joululahjoja jo nyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Joulu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Joulu"

Vieras
Olen totaali-yh ja 9-vuotiaan tytön äiti. Työtön tällä hetkellä. Päivärahaa tulee 1200.

Tyttö saa mun lisäksi muutaman lahjan. isovanhempien lahja (yleensä rahaa 100 euroa jolla ostan jotain kalliimpaa ja jotain hyödyllistä tai lahjakortin esimerkiksi H&M:ään lopulla). Ja sitten on 2 kummia joista toinen ostaa aina jonkun kivan kirjan kuten uusin Risto Räppääjä tms. Ja toinen jonkun elämyslahjan eli aika monesti on vienyt Disney on Iceen ja niin nytkin.

Olen nyt jo ostellut tytölle pari lahjaa jouluksi. Esimerkiksi ostin Lego Friendsejä kun olivat 25 % alessa Citymarketin lasten päivillä. Ostin myös yhden isomman Monster High-barbipaketin (josta tyttöni tykkää) samasta alesta.

(Ostin alesta myös paketit omille kummilapsille. Ja niitä pari pienempiä legopaketteja kaverisynttärilahjoiksi. Toistaiseksi ne on olleet suosittuja.)

Ostin 3 eurolla kympin korvikset Bijou Brigitten ale-hyllystä, kun aihe sopi hyvin tytölle.

Aion ensi päivärahasta ostaa nimikorun (Carrie-korun) hänen nimellään. Ja seuraavasta Fortuna-pelin.

Mahdollisesti jotain pientä hulluilta päiviltä tai 3+1-päiviltä tai mitä näitä on. Ehkä huulirasvaa tms. Tai askartelukamaa, mangajuttuja jos löydän.

Olen aina kutonut salaa jotakin ja nyt kuulemma valkoiset tosi pitkät säärystimet & valkoiset kämmekkäät ja löysä pipo olisi kivat :)

Joulukuussa ostan ehkä pleikkaripelin tai jotain muuta vastaavaa. Isovanhempien rahalla jonkun musavehkeen tytön huoneeseen (missä on cd & radio ja voi tuoda netistäkin biisejä).

Ja näin tytölläkin on kivat lahjat enkä mennyt konkurssiin :)

Tämä vain muille köyhille että jouluun voi valmistautua.

Isovanhemmille ja kummeille me annamme koulukuvan ja jotain muuta tyyliin jotain mitä osaan tehdä hyvin ja tiedän että tykkäävät. Kuten jonkun kakun tai itsetehtyjä karkkeja (Rocky Road on suosikki)).

Minäkin ostin pojillemme nyt alesta edullisesti tablettitietokoneet (puoleen hintaan), jos oston olisi jättänyt joulun alle hinnat olisivat taas olleet normaalit.

Niin, se on vaan järkevää. Saan 500 veronpalautusta, mutta sen säästän jouluruokiin ja jos saisi alesta hyviä talvivaatteita tytölle lopputalveen ja ensi talveen. Ja loput säästöön.

Minäkin köyhänä ja kipeenä aloitin joululahjojen oston tyttärelleni.

Huomasin korukaupassa kelloa tilatessa just tyttären tyylisiä korviksia 3,50 e/pari. Ostin kolme paria.
Ostin myös meikkejä, kun Yves Rocherilta tilasin meille naamanpuhdistustuotteita.
Pari Victoria Secretin voidetta tilasin samalla, kuin synttäreillekin.
Myös Yhden dvd:n tilasin samalla kuin nuo voiteet.

Tälleen pikkuhiljaa. Mun lapsi ei saa lahjoja keneltäkään muilta kuin äidiltään ja isältään.

Joka vuosi on sama juttu, miehen vanhemat sekä hänen tädin perhe...mitäheille lahjaaksi? sukat, suklaat, dödö-suihkugeelipaketit. Joka vuosi sitä samaa p....kaa lahjaksi kun en muuta keksi. Tulen hulluksi ja hävettää antaa huonoja lahjoja.

Totaali-yh tarkoittaa että lapsen isä ei millään lailla osallistu, ei tapaa, ei osta lahjoja... elarit saan Kelalta.

