Joululahjoja ei pitäis ostaa kirpparilta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meille on tullut lapsille pari riesaa lahjaa kirpputorilta. Toisesta puuttui tärkeä osa, eikä lelu toiminut kunnolla, siinä oli kahvitahra ja haisi homeelle. Toisesta puuttui kaikki leluun kuuluvat nuket eli lelu oli rikkinäinen runko. Olisin silloin toivonut, että lahjaksi olisi tuotu vaikka sukat tai karkkipussi. Ja millekin kyllä ostetaan tavaraa kirpputorilta, lahjojakin omille lapsille. Ei muille, ellei ole juuri sellainen toivottu juttu jota ei muualta saa tai uusi tavara.

Niin kun se kirpputorimyynti luo kysyntää, se on se mun asia jota mä yritän tässä epätoivoisesti sanoa :D

No en mä tohon kyllä usko...kuka noita riistorytkyjä ostaa henkkamaukasta jälleenmyyntiä silmälläpitäen. Sen ehkä vielä ymmärrän, että ostaa jotain uutta, laadukasta ja tarpeellista, vaikka sitä jälleenmyyntiarvoa aatellen, mutta se ei kyllä mene läpi, että ostetaan ja taas ostetaan bilemekkoa ja muuta rytkyä kirpparitiliä samalla pohtien. Kyllä monella ihmisellä on ihan hakusessa toi kuluttamisen motiivi. Eikä kuluttaminen taatusti täytä minkäänlaista henkistä tarvetta loputtomiin...joskus tömähtää ja tömähtää kunnolla.

Niin kun se kirpputorimyynti luo kysyntää, se on se mun asia jota mä yritän tässä epätoivoisesti sanoa :D

En usko, että se menee noin. Pikemminkin se kysyntä johtaa kirpputorimyyntiin (kun ihmiset ostaa kaikkea turhaa - ihan oikeasti tiedän monia, jotka ostavat vaatteita kympillä tai kahdella kaupasta ja sitten myyvät parilla eurolla lähes käyttämättöminä - ei ne itse siitä hyödy mitään) ja sitten se kirpputoriostelu täytttää osaltaan sitä kysyntää.

Toisaalta kirpputorilta löytää myös kaikkea VANHAA ja KESTÄVÄÄ. Parhaimmillaanhan kirppiskulttuuri edistää sellaista ajattelua, että ostetaan kestävää ja laadukasta, kun siitä voi joskus vielä saada hyvän hinnan käytön jälkeenkin.

Tavallaan ymmärrän toki, kulutushysteria on kulutushysteriaa ja jos ihmisellä on sama mentaliteetti kirppiksellä kuin henkkamaukallakin - ostaostaostaosta!!! - niin eihän se hyvä ole... mutta toisaalta seurauksiltaan kirppisostelu on paljon positiivisempaa.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
:headwall:

Mitä hermoilet? Anatoliahan oli ihan oikeassa. Monella tässä ketjussa näkyy olevanasenne, että kirpputorilta EI SOVI ostaa lahjoja, riippumatta siitä mitä ne lahjat ovat (ja riippumatta siitäkin, näkisikö lahjan vastaanottaja lahjan alkuperää mistään).

Ei kai kukaan puoliksikaan järkevä ihminen raahaa lahjaksi kulahtaneita vanhoja rytkyjä ja naarmuisia kahvikuppeja, haloo.

Yhteistyössä