Joululahjoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sisko

Vieras
mitäs olette ostaneet?

Meillä kaikki jo ostettu

eli tyttö 3v saa: muumilaivan, kampauspään/meikkauspään, muutaman kirjan

poika 4v saa: Brion eläinjunaradan (jatkoa meidän junaradalle joka on nyt älyttömän suosittu ), sellaisen linnarakennuspelin ja kirjoja

Olen tilannut jonkun verran jo pojalle ulkomailta pienoismalleja huvipuistoonsa jota ahkerasti rakentelee.
Tytölle on puhelin valmiina.

Yleensä olen tässä vaiheessa vuotta ollut jo reipas ja ostanut paljon lahjoja mutta nyt on ollut liikaa kiireitä. Suunnittelen listan ja lähden sitten parina päivänä oikein shoppauskierrokselle.

Tyttö 4 v. tahtoo rummut, mikroskoopin (kulkee kyllä nimellä kaleoskooppi) ja "ei jaksa piirtää":n ;) Ei jaksa piirtää on se joku parinkympin piirrustusautomaattiötökkä tms. Mitähän ihmettä silläkin tekee...
Saa lisäksi Wiin (ei mulle, eipä...) ja yömekon ja jotain muuta.

Poitsu onkin sit vielä mysteeri, joulun aikaan on 10 kk, joten jos se saa muiden paperit niin on varmaan ikionnellinen. No, kyllä saa jotain oikeastikin! :)

No on ostettu jo kahta lahjaa lukuun ottamatta kaikki. Tänä vuonna ei kauheasti kun lapset tulevat vasta joulupäivänä tänne kotiin, ovat siis isällään joulun.

Tytölle:
Barbie lastenlääkäri+barbielle prinsessa mekkoja
yöpuku
hello kitty pehmo
kirja
horseland hahmo ja heppa
"meikki" tilpehööri paketti: hello kitty rasva, huulikiilto, meikkilaukku, pikku peili,saippua jne.

poika:
yöpuku'
kirja
hirvi pehmo
ja ukkeli hakee vielä pojalle aseen sekä rekan.
ajokoira paita ja saippuaa

Aika vähän ostanut:poika 6.v-2< bionicleä,pääkallo villapaidan
tyttö 3.v-prinsessa askartelu kirjan
ja pienimmälle en vielä mitään...
Suunnitelmie kyllä on kunhan vaan saa rahaa ja aikaa siihen...

Meidän neidolle olen hankkinu ääntelevän nuken ja Duplo lentoaseman. Varmaan vielä jotain prinsessa-yöpaitaa etsiskelen ja ehkä jotain vaatetta. Siinäpä sitä. Ei noi pienet jaksa hirveitä määriä ees aukoa eikä vielä niin edes ymmärrä saako paljo vai vähä. Ja mummut ja kummitki kuitenki muistaa :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
No on ostettu jo kahta lahjaa lukuun ottamatta kaikki. Tänä vuonna ei kauheasti kun lapset tulevat vasta joulupäivänä tänne kotiin, ovat siis isällään joulun.

Tytölle:
yöpuku
hello kitty pehmo
kirja
horseland hahmo ja heppa
"meikki" tilpehööri paketti: hello kitty rasva, huulikiilto, meikkilaukku, pikku peili,saippua jne.

poika:
yöpuku'
kirja
hirvi pehmo

Siis mitä? tänä vuonna ei kauheasti... ja silti nuin paljon!!! Apua!! Mä en osta meidän lapsille itse mitään. Lapset vähän reilu 2 v ja 6 kk..

Meijän 3vee tytölle ostettuna muumidvdx2 ja muumi-palapelikirja.
Enempää en edes osta koska saa lahjoja myös molemmilta isovanhemmilta,kolmelta kummilta sekä ystäviltäni..Tuntuu hullulta noin pienelle hankkia paljon lahjoja,siksi itse jätän vain muutamaan.

no siinä on 2 toivottua lelua ja jotain pientä...ei noi edes maksa paljoa.. Alle 100 selvittiin tänä vuonna per lapsi ja se on mielestäni aika vähän. Eihän tuossa ole oikeasti paljon edes. Meillä ei muuten ostella oikeastaan mitään leluja tms.