Aikuisille mieluiten syötäviä lahjoja. Tai muuten kuluvia. Esimerkiksi ne shampoot, suihkusaippuat ym. olisi mulle mieleen. Tai jotain lippuja teatteriin, leffaan ym. Riippuu aikuisista.

Yksi kiva isovanhempien lahja on digitaalinen kuvakehys, johon hyviä kuvia lapsenlapsesta.

Kerran vein omat vanhemmat risteilylle Tukholmaan, kun olin voittanut 4 hengen risteilyn A-hytillä arvonnassa. Askartelin lahjakortin.

Mä taas ilahdun jos joku viitsii tehdä mulle lahjaksi itse villasukkia, lapasia tai pipoja. Ne pääsee aina takuuvarmasti käyttöön ja ovat paljon mieluisampia kuin vaikka huulipuna. Varsinkin kun en itse ole mikään käsityöihminen.

Itse ostan aina jolulahjoja hyvissä ajoin ennakkoon sitä mukaa kun löytyy joku sopiva ja yleensä vielä alennuksesta. Inhoan kauppojen jouluruuhkaa, mieluiten lopettaisin koko kaupassakäynnin viimeistään marrskuussa, mutta ruokaa on pakko ostaa. Samoin kaverisynttäreille ostan alesta lahjoja sitä mukaa kun löytyy sopivia annettavia.

Miksi aikusille edes pitää ostaa lahjoja? Jokainen voi itse ostaa sen mitä tarvitsee eikä turhaa roinaa näin kerry. Jos nyt jotain haluaa, niin jotkut ovat keksineet hyvän idean: tehdään lista kuka antaa kenellekin ja jokainen antaa yhden lahjan ja saa yhden lahjan ja siinä pitää olla ajatusta mukana, ei dödöä joka joulu, kiitos!

Meillä lapset on yleensä sitä tyytyväisempiä mitä vähemmän lahjoja on ja se sopii myös mulle.

Miksi aikusille edes pitää ostaa lahjoja? Jokainen voi itse ostaa sen mitä tarvitsee eikä turhaa roinaa näin kerry. Jos nyt jotain haluaa, niin jotkut ovat keksineet hyvän idean: tehdään lista kuka antaa kenellekin ja jokainen antaa yhden lahjan ja saa yhden lahjan ja siinä pitää olla ajatusta mukana, ei dödöä joka joulu, kiitos!

Meillä lapset on yleensä sitä tyytyväisempiä mitä vähemmän lahjoja on ja se sopii myös mulle.

Ei aikuisille pidä ostaa lahjoja, mutta saa ostaa, koska se on kivaa ja ihanaa. Elämä ois ihan helvetin tylsää, jos aina tekis vaan niitä asioita mitä pitää tehdä.

Minulla on kanssa joka jouluinen pulma mitä uutta ja kivaa voisin laittaa lahjapaketteihin muutamille sukulaisilleni (vanhempani, sisareni, kummini). Olen myös jo alkanut miettimään mitä ostaa ja tiedän, että pitäisi jo aloittaa nyt pikku hiljaa lahjojen ostaminen. Mutta ruokaa on pakko ostaa ja autoakin tankata, niin siihen ne pienet rahatvarat (olen kotiäitinä) tuppaavat hupenemaan. Kohta onkin jo sitten marraskuu, alkaa todella iskemään kiire sitten lahjojen oston suhteen.

Eniten murehdin mitä ihmettä tänä jouluna ostaisin sisarelleni?? Kun ei minusta todellakaan kipot ja kupposet ole mistään kotoisin. Kylpypakkaukset (dödö, suihkugeeli jne,) vähän turhaa krääsää. Kirjoja olen useasti hänelle ostanut, mutta en tiedä ostanko enää tänä jouluna, kerkeääkö hän edes kirjoja pahemmin lukemaan. Sisustuskamaa on vaikeaa minusta toiselle ostaa, jokaisella on niin oma makunsa. Joten pulassa ollaan.

Omille muksuille on suht' helppoa lahjoja ostaa. Tosin sitä mietin tämän pienemmän kohdalla, että kannattaako hänelle edes mitään kummoista ostaakaan. Kun kaikki lelut, kirjat, pelit jo löytyvät isomman jäljiltä.

Yhteistyössä