joululahjoista, mitä ostatte lapsille, ja lapsen ikä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäiti

Vieras
tyttö 16 v saa uudet stereot, si nää kirjat uusikuu, houkutus... Ja varmaan haen Seppälään lahjakortin

poika 14 v saa uuden kännykän, Ja urheiluliikkeen lahjakorttia toivoi hän,

tyttö 11 v saa myös stereot, sit jokin peli oli toiveissa

poika 9 v saa luistimet, tai sit lahjakortin urheiluliikkeeseen, jotain tekniikka legoja varmaan

tyttö 7 v saa kännykän, ja hello kitty juttuja

poika 4 v saa lego maatilan, lelutraktoriin kärryt

tyttö 2 v nuken ja rattaat

Nää ois ny mietittynä, ja osaksi jo hankittunakin

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
3v9kk tyttö saa Stigan ja 1v6kk tyttö jonkin soittimen, esim. xylofonin

Stiga on varmasti huippu juttu, siis jos on lunta. Mein 4 v sain isovanhemmilta sellaisen viimejouluna ja se oli kyllä joulun paras juttu.

Tyttö 4½v saa minulta:

- Petshp pehmon
- 5 pet shop figuuria
- 3-4 hello kitty figuuria
- hello kitty penaalin + hk glitter kyniä
- Hello Kitty pehmon

Tyttö 2½v saa:

- 1-2 hello kitty figuria
- hello kitty pehmon
- pet shop pehmon
- Hello Kitty penaalin
- Ehkä vielä jotain pientä, kirja, yökkäri tms

Yhteiseksi haluisin ostaa brion junaradan, pitää katsoa jos nakittaisin miehen ostamaan sen. ;)

17v poika saanee jotain vaatetta (tai lahjakortin vaatekauppaan), kirjan ja kännykän.
15v tyttö saa kännykän, lahjakortin vaatekauppaan, kirjan ja uuden palan Nomination-koruunsa.
12v poika saa jonkun koottavan lentokoneen / auton, kirjan ja jotain muuta pientä.
11v poika myös koottavan jutun, kirjan ja jotain muuta lisäksi.
9v tyttö saa jonkun korun, kirjan, ison palapelin ja jonkun jutun vielä lisäksi.
8v poika saa luultavasti sellaisen rakennussarjan (Meccano tmv.), jonkun legosetin ja kirjan.
6v tyttö saa barbin, kirjan ja jotain.
4v tyttö saa palapelejä, jonkun toivomansa lelun ja jotain muuta lisäksi.
2v tyttö saa myös palapelejä ja jonkun "toivelelun".
1v tyttö saa jotain ikäänsä sopivaa... jonkun lelun luultavasti.

Lautapelejä ostan sellaisen "sopivan pläjäyksen" yhteislahjoiksi, sopiville ikäjakaumille.
Kauheesti minuu houkuttais ostaa yhteislahjaksi koululaisille se Wii-konsoli, mutta en tiiä...

Pyrkimykseni ois, että kaikki lapset saavat 3-5 lahjaa meiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
17v poika saanee jotain vaatetta (tai lahjakortin vaatekauppaan), kirjan ja kännykän.
15v tyttö saa kännykän, lahjakortin vaatekauppaan, kirjan ja uuden palan Nomination-koruunsa.
12v poika saa jonkun koottavan lentokoneen / auton, kirjan ja jotain muuta pientä.
9v tyttö saa jonkun korun, kirjan, ison palapelin ja jonkun jutun vielä lisäksi.
8v poika saa luultavasti sellaisen rakennussarjan (Meccano tmv.), jonkun legosetin ja kirjan.

Lautapelejä ostan sellaisen "sopivan pläjäyksen" yhteislahjoiksi, sopiville ikäjakaumille.
Kauheesti minuu houkuttais ostaa yhteislahjaksi koululaisille se Wii-konsoli, mutta en tiiä...

Onpas sulla iso lapsikatras!:-)

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Tyttö 4½v saa minulta:

- Petshp pehmon
- 5 pet shop figuuria
- Hello Kitty pehmon

Tyttö 2½v saa:

- hello kitty pehmon
- pet shop pehmon
- Hello Kitty penaalin

Yhteiseksi haluisin ostaa brion junaradan, pitää katsoa jos nakittaisin miehen ostamaan sen. ;)

Hih! Makuja on monia - mä kierrän kaukaa kaikki hello kitty-jutut ja pet shopit,ne on niin kammottavia! Meillä poika 2v saa Juho Jussilan ison puujunan,lisäosia brion puurautatiehen,pari kirjaa ja joitain vaatteita.Isovanhemmilta ja kummeilta tulee lisäks paketteja. Tyttö 4v saa toivomansa muumitalon (vaikken muuten muovileluja ostakaan),joitain juttuja leikkikeittiöönsä (mm.puisia hedelmiä),kirjoja,vaatteita,luistimet.

