirakoita (ja ei, en edes osaa niitätehdä :) ) Erään kanssa juttelin tänään, heillä on joulupöydässä voileipäkakkua! Eikä silti kellään ole sen oikeemmin tai vääremmin.

Jouku viineistä tietävä,mitähän suosittelisitte? itse en niitä tunne...

Samoin juustot kyllä olisi kiva lisä jälkiruokiin, hedelmien kera, mutta en niist itse välitä, en siis oikein tiedä mitä tarjottimelle varaisin, suosituksia?

Yhteistyössä