Joululomat työpaikalla ja niistä vääntäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sijainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25109928]Toi on kyllä niin totta, että ne on ne samat jotka vuodesta toiseen varaavat parhaat lomat ovat saikulla, jos eivät saa lomaa. Mutta olkoot, lomien on kierrettävä ja sitten on palkattava sijaisia. Minusta tuollainen "kiristäminen" on väärin, siis asenne "että jos mulla ei ole lomaa, niin haen sitten saikkua". Tämän takia esim. meidän työpailla ei saa kukaan lomaa joulun aikaan, että löytyy sitten sille sairaslomalaiselle sijainen.[/QUOTE]

Jännä juttu, ei meillä kukaan tee noin. Ennen pyhiä on listat, kuka haluaa olla töissä. Yleensä halukkaita löytyy, joten muut voi olla vapaalla silloin.

Samoin listat kiertää, esim. kesälomat laitetaan niin, että jos olet tänä kesänä lomala heinäkuussa niin ensi kesänä olet elokuussa. Jne. Hyvin on toiminut.

Voitteko uskoa että joulut, uudet vuodet, juhannuksen yms. ovat esimiehen pahimpia painajaisia... Vaikka kuinka yrität olla reilu ja tasapuolinen kaikkia kohtaan kokee joku aina tulleensa kohdelluksi kaltoin. Sijaisillakin on oikeus esittää toiveita. Meillä mennään siten että vapaalla saa olla joko joulun tai uuden vuoden. Lomia ei joulun aikaan pidetä. Jos tänä vuonna on vapaalla joulun niin seuraavana vuonna on sen töissä.
Mielelläni antaisin perheellisille työntekijöille joulun vapaaksi, mutta niin en vain voi tehdä. Muutaman viikon päästä se joulun ajan työvuorolistan julkaisemisen riemu olisi taas käsillä...huoh...

Kuinka niin muutaman viikon päästä? Meillä ainakin (kaupan ala) tuli eilen jo jouluviikon vuorot näkyviin!!

[QUOTE="tipsu";25110007]Kuinka niin muutaman viikon päästä? Meillä ainakin (kaupan ala) tuli eilen jo jouluviikon vuorot näkyviin!![/QUOTE]

Meillä tuli tällä viikolla vasta edellinen lista. Eli sen pari viikkoa ainakin saa vielä odottaa:)

Vaikka itsekin olen perheellinen niin tajuan kyllä varsin hyvin, että myös ihmisillä joilla ei ole lapsia on ELÄMÄÄ. Ei ne lapset ole automaatio, että saa kaikki parhaat loma-ajat itselleen!!!

Samaa mieltä. Lisäksi lapsiperhe voi esimerkiksi viettää joulua illalla kotona keskenään jos vanhemmalla on työpäivä, mutta perheetön (tarkoitan tässä sillä lapsetonta sinkkua) voi joutua reissaamaan satoja kilometrejä sukulaistensa luo jos ei halua ihan yksinäistä joulua.

Lasten lomien takia tietysti soisin perheellisille, että edes toinen vanhempi saisi olla kotona koululaisten kanssa, mutta muuten en ymmärrä sitä ettei perheellinen voisi olla juhlapyhinä töissä ja perheettömällä muka ei olisi koskaan mitään menoja tai muuta elämää kuin se työn teko.

Olen yhden vakkarin sijainen ollut pitkään, eli tavallaan teen häntä. Ei minun ole tarkoitus tuurata kaikkia tai ketään muuta, vaan hänen työtään. Minusta minun ei silloin kuulu tuurata kaikkien muiden joulu ja kesälomia. Niinkuin sanoin, eri asia jos olisi loma-apulainen.

Omituinen kommentti, loma-aikoina tuurataan kaikkia poissaolevia. Niin me vakituisessakin työssäolevat, teemme omien töidemme lisäksi muiden lomilla olevien hommia! Omassa työssäni mitään loma-apulaisia ei koskaan edes palkata, koska näiden hommien oppimiseen menee koulutetultakin ihmiseltä useampi kuukausi.

Yhteistyössä