KAMALAA!!!! Ei sun esikoinen VOI olla jo 17 v :o

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ei olekkaan vielä, mutta jouluna on :D
Täyttää 22.12. 17v, mulla oli silloin vuonna -92 la 24.12.
Mutta silti!!! Kauanko me oikein ollaan palstailtu? :ashamed:

Älä ees kysy :ashamed:
Mie aloitin silloin, kun mulla oli tuo kuutonen ihan vauva :whistle: , nyt hän täyttänyt jo 8 vuotta :o

Ei, ei ikinä.
Mutta mietis mitä kaikkea näihin aikoihin on sopinut... miten paljon naurua, ja myöskin itkua.
Iloja ja suruja, onnistumisia ja kokeiluja, jotka ei oo aina menneet ns. napakymppiin.
Totta. Niitä monia öitä, kun pelkäsi lasten heräävän naurunpyrskähdyksiin. Ja täällä mä olen teidän kanssanne valvonut ja seurannut esikoisen koneen laskeutumista milloin minnekin lentokentälle. Ja paljon muuta :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Mie aloitin silloin, kun mulla oli tuo kuutonen ihan vauva :whistle: , nyt hän täyttänyt jo 8 vuotta :o

Ja muistan kun odotit seiskaa, kuumia kesäöitä hikoiltiin sinä siellä ja minä täällä.

:)
Juuh... kaikenlaista.
Nyt mulla mieli tulvii ihania muistoja vuosien takaa... taidan kipaista peiton alle muistelemaan lisää - aamu kun ei anna armoa, lapset heräävät kuitenkin normaaliin aikaansa.
Oon mie kai vanhentunut vähän, kun nykyisin 3-4 tunnin unet ei meinaa riittää... nyt pitää saada unta 4-5 tuntia, joskus 6, niin sit on ok olo. :D

Oihh, Aurinkokunta, en tiennyt että sulla onn samanikäinen tyttö kuin mulla. :) Luulin, että sun lapset on kaikki jo isoja.

Mutta juuh, meillä tyttö 1v10kk saa kirjan, yöpuvun, soittimen ja musiikkidvd:n (jos löytyy jokin kiva). Isovanhemmilta ja kummeilta saanee leluja ja vaatteita liiaksikin.

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäippä:
Hih! Makuja on monia - mä kierrän kaukaa kaikki hello kitty-jutut ja pet shopit,ne on niin kammottavia! Meillä poika 2v saa Juho Jussilan ison puujunan,lisäosia brion puurautatiehen,pari kirjaa ja joitain vaatteita.Isovanhemmilta ja kummeilta tulee lisäks paketteja. Tyttö 4v saa toivomansa muumitalon (vaikken muuten muovileluja ostakaan),joitain juttuja leikkikeittiöönsä (mm.puisia hedelmiä),kirjoja,vaatteita,luistimet.

:D Mä itse tykkään hello kitystä paljon ja molemmat lapset on niin ihastuneet siihen.
Esikoiselle nyt kauhean tärkeä taas tuo petshop, kauan on vinkunut niitä hahmoja enkä ole ostanut mutta nyt jouluksi päätin hankkia niitä sen verran että pärjää varmaan aivan hyvin =)

tyttö 15v.
Reilireissun maksamme
lahjakortti vaateliikkeeseen
lahjakortti laukkuliikkeeseen
ibodi tai vastaava...ei olla päätetty vielä

poika 9v.
lego city poliisiasema
lego indiana jones
xbox 360
pari peliä

poika 5kk.
jotain leluja

Tyttö 4½v saa minulta:

- Petshp pehmon
- 5 pet shop figuuria
- Hello Kitty pehmon

Tyttö 2½v saa:

- hello kitty pehmon
- pet shop pehmon
- Hello Kitty penaalin

100 osainen brion kanssa yhteen sopiva junarata on biltemassa 40 euroa.
Sieltä tilasimme itse.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:

100 osainen brion kanssa yhteen sopiva junarata on biltemassa 40 euroa.
Sieltä tilasimme itse.

Kiitos!
Pitääpäs laittaa muistiin, ennen joulua tulee varmaan käytyä sielläpäin missä biltema on, samalla hakea se =)

Yhteistyössä