Joululahjoista yks juttu vielä

Mietin tossa, et oisko kauheen väärin sanoa, että meille ei saa ostaa brätsejä?

Viime jouluna tyttö sai babybratzin, ja mua kiukutti suuresti. Mä en halua niitä nukkeja meille, ne on niin kauheita minihamosissaan.
Niin kauan ku voin vaikuttaa asiaan, niin tyttö saa vaan barbeja. Ei isopäitä...

 
kiki
Joo noi babybratzit on kyllä aika järkkyjä. itsekin olin pitkään sitä mieltä ettei meille bratzeja tule, mutta tyttö niitä kovasti toivoi, olivat hänestä niin kauniita, joten yhtenä jouluna sorruin ostamaan sellasen luistelu-bratzin, ei joteskin ollu niin kamala kun muut.

juu ja itse kysymykseen kyllä sä voit sanoa, ettet kyseisiä nukkeja tyttärellesi toivo
 
vieras
minäkään en tykkää niistä yhtään. Jonkun aikaa olin myös sitä mieltä että meille ei tarvi barbejakaan. Nehän edustaa sairasta kauneuskäsitystä, silikonitissit ja anorexia.
Ihan tosi!
 
Niin minäkin jossain kohtaa ajattelin. Mutta toisaalta, kun lapsi ei mitään muuta toivo, niin eipä tuo ole minulta pois.
Mulla ei lapsena ollut samoja leluja kuin toisilla, koska mun mutsikin ajatteli noin. Ja olihan se vähän ankeeta.
 
vieras
Älä nyt tuolla tavalla ainakaan mene paukauttamaan, voit esittää nätin TOIVOMUKSEN, ettei teille niitä Bratzejä annettaisi. Mutta anna antajien itse päättää, mitä antavat.

 
tyttö
Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Mietin tossa, et oisko kauheen väärin sanoa, että meille ei saa ostaa brätsejä?

Viime jouluna tyttö sai babybratzin, ja mua kiukutti suuresti. Mä en halua niitä nukkeja meille, ne on niin kauheita minihamosissaan.
Niin kauan ku voin vaikuttaa asiaan, niin tyttö saa vaan barbeja. Ei isopäitä...
Vihaako tyttäresi niitä?

 
Ninni
En mäkään tykkää monista leluista tai lastenohjelmista mutta jos tyttö haluaa niin eihän se olis kohtuullista että mun makuni mukaan pitäis lapsenkin leikkiä. Nytkin tyttö toivoo joulupukilta Struts-hevosta ja se on mun mielestä yks tyhmimpiä ja rumimpia leluja mitä voi olla, mutta kyllä tyttö tulee sen saamaan koska hän juuri sen haluaa.

 
vieras
Mä olin kans noita Bratzeja vastaan, mutta minkäs teet, kun tytär niistä tykkää :). Niitä siis on meillä ja huoneessakin on Bratz-seinätarroja. Nukkeja ne vaan on. Ei ole ainakaan meillä vielä ole millään tavalla vaikuttanut neidin pukeutumiseen, vaan ihan normaalej vaatteita käyttää ja hameiden pitää olla yleensä pidempiä ja mielellään vähän prinsessamaisia :)

Ihailee myös isoisän pulleaa ja mahaa - ja yrittää kovasti syömällä kasvattaa yhtä komeaa. Ei ole siis vartalokuvakaan vääristynyt :)
 
mä oon vähän samalla kannalla ap:n kanssa. mä en ainakaan halua opettaa lapsilleni että tuo on nyt se kauneus ihanne. vaikka ei aikuiset osaa ajatella sillä lailla, mä uskon että lapset ajattelee just niin.


sama kun ei aikuisena ajattele että väkivaltapelillä olis kasvatuksellista "arvoa", liian pienet lapset mieltää sen mukavaks ajan vietteeks. että toisen ihmisen ampuminen on ihan mukavaa.

näin yleistettynä...

mut jos ostais bratsejä, ja tekis niille omat kledjut ja vähän ottais asetonilla meikit pois.. :whistle:
 
Bratsithan on nyt muotilelu. Niitä on kaikilla, mitäs jos tytön kavereilla on niitä ja tytöllä itellä ei yhtään. Voi tulla aika paha mieli. Mä tiedän useita lapsia, jotka on ollu pitkään joulun jälkeen pettyneitä, kun eivät saaneet mitään toivomaansa.
Ostathan tytölle sitten jotain muuta mukavaa.. Tai siis sukulaiset ostaa.
 
vieras
mulla kaksi tyttöä ja olen heille kertonut etten tykkää kyseisestä nukesta ja sanonut et barbeja saavat muttei braztsejä', sukulaiset tietävät myös eikä niitä ole meijän huushollissa vielä näkynyt, onneksi
mut jos joku tuo niin sitten tuo
 
kuu-akka
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Kyllä meidän tytöt ainakin tietää,ettei ihmisten kuulu olla semmosia ku brätsien tai barbien...
Ne on nukkeja, ei ihmisiä... =)
eikä meidän pojat ole koskaan kuvitelleet osaavansa kiipeillä kuin hämähäkkimies...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:
Alkuperäinen kirjoittaja krisse-79:
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Kyllä meidän tytöt ainakin tietää,ettei ihmisten kuulu olla semmosia ku brätsien tai barbien...
Ne on nukkeja, ei ihmisiä... =)
kuin myös meillä :)
Sama täällä...
Lelujahan ne vaan on.
Kyllä munki muksu tietää, ettei ihmiset ole sellaisia, mutta mua ärsyttää suunnattomasti ne nuket. Kun niillä hamekin on pienempi ku nenäliina... Ja muutenkin, en jaksa selittää, mutta ne vaan on vastoin mun ajatusmaailmaa.
Ja kun joku sano että tehkää niille vaatteita, niin toki se onnistuis, mutta tää onki ihan periaatekysymys....
 

Yhteistyössä