Meilläkin kaikki lahjat ostettu
Kaksoset saa, muumi tietokoneet, hello kitty pussilakana setit, paidat, kirjat, puuhakirjat ja yhteiseksi prinsessa ruusunen dvd
Nuorin tyttö saa, paidan, nuken ja sellasen ponin mikä ääntelee ja kirjan

Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin:

Tytölle:
yöpuku
hello kitty pehmo
kirja
horseland hahmo ja heppa

poika:
yöpuku'
kirja
hirvi pehmo

Siis mitä? tänä vuonna ei kauheasti... ja silti nuin paljon!!! Apua!! Mä en osta meidän lapsille itse mitään. Lapset vähän reilu 2 v ja 6 kk..

no eikös se oo sun päänvaivas jos et halua omia muksujas jouluna muistaa.meihin verrattuna tossa on tosi vähän lahjoja.meillä on taas niin että muut sukulaiset eivät yleensä ostele mitään ihmeempiä joten mun mielestä lapset saa lahjansa meiltä vanhemmilta,niin paljon kun hyvältä tuntuu ja mitä kukin tarvitsee sillä hetkellä

no siinä on 2 toivottua lelua ja jotain pientä...ei noi edes maksa paljoa.. Alle 100 selvittiin tänä vuonna per lapsi ja se on mielestäni aika vähän. Eihän tuossa ole oikeasti paljon edes. Meillä ei muuten ostella oikeastaan mitään leluja tms.

okei, kukin tyylillään... mielestäni silti aikas paljon. Raha ei ratkaise :) Eikö teillä sitten muut osta mitään? esim kummit, mummit, ja se isä jonka luona on? Lapsethan hukkuu lahjoihin tuota menoa... sori jos loukkaan, tää mun mielipide :)

meillä on valmiina:
pojille v.smile pelikone ja pelit,transformerit,legon pelastushelikopteri ja dublon tankkirekka,paidat,niitä magneetirakennusjuttuja

tytölle nukkekoti,ostetaan ainakin kittylakanat vielä ja sitä mitä tuntuu kivalle ostaa

Alkuperäinen kirjoittaja g:

Tytölle:
yöpuku
hello kitty pehmo
kirja
horseland hahmo ja heppa

poika:
yöpuku'
kirja
hirvi pehmo

no eikös se oo sun päänvaivas jos et halua omia muksujas jouluna muistaa.meihin verrattuna tossa on tosi vähän lahjoja.meillä on taas niin että muut sukulaiset eivät yleensä ostele mitään ihmeempiä joten mun mielestä lapset saa lahjansa meiltä vanhemmilta,niin paljon kun hyvältä tuntuu ja mitä kukin tarvitsee sillä hetkellä

Se on juurikin mun päänvaiva :) Ihmetteleen vaan ihan aidosti että joku ostaa noinkin paljon lahjoja. En halua loukata ja kukin tyylillään!

Alkuperäinen kirjoittaja r:
Alkuperäinen kirjoittaja g:

Tytölle:
yöpuku
hello kitty pehmo
kirja
horseland hahmo ja heppa

poika:
yöpuku'
kirja
hirvi pehmo

Se on juurikin mun päänvaiva :) Ihmetteleen vaan ihan aidosti että joku ostaa noinkin paljon lahjoja. En halua loukata ja kukin tyylillään!

tuossa on aika normimäärä,etten sanoisi vähäinen.jokainen ostaa tarpeensa mukaan ja sun rahoista se ei oo pois,sulla sitten sukulaisilla ostatetaan lasten lahjat ni ei sekään kyl musta oo oikein

Alkuperäinen kirjoittaja hui:

okei, kukin tyylillään... mielestäni silti aikas paljon. Raha ei ratkaise :) Eikö teillä sitten muut osta mitään? esim kummit, mummit, ja se isä jonka luona on? Lapsethan hukkuu lahjoihin tuota menoa... sori jos loukkaan, tää mun mielipide :)

Isä ostaa jotain ja siellä mummut. Ja kyllä ostaa kummit ja monet mummut on isoisoäiditkin vielä elossa ja hyvässä kunnossa. Silti mielestäni tuossa ei ollut paljon mitään lahjoja. Mietis nyt eihän tuossa ole kuin joku 5-7 lahjaa per pää. yöpaita ja kirjakin ovat sellaisia perinne lahjoja, jotka vaan on ihan must ostaa jouluna :xmas: Ja voihan niitä lahjoja availla vaikka koko joulupäivän sitten B)

Ja niiltä mummuilta ja kummeilta pyydetään jotain tyyliin pyyhkeitä ja rannekello yms. Itse ostan aina ne toivotut lelut koska en kehtaisi mitään kauhean kallista ostattaa muilla

Täähän menee heti kovasti kireäksi...En tarkoita, etteikö kukin saa ostaa niin paljon kun ikinä kerkiää ja haluaa. Mä en osta lahjoja kun tiedän niitä tulevan ihan liiaksikin mummeilta, kummeilta yms. sukulaisilta. Meidän lapsetkin niin pieniä etteivät mitään tajua :) Inhoan tavaran paljoutta eikä se ole mistään rahasta tai sen puutteesta kiinni. En siis ostatuta lahjoja sukulaisilla vaan ne ostaa niitä vaikka yritän toppuutella. Olen jopa sanonut, että yks lahja per mummu.... no se sitten tästä aiheesta ja HAUSKAA JA LAHJA RIKASTA JOULUA!!!

Yhteistyössä